Gå til innhold

Nyttige tips til trening


Gjest catchoo

Anbefalte innlegg

Gjest catchoo

Hei hei (første innlegg og første tråd i samme slengen jihoo)

 

jente 20 år,

student

 

Jeg går masse tur og vil derfor dele noe som gjør at jeg ihvertfall får lyst til å gå mer og mer:)

I det siste har jeg hørt på lydbok istedet for musikk på tur, og det fungerer kjempebra! Hører på Harry Potter for øyeblikket og det er jo så spennende og morro å høre på at jeg ikke merker at jeg blir sliten. I tillegg synes jeg det er så kjedelig å høre på lydbok når jeg sitter hjemme, for da ender jeg bare opp med å gjøre noe anna istedet for å høre etter og plutselig er hele handlinga fremmed for meg.. :D

Dog jeg føler meg litt teit når jeg begynner å le høyt i sentrum fordi noen av dialogene er så morsomme.. ^^

Har dratt inn masse trimpoeng de siste 3 dagene, for den første HP-lydboka varer i 8 og en halv time.. Og det var så moro å høre på at jeg gikk tur og hørte den ferdig på bare 2 dager.. :P Endte også i dag opp på en 3 og en halv times gåtur i det fine været med min venn Harry i øret.

Lydbok + trim + finvær = knall brunfarge og knallform

 

Jeg vil også til slutt slenge på litt selvskryt : 59,6 trimpoeng denne uka:)

Det er da kombinasjonen av gåing fram og tilbake til skole (ca 1 time fram og tilbake) + styrketrening med hard kondisjon 3 dager i uka + masse turer(har faktisk begynt å gå tur før skolen, sola er fin mellom 7 og 8:) ))

Jeg har også en vane for å gå hjem fra skolen uten å gå innom butikken, for da må jeg gå en ekstra time fram og tilbake etterpå. Tadaa masse trimpoeng.

 

Blir nok flere i morra når jeg og Harry sjekker ut finværet en gang til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi, så mange trimpoeng! o.O Wow.. jeg har liksom klart 15 på en uke og da følte jeg meg skikkelig død på søndag:P Er mye trimpoeng i turgåing altså.. Jeg har ikke plass til lydbok på mp3-spilleren min jeg, har desverre ikke råd til noe heftigere heller=s

 

Hadde det fint da jeg hadde en tur-kamerat, vi kunne gå i fire-fem timer å bare prate og prate, men så flyttet han til Bergen for å studere og jeg bor i Moss liksom.. =(

 

Men det er jo absolutt også å anbefale da, for folk som ikke har nok gigabyte på mp3-spilleren sin, skaffe seg en turvenn, de er billige:P

 

Men du er flink da=) *skryteskryte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig utrolig bra tips!! Takk takk :-)

Og det finnes lydbøker å få kjøpt som er med headset, så man trenger ikke laste de inn på egen mp3.

 

GRATULERER med utrolige trimpoeng...med den innsatsen er du nødt til å lykkes!!

Lykke til videre og kos deg med Harry Potter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Monarda

Det fins mange fine gratis podcasts som kan lastes ned ;) De er ikke så store som lydbøker men der er det både musikk, radioprogrammer, diverse fagstoff og underholdning å finne - anbefales på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Marthe123

Så mange trimpoeng ja.. Regner med at du bruker Grete Roedes utregninger på dette. Disse kan være svært unøyaktige, ville heller anbefale at du investerer i en pulsklokke, så du ikke lurer deg selv...

Bare et tips :)

For all del, keep up the good work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fashionista

Kjempe bra med alle trimpoengene ! (:

Nå skal jeg se om det går ann å legge lydbok inn på mobilen, for det er den jeg bruker til å høre på musikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne71

Tusen takk for tipset om å høre på lydbøker på tur, det har bidratt til lengre og triveligere turer de gangene jeg går alene. Genialt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twoflower

Jeg må bare si meg enig i at lydbøker er flotte ting å høre på når man går tur. Jeg har nesten blitt avhengig av å ha en god bok på øret når jeg går tur, eller kjører langt.

Jeg kan anbefale alle å dra innom deres lokale bibliotek, der får man lånt masse lydbøker, slik at man slipper å kjøpe alt. Mange bibliotek har og begynt å låne ut digibøker, hvis du ikke har en bærbar cd-spiller eller ikke har plass på mp3-spilleren. Digibøkene er veldig fine, det eneste du trenger er et par høretelefoner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...