Gå til innhold

Planlegger å bli gravid...


Gjest idunna

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen :)

 

Som da overskriften sier, så planlegger vi nå å bli gravide..

Jeg har time neste torsdag for å få tatt ut spiralen :)

Vi har fra før en gutt som blir 3 år nå i desember, så det er snart på tide med en ny,

I tillegg så passer det bra i jobbsammenheng også å bli gravid nå..

 

MEN... føler at jeg burde ned i vekt!! La på meg mye forrige svangerskap..

Gikk fra 107 og full fart opp... da jeg turte og veie meg 8 mnd etter fødsel var jeg 132..

Etter 3 GR kurs hadde jeg gått ned 20kg og sluttet pga at jeg hadde ikke tid til kurs i tillegg til jobb og barn..

Nå har jeg gått opp igjen 10 kg og står i dag på 122...

(Men har kun gått opp 1 bukstestr!! Og det er jeg litt stolt av..)

Jeg hadde ingen plager med vekten i svangerskapet annet enn at jeg la på meg mye..

 

Så har en plan om å legge inn ALT jeg spiser og trener i boken min på nett,

slik at jeg får den brutale sannheten om hva jeg putter inn..

Med det håper jeg å unngå at jeg lurer meg til å tro at det kun er babyen som vokser..

 

Så håper jeg at med babyen som motivasjon - skal jeg ha stålkontroll og forhåpentligvis ikke legge på meg stort mer enn 10 kg i alle fall..

Og klarer jeg å forbrenne fett slik at det går opp i opp og vekten står stille..

Da er jeg happy da!! :)

 

Noen som har lykkes med tilsvarende prosjekt?

 

(Jeg er forresten 22 år og 182cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest minimais

Jeg er ikke i samme situasjon som deg, vektmessig, men har ei vennine som var nokså overvektig da hun ble gravid med førstemann. Hun dro rett på GR kurs (hadde gått mange flere før) og i samråd med lege paste hun på at vekten ikke tok av. Hun la på seg en del, men ble ikke "superblubbis" om jeg kan bruke et så spesifikt uttrykk :) Anbefaler altså et kurs under graviditet! Jeg har selv gått GR og merker definitivt forskjellen mellom å drive vektkontroll på egenhånd og i gruppe, men det vet du jo noe om allerede. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå endelig fått ut spiralen - en mnd bak skjema..

 

Har også meldt meg på GR nett-kurs (start i morgen 13.01)

 

Valgte å ta nettkurs denne gangen da jeg føler at med flere «LIVE»-kurs vet jeg hva det handler om og jeg ville heller gå på «jentetrim» en kveld i uken.

(så slipper jeg å styre voldsomt med barnevakt de ukene mannen jobber..)

Jentetrimmen er et dansekurs som tar utgangspunkt i trinnene i standard og latin dansene, men er lagt opp til dans uten partner, og er ganske intensivt..

 

Kurset går over 12 uker som jeg også tok før jul (da bare 7 uker).

Fant ut at det er veldig greit med variasjon i treningen og et slikt intensivt kurs er jo midt i blinken om man skal holde vekten (med min vekt får jeg nesten 4 trimpoeng for den timen det står på).. Og ikke minst er det GØY :)

Ingrid Beate og Jan Eric fra «skal vi danse» er kjempedyktige instruktører..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så flott! Hvilken uke er du i nå, eller har du kanskje ikke blitt gravid ennå? Jeg begynner på nettkurs i neste uke og er da 10 uker på vei. Har gått opp 3,5kg allerede... selv om jeg spiser nøkternt og bare har gått opp 1 meny fra slankemenyen. Men det er mye vann og økt blodmengde i starten (bare brystene er sikkert blitt en kilo tyngre :D )Så jeg håper på å bremse oppgangen litt nå fram mot midten av svangerskapet. Lykke til videre med kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Hvilken uke er du i nå' date=' eller har du kanskje ikke blitt gravid ennå? Jeg begynner på nettkurs i neste uke og er da 10 uker på vei. Har gått opp 3,5kg allerede... selv om jeg spiser nøkternt og bare har gått opp 1 meny fra slankemenyen. Men det er mye vann og økt blodmengde i starten (bare brystene er sikkert blitt en kilo tyngre :) )Så jeg håper på å bremse oppgangen litt nå fram mot midten av svangerskapet. Lykke til videre med kurset![/quote']

 

Vet ikke ennå.. har IKM om en uke... er SÅÅÅ spent :)

Jeg skal følge meny 3, men sliter med å komme opp i nok kcal i løpet av en dag..

Har nå fått beskjed av kursleder om å legge in enda ett måltid med knekkebød e.l..

*sukk* hun mente det var derfor jeg ikke hadde gått ned mer enn 0,5 nå sist uke.. :/

Så vi får se når jeg evt blir gravid, hvor mye jordmor/lege mener jeg skal spise... klarer ikke gå opp til en meny til..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje du velger for kalorifattig? Litt olivenbrelett på skiven gir deg hjertevennlig fett som kroppen trenger, det samme gjør majones. Legger du inn litt slikt så kommer en fort opp i kalorier :D Men sålenge det er det sunne fettet er det bra. Det er ikke så lett å bli gravid om en spiser for magert heller, da tror kroppen det er hungersnød og det er ikke bra for barnet så da blir en ikke gravid. (spisevegrere mister f.eks mensen av denne grunn)

Merker du noe da? Jeg merker det tidlig på ømme bryst, livmoren høyt oppe i skjeden, øl og vin smakte ikke lenger godt (alkoholsmaken ble for fremtredende), ømhet/pressfølelse i området rundt urinblæren/livmoren (skyldes økt blodtilstømning i livmor) og mensmurring men så kom den aldri. Når jeg testet var jeg 90 % sikker, fikk det bare bekreftet med knall blått kryss. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje du velger for kalorifattig? Litt olivenbrelett på skiven gir deg hjertevennlig fett som kroppen trenger' date=' det samme gjør majones. Legger du inn litt slikt så kommer en fort opp i kalorier :) Men sålenge det er det sunne fettet er det bra. Det er ikke så lett å bli gravid om en spiser for magert heller, da tror kroppen det er hungersnød og det er ikke bra for barnet så da blir en ikke gravid. (spisevegrere mister f.eks mensen av denne grunn)

Merker du noe da? Jeg merker det tidlig på ømme bryst, livmoren høyt oppe i skjeden, øl og vin smakte ikke lenger godt (alkoholsmaken ble for fremtredende), ømhet/pressfølelse i området rundt urinblæren/livmoren (skyldes økt blodtilstømning i livmor) og mensmurring men så kom den aldri. Når jeg testet var jeg 90 % sikker, fikk det bare bekreftet med knall blått kryss. :) Lykke til![/quote']

 

det er nok der problemet ligger ja..

Men føler det blir litt feil når jeg blutselig får 100kcal eller så for mye til lunsj..?!

(hvis jeg tar majones altså..) Men jeg får legge inn kvelds-knekkebrød med noe godt på :) eller kanskje lage mej noen slike lomper med pastrami..? De var jo kjempegode...

 

Jeg har noen tegn.. Men er ikke sikker på om jeg finner de fordi jeg kjenner etter... hehe Men: er trøttere/mer sliten enn vanlig og opplåst i magen bl.a. Og så et par ting som jeg husker fra sist gang; mannen har slik baby-lukt på halsen..! :) hehe det har han da aldri hatt... hehe Bortsett fra sist mensen uteble.. Merker ikke noe på puppene ennå, men det var slik sist også.. kjente ingenting der før jeg var mange mnd på vei, men begynte til gjengjeld å lekke melk allerede i 2. trimester... *sukk* så det gjenstår å se.. Lysst å teste NÅ slik at jeg får vite jo :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...