Gå til innhold

uke 11. motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,3 denne uke: -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:76,9denne uke:77,3 -9,6kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55,2 denne uke:55 -15,3kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:75,6 denne uke:-9,4kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:75,8 denne uke:75,4 -10,7kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:58,9 denne uke:58,8 -11,2kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:59,7 denne uke:58,6 -6,4kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,8 denne uke:79,8 -2,2kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:65,7 denne uke:66,1-9,1 kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke: -3,1kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:77,2 denne uke: -2,8kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 89,5kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig komm jeg med en nyu tråd..

 

HAr hatt det litt travelt nå en periode.. Men neste uke roer det hele seg litt igjen, så da skal jeg være flinkere til å oppdattere.. men tror jeg har fått alt riktig nå??? Dere får sjekke. Dere vet best selv hvordan vekta er;)

 

Jeg har hatt en utskeiende helg. Men forrtviler ikke, for har tatt meg inn igjen nå. Det er godt. Fredag og lørdag var litt heftig. Men dagen i går og i dag er bra:D.. Så lenge man ikke drar det utover i hele uka går det bra:) HAr akkurat gått en super tur ute.. Deilig altså. Da føles alt så mye bedre.

 

Lykke til allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest truten

Her har det også gått forholdsvis greit i helgen. Overskridelser, men mest på fredag. Allerede sett på vekta at de der feriegrammene er greie å ta av. . Mye vann sikkert. Kjenner meg skikkelig motivert for å komme til mål nå! Snuppa begynt med grøt nå, men vil likevel ha veldig mye om natta. . så ammer mye enda. Må snart stenge nattkrana. . oppe i fem seks amminger pr.natt nå!slitsomt. kanskje ta avenning til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg glemte at det var mandag i dag, så derfor kopierte jeg bare over dette fra forrige uke.

Lykke til! :D

 

Jeg har skeia skikkelig ut denne uka/ helga, og det har nesten vært litt deilig å bare gi litt blaffen. Med unntak av noen korte gode perioder så har jeg slitt veldig med motivasjonen etter jul. Er litt lei av å konstant gå i slanke modus. Har jo nådd mitt opprinnelige mål som var 75 kg. Vil veldig gjerne ned 5-10 til, og skal prøve på det. Kanskje jeg tar meg et kurs nå snart, jeg har iallefall ikke mange dagene/ ukene igjen med amming, så det kan passe bra det.

 

Til helga er det søsters bryllup, så blir jeg hos foreldrene mine i 2 uker etterpå, og nyter siste del av permisjonen...

Hvis det er greit for dere så tar jeg meg en liten pause herfra frem til jeg er tilbake i Oslo igjen. Trenger det litt kjenner jeg, og så vet jeg av erfaring at jeg sjelden er på dataen da jeg er hos dem. Jeg gir meg ikke altså, men er tilbake i slutten av måneden! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ragnhild. Ta deg en velfortjent liten pause du.. Men da kommer du inn igjen hit når du er hjemme igjen.. OK;)..

Skjønner akkurat hva du mener med slankemodus og at man klarer det bare

noen få dager. Jeg har hatt det veldig på samme måte igrunnen..

Men nå føler jeg endelig at jeg har fått litt grepet på det.. Tatt ett skikkelig oppgjør meed meg selv.. Selv om jeg har skeiet ut litt i helga, så er det ikke så ille at det avgjør hele uken, som det har pleid å gjøre..

 

Men ragnhild. Kanksje du egentlig burde stabilisere vekten din litt.. Øke kcaloriene og bli der en liten stund for så å gi på litt om en stund.. Sikkert ikke så dumt det, sånn at du ikke ødelegger alt det brae du har gjort..

 

Ha en god tur da.. Lykke til..

 

 

Jeg glemte at det var mandag i dag' date=' så derfor kopierte jeg bare over dette fra forrige uke.

Lykke til! :D

 

Jeg har skeia skikkelig ut denne uka/ helga, og det har nesten vært litt deilig å bare gi litt blaffen. Med unntak av noen korte gode perioder så har jeg slitt veldig med motivasjonen etter jul. Er litt lei av å konstant gå i slanke modus. Har jo nådd mitt opprinnelige mål som var 75 kg. Vil veldig gjerne ned 5-10 til, og skal prøve på det. Kanskje jeg tar meg et kurs nå snart, jeg har iallefall ikke mange dagene/ ukene igjen med amming, så det kan passe bra det.

 

Til helga er det søsters bryllup, så blir jeg hos foreldrene mine i 2 uker etterpå, og nyter siste del av permisjonen...

Hvis det er greit for dere så tar jeg meg en liten pause herfra frem til jeg er tilbake i Oslo igjen. Trenger det litt kjenner jeg, og så vet jeg av erfaring at jeg sjelden er på dataen da jeg er hos dem. Jeg gir meg ikke altså, men er tilbake i slutten av måneden! :D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ragnhild, jeg er helt enig med snurpa, ta deg en god pause nå! Kos deg med bryllup og ferie!:D Så kommer du tilbake når du føler for det!

 

Snurpa: godt at du har blitt flink til å hente deg inn igjen, da blir det ikke så ille selv om det ble litt for mange kcal i helgen. Har blitt for mange på meg og om det er noen trøst:o

 

Har mye viktige ting som skjer denne uka og i tillegg så er alle syke enda, men mannen og eldste er på jobb og i barnehage, heldigvis, men lillesnuppa er for syk til å taes med på minisats så jeg har ikke helt sett for meg hvordan jeg skal få til trening, men det blir prioritert i andre rekke akkurat nå. Skal prøve å holde fokus med maten i det minste så går det kanskje bra med vekta allikevel;)

 

Ha en super uke jenter!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også gått forholdsvis greit i helgen. Overskridelser' date=' men mest på fredag. Allerede sett på vekta at de der feriegrammene er greie å ta av. . Mye vann sikkert. Kjenner meg skikkelig motivert for å komme til mål nå! Snuppa begynt med grøt nå, men vil likevel ha veldig mye om natta. . så ammer mye enda. Må snart stenge nattkrana. . oppe i fem seks amminger pr.natt nå!slitsomt. kanskje ta avenning til helga.[/quote']

 

Så bra at du er motivert Truten, det er deilig!:D Godt at det som har kommet på i ferien ikke sitter så hardt!

Det begynner å tære litt på mor i lengden med den nattammingen, det er greit for en tid, men veldig deilig når de sover natta gjennom! Vi har hatt noen runder med minste, men sykdom og tenner gjør det vanskelig å opprettholde rutinene. Så her har hun gått fra å spise 5 gode måltider om dagen til å fullammes igjen:( Men regner med det går seg til når halsen ikke er så vond og tanna er ute!

 

Lykke til i uka, både med de siste kg og avvenning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Er litt fraværende den uke her jeg, det skjer noe hver eneste dag. Styyr. Skulle tro man hadde all verdens tid når man er hjemme i permisjon, men det er ikke tilfelle ihvertfall. Men er fremdeles her altså, bare litt stille den uka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Her sååå lei for tiden. Det å konstant gå å tenke på hva en putter i munnen. Hva som er sunt, ikke sunt. Har ikke telt en kcal i helga. Ikke det at jeg er spist så ille, men orker bare ikke å tenke på det. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan ta meg sammen og fortsette. 10kg forsvinner ikke av seg selv. Har bestemt meg for å ha litt"ferie" denne uka. Ikke ta helt av, men ikke telle noen ting. Håper da at jeg kan komme tilbake neste uke med ny motivasjon. Skal i dåp til helgen også, og har bestemt meg for å kose meg(innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig) uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er flere som sliter litt. Jeg er opp 0,4 kg denne uka :) Det var nok en dårlig helg som gjorde utslaget der, tenker jeg.

 

Vel - totalt vektnedgang er 9,1 kg, og det skal bli mer!!! Nå har jeg blitt enig med kurslederen min å gå ned til 1700 kcal fordi jeg ammer mindre. Jeg håper det går bedre da og at jeg klarer å holde fokus fordi jeg gjør en endring.

 

Lillevenn: Jeg forstår godt at du har det travelt. Det er likedan her og jeg synes det er så rart at man kan ha det slik når man "bare" går hjemme.

 

Melis: God bedring til mann og barn. Håper de snart blir friske så du får kommet deg ut litt du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaka: så kjipt at det var opp... Men om du vet hvorfor og hva du må gjøre annerledes denne uka/helgen er det jo bare å stå på:) Da er det nok bort igjen til uka! Takk for ønsker om god bedring. Satser på at vi er tilbake til normalen i løpet av neste uke...

 

Her var det jammen stille... Vi som alle hadde en kjempe helg sist uke og nå virker det som piffen er litt ute av oss... Håper de fleste av dere bare er opptatt med trim og sunn spising:p Her går det sånn passe, ikke noe trim, men ikke så ille på kcal fronten så tror det går finfint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Veiedag; 79,8... Huff, skjer ingenting uansett hva jeg gjør her..

 

Melis; piffen er totalt ute av meg.. Jeg er ikke helt med om dagen pga hun jenta som døde.. Klarer ikke slippe taket på det, (noen mener sikkert det er merkelig, men hadde jeg klart å ikke tenke på det så hadde jeg jo gjort det). Jeg maler litt, så skal male en porselensengel og reise på graven med neste uke. Mammen ville det..

 

Men neste uke er det ihvertfall tilbake trimmessig, merker jeg faktisk blir litt gretten når jeg ikke får trent..

 

Håper dere andre har en bedre uke enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Travle tider for fleire ser eg! Sånn er det innimellom.

Var på vekta i dag og den viste 58,8 kg stabilt med andre ord.

 

Har hatt ei hektisk veke og er virkelig i storform igjen. Var på kontroll med minsten forrige veke og fikk tips om å ta Floradix Formula og det funker bare heilt supert. Hadde mistanke om at kanskje blodprosenten var litt lav, då eg stadig var trøtt og plagdes med hodepine. Har ikkje kjent meir på det sida forrige veke. FANTASTISK!

 

Jaka: Surt med oppgang, håper nytt kcal inntak gjør susen og snart 10 kg er en bragd i seg sjølv. Dette klarer du

 

Melis: Unner deg og dine virkelig å bli friske nå. Bra at du holder kcal under kontroll i disse stillesittende tider :)

 

Leverpostei: Håper 'ferien' gjør susen og at du koser deg til ny giv! Kanskje er det det som må til. Vel vært et forsøk. Blir spennande å sjå om det funka :)

 

Lillevenn: Merkelig hvor travelt det er å ha 'FRI' hele dagen :) Veit akkurat korleis du har det!

 

Ragnhild: God tur heim til gamlingane og kos deg i bryllup og med ferien!

 

Snurpa: Ser ut som du har kontroll på oss til tross for en hektisk kvardag!

Kjenner meg igjen i de der helge utskeielsene. Satser stadig på mer kontrollerte helger...hehe...

 

Truten: Hørtes travelt ut med så mange amminger pr natt, hvor mange mnd er minsten nå? Eg er heilt slutta å amme, han begynte å bita og fikk høyre det. Og då vart han så fornærma at han snudde seg vekk og nekta. Gikk fra 3 pr dag til ingen over natta. Håper virkelig du får avvent på natta, det er travelt med så mye oppbrutt søvn.

 

Minsten min er bare så snill for tida. I dag vokna han kl 09.00 og hadde då sove i 13.5 timer sammenhengande. Eg e bortskjemt, i know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79
Veiedag; 79' date='8... Huff, skjer ingenting uansett hva jeg gjør her..

 

Melis; piffen er totalt ute av meg.. Jeg er ikke helt med om dagen pga hun jenta som døde.. Klarer ikke slippe taket på det, (noen mener sikkert det er merkelig, men hadde jeg klart å ikke tenke på det så hadde jeg jo gjort det). Jeg maler litt, så skal male en porselensengel og reise på graven med neste uke. Mammen ville det..

 

Men neste uke er det ihvertfall tilbake trimmessig, merker jeg faktisk blir litt gretten når jeg ikke får trent..

 

Håper dere andre har en bedre uke enn meg...[/quote']

 

Kjedelig å stå stille, men det ser ut som du har en del å tenke på om dagen. Ikkje noke merkelig i det heile tatt syns eg. Døden har det med å sette ting i perspektiv for dem som står rundt. Så fint at du maler, hørt det er god terapi, og porselensengler er nydelige...

 

Håper du får en bedre veke neste veke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriekiloene glir av, 58,6 i dag, så ned 1, 1 kilo. Men er jo ikke tilbake der jeg var på det misnte ennå. 58, 1 har jeg vært nede i. Håper å nå dit på ei uke! Så håper jeg på 57 til påske! Og da blir kunsten å holde seg der. . Har ligget på rett over 1900 denne uka, så er fornøyd med det. Går greit nå. Blir en liten utskeielse på lørdag med jentemiddag og vin, men skal holde meg i skinnet fredag og søndag. Greit når man planlegger! Også er jeg på sats to ganger i uka. + at jeg skyver og strever meg gjennom snøen på vei til barnehagen hver dag. .

gladjenta: Du har jaggu tatt meg igjen du! Nå veier vi så og si akkurat det samme: ) Minsten er 6 mnd og to uker. Så det bør jo gå å evenne nå. Har planlagt neste helg igjen, for mannen må jo ta det, og han skal bort på lørdag. Kan nesten ikke vente. . Og syns det hele er bakvent. Nå spiser hun minst to grøtmåltider + frkkt, og NÅ skal hun pluttselig ete hele natta :) sove 13, 5 time. . bra du vet du er heldig!! Hvor gammel er minste din igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie32

Hei

Nå har jeg ikke fått skrevet ned det jeg spiser på 2 uker, men byggingen ser ut til å ha litt effekt så vkta stoppet på 76,7 idag det er ned 0,5. Prøver å spise regelmessig og tenker fornuftig, men veier ikke. Ser ut som det går foreløpig, men begynner det å snu så må eg bare begynne igjen. Travelt å være hjemme med unger, blir så mange prosjekter da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Truten: Minsten min er snart 11 mnd...tida fyke, men han har vore veldig snill heile veien. Hadde mer styr med førstemann, og det ente med at han satt i senga og grein og eg satt i trappa og grein...hehe, men det hjalp. Dei veit å benytte seg av oss så fort dei har sjans, og det er bare for kosen sin del, ikkje noke anna. Lykke til med avvenning, du må bare være streng for begge to, det kan ta nokre netter. Ha ei flaske vann i nærheten, og tilby den...dei fleste gidd ikkje skrike etter vann lenge...krysser fingrene for at nye rutiner er på plass om ikkje lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport herfra idag er heller diffus... Vekta mi tuller ordentlig og viste diverse tall mellom 53,9 og 55,2. Tror nok den lyver endel så jeg satser på at vekta er rundt 55 kg. Ikveld skal jeg få kroppsanlyse så da blir jeg jo veid, riktignok med klær, men da kan jeg sjekke med min egen vekt når jeg kommer hjem så får vi se hvordan det ligger ann... Tenk om jeg veier masse mer enn det jeg tror??:eek:

 

Truten: gratulerer med fin nedgang! Deilig at kroppen gir fra seg feriekg uten kamp. Jeg er sikker på at du er i mål til påske!:)

 

Glajenta: så flott at vekta er stabil. Du har tydeligvis vært flink hele veien til å finne riktig antall kcal som har vært passelig, både for nedgang og nå for å holde vekta! Hvordan går det med skolekampen? Er det noe endelig utfall?

 

Stavangerjente: gratulerer med nedgang til deg og:) Det er jo supert at du klarer å gå jevnt ned uten å føre inn hva du spiser. Fortsatt lykke til med byggingen!

 

Lillevenn: synes ikke det er noe rart at du har det tøft om dagen. Når det skjer sånne ufattelige tragiske ting settes både tanker og følelser i sving. Det er ikke noe annet å gjøre enn å gå gjennom det og gi deg selv tid til å bearbeide det du føler. Synes det høres fint ut med en porselen engel... Og selv om mamman har det helt forferdelig må det være godt at hun har mennesker som deg rundt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Takk, føler meg ihvertfall ikke helt merkelig sidenjeg føler det på denne måten.

 

Fikk mensen idag også, så kanskje vekten er snillere neste uke alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

En dag forsinket,men.....vekta viste 75,4 og ned 0,4 igjen. Har spst akkurat hva jeg har lyst på denne uka,så har ikke slanket meg. Fortsetter meddet samme til søndag. Trebgte så sårt en ferie. Har spidt litt av hvert denne uka og merker at magen ikke greier så mye godt lenger. Blir utolig kvalm....og det er bra.

 

Go helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag forsinket' date='men.....vekta viste 75,4 og ned 0,4 igjen. Har spst akkurat hva jeg har lyst på denne uka,så har ikke slanket meg. Fortsetter meddet samme til søndag. Trebgte så sårt en ferie. Har spidt litt av hvert denne uka og merker at magen ikke greier så mye godt lenger. Blir utolig kvalm....og det er bra.

 

Go helg alle sammen.[/quote']

 

Gratulerer med 0,4 ned igjen Leverpostei, det er jo kjempebra, med tanke på at du har tatt deg en ferie!:) Tror alle trenger en pause iblant, av kortere eller lengere grad. Bedre å ta seg en uke i ny og ne enn å stoppe helt opp over lang tid, og i verste fall gå opp igjen i vekt! Kos deg med ferien din:) God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
En dag forsinket' date='men.....vekta viste 75,4 og ned 0,4 igjen. Har spst akkurat hva jeg har lyst på denne uka,så har ikke slanket meg. Fortsetter meddet samme til søndag. Trebgte så sårt en ferie. Har spidt litt av hvert denne uka og merker at magen ikke greier så mye godt lenger. Blir utolig kvalm....og det er bra.

 

Go helg alle sammen.[/quote']

 

Huff her var det mange skrivefeiler. Gikk vist litt fort :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Leverpostei: Ser ut som at det ikkje har noe å si at du tok ei uke ferie...hehe grattis med nedgang :)

 

Melis: Skulekampen får endelig utfall på onsdag i kommunestyret. Ligg inne forslag om å legge ned halve skulen vår, men vi kjemper på og håper vi får beholde heile. Frustrerende kamp å stadig kjempe, har vært nedleggingstrua i mange,mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, her går det fremdeles ikke helt etter boka. Ingen trim annet enn et par spaserturer den uka her. Sambo jobber hele helgen også, så er alene. Han skal jobbe helgene ut mars. Føler meg ensom jeg faktisk. Sikkert mye av det som er grunnen til at jeg blir sittende å tenke også.

 

Jeg satt meg ned og scrappa litt igår, hjelper med konsentrasjonen fokusert på noe annet. Tror også det blir bedre når jeg får trent igjen.. Har så lyst til å prøve barnepassen igjen, men kvier meg sånn.. Er ikke noe gøy når vesla bare hyler.. Går jo veldig greit med etermiddager også, bare sambo er hjemme :)

 

Leste i gjennom den gamle tråden jeg var med forrige gang igår. Tok meget langt tid før kroppen ga slipp på kg da også. Jeg begynte i november sist og sikkelig vektnedgang begynte ikke før i april.. Så kanskje det kommer snart :)

 

Skal ut å shoppe litt idag, sport det også er det ikke? Hehe

 

Fortsatt god helg, trimmedoris er tilbake på mandag, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Innom så vidt i helga for å minne oss på at med planlagt kos føles mandagen mye bedre! Jeg holdt meg på 1750 i går. bra til å være helg og fredag! Tilogmed med taco. Men tok en minimal lunsj. Men nok! I kveld er ukas utskeielse, men etter planen blir det 2400 ca, og det er da ikke så ille? Med rødvin og pasta og det hele. . Så i morra er det under 1900 igjen. Derfor koser jeg meg med god samvittighet i dag! Så plalegging jenter, det er det som er trikset rett og slett. .

 

lillevenn; Har også shoppa litt i dag. . deilig å gå i butikker! Man kan lett bli ensom når mannen jobber mye, og en føler seg litt alene med hovedansvaret. Kanskje dere skal sette dere ned å finne ut av om han bør jobbe litt mindre i helger, hvis det går?

 

Melis; jeg skal også ha sånn kroppsanalyse på Sats. Spent på det. . Da får jeg lissom fasiten om det står bra til. De skal ringe med når jeg får time, så vet ikke når enda. Hvordan var det? Fikk du noe ut av det? nå når jeg nærmer meg mål, syns jeg det virker fint å få en uttalese fra fagfolk. . om jeg har riktig antagelse om hvor det er naturlig for meg å ligge vektmessig. Vekta er jo det eneste jeg har å forholde meg til. og målbåndet. . og da kan det være bra å få en helsemessig uttalese også. .

god lørdagdkveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...