Gå til innhold

hei


Gjest dronninga

Anbefalte innlegg

Gjest dronninga

alle sammen. Ja det var en slitsom natt på jobb. Trasket i snø og masse blader og reklame som måtte kjøres ut med avisene:( Ser ut til at jeg må ut å måke snø snart. Jeg manner meg opp her:-) Hehe. Da blir det vel litt trimpoeng i dag også da:-) Godt å se at dere stikker innom.

 

Tupp1: Sprekker har vi alle. Kan jo unne seg litt godt innimellom da. Det er lov det. Ja mors dag er ikke noe å spøke med. Her blir det kanskje grove vafler. Jeg tenkte å prøve dem:-)

 

Siljee: Som tupp1 sa. Det er jo masse det da 45min på tur. Det er bedre en å sitte i sofan å blomstre

 

Nå får jeg gå ut å måke litt snø jeg da. Uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest emmalill
alle sammen. Ja det var en slitsom natt på jobb. Trasket i snø og masse blader og reklame som måtte kjøres ut med avisene:( Ser ut til at jeg må ut å måke snø snart. Jeg manner meg opp her:-) Hehe. Da blir det vel litt trimpoeng i dag også da:-) Godt å se at dere stikker innom.

 

Tupp1: Sprekker har vi alle. Kan jo unne seg litt godt innimellom da. Det er lov det. Ja mors dag er ikke noe å spøke med. Her blir det kanskje grove vafler. Jeg tenkte å prøve dem:-)

Vafler??? Hmmmm .. husker du oppskriften på de grove? Har ikke boka jeg vet du. Er jeg heldig får jeg tak i noe grovt mel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Grove vafler

2egg

1ss sukker

6dl skummet melk

70g sammalt hvete, grov

260g hvetemel

1ts bakepulver

1ts vaniljesukker

 

Pisk egg og sukker til eggedosis.

tilsett melk,mel,bakepulver og vaniljesukker og rør om.

La røra svelle i ca 1 time før steking.

 

God appetitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Grove vafler

2egg

1ss sukker

6dl skummet melk

70g sammalt hvete' date=' grov

260g hvetemel

1ts bakepulver

1ts vaniljesukker

 

Pisk egg og sukker til eggedosis.

tilsett melk,mel,bakepulver og vaniljesukker og rør om.

La røra svelle i ca 1 time før steking.

 

God appetitt:-)[/quote']

Tusen takk. Kanskje jeg prøver dem i helga. Har både rømme. brunost og syltetøy i huset... rødme rødme... men bruker veldig lite da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

hehe. Ja . Tilbehør må man jo ha:-) Jeg har ikke prøvd de selv så helgen kan jo bli forsøkskanin:-) Hehe. Men nå stikker jeg ut for å måke lit snø. Tudelu:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Oi' date=' skulle det piskes eggedosis til vaflene?? Hehe, gjorde ikke det jeg men ble innmari gode allikevel... men kommer inn senere å skriver litt, mye å gjøre her :P[/quote']

Nei. Jeg tror du missforstår. Egg og sukker skal piskes til eggedosis før du har i mel ol. Stod det i oppskriften hvertfall.

 

Så ble det trimpoeng i dag også. Måkte snø i 1 timer og 2omin. 3,1trimopeng ble det. Å det har jeg merket for jeg har vært så sulten de to siste timene. Selv om jeg har spist en skive extra i dag. Men ble litt bedre nå da jeg spiste middag. Hadde fjordlans sweet & souer med sjasminris. Den er sååå god:-)

Ha en fortsatt god dag og kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill

Hei hei.... nå er det helt sikkert at jeg skal førsøke vaflene dine. Vekta viste i dag tidlig 64.6. Da skal jeg premiere meg selv med ett vaffelhjerte eller to.... Har forsøkt å være flink denne uka, men trodde at jeg hadde gått opp noe. Alt strammer. Men tok feil.

Håper alt er flott med deg, og guttungen. Som sikkert er større enn mor..

Ha en riktig fin helg om vi ikke snakkes før mandag.

Masse helgeklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei emmalill:-) Så bra da at deg gikk den rette veien med vekta da:-) Ja da må du kose deg med vafler. Har det bra vi her. Jeg har fått en nese som er blitt lei. Tror jeg brygger på forkjøleslse her. Nesa var helt tett da jeg stod opp. Er litt greiere nå. Har ikke tid til å bli syk nå vettu Skal ha besøk i helgene igjen av min kjære:-) Jeg skal heller ikke jobbe i natt så det skal bli god å ligge under dyna mens de andre skal ut i snøkavet i natt. Ser det skal snø veldig i dag og i natt.

 

God helg til deg også emmalill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

senker seg. Jeg blir vel litt borte i helgen her. Får besøk å da kan jeg jo ikke sitte forran pc`n da. Hehe.

 

Ellers så har jeg vært å jobbet for guttungen. Han skulle på bamdøvelse etter skolen. Så jeg må en tur til Drøbak å hente han senere i kveld:-)

 

GOD HELG ALLE SAMMEN!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elletine

Hehe, nei jeg misforstod ikke, jeg bare skrev på en keitete måte så jeg :P Jeg bare blandet sammen det våte og hadde oppi det tørre som med vanlige vafler. Pytt pytt, godt ble det uansett...

 

Veiedag i dag for meg, vekta viste ned 0,6 kg og 2 cm, nå er det bare 1,5 kg igjen til første målet mitt er nådd!! Enda 3 veiinger igjen før 1. mars så håååper det går bra. Må bare skjerpe meg litt med de ekstra kosemerkene jeg gir meg selv til tider :D hihi... godissjuk som fy for tiden, sikkert underbevisstheten min som tuller med meg siden det er så lenge siden jeg har spist masse masse godis på en gang som jeg gjorde før.

 

Er alene hjemme til i kveld, gutta boys har vært på guttetur i dag så da slapper mor godt av de få timene jeg har til rådighet alene, deilig å har litt tid for meg selv av og til! Nå står det en laksepakke med poteter og grønnsaker i ovnene, ferdig om 30 min så da er det middag på meg, nam nam... gubben spiser ikke noe særlig fisk så da må jeg benytte muligheten når han er borte, hehe...

 

God helg jenter, kos dere masse! Tenker det blir koselig med besøk av din kjære igjen dronninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Hehe' date=' nei jeg misforstod ikke, jeg bare skrev på en keitete måte så jeg :P Jeg bare blandet sammen det våte og hadde oppi det tørre som med vanlige vafler. Pytt pytt, godt ble det uansett...

 

Veiedag i dag for meg, vekta viste ned 0,6 kg og 2 cm, nå er det bare 1,5 kg igjen til første målet mitt er nådd!! Enda 3 veiinger igjen før 1. mars så håååper det går bra. Må bare skjerpe meg litt med de ekstra kosemerkene jeg gir meg selv til tider :D hihi... godissjuk som fy for tiden, sikkert underbevisstheten min som tuller med meg siden det er så lenge siden jeg har spist masse masse godis på en gang som jeg gjorde før.

 

Er alene hjemme til i kveld, gutta boys har vært på guttetur i dag så da slapper mor godt av de få timene jeg har til rådighet alene, deilig å har litt tid for meg selv av og til! Nå står det en laksepakke med poteter og grønnsaker i ovnene, ferdig om 30 min så da er det middag på meg, nam nam... gubben spiser ikke noe særlig fisk så da må jeg benytte muligheten når han er borte, hehe...

 

God helg jenter, kos dere masse! Tenker det blir koselig med besøk av din kjære igjen dronninga :)[/quote']

Så bra da Elletine nedgang. Det er jo kjempe da:-) Bare stå på vidre. Du klarer det du. Nå skal jeg til Drøbak å hente sønnen min. sjalabais:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt problemer med det trådløse nettverket her, men nå er jeg tilbake! :P

 

Så flink dere er jenter som har vektnedgang ! Og her sitter jeg med "lettpotetgull" og sjokolade..og dårlig samvittighet.Hele dagen har gått i tull måltidsmessig, og det samme med gårdagen..

 

Kos deg med kjærestebesøk dronninga og ha ei fin helg alle sammen ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff..har slettes ikke vært flink de siste ukene! spist vafler, sjokolade, grandis, øl, potetgull, mentos, kakao, krem ++++++!! haha!

men har heldigvis ikke lagt på meg da.. vekten står stilt enda.. sikkert pga jeg løper rundt på jobb hele tiden og går fram og tilbake=) så jeg har i det minste fått trimmet flesket litt!

var ute med noen klassevenninner igår, ble en del øl og snacks, men var flink å gå hjem. tok meg nesten to timer! gikk med to venninner så vi tulla jo litt på veien da.. gikk nok ikke mer enn 4-5 km.

 

i kveld skal jeg bare slappe av alene. trenger en alene - kveld kjenner jeg. sliten idag! skal ned til byen å kjøpe noen øredobber idag, så skal jeg lage meg hjemmelaget pizza i kveld med grov bunn, karbonadedeig og lettost, så det blir jo ikke altfor ille med tanke på kalorier det. (begynner for alvor med slankingen på mandag igjen:p)

 

men flinke dere andre er som har gått ned i vekt denne uken:) beundrer deres viljestyrke som jeg en gang hadde!

 

ha en fin lørdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei jenter. Har vært å måkt både i går og i dag. Masse snø. Uff. Men det er greit å være ute å bruke kroppen litt:-)

 

jaja meeei så bra at du stikker innom her. Har savnet deg litt vettu. Lurt på hvor det ble av deg:-)

 

Snakkes jenter. Ha fortsatt en god dag vidre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja, har snødd mye på østlandet i helga! men litt koselig for en vestlending som meg som ikke er vandt med snø:P

nei, har ikke vært inne her noe særlig, hatt det så innmari travelt i det siste,så har jeg ikke akkurat noen resultater å dele med dere heller:P

men fra imorgen er det alvor! da skal vi begynne å se litt vektnedgang igjen her! hehe.

 

forresten noen som har problemer med appelsinhud? eller noen som har noen tips til hvordan jeg kan redusere appelsinhud? treningsøvelser o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte faktisk å veie meg idag ! Sikkert like bra, for har spist masse usunt i helga.Sjokolade, potetgull(ny smak fra Maarud med salt og vinegar, har savnet potetgull med eddiksmak i mange å nå, så måtte bare kjøpe..den var GOD !), smågodt, sjokoladekake på morsdagen og alt mulig.

Lørsagskvelden var det nydelig hjemlaget pizza med masse sunne grønnsaker på.

 

Har egentlig ikke dårlig samvittighet, har kosa meg sammen med familien, men nå er det ny uke, og får prøve å skjerpe meg kraftig på ukedagene iallefall. Men har jo mye deilig sjokoladekake igjen da, så skal ikke love noe :)

 

Vet ikke hvorfor motivasjonen min er så dårlig i år jeg ?

Har jo hatt viljestyrke i massevis før. Men nå er det akkurat som jeg skiter i det, men egentlig gjør jeg jo ikke det !:)

 

Min trim har tidligere vært raske gåturer og pilates etter dvd på stuegulvet. Men kommer meg liksom ikke igang nå. Blir forhåpentligvis bedre når det våres mer ute. Er ikke så glad i vinteren, og synes ikke det er så koselig å gå tur når det er surt og kaldt ute.

 

Meei : er ikke så veldig plaget med appelsinhud.Har nesten ingenting når jeg igger på 60-tallet der jeg bruker å være, men har endel nå ja.Sunn kost og trim skal hjelpe.Prøvde å google på appelsinhud, og hvis du går inn på Pasienthåndboka.no, finner du mye nyttig informasjon om emnet :)

 

Kan ikke for det, men synes det er litt morsomt at det snør så mye "sørpå" nå (ikke bli sur da :) ). Men det blir jo mange fine trimpoeng med snømåkkinga da !

 

Hvordan har helga gått for dere andre ?

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

god dag jenter:-) I dag ser det ut til å bli fint vær. I natt var det helt ned i -18 grader. Brrrr:D Men var greit å kjøre:-) Så er helgen over. Ble litt utskeielser på lørdag. Var på Peppes å spiste pizza+ dessert. Ikke bra. Men godt var det. Nå har jeg begynt å bli sulten i mellom måltidene. Er det noen andre som har det sånn også? Er så sulten at det gjør vondt i magen. Har aldri vært sånn før.

 

Men men. Min kjærest kommer nå til å flytte inn til oss her. Sønnen hans ble kastet ut av hybelen i helgen. Bare fordi han hadde noen gjester på besøk. Så da er det lite hensikt å kjæresten bor det. Det er pga han som han bor det nå. For sønnen hans går på skole. Men vi får se hva sønnen gjør. Han er 18år så kan tenkes at han bor hos noen kompiser inn til vidre

 

I går var det jo morsdag. Gratulerer med dagen alle sammen. Jeg lagde grove vafler. De var gode de. Anbefales:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Glemte faktisk å veie meg idag ! Sikkert like bra' date=' for har spist masse usunt i helga.Sjokolade, potetgull(ny smak fra Maarud med salt og vinegar, har savnet potetgull med eddiksmak i mange å nå, så måtte bare kjøpe..den var GOD !), smågodt, sjokoladekake på morsdagen og alt mulig.

Lørsagskvelden var det nydelig hjemlaget pizza med masse sunne grønnsaker på.

 

Har egentlig ikke dårlig samvittighet, har kosa meg sammen med familien, men nå er det ny uke, og får prøve å skjerpe meg kraftig på ukedagene iallefall. Men har jo mye deilig sjokoladekake igjen da, så skal ikke love noe :)

 

Vet ikke hvorfor motivasjonen min er så dårlig i år jeg ?

Har jo hatt viljestyrke i massevis før. Men nå er det akkurat som jeg skiter i det, men egentlig gjør jeg jo ikke det !:)

 

Min trim har tidligere vært raske gåturer og pilates etter dvd på stuegulvet. Men kommer meg liksom ikke igang nå. Blir forhåpentligvis bedre når det våres mer ute. Er ikke så glad i vinteren, og synes ikke det er så koselig å gå tur når det er surt og kaldt ute.[/quote']

Heihei tupp1. Du må jo ikke gi opp nå da. Du som hadde pågangsmot før her. Som du sier så går det mot lysere tider å da kommer livsgnisten vettu:-) Vi har sånne dager og uker alle samme. Men vi må jo ikke gi oss for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal prøve å ikke gi opp..

 

Vet ikke helt hvorfor du plutselig er sulten mellom måltidene ? Kanskje du har fått bedre forbrenning ?

Spiser du annerledes ? Kanskje du trenger å spise mere proteiner, det metter jo bedre.

 

Jeg er ofte sulten selv mellom måltidene om jeg bare spiser knekkebrød med litt pålegg på. Synes det metter lite. Men om jeg tar meg ett egg til ( som det jo er mye proteiner i), synes jeg at jeg holder meg mett lenger. Spiser du fremdeles egg til frokost slik du pleide ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Nei' date=' skal prøve å ikke gi opp..

 

Vet ikke helt hvorfor du plutselig er sulten mellom måltidene ? Kanskje du har fått bedre forbrenning ?

Spiser du annerledes ? Kanskje du trenger å spise mere proteiner, det metter jo bedre.

 

Jeg er ofte sulten selv mellom måltidene om jeg bare spiser knekkebrød med litt pålegg på. Synes det metter lite. Men om jeg tar meg ett egg til ( som det jo er mye proteiner i), synes jeg at jeg holder meg mett lenger. Spiser du fremdeles egg til frokost slik du pleide ?[/quote']

 

Ja jeg spiser egg. Kanskje jeg skal ta et til lunsj også. Har også tatt en børdskive i mellom lunsj og middag. Må nok fortsette med det tror jeg. Jeg er jo mere aktiv nå en jeg var før jeg begynte på dette prosjektete:-) Jeg må nok justere litt med et exstra måltid. Men er jo ikke så lett da når en er på farta. Jeg skal til min mormor nå. Da tenkte jeg å ha med lunsjen min. Så det ikke blir hel galt igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill

Hei hei... og en god uke til deg.

 

Og...gratulerer med samboer da. Det kommer til å gå så fint.. selv om jeg skjønte at du egentlig synes det var litt tidlig. Lykke til....

 

Håper det har vært en fin helg. Selv med kulde og masse snø. Følger med på nyhetene ser du.... Her var det 13-14 pluss lørdag... 4 igår... og nå kommer det faktisk ned litt snø. Blir aldri i verden liggende.

 

Nå er det hjem for dagen. Snakkes i morgen.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Hei hei... og en god uke til deg.

 

Og...gratulerer med samboer da. Det kommer til å gå så fint.. selv om jeg skjønte at du egentlig synes det var litt tidlig. Lykke til....

 

Håper det har vært en fin helg. Selv med kulde og masse snø. Følger med på nyhetene ser du.... Her var det 13-14 pluss lørdag... 4 igår... og nå kommer det faktisk ned litt snø. Blir aldri i verden liggende.

 

Nå er det hjem for dagen. Snakkes i morgen.

 

Klemmer

Nei du missforstod det med for tidlig. Det jeg tenkte på er jo sønnen hans som ikke er ferdig på skolen. For det var meningen at vi skulle flytte sammen til sommeren. Ellers så hadde vi vel flyttet sammen mye før.

 

Ja helgen har vært fin den. Kunna ha unngått all den snøen men.... God dag vidre jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmalill
Nei du missforstod det med for tidlig. Det jeg tenkte på er jo sønnen hans som ikke er ferdig på skolen. For det var meningen at vi skulle flytte sammen til sommeren. Ellers så hadde vi vel flyttet sammen mye før.

 

Ja helgen har vært fin den. Kunna ha unngått all den snøen men.... God dag vidre jenter:-)

Da misforsto jeg nok litt. Skjønner det med å ta hensyn til ungene. Man prøver jo så godt man kan vil jeg tro.

Er sikker på at alt vil gå kjempebra. Men hva sier sønnen din? Regner med at det er greit, ellers hadde du sikkert ikke vært optimistisk. Og nå vil jo mange ting bli lettere. To til å dele på både regninger og husarbeid. For ikke å snakke om selskap på lange mørke kvelder. Ønsker deg alt mulig godt.

 

Vi snakkes i morgen. Ha en fin kveld.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...