Gå til innhold

ned 8kg pga kolestrol og blodtrykk er høyt- trenger litt puff i hverdagen


Gjest Fjelljenta

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelljenta

Heia!

 

Vil bli bra i helsen for min lille sønn så han får beholde meg lengst mulig. Skal ned 8kg. Blir hardt, men med motivasjonen krabbende rundt meg hver dag så MÅ jeg bare klare det. Men trenger litt backup fra dere her inne også. Jeg skal prøve så godt jeg kan å legge inn "rapport" om mat og trening hver dag. Og så vet jeg at det hjelper med litt kommentarer på både godt og vondt på det en har gjort. Skrik ut og spark meg i ræva når jeg har hatt en bad day og skryt når jeg har klart meg bra en dag.

 

Målet mitt er å klare dette med sunnere kosthold (kutte ut søtsaker) og mer trening. (har muligheten til å gjøre dette hjemme, og ved turgåing)

 

Noen som vil støtte meg gjennom kiloraset???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

 

Jeg vet hvor hardt det er å skulle gå ned en del,

så her skal du få en skulder å støtte deg på!

Selv om det kan virke litt overkommelig nå,

er det utrolig for en forskjell det kan gjøre

om man bare holder kosen til helgene og får beveget seg litt hver dag..! :)

 

Pass bare på at du spiser nok og ofte nok.

Det aller viktigste er å holde forbrenningen oppe! :(

 

Og som du selv sier, de er en fantastisk motivasjon disse små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

har regnet ut kaloriforbruket mitt pr.dag idag. 1563 pr dag, dette utenom trening-med trening ligger det på 2149,1pr dag.

 

Etter å ha lagt inn det jeg har spist idag, frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. 1149 kcal på meg idag. (Spiser med max 4 timers mellomrom, men etter 3 timer er jeg så sulten som oftest at jeg MÅ ha mat. Så tretimers regelen er der av seg selv heldigvis.)

Ser jeg får for lite, mulig jeg må opp for å få forbrenningen på topp?

 

Ingen snop idag, frukt i nærheten når snopebehovet setter seg.

Skal på ergosykkelen under ugly betty nå. Så noen øvelser på matten etterpå.

 

Ja, da var dette dag 1 i mitt nye sunne liv. ;-D Og takk for at dere vil titte innom å støtte oppunder. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Kommet meg opp i kcal inntak, 1283 om jeg ikke husker helt feil. Ingen usunn mat idag heller, blitt mye frukt. :-D

Hatt meg 30 harde minutt på sykkelen ikveld. Og noen sit-ups, planker osv på matten etterpå. Fikk til og med sambo ned på matten, han kom fra fotballtrening. Kanskje jeg klarer å lokke ham til å bruke den daglig han også!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - så fint at du har kommet i gang!

 

Jeg antar at du ammer siden du er på denne siden? Da må du vesentlig opp i forhold til hva du spiser nå. Jeg tror de mange her ligger mellom 1900 kcal og 2100 kcal, men det finnes en formel for hvor mye man bør spise. Det er viktig å ikke spise for lite når man ammer fordi man trenger næring og vitaminer for å lage den fine morsmelken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta
Hei - så fint at du har kommet i gang!

 

Jeg antar at du ammer siden du er på denne siden? Da må du vesentlig opp i forhold til hva du spiser nå. Jeg tror de mange her ligger mellom 1900 kcal og 2100 kcal' date=' men det finnes en formel for hvor mye man bør spise. Det er viktig å ikke spise for lite når man ammer fordi man trenger næring og vitaminer for å lage den fine morsmelken :P[/quote']

 

 

Stemmer det at jeg ammer. Er nede på kvald/natt/morgen pupping nå. Av og til på dag, når han ønsker det, han får tilbudet, så regulerer han selv. :-D Hm...hva skal jeg spise da? Noen frukter som er mer kcal i enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Sykkel og pulsklokke er en fin ting. Ligger på 70% + av maxpulsen min, en bør jo ligge mellom 60 og 70% for å forbrenne- lavintensitet. 30 min på 70% siste 5 min ga jeg alt jeg klarte.... Skal forresten begynne aktivt med vanngym igjen, er instruktør selv, men siste tiden- etter fødselen har jeg kun stått på land. Får jo god trim der også, er jo drit hardt på land i forhold til i vannet. Men nå skal jeg i vannet selv i tillegg til det jeg skal instruere selv. Gleder meg! Se om jeg kommer meg uti nå først kommende tirsdag.

 

Ang maten hittil i helgen, så går det dårlig, mistet to lunsjer, fredag og idag. Blitt frukt på veien i stedet. :-( Og det gir jo ikke så mye energi...

 

Ser mørkt på morgendagen, skal i dåp..... Koldtbord, håper det er mye sunt å velge i også. Skal unne meg ETT kakestykke til nøden to små. (så blir str til ett stykke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Da var 6 dag så godt som over. Kun dusjen igjen så er det natt på meg. Siste dagene har jeg vært flink til å sykle, men i helgen skled måltidene desverre ut, ikke spist nok ser det ut til. Men jeg skal ha skryt for lite kakespising i dåpen igår. Må legge til at jeg verken drikker brus eller kaffe, kun vann og melk. Kakao en sjelden gang når jeg skal kose meg og slappe av med noe godt. Så det mest usunne i besøket var noen få små kakestykker. Og de har ikke gjort skade, gått ned 2kg gitt, og 4cm rundt livet. (måler ikke rette midjen men det tykkeste hos meg) Så er stor fornøyd. Idag har jeg syklet og drevet med snømåking, synes det er så deilig å være ute i snøen å dille på. Merker forresten at jeg må jobbe hardere på ergosykkelen for å komme opp i høy nok puls nå, og det må jo være et bra tegn på at formen kommer seg litt etter litt. ;-D Nei, avgårde i dusjen med meg... Natta dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Da var jeg gjennom første uken, ser bra ut dette, om jeg ser vekk fra at jeg ikke klarer å få opp kcal inntaket. Føler jo at jeg spiser meg i hjel.

Men vekten går nedover og magemålene innover. Pulsen min, ja, der er jeg stor fornøyd. Før kom jeg opp i 180 s/m for ingenting, nå må jeg sykle det bena klarer å drive for å komme meg opp i 180s/m. Så det må jo være supert. ;-D I morgen starter jeg emd vanngym igjen, med meg selv i bassengen denne gangen. Gleder meg!!! Nå er det natta for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang:) Hvis du synes det er vanskelig å spise nok kan du prøve å spise mat med mer kcal, men med riktig type fett, feks makrell i tomat, kaviar og peanøttsmør. Forskjellige påleggsalater med majones er også fint. Av frukt og grønnsaker er det vel avocado og banan som er av de mest kcal rike. Hvis du liker smør på brødskiva så bruk det, da kan det hjelpe å bruke f. eks vanlig vita eller soft istedetfor light produktene. Legger ved en link til ammehjelpen sine sider, en fin artikkel om slanking mens man ammer. Lykke til videre:):)

 

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta
Gratulerer med super nedgang:) Hvis du synes det er vanskelig å spise nok kan du prøve å spise mat med mer kcal' date=' men med riktig type fett, feks makrell i tomat, kaviar og peanøttsmør. Forskjellige påleggsalater med majones er også fint. Av frukt og grønnsaker er det vel avocado og banan som er av de mest kcal rike. Hvis du liker smør på brødskiva så bruk det, da kan det hjelpe å bruke f. eks vanlig vita eller soft istedetfor light produktene. Legger ved en link til ammehjelpen sine sider, en fin artikkel om slanking mens man ammer. Lykke til videre:):)

 

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67[/quote']

 

Takk i takk!!! Spiser kaviar, kanskje jeg skal kjøpe inn litt avocado. Litt lei banan, kun den frukten jeg har kunne spist i 7mnd, nå siste mnd jeg har kunne tatt for meg en og en frukt å prøvd meg frem i forbinndelse med ammingen. Småen reagerer lett. :-( Men blir mindre av det nå fremover, gutten har funnet ut at å bite mamma er jo kjempe. Tihi... neida, er nok ikke helt bevisst ennå det vil jeg tro. Er jo kun 8.5mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

En time med vanngym, litt svømming og en del smømåking. Skippet sykkelen med god samvittighet ikveld jeg. ;-P

 

Nå er målet å få kcal inntaket på plass, spiser for sunt kanskje??? Lever et fettfattigkosthold i utgangspunktet pga fettintoleranse. Men kanskje jeg kan hente kcal andre plasser som Melis har skrevet til meg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...