Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Det er bra :) Hvilken side av byen er det på? Nysgjerrignysgjerrig :) Uansett går det jo fint å gå på beina da!

 

Blæ, skjønner hva du mener. Jeg får også sånn dårlig samvittighet innimellom. Sitter med hjemmeeksamen nå, men det er veldig mye anna som frister! I går gjorde jeg ingen verdens ting annet enn å trene og rydde rommet mitt. Huff! Ikke bra. Innlevering om 4 dager, så det er visst bare å kjøre på! Men tenker det går fint. Er ikke det værste i verden det her :)

 

Flink du er som belønner deg! Synes jeg du skal gjøre! Og gjerne med namnam mandariner fra rema :D 12 kr kiloen er det! Skulle ikke vært lov å ikke kjøpe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Er skikkelig glad i mandariner jeg og, kanskje det kan være redningen fra sjokoladen i noen måneder framover? Det er så godt!Og sunt!

20 kalorier eller noe sånn bare :) Også MÅ jeg begrense meg, ellers blir jeg så snål i magan.. hehe..

 

Leiligheten er på sørsida av byen! Er det lov å spørre hvor du bor og? Hehe :)

Blir litt nysgjerrig ja.

Er spent på hvor jeg skal trene, men skal gjestetrene på 3T i begynnelsen tror jeg, fordi senteret jeg går på her er med i en sånn ordning som gjør at en kan være gjest på noen andre treningssentre i to måneder. Jeg har betalt egentlig helt til mars her, så det er skikkelig greit med en slik ordning.

 

Har akkurat vært på trening, corebar.. har dere prøvd det? Jeg synes det er helt ok, men følte for å jogge litt etterpå. Var liksom ikke SÅ sliten. Litt irriterende å ikke føle at man har trent så mye når man førstes er på senteret. Sjekk corebar.no hvis dere vil lese mer :D

 

Lykke til med lekser og sånn! Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor ikke så langt unna NTNU dragvoll =) Øst blir vel det!

 

Jepp, 20 kcal i en mandarin - og verdt det. Tror det faktisk er den eneste frukten jeg kan spise 5 (+) om dagen av. Har ikke rukket å merke det på magen enda, men vet det er en normal reaksjon, så jeg prøver å holde meg litt i skinnet :)

 

Flink du var som kom deg på trening! Har ikke hørt om corebar, men har vært på stepcore :) Synes ikke core avdelingen var noe særlig, så jeg veit ikke om jeg ville prøvd det. Vi får se :D Holder meg til egentrening og step/pump nå, for det er så god kondisjonstrening og styrketrening. Maxpuls og pumping av vekter er godt! Får se om jeg drister meg på masse rart på nyåret. Føler på meg at det blir et bli-mindre-nyttårsforsett i år også :)

 

Nå skal jeg i seng. Skal opp på trening med naboen i morgen "tidlig" - altså rundt 12... X) Man blir litt lat av å ha fri fra skole og ikke ha noen hobbyer å gå til på kvelden. Jeg er så vant med å være ute på jobb eller spilling, så det blir mye kveldsskole på meg! Når jeg er ferdig med eksamene skal jeg forresten hjem og være med korpset mitt å spille til julekonsert. Gleder meg så! Har ikke spillt på et halvt år - noe som aldri har skjedd NOEN GANG i løpet av de siste 12 årene, så det skal bli godt å få pusset støv av trompeten igjen! Gleder meg ^^ Etter jul skal jeg bli med i et korps her oppe også så jeg har noe å jobbe for i fritiden. Det blir nok bra!

 

Nei, nå skulle jeg jo egentlig legge meg, så da får jeg vel gjøre det! God natt alle sammen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg blir så glad av å komme inn her å lese:D

 

Juuul<3 Jeg liker ikke klementiner og mandariner, men elsker lukten, så pleier å ta sånne svarte duppeditter, veldig konkret beskrevet! og stappe dem inn i dem, som man gjør med appelsiner. Det lukter bedre syns jeg! Hehe

 

På min vekt hadde jeg gått opp 400 gram denne uken= Men, det får bare være for jeg har ikke tid til noe annet enn lesing uansett!:) Så dropper heller endel av helgekosen denne uken. Trenger ikke sjokolade og potetgullklin ut over bøkene. De er uforståelig nok uten gris på!!:D huff!!

 

Skal bli UBESKRIVELIG godt når den fæle tiden her er over for denne gang!!!

Godteri og søtsaker er ikke noe utfordring i forhold til annuiteter, aksjeporteføljer og kapitalverdimodeller i alle fall!! Så jeg liker å tro at slanking blir en drøm etter de nazieksamnene!! Det er lov å drømme i alle fall. hehe

 

Nå har jeg sittet med nesa i boka siden klokken var 1 idag, så nå er det køyetid!! Håper dere sover søtt jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååi, så flink du er til å lese, Loone! Det får'n si! Så standhaftig er ikke jeg.. Jeg klarer nesten aldri å jobbe mye på én dag. Her går det i skippertak og to skikkelig konsentrerte timer i ny og ne.. Men jeg har heller ikke mye lesefag, så det blir jo litt annerledes. 400 gram opp, det går du fort ned igjen. Det tror jeg.

Også er jeg enig i at det blir helt sykt godt å bli ferdig med denne perioden. Det er litt rart, føler nesten at alt blir satt litt på "vent", hehe.

Gleder meg til advent jeg :) Da er jeg ferdig med den største styggen av eksamnene også :D De andre blir barnemat i forhold tror jeg. Vi får se.

 

Hehe, Sitrus, jeg vet nå egentlig ikke helt om jeg bor sør eller øst jeg heller. Jeg skal heller ikke bo så altfor langt fra Dragvoll (hvis jeg har skjønt kartet da!). Så kanskje det egentlig er øst på meg og.. Litt liten retningssans her i gården, gitt!

Gleder meg SÅ til å innrede osv.. Kommer sikkert til å bruke mye penger på Ikea.......tror jeg burde prøve å få jobba litt i jula hvis det her skal gå bra!

 

Nå må jeg skru av tven og gå ut av internett og begynne å jobbe med oppgava mi..... igjen!!!

 

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Loone!!! :) Jeg er litt mer på fronten til Ingsi jeg også, tar to skikkelige intense timer hvor jeg er max konsentrert, også er jeg helt kjørt... :D Teit egentlig. Prøver å være litt flinkere til å ta pauser, men det går jo så glatt når man først er i gang! Satt i 4 timer i går, så må nok dra en mye lenger en i dag. Merket i går kveld at det er langt igjen før hjemmeeksamen er ferdig, så her må det jobbes.

 

Ble ikke trening i dag, siden både jeg og naboen var mye mer ladd for å bli ferdige med hjemmeeksamen. Men jeg skal i hvertfall ut og gå til butikken så jeg får meg en luftetur midt på i dag. Får se om det blir en treningsøkt i løpet a helga om jeg føler meg i rute. Oppgaven skal jo trossalt ikke "leveres før" 23.55 på mandag :) Hihi.. Jaja. Tenker det går bra. Nå er jeg i hvertfall klar for langhelg med analyse og 10 velskrevne sider foran meg. Kjøre på!

 

Ikea er veldig morsomt Ingsi! Brenner kcal som rakkern! Når jeg og mamma skulle handle inn til hybelen min gikk vi i 6 timer :) Var støl dagen etter.. Heheh, artig!

 

Nei, på tide å komme i gang. Ha en fin arbeidshelg alle sammen!

 

KLEMentin (er ikke den søt? ^^ Hihih)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er alltid skikkelig flink til å lese før eksamen!! Men det kommer av to enkle grunner: 1) Jeg er aldri på forelesninger og 2) Jeg leser aldri pensum gjennom hele semesteret. Tar igjen alt de siste 2-3 ukene. Så nå lever jeg i koma frem til eksamen er ferdig. Men det fungerer for meg!:D Haha. Er ikke å ambefale egentlig. Tror man har en bedre eksamenstid hvis man leser litt før i semesteret også..

 

Skjønner at du gleder deg til å bli ferdig med verstingen Ingsi! Håper du fikk skrudd av alle forstyrrelsene og jobbet godt!

 

Ååå, jeg ELSKER ikea, tørr ikke dra inn ditt med penger. Da ender jeg med stappfull bil og et. stk sint samboern når jeg kommer hjem. De har verdens fineste gulvteppe der<3 "langhåret" - hvit/kremfarget. Det er så utroooolig fint. Men koster flesk, så min stue er teppeløs foreløpig..

 

Hahaha, ja er god tid til trening når oppgaven ikke skal leveres før det Sitrus. Du kan alltids ta deg en nattjogging hvis du ikke rekker det før:p haha! Jeg gikk faktisk tur med hunden min klokken halv 2 inatt. Fikk ikke sove i det heletatt, så valget var enten tven med det som går om natten, eller ut å gå om natten. Så da blei det tur. Hehe. Håper du får jobbet masse med oppgaven din idag:D

 

Nå er det bækk2business. Renteregning og anniuteter. Whoopey...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, hjemmeeksamen ble utsatt til 5. desember! Skjønner bare ikke hvorfor de ikke kunne sagt det på søndag, for da hadde jeg blitt ferdig før jeg fikk vite at jeg ikke trengte å stresse. Grrrrr... Motivasjonen svinner jo selvfølgelig litt. Men jeg er godt i gang da, så jeg skal gjøre mitt beste for å bli ferdig i helga. Kan ikke ta det i desember uansett, for da er det 4 andre eksamner på rappen, så det er jo for det beste! Men uansett. Argh!!!

 

Og det teppet på ikea er dritgodt ja :D Bestemor har sånt hos seg, så jeg husker fra jeg var liten hvor deilig det var ^^ Hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

DA var det endelig helg!! akkurat stappet i meg hjemmelaget pizza, veldig smart, men var sååå godt.. hehe.. Men jeg har ikke rørt noe av godiset eller potetgullet som står på bordet her:D så får bruke kosemerkene på den siste pizza biten;P hehe

 

Forresten, har dere prøvd godiset fra apoteket? FRIBOL, vingummi og sukkertøy! Sparer litt kcal i allefall, ligger inne på matvarene på nett her. er visst 1kcal/g sukkertøy og 3-4kcal/vingummibjørn.. Er dyrt, men er jo greit å få dempet litt av sukkersuget.. sukkertøyene finnes i mange smaker.. men kongen av danmark og lakris er best;P kjekt å ha i veska eller i nærheten på en lørdags kveld som søtsuget blir for stort;P hihi

 

Men klementinene tror jeg skal redde meg litt i jula fra småkaker og konfekt. :)

shit, denne uka har jeg IKKE fått trent noe! Kjedelig første uka i kursstarten, men jobbet som sagt netter + at jeg har vært dårlig... men men, må jeg bare være mer bevisst på hva jeg stapper i munn...

 

Og; Ikea er knall! I dag har jeg vært på en liten shopping runde.. De har fått "søstrene Grene" på et senter i nærheten av meg... kanll butikk!! Ble fort en full kurv... hihi

 

Ha en strålende fredag hele gjengen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

I kveld MÅTTE jeg ha en troika, det er yndlingssjokoladen min. Så det ble litt troika og potetgull på meg. Menmen. Har vært på trening i dag, så da synes jeg det er greit! Var på spinning og styrke etterpå. Ble så utrolig sliten! var akkurat som at jeg hadde null energi.. egentlig ikke så veldig godt, men tror det var litt fordi det var ganske dårlig luft der. Helt fullt av folk. Skal på fest i kveld, så da blir det vino! Men skal prøve å holde meg unna godteriskåla. Har tatt vin fordi det er vel minst kalorier i det.. Og ikke så mye alkohol i den vina. Jeg er egentlig aldri så "streng" med kosemerkene på lørdager, hehe, det merker dere vel kanskje også, jeg tenker ikke mye på dem. Pleier å ha lørdag som fridag, egentlig.

Ellers begynner jeg å bli ferdig med Styggen sjøl (hehehhe), så skal jammen bli godt å bli kvitt den..... Herlighet, kan ikke noen komme med en tidsmaskin og bare ta meg til lille julaften, ca? Gleder meg helt forferdelig mye til ferie!

 

I morgen blir det skolejobbing igjen, JIPPI!!! :)

(prøver å være positiv her...). Men snart er dette verste over, can't freakin wait.

Skal kanskje på spinning i morgen og, har ihvertfall meldt meg på! Greit å ha et mål å jobbe mot.

 

Ha en fortreffelig aften :D Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå søndagsmennesker.

 

Har ikke prøvd de godteriene på apoteket nei, anjo! Men synes altid de er ALT for dyre :) Finnes en sånn mindre sukker variant i butikkene også.. Hmm.. Husker ikke hva de heter, men de er bare LITT for dyre og smaker veldig godt :) Bare at freia premium 70% sjokolade smaker mye bedre, så da kjøper jeg heller en sånn til helga :D

 

Oi, det var 3 smilys på ett avsnitt.. Det her blir spennende.

 

Så flink du har vært på treningsfronten ingsi!!! Jeg er helt tom for motivasjon akkurat nå. Jeg går gjennom side opp og side ned i alle fag i hodet så jeg blir helt surrete. Orket nesten ikke gjøre noe i går, og da ble jeg i skikkelig dårlig humør av det også. Til middag laget jeg meg tacosalat og tenkte at det skulle bli bedre etter det, men da ble jeg bare kvalm og så var resten av kvelden ødelagt! Huff, skikkelig survedag i går asså! :) Også var bestevenninda og korpset hjemme på fest, og jeg fikk telefoner med; SAVNER DEEG, hVOR ER DUUU??? Offer er du ikke heeeerrr??? ... MEEeen jeg hadde jo liksom hjemmeeksamen da. Huffameg. Satser på en mye mer effektiv dag i dag.

 

Men jeg kom meg ut en tur i går da. Var vel egentlig det som ødela hele dagen. Hadde fått julegava til kjæresten i posten, så jeg syklet for å hente den med en gang jeg vokna. Var egentlig i kjempehumør, og det var mildt og godt ute. Eneste er at det er bare nedoverbakker NED til den posten, men hjem... Hjem er det bare oppover. Ååå som jeg ønska at jeg gikk. Jeg hadde både gave, kjøpt meg masse mandariner og poteter i sekken, og hadde 20 min med oppoverbakke foran meg. Blod, svette og (nesten) tårer - OG MOTVIND. Fy faen så tungt. Var jo godt når jeg var hjemme, men da var jeg jo gjennomsvett og full av energi, så da ble jeg ikke ladet for å lese filosofi for å si det sånn. Men så tvang jeg meg selv, og det var vel det som bare ødela alt! X)

 

Hahah, dagbok på nett det her.. Finfint!

 

SÅ i dag skal jeg ikke gå ut av døra, annet enn om jeg må fylle på karaflen min med vann, koppen med te eller om jeg desperat må ned og gjøre "ærend". Mange timer foran meg med analyse, kjøre på kjøre på!

 

Ha en fin søndag alle i hopan =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopps sukkertopps:D

 

Uff, Sitrus, jeg fikk helt vondt av å lese om turen din! Du får tenke positivt, på alle de kalloriene du forbrandt! Men uansett, ser at dagen blei ødelagt da! Hadde vært skikkelig, skikkelig sinna resten av dagen jeg. Men er litt tempramentfull. Samboern sier at jeg drar igang både 3-4 og 5 verdenskrig en gang i måneden:p haha!!

 

Håper du får lest masse idag! Er vanskelig med motivasjonen, men det som motiverer meg i alle fall. Kan jo hende det kan hjelpe deg også:D Er følgende: "Eksamen suger, jeg hater det og jeg vil ikke!! MEN hvis jeg driter i eksamen nå så må jeg ta det opp igjen senere og det suger mer!" Hvis man tenker på den måten, så pleier det å fungere.. I alle fall litt:D

 

Imorgen klokken 09:00 har jeg investering og finanseksamen, gruer meg NO SYKT! Det er avkryssning, og da ser alt riktig ut syns jeg. Så vet ikke helt hvordan det blir. Men får håpe jeg klarer å gjette meg frem til riktig svar (A) hehe.

 

Så flott med den godterioversikten!! Selvom jeg egentlig ikke hadde lyst til å vite at det var så usundt. Liker å leve i troen om at kroppen min ikke registrerer kallorier.. Hehe..

 

Ha en kjempefin søndag jenter!!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du den motivasjonen har slått meg mange ganger også :) Men jeg nøyer meg egentlig ikke med å stå, jeg har så lyst på god karakter! Hele livet har jeg egentlig bare surfet på å være flink av natur. Aldri lest, aldri trengt å lese, annet enn en dag eller to før prøver. Det blir liksom litt annerledes å ha 1000 sider i 4 fag på et halvår! Men jeg må si jeg koser meg litt også da :) I går lå jeg og leste om hulemalinger til klokka var godt og vel 01. Spennende! Får vel fortsette på hjemmeeksamen i dag. Vil så gjerne bli ferdig så fort som mulig så jeg kan konsentrere meg om alle eksamene som kommer.

 

Men Loone, hvordan strukturerer du deg når du leser mot eksamene, du som leser så hardt? Jeg får liksom ikke bestemt meg for hvor jeg begynner å lese, og får aldri jobbet med alle fag føler jeg. Har prøvd å sette opp planer, men når jeg setter opp plan så er jeg litt for optimist til meg selv, også går det til helvette dagen etter X)

 

Håper det gikk bra på eksamen din i dag!!! :) Dette har du sikkert fiksa!

 

OG

 

Gjett hvem som snikveide seg i dag og var nede på 83,7?!!?!?! HAH. Nå er jeg så imponert over meg selv!! Har vært flink i matveien, og fått i meg masse, på grensa til litt for mye, grønn te og vann i løpet a tiden jeg har sitti med skole. Flink altså! :) Håper bare at det ikke er tilfeldig og at jeg kanskje er enda lenger nede på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med snikveiingen sitrus;)

 

Helt glemt å være inne her i helgen jeg.. Men i morgen er det veiedag for meg igjen, gruer meg, men vet at resultatet ikke er spesielt bra for har ikke fått trent annet enn en dag denne uka, og måltidene når jeg jobbet natt var noe rare:P hehe Men, ny uke, nye muligheter ! ! OG; utfordringer, skal feire bursdagen min til helgen, sååå kan hende det blir en dråpe alkohol+++ alt som følger med bursdagsselskap.. i tillegg til familiefeiringen.. men da har jeg bestemt at jeg skal lage en stor bolle fruktsalat med valnøtt, rosiner og mørk sjokolade og vaniljekesam i stedet for en marsipankake som vanlig:)) Sparer litt på det!

 

Håper eksamen din har gått bra i dag loone!! :)

 

Ha en fortreffelig mandagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du har oversikt over helgen som kommer Anjo! Nå er det bare å sette seg inn med motivasjonen og spare opp alle kosemerkene til bursdagsfeiring! Grete Roede sier jo vi skal kose oss innimellom! Det er veldig viktig :) Håper du får en knall helg da ^^ Og den fruktsalaten hørtes bare døds deilig ut akkurat nå!!! :)

 

Jeg har vært super flink i dag - i hvertfall på skolefronten! Var utenfor døre EN tur i dag, for å hente posten :) Blir veldig mange forbrente student-kalorier av det her da. Har sitti med hjemmeeksamen i 6 timer og lest i 2, og skal vel bare kjøre på med lesing ut kvelden. Merker at jeg gruer meg til første eksamen som er allerede om 1 uke og 12 timer... Huff!!!

 

I matveien er jeg dårlig om dagen. Men det er kanskje greit med tanke på hvor mye jeg sitter på rompa. I dag har det blitt hele TO måltider. Imponert? Spiste god frokost med egg og har elers levd på store mengder te og klementiner før middag. Har i hvertfall fått i meg energi om ikke annet! Kylling i tikamasala saus til middag hjalp veldig på. Eneste er at jeg har så godtesug at jeg nesten dør.. Sånn går det når man ikke klarer å spise skikkelig. Dumma! :)

 

Nei, back to the books!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøyk:(:) ÆSJ!! Vi fikk en helt anderledes eksamen enn det har vært tidligere! Fillern altså, da må jeg ta det opp igjen. Skikkelig kjipt, for jeg kunne alt av formler og teorier rundt pensum. Men så hadde de lagt opp oppgavene så de satte pensum opp mot andre uttalelser også skulle vi si hva som var rett. Når det er skrevet av en professor ser jo alt rett ut!!! Så idag har jeg vært sint og lei meg! Spist sjokolade, potetgull og drikt en god haug med brus. Og nå er jeg sint på meg selv fordi jeg gjorde det!

 

Så flink du har vært til å lese idag Sitrus!! Jeg pleier egentlig bare å starte et par uker før, da leser jeg gjennom alle forelesningsnotatene, referater fra lærern og tidligere eksamensoppgaver osv i alle fagene. Så jobber jeg iherdig med hvert fag mellom hver eksamen. Som nå, da har jeg jobbet med finans en uke og nå skal jeg jobbe med kultur og etikk imorgen. For ja, vi har eksamen igjen på onsdag! 6-timers skriftlig eksamen. Shweet. Hvis jeg stryker der så blir jeg FORBANNA! Alle klarer å rasjonere seg frem til noe å skrive om det temaet:p

 

Så bra du har en plan for helgen anjo88! Helt enig med det Sitrus sier, er veldig viktig å kose seg iblandt! Spesielt på bursdagen din<3 Den fruktsalaten hørtest jo genial ut! Kanskje noe å lage når man får besøk i romjula ogsånt.

 

Nå skal jeg legge meg og håpe morgendagen blir bedre enn idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så synd Loone!!!! Det er jo typisk også da... Huff. Er så redd for at det skal dukke opp noe sånt hos oss også. Jeg er liksom ikke akkurat godt forberedt føler jeg. Satser virkelig på å komme opp i noen enkelte emner!!! Er 2 oppg å velge mellom på arkeologieksamen, så da satser jeg hardt og inderlig på at jeg treffer full spiker på en av dem. 6 timers det også :) Kjedelig... Og irriterende, for alle andre 7,5 poengers fag vi har er det 4 timers eksamen i - og i arkeologi har vi bare én dobbel forelesning i uka, mens vi har TO DOBLE forelesninger i uka i hvert av de andre... + seminarer. Evig teit.

 

Jeg hadde garantert gjort det samme som deg. Trøstespist litt. Man skal ikke tenke på sånt når man er skuffa og sint. I hvertfall for min del, for mørk sjokolade har så utrolig god effekt på humøret mitt. Med litt sjokolade i skrotten blir jeg både lykkelig og yr :) Ikke tull! Hihih. Hjelper alltid! Du får bare komme deg over at det var dumt. Kroppen din tåler litt! :)

 

Her skal det pusses tenner og leses mer. Har spillt tre kvarter på dataen min, så nå er jeg ferdig med pause. Må rømme litt fra virkeligheten innimellom for å ikke bli helt susete!

 

God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så synd Loone :)( Skjønner godt at du måtte trørstespise litt, det hadde sikkert jeg gjort å!!! >Etter alt arbeidet du har lagt i eksamen...:/ Typisk med slike spm...

 

Men ja, den fruktsalaten er kjempe goood :) Og; skal kose meg litt utenom å ja :) hehe

 

Forresten vieedag i dag.. -1,3 :) Happyyyyyy og -11cm... akkurat den 11 cm kan jeg ikke forstå!? men moro!

 

Ha en strålende dag:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven Anjo!!!! Så flink du har vært??!?!?!?! Og du som sa at du kom til å gå opp?? Pffff :) Hihihi. Gratulerer! Gleder meg så syyyykt til min egen veiedag i morgen... Bare måtte se i dag også, og da var det nede på 83,4. Bare det holder seg der så har jeg gått ned en kilo også!! *ber til alle eksisterende makter*

 

Her er det frokost på G, og klokka 12 er jeg vel i gang igjen med skriving. Det skal faktisk bli utrolig godt å kunne legge vekk hjemmeeksamen, for jeg er rett ut litt lei av å skrive nå.. Blir godt å bare kunne kaste beina i senga og lese meg frem til resten av eksamene.

 

Nei, på med tevann. Jobbe jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)) Så braa, du klarer nok helt sikkert 1 kg sitrus:) Hihi dette var gøy, men kan det være mulig med -11cm?? hehe

 

Var veldig overrasket for veide ikke det når jeg snik veide meg... hehe :) men men, motivert for trening nå i allefall:)

 

Ha en fin fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du sier -11 cm på hele kroppen? :) Om det er på midjen så har du i hvertfall gjort en ekstremt bra jobb!:) Vet det er mange som sliter med å måle seg, rett og slett fordi det er fort gjort å måle litt lenger ned eller opp enn man gjør andre ganger. Jeg ble litt forvirra av det på kurset, for noen ganger var det +2 cm på lår, eller -4 på armene og litt sånt. Veldig merkelige tall som gikk opp og ned. Men det er jo moro uansett da =) Du har vært flink!

 

Jeg har vært så dum at jeg har målt feil på midjen... Skulle ønske jeg hadde gjort det riktig fra dag en. Har jo alltid visst hvor man skal måle, for det har jeg jo lest. Og det beste er jo å måle rundt "bilringen" eller "kjærlighetshåndtaket" eller hva man nå enn setter for noen navn på seg selv. I hvertfall, så ser man store endringer der! Men til kursstart så begynte jeg å måle MIDJEN, som i rett og slett der jeg har midje. Smaleste delen på magen. Og der skjer det jo sjeldent noe :) Vet ikke hvorfor jeg gjorde det, men vil liksom ikke endre det nå, for da må jeg ha ny startdato. Æsj. Tenker å sette ny startdato rett etter nyttår, og gjøre det på den RIKTIGE måten.

 

Begynte forresten å tenke på noe litt vittig... Jeg har aldri i hele mitt liv følt meg større enn det jeg har vært dette året. Jeg ser på hele kroppen min som en stor, myk fettklump. Nei, jeg har aldri følt meg sånn, og aldri hatt sån motivasjon til å gå ned. Men første gangen jeg fant ut at jeg skulle begynne med litt grete roede slanking veide jeg 83 kilo - men jeg følte med definitivt ikke så stor som jeg nå!!! Jeg kan ikke TRO at jeg har vært så stor som dette for så mange år siden! Herregud, det er nesten flaut. Ja, jeg har alltid sett på meg som stor, men ikke SÅ stor. Har dere opplevd noe a det samme?

 

Men i hvertfall, denne gangen skal jeg ned, og jeg skal aldri opp igjen. Nå har jeg vært stor jente lenge nok! Jeg var nede på 75 forrige gang før alt raste på igjen, men det skal ikke skje nå. Tror mitt mål neste år blir å komme meg under 75. Det var faktisk det jeg veide på ungdomskolen. Herregud, det er færlt å tenke på :) Men det er jo en god innsikt for min egen del. Det her må gjøres, og det må gjøres for meg selv. Langtidsinnvestering!

 

Nå fikk jeg lyst til å si "jeg slanker meg", men det har jeg gjort feil før også. Livsstilsendring for alle penga! Johooo.

 

Nå får jeg fortsette å skrive på eksamen min. Har skrevet ned 10 sider, og har fortsatt igjen sjangeranalyse og kontekstanalyse... JAJA. Fikk høre at det var akseptabelt å ha litt over, så da satser jeg på det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter=)

Takk for støtten<3 dere er søte å da:D Snakket med mange i klassen idag og de har ikke hatt stort bedre resultat enn meg så. Supert!

 

Så utrolig flinke dere har vært beggeto!!! Du holder deg på det tallet imorgen også med all den teen din Sitrus! Og 11 cm anjo88! Herre, hvor lenge sa du at du hadde holdt på? Jeg startet i mars i år og min midje har mistet ussle 5 cm! Men nå skal det sies at jeg drikker utroolig mye kullsyreholdige ting, og da er jo magen som et trummeskinn! Det er en av tingene jeg har bestemt meg for å endre på nå, men IKKE før eksamen er over. Haha!

 

Jeg føler det på akkurat samme måte Sitrus! Ser på meg selv og tenker at jeg egentlig bare ser ut som en stor klump. Men så har jeg jo også veid endel mer. Tror jeg hadde gått ned nesten 10 kg første veiedag på kurset. Før det var jeg så flau over meg selv at jeg ikke turte å gå på vekten.

Men jeg sier til meg selv at jeg slanker meg! Sånn, for når vi er ferdige "nedslanket" så skal vi jo endre kalloriinntaket litt opp osv. Så jeg liker å leve på at jeg kan unne meg et glass med vin ekstra i helgen og en sjokoladebit i uka uten at jeg ender ut bælfeit igjen! Bare passe på å opprettholde treningen. Det skal ikke være noe problem når man har lagt til seg en rutine med det.

 

Så flink du har vært som har skrevet 10 sider!! Analyser er noe ordentlig herk! Vi har organisasjonsanalytisk hjemmeeksamen nå på fredag, så kjenner at jeg snart følger dine fotspor med den teen! hehe!

 

Nei, nå er det tilbake til kultur og etikkboka gitt! Eksamen imorgen også, 6 timer. PÅ ENGELSK. yes, i snakk verry gudd english you knåw.. Detta kommer til å gå strålende..

 

Ha en super kveld jenter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper jo på det da! Har drikki litt i dag også. Begynte å tenke på det nå at jeg har ikke lyst til å gå ned bare fordi jeg drikker te, for det er jo ikke noe jeg gjør til vanlig og kommer til å slutte med det så fort eksamene er over. Håper ikke det får noen effekt da, at jeg raser på alt teen har hjulpet meg :)

 

Leste en LANG artikkel her:

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=569

 

hvor det blant annet står:

 

"Det er gjort noen veldig interessante og gode studier på grønn te og vektreduksjon/fettforbrenning. Disse studiene har målt hvor mye forbrenningen har økt ved tilskudd av grønn te, og har henholdsvis funnet en økning på 100, 180 og 200 kcal per døgn. Dette virker kanskje ikke som så mye ved første øyekast, selv om det over tid kan utgjøre mange kilo fett. En annen effekt er at grønn te øker forbrenningen av fett på bekostning av karbohydrater. Med andre ord, selv om grønn te bare øker forbrenningen med 100-200 kalorier daglig, vil forbrenningen av fett øke uproporsjonalt mer.

 

Den siste effekten grønn te bidrar med i denne sammenheng er via en reduksjon av appetitten. Altså, totalt øker grønn te antallet kalorier man forbrenner daglig, i tillegg til å øke prosentandelen av disse kaloriene som kommer fra fett og som om ikke dette skulle være nok, så gjør grønn te at vi også inntar færre kalorier som en konsekvens av mindre appetitt. Hva mer kan man egentlig ønske seg? Ikke mye, spør du meg - i så fall er du urimelig kravstor. Konklusjonen er uansett uomtvistelig - grønn te er et effektivt tilskudd om man vil forbedre sin kroppskomposisjon og gå ned i fettmasse. De som hevder noe annet tar feil - enkelt og greit."

 

Det høres jo veldig fint ut :) Jeg henter meg en kopp til!!

 

Lykke til på eksamen i morgen Loone!! Dette fikser du!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...