Gå til innhold

Jeg trenger støtte og hjelp


Anbefalte innlegg

Her er jeg..........igjen..........

Jeg har stor erfaring med Grete Roede, nesten kommet opp i proff eliten, mangler kun det viktigste nemelig å HOLDE VEKTA når jeg har GÅTT NED.

Har holdt på siden januar 2006. Det året gikk jeg ned 48 kg. Yepp dere leste helt riktig 48 kg.... Og nå har jeg gått opp 38 av de.... Hvordan kan noe slikt skje??

Har mange tanker om det.

Det som gjør mest vondt er det dårlig selvbildet og selvtiliten som har fått seg en alvorlig alvorlig knekk.

Er det noe vits, jeg bare mislykkes, jeg orker ikke er de mange utsagnene som går igjen. Det som gjør at jeg igjen bretter armene opp er at:

JEG VET Grete roede virker

Slankeoperasjon er uaktuell

Og denne gang blir jeg fulgt tett opp av legen min.

 

Jeg har laget meg en egen blogg om Mitt liv mot nytt liv. Der prøver jeg å legge inn mine daglige opplevelser, råd, vekttap, boktips, bilder av mitt nye jeg:)

Blir veldig glad for besøk på den : http://www.tirben.blogspot.com

og ikke minst for kommetarer:)

 

Jeg kommer helt sikkert innom på besøk på disse sidene også. For å være her vet jeg også hjelper, det at noen motiverer og heier gjør at kampen blir lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tirben.

 

Jeg er mektig imponert over det vekttapet du har gjennomført. Du har gjort det en gang, så jeg er sikker på at du klarer det igjen. Lykke til!

 

Selv er jeg ikke medlem i Grethe Roede, men det hender jeg er inne og leser i forumet. Skal ned ca. 30 kg, så jeg har litt å jobbe med. Jeg må ta tiden til hjelp, så i stedet for å være veldig opptatt av hvor mye jeg går ned pr. uke, skal jeg forsøke å ha fokus på at jeg skal leve på en "viss" måte fram til 1.mai. Deretter over sommeren, og videre til jul.

 

Nylig leste jeg en bok som heter "Fettet sitter mellom ørene". Og det er problemet, vi må ha med hodet for å gå ned i vekt og holde oss der. Jeg er ikke så opptatt av å telle calorier, men jeg vet sånn noenlunde hva som er bra og ikke.

 

Det kan være en ide å skrive opp hva du spiser over en periode, for å gjøre deg selv bevisst på dette. :)

 

Hvordan har du det egentlig?

Ofte har jeg brukt mat til alt mulig annet enn å stille sulten. Som trøst, når jeg var stresset etc.

 

Du har det som skal til, jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Det er utrolig flott at du er så ærlig. et sier meg noe om at du har et ok selvbilde.

 

Det er urolig mange som har gjort den erfaringen du har. Og det er en vond erfaring. Det skulle vært spennede å høre hvilke råd du får fra legen din og andre nå for å starte pån igjen. Jeg våger meg med noen.

 

1. Det er vanlig for mennesker å ha områder vi fikser dårlig. Eks:Noen er fæle til å baktale andre, noen bruker mer penger enn de har, noen drikker for mye øl, noen er stygge mot ektefellen sin, noen biter negler etc etc. Å være overvektig er å ha et problem :vi spiser mer enn vi forbrenner over tid. Egentlig er ikke det noe stort problem. Men det problemet får en hel del konsekvenser som gjør at problemet blir så stort: helsemessige, utseendemessige og det jeg synes er værst: ALLE ser vårt problem. Noen ganger skulle jeg ønske at alle gikk med svære skilt på magen når vi kom sammen: jeg er altfor fælt til å rydde, jeg har problemer i ekteskapet.... og så kom vi med magene våre. Hvis det var sånn så hadde vi sett at vårt problem er faktisk ikke noe større enn mange andres. MEN vårt synes. Tell over hvor mange du kjenner som har sluttet å røyke og så begynt igjen..... jeg kjenner i alle fall MANGE. POENGET ER AT DET Å GÅ OPP ER DET SAMME SOM Å IKKE FIKSE PROBLEMET EN PERIODE OG DET ER GANSKE VANLIG!

 

2. Å fikse problemer med overvekt( slanke seg) gir masse tilbakemeldinger. Tilbakemeldingene kan virke litt som rus. noen soler seg i glansen av alle komentarene og endel føler at de endelig blir sett. Når en er ferdig slanket får en ikke lenger de tilbakemeldingene...

 

Men: og her kommer en god trøst: det er forsket på mennesekr som prøver å endre seg. Forskning viser at de som prøver om igjen og om igjen: får det til til slutt.

 

Og til slutt vil jeg si: Du har jo bevist at å slanke deg det klarer du. Så får du heller ha det i bakhodet at går jeg opp, ja så får du bare gå ned igjen da.

 

Ønsker deg masse lykke til! Skal bli gøy å følge deg. Jeg vet du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Velkommen tilbake! Å la det skli ut litt er vel ikke så uvanlig. Og kiloene raser jammen fort på når de "kjenner" deg frafør...

Men gratulerer med valget: for nå skal de bort igjen!! Og har du klart det før, så klarer du det igjen! Du har gjort det før og har alle muligheter for et realistisk mål og realistiske forventninger.

Hjertelig lykke til i alle fall! Krysser fingrene for motivasjon og inspirasjon for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for positive tilbakemeldinger fra dere alle.

Mange kloke tanker fra deg Steg som jeg skal ha med meg i hjertet og hjernen min.

Til LitleMe at fettet sitter mellom ørene er nok en kjent problem.

Holder på å lese tenk deg slank, masse nyttige tips der også. kommer sikkert til å legge ut en evaluering av boka på bloggen min når jeg har lest den ferdig.

 

I morgen er den første store spennende dagen. Jeg har holdt på en uke og i morgen er derfor min FØRSTE veidag etter snuoperasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Orginalen

...og slik kommer det til å bli.

 

Men når du tar deg selv i nakken, så går det. Jeg forstår godt hvordan du har klart å få tilbake 38 kg. Prøvde selv å gå ned 30 kilo på seks måneder for en haug år siden. Plutselig en dag våknet jeg opp igjen og hadde lagt på meg nesten 60 av dem.

Nå er de siste vekk og jeg begynner på de første igjen. Noen som sa at livet går videre?

Jepp, det gjør det.

Inne i mellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...