Gå til innhold

hei


Gjest dronninga

Anbefalte innlegg

Har dere sørpå sendt snøen nordover nå eller ?? :)

 

Her laver det iallefall ned. Men mannen er glad i å måke snø, så han måkka før han dro på jobb, men det blir vel litt på meg utover dagen regner jeg med.

 

Burde nesten fått gått meg en skikkelig tur idag. Kjenner at jeg er kommet ut av den gode rutinen jeg hadde før besøket, men må bare komme meg over dørstokkmila igjen :)

 

Siljee ; skjønner at motivasjonen din daler når det er vektoppgang, sånn er det med meg også. Men jeg synes jo det er verst visst jeg vet at jeg har vært flink og egentlig " fortjener" å gå ned.

Synes du at du har vært flink nå, eller vet du med deg selv at en oppgang egentlig er naturlig ?

 

Jeg slet jo veldig med motivasjonen de første par ukene, var jo liten nedgang å spore, men da var jeg egentlig ikke så flink heller. Ikke på samme måten som jeg er nå, og nesten bare spiser lite og sunt.

 

Uansett, nå må du bare stå på, nå kommer våren snart, og da blir det så deilig å gå seg trimturer når du kjenner sola varmer, og går du så hardt at du svetter litt, blir du fort brun også ! :)

 

Ha det fint sålenge ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest dronninga

God dag jenter:-) hehe. Er vel på tide at snøen kommer andre steder også. Kurslederen min roste meg for all den snømåkingen. Hun trodde snømåking og konbinasjon med matinntaket var årsaken til 1kg ned. Så lykke til Tupp1. Det er bare å måke snø så raser kg av:-)

 

Siljee: du står på med trening . Det er lurt. Det kommer du til å få resultat av. Så blir spennende med veiing på dere begget to. Du og Tupp1.

Jeg heier på dere:-)

 

Ha en fortsatt en god dag til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortjente vel den oppgangen. noterte jo ikke inntaket mitt den uka, og skeia veldig ut. Men det er uansett kjedelig =( Vi får se hvordan det går på mandagen igjen... I dag har det ikke gått särlig bra heller, har spist to sjokolader og litt marsipan... Havna på 1900 kcl tror jeg i dag totalt. Nå er ikke jeg så flink til å veie alt jeg spiser da, men tar det litt på måfå...

Det gir jo uansett en indikasjon på hvor mye jeg får i meg :) Orker ikke väre så nöye at det blir krise å ligge 5 kcl over dagsbudsjettet =P

 

Nå skal jeg spille, hihi

 

Snakkes=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med den slankinga nei, Siljee. Man blir motløs av og til.

 

Jeg synes enkelte dager er kjempetunge. Slik som dagen idag f.eks. Har vært sulten og fysen på noe godt i hele ettermiddag og kveld. Spiste meg to skiver med Hapå og kjenner jeg har kjempedårlig samvittighet, for spiser egentlig ikke brød nå når jeg slanker meg, men er så vanskelig å¨holde seg unna det, pålegg og annen fristende mat som familien spiser.

Har tatt meg 4-5 småsjokolader som var igjen etter ungenes lørdagsgodt også, og en liten hånd med cheese doodles :)

 

Enda sulten og lyst på alt mulig :)

 

Jeg veier heller ikke maten, tar det litt på slump. Når jeg legger inn her, legger jeg heller inn for mye enn for lite.

 

Nei, tror det blir tidlig kveld idag.

 

Satser på en bedre dag i morgen ! :)

 

Nattinatt alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

heihei alle sammen:-) Siljee. Ny uke nye muligheter. det er vansklig i perioder ja Tupp1. Jeg er sånn at jeg har et raid med sjokkis så er det over for en stund. Blir et sjokk for kroppen men... Egenlig ikke så bra men hva skal en gjøre da. Går jo på vegggen jo hvis en ikke får litt søtt:( Men gjort er gjort og spist er spist. fredig med det.

 

Tupp1: Det at du er sulten er at du har fått opp forbrenningen din. Å det er jo fint det da. Jeg også hadde det sånn her en stund. Kurslederen min sa at jeg måtte spise en exstra skive brød. For hvis du går sulten så går du på sparebluss. Å da synker forbrenningen igjen:-)

 

Ellers så har jeg snart fått i meg frokost. Polarbrød exstrem. Med kokt egg/kaviar og kavlig skinke ost i skiver. Godt det.

 

uff nå kjenner jeg mensen kommer for fulle mugger her. Måtte ta noen tabletter.

 

Skal ellers hjelpe sønnen min på jobben i dag. Han skal på skolen i kveld. De skal ha yrkesmesse som elevene har laget i stand

 

Fortsatt en god formiddag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagen med til husarbeid. Har vaska og skrubba kjøkkenstoler og kjøkkenbord over og under, tatt stekeovnen, vasket kjøkkengulv, skiftet på senger, vasket klær etc., og kjenner at det er god trim ja, samtidig som det blir skinnende rent og pent ! ;)

 

Skulle egentlig måke litt snø, men har ikke hatt tid enda, får ta det siden.

 

Dronninga; har egentlig vært sulten helt siden jeg begynte slankinga ( mer eller mindre), men er redd for å ikke gå ned i vekt om jeg spiser mere brødmat o.l.

Men idag har jeg laget meg en salat som jeg skal spise litt av innimellom, tror det blir bra.

 

Nå skal jeg få støvsugd litt her og før ungene kommer hjem fra skolen.

 

Ha det bra sålenge ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere jenter!

gratulerer med vektnedgang til dere som har gått ned :)

grunnen til jeg ikke har skrevet er fordi jeg ikke har gått ned noe på leeenge.. ligger på stedet hvil, og har ikke vært særlig flink med maten osv i helgene. men men. grunnen til jeg ikke har vært så flink i det siste har vel å gjøre med at jeg egentlig er fornøyd med hvordan jeg ser ut nå.. rett og slett=)

fokus mot sommeren vil heller være å trene og prøve å bli kvitt noen av de hersens celluittene på låra mine ;) og spise sunt selvfølgelig. da går jeg vel ned et par kg på det uansett.

idag er det strålende vær så skal ut å gå meg en tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Så koslig å høre fra deg meeei. Syns det ble litt stille fra deg ja. Hehe. Godt du har det bra da og trives med deg selv. Det er hovedsaken.

 

Å jenter i dag fikk jeg på meg gammel olabukse. Fikk ikke igjen knappen og glidlåsen da men.. Det kommer seg. Gravde fra men annen tøybukse også. Å smakk den satt på med knapp og glidlåsen igjen. Så nå kan dronninga gå med vanlige bukser igjen:-) det er lenge siden det:-)

 

Tupp1: Du får tiden til å gå ja. Hehe. Det er jo trening det også å gjøre rent. Sett det opp på bilvask. Bare du husker å ta tiden. Alle monner drar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du fikk gamle bukser på deg, dronninga ! Det er vel en god lønn for strevet, synes du ikke ? Og god motivasjon videre ! :)

 

Gleder meg til jeg kommer inn i to bukser jeg kjøpte i fjor sommer, som jeg nesten ikke har brukt. Men de er små i størrelsen, så må ned ganske mange kilo for å passe dem ja...men jeg SKAL inn i de ! ;)

 

Så deilig at du kan legge slankinga på hylla meei, og er fornøyd med deg selv.

Hvor mange kilo har du gått ned ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vär i dag, så fikk gått en tre kvarter eller noe med hunden. Var deilig det=)

I kveld skal vi lage tacopai, det er forferdelig godt! Men slett ikke sunt! Skal se om jeg klarer å beherske meg på mengden jeg spiser, men det er jo kjempevanskelig når det smaker så godt....! Lager salat ved siden av, hvertfall =)

Ellers skjer det ikke mye på denne fronten. Har jo snikveid såklart, og har gått ned igjen det jeg gikk opp. Helga blir en kjempeutfordring derimot, hvis jeg får besök av sösteren min. En sånn som spiser hva hun vil uten å legge på seg det minste;) Og hun er en stor godte mums ( det er jo jeg og, men lar jo helst väre å kjöpe inn). Så vi får se hvordan det går =)

 

Så göy at du kom inn i gamle bukser dronninga. Er nok en stund til jeg gjör det!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også gått meg tur i tre kvarter. Godt med en kveldstur. Nå er det knekkebrød, te og tv ;)

 

Høres godt ut med tacopai, Siljee. Må lage ett eller annet godt, men helst magert, i helga. Noen tips ? Er lei kyllingwok og lignende.

 

Nattinatt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle det bli snø, men isteden så er det strålende sol fra skyfri himmel, med masse nysnø på bakken, så idag skal jeg ut å gå meg en god tur ! :)

 

Har ingen planlagte selskapeligheter denne helga, så det burde gå greit med maten. Men på søndag blir det antakelig pinnekjøtt til middag, og det er absolutt det beste jeg vet, så der ligger jeg nok dårlig ann..blir nødt til å trimme mye i helga..;)

 

Vet ikke om jeg klarer å holde meg helt unna sjokolade heller..:)

 

Hva er deres planer for helga ?

 

Ha en fin fredag sålenge ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei jenter. Så flott at dere driver å skriver her inne da. Jeg blir så glad for det. Siljee. Tacopai høres godt ut. Har ikke smakt det før men...det er noe paier inni den ene boka til GR. Kursbok1 tror jeg. Å Ha besøk er koslig det da men det er mye som frister. Prøv å servere råe grønnsaker med dip til. Det er alkernativet til snop.:-)

 

Tupp1: Du står på å går turer. Det er jo kjempe bra da:-) Jeg er litt groggy om dagen. Tante rød er på besøk. Så orker ikke så mye denne uken med sykling ol. Var tungt å dra på jobben i natt. Men har fri i natt. Vi skal flytte ut tingene til kjæresten min fra hybelen hans. Han skal flytte inn til meg her nå:-) Så det blir flytte helg på oss her

 

Ha en fortreffelig formiddag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er unnagjort i strålende sol.

Må gå å sjekke i speilet etterpå om jeg har fått noen fregner..hihi..

 

Men det var tungt idag, føttene føltes som bly, men det er jo bare å kjøre på ! Handla på veien, så hadde en tung bærepose med meg hjem i alle oppoverbakkene. Det må vel gi ekstra trimpoeng ?? ;)

 

 

Joda, dronninga, jeg er ganske flink å gå turer. Må jo trimme litt, og da synes jeg det er greit å komme seg ut samtidig og få frisk luft. Å svette inne er jeg ikke så glad i, og orker ikke måtte kjøre bil for å komme meg til et treningssenter. Men har brukt å trent litt pilates på stuegulvet etter trimturen, men så langt har jeg enda ikke kommet meg i år :)

 

Kjøpte litt snop til resten av familien til Gullrekka på tv, så får jeg se om jeg klarer å holde meg unna selv...

 

Uff, ikke noe særlig med smerter når tanta kommer på besøk, dronninga. Synes du skal pleie deg selv nå litt. Du får vel litt å gjøre i forbindelse med flyttinga, så syklinga kan jo bare vente :)

Kjempekoselig at du får deg "skikkelig" samboer nå da !

 

 

Vi snakkes jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Hei igjen tupp1. er så koslig at du skriver her. Hatt en tavel dag. Jeg har jobbet fot guttungen og nå har jeg vært en tur i Drøbak å hentet han. Han øver i et band på skolen.

 

Så nå blir det middag når min mann kommer :-) Blir kjøttkaker, poteter og surkål til middag i dag:-) Surkål er kanskje ikke det beste en kan få i seg. Men det står i matregistre til GR her inne.

 

Da vil jeg si god helg til dere alle. Jeg blir vel borte nå i helgen her tror jeg. skal drive å pakke og flytte for kjæresten min i helgen:-)

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skeia litt ut i kveld. Ungene fikk bestemme kveldskos og det ble taco (har ikke spist middag). Tenkte jeg skulle klare meg med ett pitabrød, men var så sulten så det ble to..hadde ikke så veldig mye kjøttdeig, og bare litt ost, men føler det ble mye mat..spiste også noen Smash etterpå ;) og enda er jeg ikke mett på hverken mat eller snop...:)

Gulrot frister ikke akkurat nå for å fylle opp, det får bli ett eple med vaniljekesam.

 

Får gå meg en lang tur i morgen. Tror dette blir en hard helg matmessig.

 

Ha ei fin helg jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta idag, og jeg går jevnt OPP i vekt ...veide 79 idag. Veide faktisk 78,4 tidligere i uka, så det er 600 gram opp :eek: Mandagens vekt var 79,3 så ligger jo under der enda da, men...Håper at noe av det er vann. Tåler veldig lite før kroppen min samler opp vann.

Helt utrolig hvor fort det er å gå opp i vekt egentlig :) Litt lei meg nå egentlig, for synes jeg har vært flink foruten igår da..

 

 

Nå har jeg iallefal tatt opp kyllingfilet fra fryseren, blir ingenting syndig og fetende lørdagskos på meg og mannen min idag (stakkars han..hehe), så får vi se hva det blir på ungene :)

 

 

 

Flott vær idag med strålende sol, så blir iallefall en trimtur idag, ikke noe valg !!

 

Men først er det familietid. Skal med eldstemann til byen og finne litt nye klær ;)

 

Ha en fin dag, jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Uff da Tupp1. Men det kommer ann på dagsformen også:-) Så ikke frykt noe du. Dette går så bra att:-) Du får bare stå på vidre å ikke gi deg:-)

 

God helg vidre. Nå blir det flytting utover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiinga i går viste opp 1,2 kg, ikke den verste vektøkninga med tanke på forrige helg med alt sitt fett og alkohyler pluss at den kjære tante rød har kommet på besøk :S Isj og æsj, menssmerter er noe dritt så jeg føler med deg dronninga! Har gått masse turer denne uka, med i dag ender jeg vel på 12 tp siden mandag og det er jeg veldig fornøyd med. Må bli flinkere å trene pilates, må få strammet opp magen spesielt. Føler liksom ikke den endrer seg noe i det hele tatt, blir bare slappere og slappere (og dermed styggere og styggere). Gruer meg nesten til bryllupsreisa i juli nå hvis magen da fortsatt er sånn som den er nå ;) jaja, får bare bite tenna sammen og tenke på at to svangerskap har satt sine spor... Litt dårlig dag i dag kjenner jeg, finner bare feil...

 

Men, kvelden skal bli fin! Vi skal ha et vennepar over på raclette så det gleder jeg meg, blir koselig.

 

Ha en fin helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vandret i oslo i mange timer med kjäresten og sösteren min. Litt sjokolade og usunne greier ble det, men kunne blitt verre også ;) Var en tur på yrkes- og utdanningsmessa i spektrum, og vandret rundt i flere timer tror jeg ^^ Har värt hos frisören i dag og, joho!

 

Skal ha wok til middag, hvertfall=)

 

Jeg kjöpte en sånn magetrener på Clas ohlson ( eller hvordan det skrives:P) Dere vet et sånt mage-belte man har på som sender elektriske signaler til musklene og gjör at de trekker seg sammen. Var det en god forklaring? Nei, men dere har sikkert hört om sånne greier=) Håper den kan hjelpe på å få inn noen cm rundt magen hvertfall, vi får se. Skal raportere om hvordan den funker hvis noen er interresert;) Er ikke noen sit-ups person, så får se om dette funker bedre=)

 

Nå skal jeg rydde, vaske og ommöblere, föler jeg er i siget nå, haha!

Er spent på hva vekten viser på mandag, tror ikke jeg har gått ned noe egentlig... Skal gå skikkelig skitur med sösteren min i morgen om väret tillater det, håper det =)

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trimtur på meg idag..var å farta så lenge sammen med familien, så når vi kom hjem var det bare å begynne å ordne istand til kveldskos. Det ble kyllingfilet med wokgrønnsaker, eggnudler og sursøt chilisaus. Hadde en hel chili oppi i tillegg, og det var så sterkt at vi såvidt klarte å spise det..hihi..men godt var det, og sterk mat skal jo sette fart på forbrenninga..håper det ;)

 

Har spist litt sjokolade i kveld også..er liksom ikke motivert til å kutte det helt ut. Håper det blir lettere når kveldene blir lysere.

 

Elletine; så flink du er å gå deg turer ! Mitt problemområde er også magen. Selv når jeg er på mitt " vanlige jeg", på noen og 60 kilo, er jeg ikke fornøyd med magen. Føler meg ganske fast i fisken og spretten ellers, men magen får jeg ikke skikk på. Har trent endel pilates som går på magen, men klarer ikke se noe særlig forskjell. Kan vel kanskje skylde litt på svangerskapene jeg også, men andre som har vært gravide kan jo ha flotte mager, så det er kanskje genene litt også :confused:

 

Så Siljee !! Du må oppdatere oss om du får noen effekt av den mageoppstrammeren ! Da fyker jeg avgårde og kjøper en sånn jeg også ! :)

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld alle slankere ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau,jau..får vel skravle litt med meg selv her inne, så vi ikke havner på neste side ! :)

 

 

Idag har hele familien vært på tur. Ble litt trim på meg, kanskje 1 times gange, men kan ikke si jeg ble så sliten akkurat, men bedre enn å sitte i sofaen ihvertfall ;)

 

Nå står pinnekjøttet å koker, lukter sååå godt. Dette er hele familiens favorittmiddag. Ungene mine er ikke akkurat noen storspisere, men pinnekjøtt elsker de :) Så idag har jeg faktisk tenkt å kose meg med middagen uten å tenke så mye med kaloriene, så får det briste eller bære !

 

Ha en fin søndagskveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dronninga

Heihei jenter. Så koslig at dere er her inne å skriver da:-)

Siljee: Den mageoppstammeren må vi få høre mere om. Hørtes spennende ut.

 

Tupp1: Ja det er lov å kose seg litt vettu. Jeg er ikke noe særlig fan av pinnekjøtt. Men for all del. Jeg spiser det hvis jeg får servert det:-)

 

Elletine:Ja formen kunne ha vært bedre ja. Tante rød for fulle mugger her. Gå var det værst:(

 

Ja i gåt ja. Vi drev med flyttelass i går. Pakket ned ting vi skulle ha med til meg her. Gjorde ganske mye. Det som er igjen skal kjæresten min ha på lager på jobben. Og i går ble det litt utskeielser igjen da. Er vanskelig når en ikke er hjemme. Med ristopper og riskaker. Det ble nok kcaloriere i går ja. Uff og uff.

 

Snakkes da jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elletine

1. mars og dagen jeg skulle ha nådd mitt første mål, men men... ikke så langt unna heldigvis med litt over en kg igjen :) Blir nok litt godis i kveld selv om jeg har brukt alle kosemerkene mine og litt til, er så forferdelig godtesyk! Skal ta meg en cola zero, det pleier å hjelpe litt siden det i det minste smaker søtt ;) Nå er ungene lagt og jeg venter på at gubben skal komme hjem, satser på film i sofakroken i kveld.

 

Ha en fortreffelig kveld jenter, nå skal jeg ha meg litt kveldsmat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siljee

Kan ikke si jeg gleder meg til veiing i morgen, dagen i dag gikk til hel****.

Nesten 3000 kcal og ikke et eneste trimpoeng. Tror jammen jeg skal sette meg å svette litt på sykkelen. Vi får se, er egentlig veldig sliten og umotivert til sånt nå.

 

Når det gjelder magebeltet jeg kjöpte så har jeg absolutt tro på det, men at det ödelegger litt når en har såpass mye magefett. Den sender jo elektriske impulser, og det er vanskelig for de å nå fram til musklene når det er såpass mye fett... Men jeg skal nå fortsette å bruke den, så får den vel mer og mer effekt etterhvert som jeg ( forhåpentligvis) går ned. Begynner å bli skikkelig umotivert hvis jeg ikke går ned litt igjen snart.

Dårlig til å drikke vann har jeg blitt også...

 

Men i morgen er det mandag, ny dag, ny uke, ny start=)

Skal ikke kaste inn håndkledet riktig enda:)

Blir en travel start på uken, siden jeg jobber dobbelt i morgen men, får gjöre det beste ut av det. Förste målet blir å IKKE spise godteriet på jobben, men heller ta LITT av fullkornsnacksen^^ ( som også er veldig god ;))

 

Tror jeg skal pröve å gjöre meg litt mer bevisst på hva som ödelegger for meg...

 

På den positive siden övelseskjörte jeg i dag, selv om jeg hater å kjöre bil, men jeg vil jo ha förerkort! Så stolt av at jeg tvingte meg selv der, er ingen andre enn meg om kan få meg til å kjöre desverre;)

 

Håper dere har hatt en fin helg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...