Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Åh, ja, vgnett er heller ikke bra... Huff! Men en må jo få med seg nyhetene på en eller annen måte da, spesielt jeg som ikke har TV! Da er både face og vg veldig nyttig! :(

 

Skummelt med den vaksina :S Enig med deg, bedre å ha hatt det og være ferdig med det. Ikke at jeg er på nivå med media med å blåse opp historier, men akkurat det med at de ikke har fått testa vaksina skikkelig synes jeg er skummelt... Gudene vet hva slags bieffekter den kan ha.

 

Og bridewars er dritbra!!! Hihih :D

 

Jentekveld for deg selv ja :) Samme som meg det! Har støvsugd, vaska og tørka støv, vaska og ommøblert i akvariet og fått vaska litt klær. Nå venter en goood god middag på meg! Ikke at den er så sunn, men det er da fredag. Spiser så sunt hele uka at pytt! Poteter, 2 karbonader som jeg legger tomater på i panna og smelter litt ost over, og grønnsaker. Veeeeldig godt selv om karbonader er FYFY. Jeg er da bare menneske jeg også! ^^ (dessuten, når du får 6 karbonademiddager for 25 kr, så klarer jeg ikke dy meg... Billig jaaa :) )

 

Kos dere i helga! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Ny uke, nye muligheter!

 

Etter å ha vært borte en del forrige uke, for så å bli syk, så ble det ingen trimpoeng på meg. Men skal ut på step/pump nå med naboen, så det tenker jeg blir godt!!

 

Hvordan er mandagsformen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bra!

Hehe!

Jeg er akkurat ferdig med en del mas jeg hadde på skolen, så nå kan jeg endelig konsentrere meg om det viktigste, nemlig dumme bacheloroppgaven min. Jeg gleder meg så sykt til å levere!

Forrige uke fikk jeg til én treningsøkt, håper på flere denne uka. Ble litt motivert av å lese en sånn "gå ned 5 kg før jul"-artikkel i KK fra forrige uke. Ikke at jeg har tenkt til å gå ned 5 kg før jul, men det hadde jo fortsatt vært fint med to.

Det var et program for hvordan man kunne trene der, og et for hvordan man kunne spise. Tenkte å prøve ut litt av det, bare sånn for gøy egentlig. Greit at noen har lagd planen (spes for trening) så slipper jeg å lage den selv..

 

Her har vekta virkelig blitt limt fast med superlim til 85-tallet. I dag ble jeg veldig glad for å se det tallet, for i forrige uke lå jeg på 86 flere dager. Spiste mye osv. Kanskje det hjalp på å spise litt mindre i går og gå litt tur... og ikke ta så sinnsykt av i hælja som jeg pleier :( hehe.

 

Skal på trening nå etterpå! Selv om jeg har mye å gjøre på skolen så er jeg nødt til å trene kjenner jeg nå. Ellers blir jeg sur og grinete og trøtt.

Også vil jeg prøve å få trent for å få energi.

Jeg husker godt en venninne av meg sa at hun synes trening gir mer tid enn det tar.

Det er ikke alltid jeg er enig i det, men på en måte skjønner jeg hva hun mente.

 

Herlighet som jeg gleder meg til juleferie.

 

Ha en flott kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Må si jeg sitter og drar skikkelig på smilebåndet her når jeg har lest igjennom tråden, dere har mange go'ord på lur! :(

Ser dere er ordentlig sammensveiset, men drister meg likevel til å spørre om jeg kan slenge meg på tråden deres? Ble bare ordentlig godt humør av å lese igjennom her :D

 

Litt om meg selv; 20 år, fulltidsstudent og jobber turnus ved siden av, også natt... noe som gjør det vanskelig å få til et fornuftig kosthold og treningsopplegg... Gikk på grete roede kurs forrige høst og gikk ned 9 kg, men de har jeg på en merkelig måte (liker jeg å tro) dratt på meg igjen etter en heftig sommer... :) Men nå er jeg temmelig klar og skal gå ned 20 kg til 17.mai 2010! Da skal bunaden sys inn og jeg skal gå til innkjøp av så mye lekre sommerklær som studentkontoen tillater (så det begrenser seg ganske fort egentlig...) Men tanken liker jeg !Meldt meg på internett kurs i dag og starter med det neste uke :)) Tenkte det kan være lurt å gå på det julen igjennom !!! Og å henge på denne tråden tror jeg mye er gjort med tanke på motivasjonen! Om jeg får lov.... (A)

 

 

... og nå¨skjønte jeg den smiley greia... håpløst, jeg som nesten har smiley etter alle setninger.. litt av en slette jobb...

Anette.

 

Startvekt i dag 91,5 (!?!)

Trivselvekt 67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette, såklart har vi plass til en til! Det er bare kjempehyggelig, velkommen! :(

 

Det hørtest ikke lett ut med nattejobbing nei! Men alt fungerer vel om man virkelig må. Jobber du natt også drar du på skole dagen etter, eller er det helgevakter som er om natten? Tror aaaldri jeg hadde klart noe sånt, kanskje holdt meg våken 20 min, så hadde vel noen funnet meg sammenkrøllet, sovende i et hjørne dagen etter:p Er sikkert kjempesmart med internettkurs, hvertfall når jula og godsakene kommer. Gleder meg sånn at jeg nesten faller av stolen her jeg sitter. Tror det blir heftige utskeielser for min del hvis vi ikke setter hengelås på kjøleskapet også innen den tid.. *Flau*

 

Så bra du blei ferdig med mye av stresset Ingsi! Du er så flink som holder på med oppgaven din!! Kjenner jeg er glad for at jeg ikke starter på min før etter sommern!

Veit ikke om jeg er helt enig med hun venninden din jeg heller, hehe. Men hvis man får inn litt økter slipper man i alle fall å bli irritert på seg selv for å være "lat" som bare sitter hjemme med skolearbeid.

Det dumme 85-tallet!! Kjøp deg masse grapefrukt og drikk vann i fleng, så får du sikkert rent det av deg. Litt billige triks må til engang i blandt! Selvom grapegrukt egentlig er veldig dyrt:O

 

Idag har vi ENDELIG blitt ferdig med oppussingen for denne gang! Det er så utrolig deilig å kunne gå i stua mi, uten sko! Så nå skal jeg dille og dalle meg gul og blå for å finne ut hvor alle tingene våre skal stå. Er jo så stor plass! Luksus!

 

Ha en super kveld jenter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig :(

Ja funnet ut at nattevakter er lettjente penger som student;) 10 kjappe timer... hender vi har mulighet til å sove 4 timer ca.. Drar ofte rett på skolen, men prøver å unngå.. ja blir spennende med internett kurs.. tenkte det var lurt å ta det jula igjennom, få litt ekstra guts.. :)

 

Ha en god natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til deg anjo88 :) Veldig koselig med en til på tråden!

Jammen er du flink som jobber natt i tillegg til skolen, ja. Jeg jobber 3 timer i uka og synes det er stress.. hehehhe. Du har litt av et mål, håper at denne tråden kan være med og hjelpe deg på veien. Selv går jeg inn her så ofte jeg kommer på det for å holde meg i skinnet. Her har det ikke vært noen vektnedgang på sikkert to måneder, men har i bunn og grunn ikke prøvd så veldig hardt heller. Jeg står fast rundt 85 et sted. 85-86, det varierer. Jeg hadde hatt veldig lyst til å gå ned et par kg til jul, men jeg er nødt til å bli ferdig med noe skolearbeid først, fordi jeg vet at dette her også krever konsentrasjon fra min side!

 

Hehhe.. håper det ordner sæ!

 

Loone, enig i at grapefrukt er dyrt, kosta 15 kr for en i går på Rema. Det synes jeg var masse, men skal jammen kjøpe meg grapefrukt og drikke mer vann. I går handla jeg etter trening, det er og blir mitt mest effektive tips i hverdagen :( Da har jeg aldri samvittighet til å kjøpe noe usunt. Heiv i cottage cheese (spiste blant annet det til frokost i dag med eple og hasselnøtter), epler, Skyr fra Q-meieriene (har dere prøvd? proteinrikt "måltid", jeg liker det selv om det er litt uekte smak... får god samvittighet av å spise det etter trening, tror jeg skal begynne med det fast), kokt skinke... litt juice må man og ha, selv om jeg synes jeg stadig hører at man skal være forsiktig med juice.

 

Nå skal jeg ikke skrive så langt for en gangs skyld, men det er vel allerede et essay dette her. ha en flott dag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at det er fler som vil være med på turen nedover da! :) Der det er sletting av smilys er det hjerterom! Eller noe slikt! Velkommen anjo88! ^^

Så herlig at du skal gå på internettkurs nå! Det har jeg også veldig lyst til. Gikk på det i sommer etter at vekta begynte å finne veien OPPOVER og jeg hadde motivasjonen på bunnen av søplebøtta. Det hjalp skal jeg si deg! Gikk ikke ned mer enn 3,5 kilo tror jeg, men det var bare at jeg ikke skulle gå opp i vekt som var hele poenget :( Har veldig lyst til å gå på det igjen mot jul, men siden jeg ikke har hørt noe fra jobbfronten så ser det mørkt ut :) Men jeg har jo dere! Da skal det vel gå bra! Og det er jo faktisk slik at jula varer IKKE helt til påske, så å holde seg i skinnet en uke bør ikke være for vanskelig..

 

..eneste er vel at jeg gleder meg litt for mye til pepperkaker og gløgg i desember!! FY så godt det er!!

 

Så godt å være ferdig med oppussing da Loone! Det er jo bare verdens morsomste jobb å gå igjennom alle små butikker for å finne ting og tang å pynte med!

 

Hehe, sant med det om å handle etter trening Ingsi! Det gjorde jeg i går også. Man ser forskjell på hva som blir handla inn etter en hard økt med blodslit, og etter en dag i senga og man reiser på butikken skrubbsulten! Huff X| Så da ble det så jeg handla inn kyllingfilet og litt sånt igjen. Det er jo egentlig veldig billig. Bruker jo ca 150 gram per middag, som blir 16 kr per kylling. Det er ikke dyrt synes jeg! Det er dyrere enn møkkamat, men magrere enn noe anna - så det er så verdt det!

 

Oi oi oi, nå glemte jeg nesten hele oppspilltheten jeg egentlig logga på her for...

 

Jeg snikveide meg i dag:

 

84,2!!! Hurraaaa!!! Og det til og med etter en hard step/pump økt i går!! Tror det har hjulpet mye å kutte ned litt på matfronten. Takk Loone :D <3 Men jeg har funnet ut at jeg ikke klarer å spise 5 måltider om dagen i meny 2. Det blir rett og slett for lite mat per gang! Jeg elsker å spise en stor og god middag, og jeg synes ikke det er noe vits i å bruke masse tid på å lage meg EN potet til middag. Så da kutter jeg heller ut mellommåltid, og spiser en middag på ca. 600 kcal. Det går opp i opp! Putter heller i meg litt frukt utover dagen eller kvelden. Og det funker jo! Jeg er så glaaaaaaaaaaaaaaaa!

 

Gleder meg til å registrere i morgen!!!

 

Jippiiiiiiiiii

Ha en fin tirsdag ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingsi:

Tusen takk =) Gjør mitt beste i allefall, er lettvinte penger som student.. hehe Ja, jeg er veldig motivert og fast bestemt på at jeg skal klare det :D så da satser vi på at det går bra :( Håpe det "løsner" for deg også så slipper du å se samme tallet gang på gang... demotiverende delux.... JA , hjelper nolk å¨få unna bachelor oppgaven!! :)

HUff ja, Jula er jo bare herlig og alt for mye herlig mat=) Men men, får bare holde seg i aktivitet iforhold til hva en stapper i munn.. hehe

 

Sitrus:

Hehe er jo helt utrolig teit.. Og nå kom jeg på at jeg har brukt for mange smiloeys igjen.. på'n igjen!!! Syntes du det var allright på internettnkurs eller?? =)FIkk du boka i posten osv? Huff, tenkte på at det kan være dumt med å ha det i jula, men kan ikke utsette dette are fordi det er jul, neste gang er det en annen god unnskyldning.. f.eks. sommern.. hehe :)

 

Gratulerer med snikveiinga;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trivdes veldig godt med internettkurs. Jeg gjorde nok en ganske halvhjertet innsats, og det vistes jo på nedgangen, MEN i midten av dette kurset så begynte jeg på flytting fra leilighet med kjæresten - og all den vaskinga det innebærer - og bosette meg i Trondheim. Det tok LANG tid å flytte ut. Kjæresten skulle inn på hybel litt lenger nede i byen, så hans ting var nesten bare å lasse av. Men du ville blitt forundret om du så hvor mye søppel vi hadde lagra (i form av gamle klær og elektronisk dritt altså:)). Det ble vel til slutt 3 fulle biler og 3 tilhengerlass på dynga! Så ukene med flytting hit og dit ble det antagelig 1-2 måltider om dagen, med sjokolade eller potetgull i midten. MEN da hadde jeg jo internettkurset i bakhodet, og det hjalp å få mail hver uke fra en motiverende kursleder! Dessuten blir man jo flink til å registrere - eller bare TENKE OVER hva man putter i seg. Og selv om det sikkert ikke er like motiverende som å måtte gå på møte hver uke og veie seg sammen med 15 andre, så funker det!

 

Boka kommer i posten ja :D Både kursbok og en liten "handlebok" med anbefalte matvarer og diverse. Kjempe ålreit! Bruker begge stadig vekk. Har vært snill å lånt det bort nå, men jeg overlever :( Elsket alle AHA opplevelsene i hvertfall. Jeg har jo aldri gått på kurs før, så tror det var på tide. Man tror man kan mye om "S" ordet, men man lærer vel aldri alt!

 

Og det er IKKE dumt å ha det i jula!! Det er bare superlurt =) Det er klart du kan unne deg litt ekstra i juleuka, men man skal være skjerpet i desember synes jeg! Jeg skal i hvertfall notere i hele desember, for jeg veit jeg elsker gløgg og pepperkaker mer enn jeg burde, og etter eksamene skal vi ha julebake verksted hos meg! HUFF. Kommer til å få i meg nok kalorier for de neste to åra... NEIDA, for jeg skal jo bruke grete roede utregning!!! Motivert for å gå nedover i desember også, jaddaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, var litt skeptisk til å melde meg på..men pokker heller, tar sjansen :( AH, da skjønner jeg det ikke var så lett å få til fornuftige rutiner på måltidene.. hehe ja, er utrolig hvor mye et hus, eller en leilighet, og ikke minst en hybel kan romme når en først tar en ordentlig rydding:P

 

Hehe nei, er vel en del man tror man kan som man tydeligvis ikke kan *titte i speilet* hehe

 

Ja håpe at det kan være effektivt, og hvor morsomt er det ikke om man faktisk kan gå litt ned i allefall i jula også, ikke legge på seg noen smør klædder! :) Stortrives på trening, så er egentlig bare det å komme i gang! :D Såå koselig med julebake verksted da:D Litt skremmende ¨se hva de uskyldige småkakene lurer i oss!!! Klarer dette du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ Sitrus, nå ble jeg kjempeglad på dine vegne:D:D:D:D! Så glad at jeg brukte opp alle smilyene mine med en gang!

 

Det fortjente du! Tenk at maten var "greia" det er jo egentlig litt deilig, at det ikke er forbrenninga det går på! Jeg også hopper over et mellommåltid og tar heller en litt større middag. Men da er det viktig å spise litt tidlig på kvelden, for utover går jo forbrenninga ned og da setter det seg på hofta. Hehe.

 

Oii, to uker er lite Ingsi! Min første eksamen er om 13 dager! Vurderer å begynne å telle timer, for da får jeg en følelse av at det er lengre enn 13 dager til. Haha!

Det kommer sikkert til å gå kjempebra med oppgaven din! Må være utrolig deilig å ha gjennomført skolegangen sin! Gleder meg til den tid kommer, for å si det sånn!!!

 

Tror jeg kommer til å vippe greit oppover på vekta imorgen. Venninna mi blir 20 nå om noen dager og hun er ganske syk, så vi hadde godteri og film dag i senga hennes idag mens mannen hennes var på jobb. Så fikk vel i meg en hel potetgullpose, masse smågodt og litervis med brus. Uff! Men ville ikke tenke slanking når hun hadde fikset istand så mye. Så får heller prøve å være nyktern nå som lesinga trår til for fult.

Skal lage meg litt sånn suppestæsj til lesinga! Er inmari greit å kunne varme maten i mikroen et par min også har man et godt varmt måltid!!

 

Ha en fin kveld jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spiser som regel ganske tidlig! Ved 5 tida omtrent. Varierer jo litt ettersom når forelesningene har vært og sånt. Men nå som jeg er ferdig med forelesninger så prøver jeg å spise rundt de tider.

 

Her i heimen er det også 12 dager til første eksamen. Er hjemmeeksamen heldigvis, og oppgaven har vi forsåvidt fått, så det er jo egentlig bare å sette i gang. Men motivasjonen, hvor var den? Det er så mange fag jeg burde jobbe i hver dag, men det går jo ikke. Må bytte på litt!

 

Det ble 84,4 på meg i dag da! Jeg er så fornøyd!! Hadde nok flaks med at det var ,2 i går :D Men jeg er fornøyd uansett - for det betyr jo -600 g siden forrige uke! Hurraaaa! Så det skal feires i kveld med en tur på treningssenter. Skal prøve å få unna en del styrke og en økt med kondisjon. Gleder meg allerede!

 

Men før den tid får jeg komme meg på en siste forelesning for denne uka! Uff, og så masse lesing jeg burde ha gjort at jeg får reint dårlig samvittighet av å gjøre noe som helst annet i hverdagen... Men det går som det går! Man kan om det selv når man ikke begynte å lese skikkelig før midten av oktober! :)

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Sitrus :D Endelig har det løsna! Flott å høre at det med maten hjalp. Hvor mye er det dere EGENTLIG følger de menyene?

Jeg har virkelig ikke satt meg godt nok inn i det, men skal lese på det, skjønner jeg..

 

 

Meny 2;

frokost, 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Lunsj; 2 brødrasjoner, 2 påleggsrasjoner, tilsammen 220 kcal

Mellom, 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Middag; 1 middagsrasjon, 1 potetrasjon, saus, tilsammen 400 kcal

Kvelds; 1 brødrasjon, 1 påleggsrasjon, tilsammen 110 kcal

Melk , 3 melkerasjoner tilsammen 200kcal

Frukt3 frukter, tilsammen 200kcal

kosemerker , 2stk, tilsammen 50kcal.

 

Sånn, nå kopierte jeg den inn her og leste litt :D Kanskje litt unødvendig, hehe sorry.

Vanskelig å få til måltider på bare 220, spesielt frokost synes jeg!

Jeg putter ofte mye rart i frokostblandinga, og da bikker det fort over.

Jeg synes også en middag på bare 400 høres litt lite ut. Jeg tenker jeg nok kommer til å tilpasse dette litt etter når på døgnet jeg spiser middag. Det kan være både klokka fire og klokka sju. Prøver alltid å få til et måltid og spise mindre til middag hvis jeg spiser kl. 7, også prøver jeg å ha en veldig liten kveldsmat.... Prøøøøøver!

Men jeg er virkelig IKKE flink til å følge menyen. Nå må jeg skjerpe meg.

 

Jeg er med dere 100 prosent på å prøve å holde oss i skinnet i jula!

Og ja, i desember og...Da er det jo ofte sjokolade hver morgen og pepperkaker hver kveld! Ikke akkurat "s"-mat nei.

Har akkurat vært og trent, 30 min spinning og 40 min styrke etterpå.

Men det måtte til, for jeg spiste dessert både i dag og i går. Var litt feiring på gang her.

Gleder meg til å bli ferdig med skole og bli "normal" igjen :)

 

Kos dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! ^^ Det var på tide, for å si det mildt... Hvis jeg ser 85,hvasomhelst EN GANG TIL så kommer det seriøst til å rable helt for meg. Men nå skal jeg ta stegene nedover. Etter tidligere erfaringer har jeg stått bom stille på 80,blank så da får vi se denne gangen. Skal bli godt å komme dit!

 

..og tenk: Bare 1,9 kilo igjen - så har jeg tatt av 10 kilo i år :D Jippiiiiii!! Herregud. Gleder meg til å se hvor mye jeg klarer ned til nyttår. Klarer ikke sette det målet å gå ned så mye på de ukene, for jeg vet hvor vanskelig det er, og jeg vet at kroppen min - og ikke minst psyken min - er veldig treg. Uansett er jeg kjempefornøyd med meg selv og kroppen min! Jeg ser bedre ut, jeg føler meg bedre, og alle formene jeg liker godt blir bare bedre og bedre!

 

Jeg feiret som sagt i dag med litt trening. Ble i hovedsak styrketrening. Hadde innstillt meg skikkelig på elipsetrening, men de var opptatt HELE tiden :) Det er nemlig bare 2 stk der... Det sykeste store trimrommet - og TO elipsemaskiner. HALO I LUKEN. Men derimot sikkert 15 "løpemaskiner" ( :D ) og gudene vet hvor mange sykler som står og støver bort. Jaja... Men det ble nå uansett 3 trimpoeng i dag også, så jeg er gla for det!

 

Jeg prøver å følge planen ganske nøye. Men jeg liker ikke å tenke brødrasjoner og påleggsrasjoner... Jeg bruker ALDRI så mye som 20 gram pålegg. Maks 15, og da synes jeg det nesten er for mye. Dessuten varierer jeg mellom hva slags mat jeg har. Som i dag, så ble det havregrøt (med kanel kokt inn i grøten - SINNSYKT DIGG!!!) til frokost, eggerøre (2 egg, purreløk, mais, paprika og 1 ss rapsolje) til lunsj, fiskekaker (og potet, gulrot og hvit saus - som utrolig nok var veldig mager) til middag, og en liten skål med havregryn, puffet havre og 4kornsblanding med skummetmelk, bringebærsyltetøy og canderell (jada jada, mye søtt, men jeg HATER melk. Derfor må den være bringebærfarget og smake søtt X) ). Så det blir veldig varierte dager! Følger ikke planen slikt sett, men følger den kalorimessig. Er for eksempel ikke flink til å spise fruktrasjonen heller... Prøver å få i meg et eple om dagen, men det er så dyrt for studentlommeboka =(

 

I morgen kommer kjæresten. Og som om ikke det innlegget her er langt nok fra før av, så må jeg bare skrive en liten morsom historie.

 

Kjæresten spurte forrige uke hvor lenge han fikk være hos meg. Jeg sier han helst ikke skal være for lenge, for jeg har hjemmeeksamen om under 2 uker og masse lesing og kollokvier å reise på.

"Jaaaa, så kan jeg være en uke da eller?"

"Ehhhh, nei det ble litt lenge synes jeg! Kanskje litt mindre?"

"Ok da...."

 

Så ringte han i går, og da hadde han bestillt billetter for å være hos meg...

 

i 6 dager... X)) Det er godt vi er så bokstavlige!!! Men vi skal jobbe med skole begge to da, så vi får satse på å få vært litt flinke også! Huffameg... Rare mannfolk ^^ Men jeg liker det også da. At han vil være hos meg så lenge! Koslig! Men blir nok ikke noe trening. Alle andre i huset her skal også ha besøk, så det blir nok bare sengepoeng på meg (alltid like moro!). Skal dra ham med ut i byen så vi får gått litt. Jeg klarer ikke 6 dager på 12 kvadrat klint oppå han! Greit å være kjærester, men det får være grenser for intimitet!!!

 

Herregud, nå skal jeg gi meg! Har du kommet i bunnen av dette og lest alt så er du flink!! Hihihi

 

God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig, deilig Sitrus!!:D Håper nesteuke følger denne ukens gode eksempel!

Vekta mi har gått tom for strøm:( Får ikke stipend før 14 november så da får jeg bare hoppe over denne uka. Like greit med tanke på superutskeielsen min.

 

Jeg følger egentlig ikke retningslinjene de har for mat i det heletatt, annet enn "1600 om dagen". For noen dager orker jeg kanskje bare en banan til frokost mens andre dager blir det speilegg med go' og mager bacon og bønner i tomatsaus osv! Virkelig halvparten av kalloriene til frokost:p Spiser også litt større middager enn ambefalt, så prøver alltid å spise middag tidlig på dagen. Men i disse studietider har jeg akkurat spist ferdig middagen min nå. Kjempesunt.

 

Er også kjempemed å være nyktern i desember!! Det finnes masse sundt julekos, tror jeg!

Får håpe Grete Roede sender ut noen smarte julemiddag og godteritips til oss!

 

Også kanskje kurslederen din gir deg noen gode tips som du kan dele med oss andre anjo88:D

 

Foresten, jeg kjøpte meg nye vintersko. De kom i posten idag, må bare vise. Jeg eeeelsker de!<3

http://www.australiacardy.com/images/5803/Ugg%20Women%27s%20Bailey%20Button%20sand/getImage2.jpg

 

UGGs er jo ikke det fineste som finnes akkurat, men de er så varme <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var kjempefine!! :D Jeg har bare stygge, utgåtte "lissom-uggs" fra økonomisko... Ikke pent, men de er gode da :D Hihi

 

Måtte bare svare og si at jeg synes det er en god ide om anjo deler litt med oss om hun begynner på kurs :) Og jeg også håper veldig på sunne alternativ i jula!! Tenkte jeg skulle bake litt selv, for da har man jo mer oversikt. Finnes sikkert mange lure oppskrifter som viser litt andre alternativer enn steinhard margarin og hvetemel oppetter veggene..! Siden vi skal ha julebakeverksted er jeg veldig åpen for det! Skal også lage sjokoladekonfekt da, så da skal jeg finne masse lure ting og tang! :)

 

NÅ er det natta! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var fine, Loone :D

 

Koselig at du får besøk av kjæresten, Sitrus! Hehe skjønner godt at det blir litt vel intimt å være sammen på 12 kvadrat hele tida. Jeg og samboeren er også utrolig mye sammen. noen ganger kan det bli litt mye av det gode! (vi går i samme klasse også). Jeg er utrolig glad i ham, men gleder meg til å ihvertfall ikke gå på samme skole lenger! Kanskje det blir litt mer spennende samtaler rundt middagsbordet da...hehe.

Hørtes ut som en bra matplan! Jeg lagde eggerøre til frokost i dag med løk og hakket kokt skinke i.. Og cherrytomater på sida. Hadde en halv brødskive på sida, hadde egentlig tenkt å ikke ha brød i det hele tatt, men jeg måtte ha litt :)

Kjører på med sunne måltider i dag!

Godt å kjenne at en får energi av å spise sunt au.

Nei nå må jeg virkelig skrive på oppgava.

 

Snakkes =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en oversikt over julekakene's kcal innhold om dere ønsker å se...:D Skremmende mye! Eller har genrellt ulike kcal på julens mat og kaker.. Fikk det på forrige kurs.. Dro den frem nå, tror den er en fin reminder for min del i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se jeg vil se :) Hvis det ikke er for mye arbeid anjo?? Jeg VET jo at det er mye kalorier i det, men man får liksom sjokk allikevel :D

 

Ja, når vi bodde sammen også synes jeg det ble for intimt. Vi var 2 stykk på 55 kvadrat eller noe, men det var ikke nok! Neste gang vi skal bo sammen SKAL VI ha 3 roms, ikke mindre. Jeg er i hvertfall innmari avhengig av å ha et kontor og "flykte sted" som jeg kan jobbe på. Tror ikke det er bra for noen å bo med ett soverom og felles stude og kjøkken... Det er faktisk utrolig slitsomt!

 

Nå har jeg vasket, støvsugd og rydda til besøk! Jeg gleeeeeder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe som er For mye arbeid ;P

Ja, man vet jo hvor "ille" det er, men likevel greit med en ordentlig reminder! :)

 

Julemiddag:

Svinestek m/fett 150g 185kcal

Svinestek m/fettrand og svor 150g 305kcal

Ribbe m/kam og svor 150g 565kcal

Medisterpølse 150g 370kcal

Medisterkake 150g 380kcal

Pinnekjøtt 150g 675kcal

Rensdyr/elg stek 150g 150kcal

Lammelår, ferskt eller lettsaltet 150g 240kcal

Kalkun 150g 170kcal

Rype 150g 170kcal

Lutefisk 200g 100kcal

Risengrynsgrøt m/vann og lettmelk 200g 200kcal

 

Tilbehør, grønnsaker:

Potet, kokt 150g 135kcal

Potetmos, pure 150g 135kcal

Kålrotstappe 150g 120kcal

Ertepure 150g 205kcal

Surkål 150g 90kcal

Kokte grønnsaker 150g 60kcal

Tyttebær m/sukker 25g 40kcal

Tyttebær m/søtstoff 25g 15 kcal

Svisker 30g 70kcal

Blandet salat m/lettdressing 175g 50kcal

 

Saus:

Brun svinesteksaus, fet 100g 110kcal

Svinesteksaus, mager 100g 40kcal

Hvit saus, fet 100g 90kcal

Hvit saus, mager m/skummet melk 100g 50kcal

Smeltet smør/ribbefett 50g 450kcal

Sjysaus (pose) 100g 20kcal

Sjysaus m/vin 100g 40kcal

Viltsaus m/fløte og rømme 20% 100g 85kcal

Viltsaus, mager m/10% fløte og vann 100g 40kcal

 

Julekaker:

1 berlinerkrans 15g 75kcal

1 goro 15g 65kcal

1 krumkake 20g 90kcal

1 sandkake 20g 95kcal

1 kransekakering 100g 480kcal

1 smultring 50g 230kcal

1 stk delfiakake 30g 170kcal

1 kokosmakron 50g 220kcal

1 skive julekake 50g 160kcal

 

Smågodt:

1 bit konfekt 15g 70kcal

2 seigmenn 12g 40kcal

3 marsipankuler 50g 230kcal

1 mintsjokolade 10g 50kcal

1 karamell 10g 45kcal

3 lakrisbåter 10g 30kcal

2 sukkertøy 10g 40kcal

1 bit melkesjokolade 10g 60kcal

 

Nøtter:

10 hasselnøtter 10g 65kcal

10 mandler 10g 60kcal

2 valnøtter 10g 70kcal

2 paranøtter 10g 65kcal

10 brente mandler 20g 110kcal

 

Frukt:

3 fiken 45g 120kcal

25g rosiner 25g 75kcal

3 dadler 30g 90kcal

1 eple 150g 70kcal

20druer 150g 105kcal

1 appelsin 150g 60kcal

1 banan 150g 135kcal

1 klementin 50g 20kcal

1 kiwi 75g 40kcal

 

 

Denne lista er den jeg fikk på forrige kurs. Noe av det som er litt defust men men :D

 

Blir sikkert suuper hyggelig med besøk! Skjønner det med kvm! Jeg orker ikke bo i kollektiv heller... tanken på å dele kjøkken og bad og stue med ukjente orker jeg ikke... Da bor jeg heller hjemme litt til, til jeg kan kjøpe noe eget;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er nesten kollektiv her fra før av. For tiden er vi 6 stykker som deler kjøkken (det værste er vel kjøleskapet på 1 meter i høgden, med EN frysehylle..) og har delt bad frem til for en uke siden. Gleder meg bare LITT til å få meg leilighet for meg selv... Satser på at kjæresten flytter opp til sommeren, og om vi har bra nok jobb tror vi det blir kjøp!! :)

 

Mine aha-opplevelser fra lista:

 

- Ribbe!?!

- Pinnekjøtt!!!! (gla vi aldri har det!)

- Smultering :D

- krumkake

- kokosmakron!! Neeeiii... Og jeg som er så gla i det..

 

Det meste andre hadde jeg litt oversikt over. Takk skal du ha Anjo!! :D Tror jeg skal ta å lagre det på datan, så kan jeg kikke på det i jula når lysten kommer snikende.

 

Noen som vet hvor ille det er med en kopp gløgg? Mener det er nei-nei-og-fysj-a-meg drikke, men gløgg SKAL jeg ha.

 

Nå skal jeg ned og handle og hente kjæresten ^^ Jippiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...