Gå til innhold

Mål - løpe 10 min sammenhengende til sommeren.


Gjest Monarda

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Jeg ble inspirert og motivert av tråden din tidligere i sommer til å teste hvor lenge jeg kunne jogge i strekk. Hadde så vidt prøvd meg på en joggetur eller to for å se om det allikevel var noe jeg kunne like, til tross for 20 år med skikkelig anti-jogge-propaganda fra min side. Jeg fant at jeg ikke døde av denne trimformen, og kom over din tråd litt etter. Jeg har gått litt inn for saken og i helgen som var hadde jeg en 40 minutters joggetur, og jeg har ALDRI jogget før juni i år. (bortsett fra gymtimer under sterk tvang) Tusen takk skal du ha! :) Nå har jeg pulsklokke for å ikke overdrive, samt følge nøyaktig hvor mye kalorier som forsvinner. Og jeg koser meg med trimmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke og flotte mennesker.

Det gir håp for en som sliter litt.

 

Klarer riktignok å "jogge" 1 time nå, men,,, farten må opp. Har jeg det travelt bør jeg fortsatt gå, da går det fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da, jenter! Jeg strever meg videre gjennom programmet og nærmer meg sakte, men sikkert 30 minutter :D

 

Jeg er egentlig mer stolt av dette enn at jeg går ned i vekt - for hvis en slappfisk som meg klarer å begynne å jogge så er det håp for alle! Det hjelper å ha små målsetninger - man klarer et minutt til, men 5 minutter i slengen er for mye.

 

Og maraton - jeg kan love at jeg ikke er noen Grethe Waitz der jeg løper, tenker at alle med et snev av kondis nok spurter forbi meg. Men man får ta det på nivået man er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hvis målet med joggeturen er å forbrenne fett, så skal ikke pulsen være så djevelsk høy. Da er det tvert i mot en fordel å ikke løpe i supertempo! Jeg har pulsklokke som sier i fra når det blir for mye, så jeg jogger veldig sakte med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg lover at jeg ikke startet med mer enn noen få minutter i slengen - og med nesten 100 kg på mine 162 cm. Det var python, men når du klarer bare ett minutt mer så er det veldig deilig!

 

Og jeg har _aldri_ likt å løpe, ikke noensinne i hele mitt liv har jeg løpt så lenge sammenhengende som dette. Så det er mulig selv for oss som hater å trene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! I mai i år begynte jeg å løpe. Klarte så vidt å løpe 1 min før jeg var dødssliten. Fulgte planen til løplabbet. Satte meg som mål å løpe 10 km på Oslo maraton. Fortalte det til venner, familie og kollegaer. Da ville det være flaut om jeg ikke fullførte det. I slutten av juli klarte jeg lengre intervaller og i høst har jeg løpt 3 løp (Lørenskogløpet 5,5 km, Halvbirken 10,9 km og oslo maraton 10 km). Jeg er kjempestolt av meg selv. Har meldt meg på et par løp i oktober og fått utfordring av venninner om å løpe så mange løp jeg kan av en serie på 10 løp som går i vinter (november-mars). Kjempegøy å løpe!! Neste år har jeg satt meg som mål å løpe Birken (21 km). Har nå begynt å fortelle det til venner og familie igjen.

 

Kjøpte meg en pulsklokke med gps, litt dyr (2000,-) men den er godt brukt og har gitt meg masse motivasjon. Bare tenker på alle pengene jeg har brukt på støttemedlemskap på treningssentre tidligere. Moro å se ruten jeg har løpt, tiden, høydeforskjell, hastighet, kcal osv. Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
replica watches: On September 25, Governor Li Hongzhong, on behalf of the Provincial Committee of the CPCTip fake watches : replica rolex watches,replica breitling replica watches: and the Provincial Government, extended greetings in a letter to Hubei natives outside the province. Li encouraged the overseas Hubei natives and others outside the province in China to work hard and seek new opportunities back in their homeland.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Og vi har en touchdown! Har nettopp løpt _sammenhengende_ i 30 minutter! Riktignok måtte jeg nesten ake meg ned trappa etterpå' date=' men jeg klarte det! ;)

 

Juhu! :)[/quote']

 

Imponerende!!!!!!!!!!!! rett og slett. Jeg bøyer meg i støvet ( og er en smule misunnelig)

 

Dere er inspirerende. kanskje jeg skal komme i gang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis jeg får det til så får alle det til :) Jeg har aldri overhodet i hele mitt liv løpt så lenge sammenhengende - og heller aldri hatt så mange kilo å drasse på ;)

 

Jeg har alltid trodd at pustingen og pesingen tydet på at jeg holder på å omkomme *fnis*, men det er et tegn på at det virker! Nå må jeg bare gjør det igjen neste helg! Så kanskje det blir litt lettere etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...