Gå til innhold

...spiser mer enn hundre mann, det er rart at det går an!


Gjest tallie

Anbefalte innlegg

Da er jeg også i gang.. håper jeg!

 

Jeg er 25 år gammel, og veier alt for mye! Jeg er nå 90 kg fordelt på ikke særlig mange centimeter. Mitt vektproblem startet da jeg var ung og dum og flyttet på hybel. Det førte til at jeg sluttet med all idrett på grunn av avstand, og startet med ett svæært måltid til middag, og ikke særlig annet. Har flere ganger prøvd å slanke meg på egenhånd, men det har holdt i en uke eller to og stoppet der. Har heller ikke hatt særlig peiling på kosthold/kalorier etc. så det har ikke vært særlig effektivt. Siden jeg var slank som ung, ser jeg ikke på meg selv som særlig overvektig, men får helt hetta når jeg ser klesstørrelse og vekta mi. Dette er liksom ikke meg, jeg er jo ikke tjukk... Jeg elsker klær, men har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe klær meg nye klær før jeg er tilbake i normalen. Vet dette blir vanskelig å holde, men satser på å sprekke med visakort og ikke sjokkis! Blir lett andpusten ved aktivitet som f.eks. trapper og motbakker, og det plager meg (jeg er jo ikke tjukk i huet;-).

 

Nå har jeg vært en uke på internettkurs, og mitt største problem er treningsmotivasjonen. Jeg utsetter og utsetter treningen, til det er for sent å trene og skal dermed trene imorgen istedet, og slik går dagene. Målet mitt er å svømme to ganger i uken, det går fint når jeg først setter igang. Jeg får hundre kroner hver gang jeg svømmer, som går i reisekassa mi:) Maten har jeg forsåvidt mestret. Jeg teller timer, og er ofte sulten innemellom siden jeg spiser så lite avgangen.. Er sikkert den av vektklubbens medlemmer som har flest mellommåltider. Vann er ikke nå problem, men fryktelig slitsomt at jeg må tisse hele tiden. Blæra mi er jo ikke trent for detta!

 

Har skrevet at jeg skal ned til 50 kg... Det er fryktelig mye, og kanskje ikke realistisk, men jeg skal ta fem kilo av gangen. Etter fem kilo skal jeg få en belønning... men har ikke helt pønsket ut hva jeg ønsker meg.

 

Lykke til, dere andre superslankere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tallie!

 

Velkommen til forumet og gratulerer med et kjempeflott valg om å få en ny livsstil!! Jeg er 26 og kjenner meg igjen i det du sier. Jeg flyttet på hybel, sluttet å trene og spise hva jeg ville, når jeg ville. (Det var jo en av de største fordelene med å flytte på hybel!!). Og hodet mitt har heller ikke fått med seg hvor tjukk jeg egentlig er.... Jeg har vokst litt for hvert år siden tidlig på videregående, og det høres sikkert naivt ut, men jeg la liksom ikke videre merke til det. Siste året før jeg begynte på kurs i august lå / satt jeg stille på grunn av en ulykke og gikk opp drastiske 12 kg, da forstod jeg at noe måtte gjøres! Så nå er de 12 kiloene av og jeg har tatt fatt på de neste. Step by step og kilo for kilo.

 

Jeg har også prøvd å slanke meg på egenhånd noen ganger. Jeg har nok kunnskap om mat, kalorier og forbrenning til at det i utgangspunktet skulle gått greit, men jeg klarte ikke å holde motivasjonen oppe og jeg "sprakk" og ga opp.

Med Grete Roede er jeg aldri sulten, spiser 5 måltider hver dag på ca meny 3. (jeg er ikke så rigid på alle rasjoner og mengder, men kaloriinntaket ligger på ca 1900 i gjennomsnitt tror jeg...). Dette er første gangen jeg har innsett hvor lang tid det kommer til å ta før jeg er tilbake på normalvekt. Jeg kommer nok til å slanke meg hele 2009... Har et mål om 0,6 kg i uka i gjennomsnitt, det har foreløpig holdt stikk. Og ved at jeg er forberedt på hvor lang tid jeg kommer til å bruke, er jeg også mer motivert og klar for å bruke den tiden det tar...

 

I dårlig form er jeg også, både på grunn av kiloene og det året jeg satt på rumpa. Jeg skjønner godt at det er lett å utsette treningen... Det viktigste er at du gjør noe, start rolig. Gå noen turer, en gang i bassenget i uka og gå trapper og oppoverbakker etterhvert. Kjøp deg en treningsDVD og begynn med et av de korte programmene før du beveger deg oppover.

Selv går jeg og svømmer en gang i uken, prøver å være på treningsstudio en gang i uken og går tur en dag. I tillegg har jeg kjøpt meg en ministepper, de har en fin en på GR nettshop, som jeg går på hver kveld hvis jeg ikke har trimma. Det gir meg noen raske trimpoeng som er gode å ha med seg. I tillegg har jeg bestemt meg for at heisen på jobben alltid står, så da får jeg litt trim i trappene. Ble veldig sliten de første dagene, men det går allerede bedre :)

 

Ble et langt innlegg dette her, ville egentlig bare ønske deg velkommen og si lykke til! Bruk forumet aktivt, så vil du se at du får masse støtte og oppmuntring :) Håper å kunne følge deg framover, kilo for kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring tonesen og tripper:)

 

Jeg hadde veiedag idag, og har nå tilsammen gått ned 2,3 kg tilsammen! Tror det er litt flaks, for jeg har vært slapp siste uke. Var så fornøyd med første uka, så jeg skeiet litt ut på fredag, og kom liksom ikke igang igjen. Jeg har snikveid meg hele uken og da har det ikke vært nedgang for å si det sånn, uansett, det driter jeg i og smiler fra øre til øre over minus 0,5 kg:)

 

Idag fortalte ei fra jobben, som også er på slankern at hun har gått ned 13,5 kg med atkinson. Det stakk litt, men tok en diskusjon med meg selv. Bestemte meg for å fortsette og tro på at dette er den sunne måten og slanke seg på. Kanskje noe annet passer for andre, men dette er min måte.. Jeg har ikke fortalt noen faktisk, at jeg slanker meg.. Gjør dere det? Jeg tenker at det skal de tidsnok få merke:P

 

Føler vi deler noe av den samme historien tonesen, jeg kommer også til å være på slankern i 2009, men i 2010 da sitter vi, kanskje like naive, men iallefall smekre og lekre!!! Tusen takk for tipsene angående trening. Jeg har faktisk en stepkasse, men det hadde jeg glemt før jeg leste det du skrev. Den skal jeg tørke støv av slik at jeg kan trene hjemme de gangene motivasjonen for å komme seg ut svikter... Skal fortsette med å svømme, for det er egentlig ganske all right. Tenker også at ikke neste uke, men den uken er tiden for å introdusere en dag på treningsstudio. Har lastet ned mye bra sykkelmusikk som jeg skal tråkke til. Mangler å finne ett bra treningsprogram med sykkel, så er jeg klar! Gleder meg faktisk litt til å tørke svette, og virkelig kjenne at man har trent:)

 

Jeg er litt bekymret for hva belønningen min etter fem kilo skal være.. Vil liksom ha ett mål og jobbe mot, kilo for kilo. Tenker at når jeg møter fristelser, så skal jeg si til meg selv at dette gjør jeg for at jeg skal få ... Jeg skal som sagt ikke kjøpe klær. Hvilken belønning gir dere til dere til dere selv?

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Bra jobba!!

 

Nei, sier det ikke til noen, iallefall ikke så mange, de aller nærmeste vet det. Er sikkert smart å si det til flest mulig, da blir det liksom litt mer bindene. Men har ikke lyst til å at alle er oppmerksom på vekta og flesket mitt jeg. Det er jo egentlig en ganske privat sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder belønning er masse du kan gjøre.

 

Fotpleie,når du skal trene å gå masse er det deilig å ha gode ben,og så er det litt luksus over det å få stellt bena,med en god krem tilslutt.

 

En frisørtime,hvor du gjør litt ekstra,litt farge,få håret vasket osv.

 

En god parfyme,en god krem.

 

Det er viktig å gi noe til seg selv,noe man ikke gjør tilvanlig.

 

Jeg har bestemt meg for at når den dagen kommer at jeg har funnet min trivselsvekt,da blir det en lang helg på spa.

 

Føler meg ikke bekvem med det enda,men det blir etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2,3 kg ned!! Det er knallbra :)

 

Nå er jeg på 11,7kg ned totalt og er klar for ny veiing på mandag!!

 

Jeg har fått klokketro på GR etterhvert!! Jeg er aldri sulten, jeg spiser god mat og jeg spiser normal mat. Jeg har innsett at jeg ikke kan gjøre noe ekstremt, kutte karbohydrater og sånt, for da kommer jeg til å sprekke så inderlig. Med GR føler jeg at jeg legger et grunnlag for en sunn livsstil også etter at vektreduksjonen er ferdig.

 

Jeg har fortalt ganske mange at jeg er på slanker'n... I alle fall alle mine nærmeste venner og familie. For meg blir det litt forpliktende, jeg kan ikke lure meg unna. Samtidig støtter de meg og byr for eksempel på grønnsaker med dip istedenfor sjokolade og chips om jeg kommer på besøk. Jeg har bare positiv erfaring med det! Folk er overraskende positive og behjelpelige :)

 

Stepkasse er bra, step gir god uttelling på trimpoengstatistikken!

 

Belønning synes jeg også er vanskelig, særlig siden jeg prøver å spare penger for tiden... Mange av belønningene jeg kunne tenke meg, koster noen lapper... Foreløpig gir jeg meg selv en stjerne i boka, bokstavlig talt, jeg har kjøpt sølvstjerneklistremerker som jeg limer på en kalender for dager jeg er flink. Og flink kan være så mangt: motstå fristelse (som i dag hvor jeg ikke tok vaffel på fredagskaffen på jobb), eller bare vært genelt flink med mat, vann og trim. Har ikke "feira" noe videre, men jeg sparer penger for hver 5. kg så jeg kan reise på en ferie når jeg runder 100 og kommer ned på tosifra. Det er langt fram dit, men jammen som jeg gleder meg!

 

Flott at vi begge er innstilg på å bruke litt tid, så kan vi gå veien litt sammen her inne :)

Ha en sunn og flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg vært på nattevakter, men det har gått veldig bra med tanke på mat. Har spist med 3 timers mellomrom, og ikke tenkt på goodies, selv om det har vært helg. Laget meg en god thaigryte før jeg dro på jobb på lørdag, som faktisk ble supergod. Fikk sjokk over kaloriinnholdet i pinjekjerner da, heldigvis er det ett hjertegodt produkt, men at noe så lite kan inneholde så mye! Ett tips og tenke på, for dere som sliter med å få nok kcal:) Trening har det vært verre med, men det er greit. Er fryktelig slitsomt med nattevakter, så har bestemt at det er treningsfriedager (kan kanskje bli oppgradert til gå-turdager). Jeg går bare rundt i min egen boble disse dagene, sover - jobber - spiser.

 

Imorgen skal jeg på kurs, så da må jeg huske å pakke med gulerøtter som jeg kan smugspise innemellom foredragene:) Tror planlegging er superviktig for at jeg skal lykkes. Det har jeg ikke gjort i særlig grad før, og har derfor endt opp sulten og dermed spist noe fra 7-eleven eller deli! Nå har jeg alltid gulerøtter og yoghurt i væska som jeg spiser, tror nok det vil hjelpe til med å avstå fristelser, og dessuten sørge for at det ikke går for lenge mellom hvert måltid!

 

Belønningen min er forresten bestemt: jeg skal til frisøren. Håret mitt trenger virkelig en klipp, så får bare vente noen kilo til, så kan jeg bestemme time:)

 

For dere hjemmesteppere - bruker dere stepdvd? Noen å anbefale?

 

Mange tanker til dere andre som er i samme båt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tallie!

Gratulerer med flott innsats! Imponerende å holde seg innenfor "boka" når du har nattevakter og alt!!

 

Ja, planlegging er alfa omega for meg i alle fall. Jeg har alltid wasa sandwitch ig veska og prøver å ha noen oppkutta gulrøtter og frukt i tillegg. Som du sier: har du sunne alternativer, så slipper du deli de luca og 7-eleven-maten. Jeg må også planlegge tidspunktet for måltidene mine sånn at jeg holder rytmen. Jeg merker med en gang at jeg da er mindre rastløs og ikke så søtsugen.

 

Jeg har bare en ministepmaskin hjemme, så følger ikke noe program akkurat på den, det er bare å stå og tråkke det... 10 min av gangen, så en liten pause og 10 min til og om jeg er flink enda 10 minutter.... Det blir det 3 trimpoeng av :D Så tar jeg gjerne litt styrke etterpå.

 

Jeg har pådratt meg en liten forkjølelse i helgen, så får se hvordan dette utvikler seg. Blir ikke noe trening i kveld i alle fall kjenner jeg! Veiedag i dag, så kommer det rapport på tråden min her inne :)

 

En skikkelig runde hos frisøren er flott belønning, nå kan du bare glede deg :)

 

Ha en ny flott og sunn uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, jeg kjenner meg så inderlig igjen!

Men stå på!!! Ikke gi deg! Gjør noen små justeringer, drikk mer vann, tren litt mer, spis en skive mindre til lunsj, eller en skive mer om du spiser for lite....

Og uansett: kroppen din har det bedre med sunn mat og trim, men noen kilo for mye enn den har med søppelmat og sofasitting! Så du gjør kroppen din en tjeneste, uansett vektreduksjon, husk det!

 

Og 0,3 ned er NED, og ned er bra! 0,3 hver uke så tar det lang tid, ja, men det går til slutt! Husk at vi må jo endre livsstil for å gå ned og bli der, så tid kommer det nok til å ta uansett!

Jeg har et mål om gjennomsnittlig 0,6 kg i uka, og for øyeblikket ligger jeg nok 2 kilo over "mållinja" på diagrammet mitt, men vi står på. Litt for litt!!

 

Jeg har mange ganger opplevd forsinkede virkninger av mine flinke uker... Synes jeg har vært så flink, men ingen resultat på vekta. så plutselig etter en uke eller tre så går jeg et lite byks nedover.

 

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Tallie!!

Hvordan går det med deg? Lenge siden du har gitt lyd fra deg her inne nå...

Krysser fingrene for deg og håper årsaken til at du ikke skriver er at du er travelt opptatt med sunn mat og trening :)

Og om du har sklidd litt utpå, så håper jeg du henter deg inn igjen og fortsetter der du slapp. Du har jo vært så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...