Gå til innhold

hei


Gjest dronninga

Anbefalte innlegg

Gjest dronninga

Hei!! Ja så er det kurs igjen da. Litt om meg selv da. Jeg er 39år. Har en sønn på 15år. Bor utpå Nesodden/Drøbak.Jeg gikk på kurs for ca 7-8 år siden gikk ned 23kg. Men har lagt på med med årene igjen. Tenkte å gå ned ca 17-18 kg.Har gått på `spis deg slank`det siste året. ER mat som er ferdig oppmålt: Er bare å varme opp. Men ble lei pga Ikke poteter,pasta eller ris som en ikke skulle spise. Og jeg er potet jente. Så nå skal jeg på kurs her. Har aldri vært på kurs her på nette så det skal bli spennende. Det jeg lurer litt på : Jeg kan vel begynne i dag? Eller må jeg vente til mandag for da begynner kurset? Jeg har bøker som jeg brukte før og jeg vil komme i gang. Er det noen som vil skrive litt med meg utover så bare kom igjen. Hehe. Håpre det er noen som vil svare.

Hilsen dronninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest ingaiskaffi

Selvfølgelig kan du begynne idag! Tenk at det er du som skal slanke deg - ikke kurset, og jo før du starter jo bedre :o

Og det at du er en potetjente er ingen hindring. Selv spiser jeg en potet nesten hver sag, og går ned 1 kg i uken. Jeg synes kurer der man "kutter ut" bestemte matvarer er dumme, for man skal ha et så tilnærmet normalt liv som mulig selv om man slanker seg.

Så unn deg poteter med god samvittighet, bare husk å spise mye annet sunt i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Takk for svaret. Jeg har jo gjort dette før så det skal nok gå bra. Godt med litt oppbakking. Har drevet på en god stund alene men er lett for å skli ut. Min sønn slanket seg her også i fjor. Med den maten jeg har pratet om. Han gikk ned 14kg. Var mye letter da han var med. Men han har oppnådd vekta si. Da er det bare mor igjen. Håper vi kan snakkes utover.

Hilsen dronninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja da er det mandag og kurs 1 har begynnt. Jeg prøvde meg litt i uka som var. Tror det har gått greit :-) Jeg har veie og måledag i morgen. Blir spennende å se om jeg har gått ned noe. For jeg veide å målte meg forige mandag. Målene mine kommer her i morgen . Da tar jeg med meg de fra forrige uke. Har fått trimmet litt i dag 9km på sykkel inne. Fikk 1 trimpoeng hvertfall. Hehe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei!! Ja da er jeg målt og veiet. 28/10-08

Vekt:87kg

Hals:38,5cm

Arm:34cm

Bryst:116cm

Midje:108,5cm

Ende:118cm

Lår:67cm

Da får vi se da hvordan uka blir. Forige uke Veide jeg 88,2kg

Så jeg har gått ned litt denne uken i vekt. Tror jeg målte feil cm forrige uke. Så jeg har fått hjelp til det. Syns det er vanskelig å gjøre det selv.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Er det ingen som vil henge seg på tråden min da? Syns det er dårlig respons. Endel som har vært innom men ingen som skriver noe. Men det er klart det er mange å velge i mellom her inne. Er det noen der ute som har behov for støtte og motivasjon så er dere hjertlig velkommen.:-) Jeg biter ikke. Hehe. Jeg kommer til å skrive Målene mine her hver tirsdager. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hehe. I dag en hektisk dag. Mye kjøring med bil og jobb. Jeg har kjørt min mor til legen og besøkt min gamle mormor på gamlehjemmet. Fikk server eplekake. Men var flink å stod i mot fristelsen. Tok en kopp med te i stede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg på ned i vekten kurs på 2 uken ,- men holder arbeidsboken min på nettet da det er mye lettere for den regner jo ut for meg og så slipper jeg å bla frem og tilbake ;)

 

Jeg skal og ned 17 kg. Første slankekur/kostholdsendring for meg. Jeg har alltid vært slank og str 36, men drev aktivt med idrett. Så ble jeg gravid og gikk opp 26 kg. Gikk ned en del,men siste årene har kiloene smøget seg på igjen... Målet er å kunne bruke str 38 =) hvor jeg vil trives å ha det bedre med meg selv og mine medmennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Endelig en skjel som skriver til meg. :-) Hehe. Ja jeg også bruker dagsrapporten her inne. Er større plass også. Er jo så få linjer i boka vi kan skrive på. Jeg har ikke noe trivselvekt for jeg har vært stor i mange år. Men jeg gikk på kurs for ca 8år siden. Da gikk jeg ned 23kg. Fra 94kg til 71kg. Men jeg er 150høy og skal vel veie 50kg. Men det syns jeg blir mye. Jeg har jo kraftig beinbyggning. Må jo ta det i betrakning også. Men jeg har satt mål til 70-73kg. Får se hvor motivert jeg er da. Men det er vel hovedsaken at en trives med seg selv som du skriver. Snakkes mere håper jeg:-) GOD HELG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=)

ja nei det er alfa og omega at man trives i sin egenkropp om det er slik eller sånn har jo lite å si. Og som du sier kropsbygning har jo ganske mye å si. Håper du når målet ditt du også.

Jeg la deg til på venne listen min så kan vi jo kanskje skravles den dagen lengselen efter SNOP er størst ;) Jeg savner sjokoladene mine buhu hu og spes idag på Halloween med allt snopet i huset til ungene. Det er nesten tortur. Ha en riktig god helg du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei. Ja jeg håper jo at du når måle ditt også Maija. Er lett for å sprekke i helgene. Men en får prøve å stå i mot fristelser. ER ikke lett med flere i huset nei. Her går det i nøtter og sjokolade. Jeg har tatt litt nøtteblanding uten salt på kosemerkene. Men er ikke lett å stoppe i tide nei. Men nå er det ny uke nye muliheter. Jeg har greid over 7 trimpoeng denne uken. så spendt på det berømte eple treet nå. Hehe. :-) Bare å stå på ikke miste motet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

ja så er det ny uke og nye muliheter:-) I morgen er det veiedag for meg. Håper det har gått bra denne uken. Har ikke skeiet ut annet en litt usaltet nøtter. Jeg kommer til å skrive målene her i morgen. Jeg var å kjøpte nye bukser i dag. De andre jeg har er det hull i. Men litt flaut da å måtte kjøpe mammabukser. Ser ikke sånn ut da når jeg fikk dem på. Så målet må bli å få normal størrelse. Ikke king size. Jeg skal klare det:-) Jeg fikk gulleple med trimpoengene. Jeg var litt spent på det. Da blir det nytt innlegg her i morgen:-) Ha fortsatt er god slanke dag allesammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja så var dagen her da med veiing og måling. 4/11-08. Mine mål er nå:

Vekt:85,8cm

Hals:38,5cm

Arm:35cm

Bryst:114cm

Midje:105,5cm

Ende:118cm

Lår:66cm

 

1,2kg ned og 5cm mindre :-)

 

Jeg er veldig fornøyd med det. Da er det bare å se neste uke da hvordan det går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Ja så var dagen her da med veiing og måling. 4/11-08. Mine mål er nå:

Vekt:85' date='8cm

Hals:38,5cm

Arm:35cm

Bryst:114cm

Midje:105,5cm

Ende:118cm

Lår:66cm

 

1,2kg ned og 5cm mindre :-)

 

Jeg er veldig fornøyd med det. Da er det bare å se neste uke da hvordan det går:-)[/quote']

 

Da var trimmen gjor også. 15km 6omin. Noen kcal mindre. Det var et slit men...

Det gjør godt etterpå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei . Da er trim økta gjort. 4km gåtur bak meg på 1time.Nå føler jeg at jeg er i sige. Ble litt kald på slutten der men... Hehe. Det går. Får lide litt vel:-) Jeg har en følelse at jeg prater med meg selv her inne på tråden min. Men jeg svarer på andre tråder også innimellom. Jeg får bare fortsette. Det hjelper å få skrevet ned tanker og problemer som dukker opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan henge meg på tråden jeg også!

er 19 år og har planer om å gå ned 8-9 kg til. har gått ned 2 kg allerede, og ble litt overrasket at venner og familie i hjembyen så på meg at jeg hadde slanket meg på de 2 kg. =) men ekstra motivasjon det!

Er student og bruker ekstremt mye tid på skole og lesing nå som eksamen kommer snikende, så blir dårlig med trening. Men går i 20 min fram og tilbake til skolen, går opp og ned de 6 etasjene til leilighetene og har noen styrkeøvelser før leggetid så og si hver dag! så håper det hjelper litt på i alle fall.

har foreløpig ikke vekt så får ikke veid meg før jeg reiser hjem til jul så det blir spennende! er ikke lett for en fattig student;)

har heller ikke tatt noe mål av meg selv.

 

Men er 170 høy og veide sist 74.4 kg=)

har en trivselsvekt på rundt 65 kg.

 

gruer meg til julen me masse god julemat og godteri! men får stå i mot så godt jeg kan. Merker jeg faktisk ikke savner sjokoladen så mye som jeg hadde fryktet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei du. Ja det er mange som kan se litt forskjell uten at vi merker noe. Og det motiverer oss som du sier at de komenterer det. Men fordet så må en klare å ikke skeie ut. At det ikke blir en skulderpute. For det er lett å gå i den fella. Der har jeg vært. Jeg ser du er student. Ja det kan ikke være lett. Jeg syns jeg er her inne hele dagen for å skrive i dagboka. Det tar litt tid da syns jeg. Men på en annen side så slepper vi å regne ut for hver ting en dytter i seg:-) Hehe. Ja jula er her snart. Jeg er så glad i ribbe+ bilbehør. Men har en egen regel. Ta en bit av hvert og en posjon. Så er en på rett vei tror jeg. Bare jeg får en smak av hvert (ribbe,pølse og medisterkake) er jeg fonøyd. Også til goddis. Ja mye fristelser. De begynner jo i butikke allerede i oktober med julesnoop. Det er bare å stå i mot. Er ikke lett men. Jeg tar noe som heter Crom hver dag. Da forsvinner sukkersuget. Men fysingen blir jo ikke borte da. Et tips jeg fikk på kurs for flere år siden. Det virker på meg. Er jo klar jeg har også lyst på men... Nei detta ble vel langt. Hehe:-) Men hyggelig at du stakk innom her. Håper jeg hører fra deg igjen. At du ikke ble skremt av all den skrivingen. Jeg vil gjerne se hvordan det går med deg:-) Jeg er ganske så positiv av natur. Hvis du har litt tuvlete dager så kom, så skal jeg bakke deg opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja så har jeg syklet 15km på 1time. Måtte ta igjen for i går. Fikk verken gått tur eller syklet. Hadde litt dårlig samvittighet for det. Men tenke at det får jeg ta igjen i dag. Fikk plutselig 1 gulleple til. Hehe. Så nå har jeg 14 trimpoeng ,enda uka ikke er over. Hehe. Nei nå ble det mye skryt her:-) Så får en håpe at en klarer å styre unna snoop og godsaker i helgen. GOD HELG jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Ja så er det kurs igjen da. Litt om meg selv da. Jeg er 39år. Har en sønn på 15år. Bor utpå Nesodden/Drøbak.Jeg gikk på kurs for ca 7-8 år siden gikk ned 23kg. Men har lagt på med med årene igjen. Tenkte å gå ned ca 17-18 kg.Har gått på `spis deg slank`det siste året. ER mat som er ferdig oppmålt: Er bare å varme opp. Men ble lei pga Ikke poteter' date='pasta eller ris som en ikke skulle spise. Og jeg er potet jente. Så nå skal jeg på kurs her. Har aldri vært på kurs her på nette så det skal bli spennende. Det jeg lurer litt på : Jeg kan vel begynne i dag? Eller må jeg vente til mandag for da begynner kurset? Jeg har bøker som jeg brukte før og jeg vil komme i gang. Er det noen som vil skrive litt med meg utover så bare kom igjen. Hehe. Håpre det er noen som vil svare.

Hilsen dronninga[/quote']

Hei, hei.

Jeg henger me gjerne på tråden din, har gått tre uker på nett kurs og det har egentlig gått veldig bra.

 

Er 40 år, har tre barn, den eldste er 15 og den yngste er 4 1/2 og en midten på 13.

 

Gikk på kurs for ca 2 år siden og gikk ned 17 kg, men etter en lang god sommer med mye mat og god drikke kom det fort på 6-7 kg igjen, æsj.

 

Men har klart å ta av 2,9 og 11 cm på tre uker.

 

Nå er det snart trening på Spenst, det gjør veldig godt.

 

Ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Jeg var litt flink i gå og ikke så flink i går. Jeg hadde en liten sprekk i gå:) .

Jeg spiste en kule is og litt extra med middag, men jeg var rask til å sette meg på sykkelen å syklet 9km på 40min. Så da tror jeg det gikk opp i opp med kcaloriene.:-) Jeg hadde syklet 15km på 60min før på dagen da. Så det ble vel 24km på meg i går da. Hehe. Jeg er ikke så glad i å trene på offentlig steder jeg. Så jeg tar å går runden min her på 4km. Da bruker jeg 1time fordi det er litt bakker der jeg går. Også har jeg en sykkel da som står i stua. Så jeg setter på noe på tv`n feks. dvd / vhs med musikk ol. Da tråkker jeg i veiher. Da går tiden så mye fortere. Men dere får ha en god dag:-) Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga
Hei' date=' hei.

Jeg henger me gjerne på tråden din, har gått tre uker på nett kurs og det har egentlig gått veldig bra.

 

Er 40 år, har tre barn, den eldste er 15 og den yngste er 4 1/2 og en midten på 13.

 

Gikk på kurs for ca 2 år siden og gikk ned 17 kg, men etter en lang god sommer med mye mat og god drikke kom det fort på 6-7 kg igjen, æsj.

 

Men har klart å ta av 2,9 og 11 cm på tre uker.

 

Nå er det snart trening på Spenst, det gjør veldig godt.

 

Ha en strålende dag[/quote']

 

Koslig da at du henger deg på her:-) Så flink du har vært da. Ja sommeren er ikke bra. Da detter liksom kg på. snakkes mere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Ja da er helgen snart over. Nye muligheter:-) Jeg koste meg med gullrøtter og dipp i går. Dippen lagde jeg av yoghurt naturell + kesam med dipmix holiday fra maarud. Det var ganske så godt. Hvertfall for å ha noe å tygge på. Er ikke det samme som det søte og gode som står helt ved kasse i butikken nei:o Men en god erstattning er det. Nå skal jeg slenge meg på sykkelen å tråkke noen km mens jeg ser på cupfinalen. Hehe. Ha forsatt en god søndag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er veiing og målingen gjort. 11/11-08 Her er resultatet denne uken

 

Vekt:85,2cm

Hals:38cm

Arm:35,5cm

Bryst:112cm

Midje:104cm

Ende:118cm

Lår:61cm

 

Har tapt til sammen 1,8kg

Rundt midjen totalt 4,5cm

Totalt tapt 13,5cm

10,5 trimpoeng

 

Jeg er fornøyd denne gangen også jeg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er veiing og målingen gjort. 11/11-08 Her er resultatet denne uken

 

Vekt:85' date='2cm

Hals:38cm

Arm:35,5cm

Bryst:112cm

Midje:104cm

Ende:118cm

Lår:61cm

 

Har tapt til sammen 1,8kg

Rundt midjen totalt 4,5cm

Totalt tapt 13,5cm

10,5 trimpoeng

 

Jeg er fornøyd denne gangen også jeg da:-)[/quote']

 

Dette er kjempe bra, du er så flink, nå er det bare å holde fokus videre.

 

Jeg har veiedag på torsdag, så da legger jeg inn vekt og mål da.

 

Har vært en tur på Spenst på morningen i dag, på en stram opp puls time, det var saker det....men, svidde av nesten 500 kcal, så det var så verdt det.

 

Nå skal jeg på jobb, ha en fin dag videre jenter, så snakkes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...