Gå til innhold

Godteri som går ann!?!


Gjest UllaJp

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg noen ekspert på.. næring og kalorier eller noe, men har hvertfall merket noen snopaktige ting som går ann selv om man skal spise lite kalorier..

Vet sikkert om noen av disse fra før, men kanskje ikke alle! :(

 

-Lackerol salmiak liker jeg veldig godt, og det er ikke mye kalorier i dem(er vel bare 3 per pastill eller no?), dessuten uten sukker. Finnes jo mange andre pastiller også..

-Sukkerfri tyggegummi kan alltids hjelpe viss du vil ha noe å tygge på, og det finnes jo så mange forskjellige smaker nå!

-Viss man liker is, kan man kjøpe Frosty Fruits fra henning olsen! De har mye frukt i seg, og bare 59 kcal pr stk! (Jeg syns det virker ganske lite hvertfall!) Jeg liker egentlig ikke is sååå godt, men disse er veldig friske og gode! :)

-Dessuten elsker jeg de nye Extra Delight. Har noen prøvd dem? Sukkerfrie drops, med sukkerfri sjokolade inni! Ca 10 kalorier i en da..Men kjempegodt med litt sjokolade! :)

 

Ja.. det var det jeg kom på nå hvertfall.. :( Kanskje noen andre har flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt godteri går ann. På lørdag:P

Nøtter med sånn yoghurttrekk er jo et greit alternativ til sjokolade og annet godt da.(om man mener nøtter i seg selv ikke er godteri) Nå har ikke jeg noen nøyaktige tall i hodet, men jeg husker jeg ble overrasket over hvor lite kalorier det egentlig var i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer med noen tips her, og velger å kalle dem sunne, selv om mye er proppfullt av e-stoffer :( det er vekta vi passer på, stemmer ikke det..?

 

- Heistad lavkalori-gele (7 kcal pr dl, DET er lite...)

 

- Diplom-is sin lett-is. 100 kcal pr 100 gram, selges som stor boks på 400 gram (holder til maaaange porsoner), eller liten boks på ca 70 gram (bare 70 kcal, altså!) veldig godt med rørte bær (som også er kalorifattig)

 

- Options kakao, en kopp med 3 skeier pulver i kokende vann --> underkant av 40 kcal, og den er GOD!

 

- dietorelle sticks, 110 kcal pr 100 gram, hver pakning er ca 10 gram, og de smaker godt

 

- én kjærlighet på pinne (mange kcal pr 100 g, men pyttsann, hvor mange gram veier en kjærlighet da?? og så varer den lenge :( )

 

- apoteket har sukkerfrie, hjemmelaga drops med 100 kcal pr 100 gram, kjempegode

 

- heistad lavkalori fruktcocktail, 25 kcal pr 100 g, du kan med andre ord spise hele boksen (om du klarer..!), og fortsatt stoppe på 100 kcal :)

 

- en litt større "snacks"variant, som både metter og smaker fantastisk; 0,5 dl havregryn, 1,7 dl vann, natreen flytende søtning, kokes sammen med litt salt. skjær 1/2 eple i biter og legg i ei skål, hell grøten over, strø på kanel, rør rundt, NYT :) (funker fint som kveldsmat, og inneholder bare 100 kcal totalt sett! helt sant! =) )

 

 

det får holde for nå, leggetid, men har en haug med flere tips hvis noen er interessert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som eg synes er gode å lage til er:

- Grønnsaker i strimler, f.eks. kålrot, gulrot, agurk, paprika, blomkål, brokkoli, reddiker o.l og en dipp laget på f.eks. lettrømme og urter/krydder.

 

- Diverse frukt i biter eventuelt med litt lett naturell yoghurt eller farris over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest lilleville

- Legg yoghurt i et kjøkkenhåndkle i en sil i noen timer så den får rent av seg og blir fast og fin. Om du har dårlig tid kan du hjelpe til å klemme ut væsken. Da blir den mye søtere i smaken fordi det sure vannet skilles fra! Ha frukt eller bær til, med jordbær trenger man ikke å søte bærene en gang. Eventuelt syltetøy av noe slag.

 

- Bland en pose lavkalori-kakao (evt sjoko-mint/sjoko-appelsin/sjoko-karamell) med yoghurt naturell. Ha bær til om du ønsker det. Kjempegodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nutrilett har en pose med bitte små sjokolader, dvs det er sjokolade utenpå og noe som ligner japp inni. Kjempegode! De er 47kcal pr stk og det går jo an å kose seg med en til kaffen uten at det gir noe særlig utslag på inntaket pr dag.

 

Det fins også en spesiell type chips som er lite kcal og som gir masse fiber. CRISP heter de og finnes i små poser med 91kcal pr pk. De har forskjellige smaker, men jeg har bare prøvd oste smak. Ligner litt på ostepop i smaken.

 

Begge disse har jeg kjøpt på SAFARI altså i en vanlig matbutikk med litt godt utvalg. Finner de i helsekost hyllene.

 

TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Roede mener jo at alt er lov, det er derfor vi har kosemerkene våre! Selv spiste jeg en liten soft-is i beger i dag (lagde den selv, så den var kanskje halvparten av en vanlig liten soft-is, selv om det varierer veldig), og det var rundt 120 kcal. Not bad, spør du meg. Hvis man eks kjøper de små søte sjokoladene som man ofte får i sånn pose, eks Bounty, Japp og Snickers, og spiser èn av de, er ikke det heller så ille. MYE bedre enn å spise en hel stor sjokolade! ;-D

 

ALT MED MÅTE!

 

Selv følte jeg at jeg ble så opphengt i alt "godteri" som var lov, at jeg spiste mer "lovlig godteri" i hverdagen enn jeg hadde spist av "ikke-lov godteri" til vanlig. See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest frktrulte

Støtter Cowgirl83 her.

 

Det er viktig å unne seg noe i blant. Og hvis snop er det du ønsker å unne deg, så gjør det. Det er forskjell på å kose seg, og å fråtse.

 

På under ett år gikk jeg ned 30 kg med GR metoden. Det var ingentng jeg ikke tillot meg, jeg bare hadde mengden i bakhodet. Så de dagene jeg f.eks vet jeg skal på fest, eller planlegger å kose meg litt utover det vanlige, så spiser jeg litt mindre og magrere mat (men like ofte), slik at jeg har litt å gå på hva kalorene angår. Og det har funket fint :)

 

Hvis sjokolade er favoritten, så ikke nekt deg selv det. Men ikke tillat deg selv det hver dag heller.

En god sjokolade på lørdag er vel bedre enn en mindre velsmakende lavkalori-greie flere ganger i uka??

 

Husk å kose dere, men alt med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette er jo ikke godteri da, men fungerer veldig godt hvis man vil ha noe søtt å suge på som faktisk er naturlig sunt og som har lite kalorier!

 

Er helt enig i at man skal få lov til å kose seg en gang i blant (helgen for min del) men noen dager har man lyst på noe søtt/godt på hverdager også, og hvis du er som meg, klarer du ikke bare ta en, men spiser hele når du først har begynt!!

 

Derfor anbefaler jeg å spise/suge på frosne bringebær!

De "smelter" på tungen og du kan faktisk spise hele posen hvis du vil(400 gram) uten å få dårlig samvittighet! Da har du kun fått i deg 120 kcal og hele 16 gram fiber!

 

Fungerer veldig fint for meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest maraton

Prøver av og til å gjemme 1 brødrasjon til litt som knaser,

20 gr fintenss fullkorsblanding i en skål. Spises som potetgull-popkorn.

Husk å veie det opp først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catchoo

Det jeg pleier å gjøre er heller å kjøpe nøyaktig det jeg har lyst på, men i begrensede mengder.

 

Potetgull = kjøper de små 10kr posene som inneholder 40gr, ingen mulighet for overspising på potetgull da:)

 

Og ellers er det faktisk mye lurere å spise av mindre skåler, som f.eks is.. En liten skål med 50 gr is to ganger føles ut som mye mer enn en stor skål med 150 gr..

 

Jeg er veldig glad i mørk sjokolade, men klarer som regel å begrense de altfor store inntakene.. Kjøper den nye 65gr plata med Bocca, for hvis jeg da skulle gå litt berserk så har jeg ikke mulighet til å spise alt for masse (sånn som f.eks med en 200gr melkesjokoladeplate som forsvinner så alt for raskt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest eltevelte
Det jeg pleier å gjøre er heller å kjøpe nøyaktig det jeg har lyst på' date=' men i begrensede mengder.

 

Potetgull = kjøper de små 10kr posene som inneholder 40gr, ingen mulighet for overspising på potetgull da:)

 

Og ellers er det faktisk mye lurere å spise av mindre skåler, som f.eks is.. En liten skål med 50 gr is to ganger føles ut som mye mer enn en stor skål med 150 gr..

 

Jeg er veldig glad i mørk sjokolade, men klarer som regel å begrense de altfor store inntakene.. Kjøper den nye 65gr plata med Bocca, for hvis jeg da skulle gå litt berserk så har jeg ikke mulighet til å spise alt for masse (sånn som f.eks med en 200gr melkesjokoladeplate som forsvinner så alt for raskt...)[/quote']

 

har sett på apotek og på helsekost at det finnes potetgull, helsekosten har og forskjelli godteri. er dette sunnere og mer sånn en kan unne seg? smaker d bra tru??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...