Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

anjo, bedre med litt ned enn mye opp :) detta går bra! hold på den!

vi klarer 0 godis fram til julaften!

jeg skal våge meg til å veie meg i dag for å se hvordan det står til..

i dag skal jeg ikke spise noe godteri/sjokolade/potetgull i det hele tatt.

skal være i aktivitet hele dagen med pakking og vasking av leilighet!

og drikke mye vann! :)

 

(må liksom skrive det svart på hvitt så jeg vet hva jeg har bestemt meg for ;) )

 

ha en flott dag!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Kom meg visst ikke inn i går kveld! ^^ Men jeg tar det i dag.

 

Alt i alt i går spiste jeg utrolig mye mat. Det er sjeldent jeg spiser SÅ mye egentlig. Føler meg helt bunnløs ;) Tror faktisk det er fordi jeg ikke har noe annet å tenke på nå. Har ingen bok jeg MÅ i gjennom eller en lefse med notater jeg MÅ pugge. Da er det lett å tenke på mat. Men jeg spiste en del sunn mat i hvertfall da! Var ikke snakk om dårlig mat.

 

Men på godisfronten gikk det bare litt til helvette da. Jeg tok ikke godterikalenderen min. Ga den bort til kjæresten, for når vi skulle kjøre buss så ble det så jeg kjøpte en mentos for å ta ut penger. HVORFOR IKKE TYGGIS???? spør jeg meg selv. Men jeg bare rappet med meg noe. Fy! Men vi delte den på bussen også tenkte jeg at jeg ikke skulle få i meg mere godt.

 

Så kom kvelden og lillesøster stakkars hadde laget pannekaker til middag... Så da måtte jeg jo ta noen siden hun var så stolt at a nesten datt av stolen. Etter det laget alle seg pizza - men DA holdt jeg meg unna. Kastet i meg en mandarin og en kopp te. Men etter pizzaen satte mamma frem en diger bolle potetgull og sjokolade rett foran meg... Jeg mener 40 cm innen rekkevidde. For å si det sånn - det var bra mamma hadde handlet inn mandariner. Tror jeg spiste 4 på rappen :) Huff. Men det hjalp ikke da... Så det ble en liten neve med sånn potetgull med mindre fett og 4 sjokoladebiter. ÆSJ. Men jeg holdt meg så lenge som jeg ALDRI har holdt meg før da! Huff X)

 

I dag skal enten jeg eller godteriskåla flytte seg :) Da tenker jeg det går bra. Var bare så uutholdelig å ha det stående foran seg! Men jeg gjorde nå alt som stod i mine makter da. Godt forsøk! Synd at man veit hvor godt det smaker.

 

Men jeg fikk i meg masse masse vann i går. Langt over 2 liter i hvertfall. Har med meg drikkeflaske over alt, og når jeg spiste sjokoladene følte jeg at jeg måtte skylle ned hver bit med et glass vann. Virkelig renne ut giften i godbiten! Ikke at det hjelper men X)

 

Men i dag skal det gå bra. Håper jeg! Vi skal sette julebakstdeigene i kveld.. og jeg veit hvor godt det smaker med makrondeig... ååååååå. Men det er jo så usunt at jeg tror faktisk jeg skal klare å holde meg unna. Det var jo noe av det værste på lista?? I hvertfall - i will make it. Skal på shopping i dag jeg også, så det blir nok min trimtur. Langt ned til byen, og når man først går mellom butikkene så blir det mye gåing. Fint med lang gågate!

 

Bra med nedgang uansett tallet Anjo!!! Du har vært flink!!! =)

 

Og flink Ingsi også som lager seg plan! Det hjelper virkelig å vite at man har sagt til noen hva man skal. Jeg fikk så dårlig samvittighet etter de sjokoladene i går, for jeg visste jeg måtte skrive det inn her. Huffameg! X)

 

Ha en fin dag alle sammen! Skal prøve å komme meg inn igjen i kveld og rapportere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Det går bra, Sitrus!

Det var jo ikke så mye! Jeg tenker iallefall at det ikke var så mye. Og så bra at det blir mye gåing på julegaveshopping. Du er veldig standhaftig, heier på deg og den viljen din!

Hehe, kjente meg igjen med det å hive i seg klementiner! Kjæresten MÅTTE ha potetgull i dag, og da spiste jeg tre klementiner på sikkert to minutter. Han vet at jeg ikke vil spise godteri før jul, så han spurte om han skulle fjerne posen da jeg sa det lukta skikkelig godt.... Hehehe.....

I dag har jeg

- spist null godis, MEN jeg har spist pizza til middag da............... flytte-mat!

- vil si at jeg har mosjonert, gikk nedi byn her og ordna julegaver i et par timer, og ellers har jeg drevet på med flytting i dag. så helt stillesittende har det ikke vært! jippi, 2 mosjonsdager tilsammen kan vi si da

- drukket en del vann! men glemmer det litt for lett! må hive innpå et par glass til

 

tok tilogmed mot til meg og veide meg i dag. den lå på 84 et sted, så da ble jeg veldig glad egentlig. da har jeg ikkje gått opp.

 

nå må jeg tilbake til flyttinga.....! isj!

 

:) god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Ingsi :) Heier på deg også!!! <3

 

Her har det gått virkelig for seg de siste dagene, men nå blir det vel litt roligere frem til jul. Vært på middag og konsert og litt slikt i dag, så da flyr tiden. I dag var det en hel marsipangris i julekalenderen min. Da ble jeg lei meg... Jeg så på den og tenkte; Dette kunne vært 7 kokosboller...

 

Rett i fellesskåla med hele dritten! Tok noen sjokoladebiter i stedet. Det er i hvertfall ikke så ille som en diger marsipanjævel.

 

I går ble det 2,5 timer gange, med å gå hjemmefra og på handel i sentrum. I dag har det blitt ekstremt med bilkjøring og bare noen spaserturer hit og dit. Men har ikke rukket noe annet heller, så det får være som det vart.

 

Ellers har det gått greit med mat nå. Prøver å kutte ned litt, men det har skjedd så mye at jeg har ikke rukket å tenke på mat. Litt godt egentlig :) Ferdig med alt av julegaver, så nå er det bare baking, hjelpe til hjemme, finne frem resten av jula og kjøre ut julegaver med mamma. Rett og slett kos! Men uten sukker, selvfølgelig!

 

Orker ikke skrive julebrev i kveld også, så jeg runner av her ;)

 

Nattinatt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må inrømme at det har vært langt fra ei god helg her i gården. det begynnte vel på torsdagen. Det var juleavslutning med jentene, og det ble da tre pizza stykker og en latte. dette førte til at jeg ikke gikk ned noe på fredagen. det burdet jo egentli bare vært en motivasjon. men fikk beskjed om sykdom i familien på torsdagen, så jeg har hatt alt annet på hjernen. dette har ført til potetgull, sjokolade, brus, latte med venninner og litt sånnt. men jeg har bestemt meg for at jeg skal skjerpe meg nå. Jeg får bare gjøre det beste ut av det, og så skal alt gå bra! må vel også unskylde for at jeg har vært så sinnsykt lite aktiv siden onsdagen. men, jaa.. så, sorry for sytinga. ikke meninga å trekke dere med meg ned i den søla jeg har vært i de siste dagene. Neste veiing, på juleaften, da skal jeg VIRKELIG ned i vekt. har mye å ta igjen for uka som har vært:p

 

håper dere har hatt ei bedre helg enn meg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du kommer innom Ernt! :) Viktig å syte litt også, så får du det svart på hvitt hvordan ståa er for deg selv :) Bra du har tenkt over hva du har fått i deg og at du vil skjerpe det!!! Stå på så går det veien vettu!!

 

Her har det blitt litt mye pepperkakedeig i dag... ÆSJ sier jeg bare. Og da mener jeg æsj. Godt der og da, men stakkars kroppen min etterpå... og så kvalm... ugg.. Men fikk med meg mamma-mø på tur ut i en halvtime. Friskt og godt, men stakkars gamle mamman min er ikke så sprek, så jeg fikk egentlig ikke opp pulsen en gang ;) Men det er da bevegelse. Bedre enn ikkenoe. Får nok lure meg ut på noen turer alene innimellom.

 

På vannfronten har det gått litt treigt, men etter mine beregninger ble det vel 2 liter med vann og te til sammen. Har vært en liten sjokolade over min lille kalenderrasjon. Jeg HATER sjokolade i alle former som står fremme over alt ALLTID. Blææææææææææææ.

 

Men motivasjonen er her! Jeg skal ikke gi meg!!! Jeg vil ikke opp igjen noe. Jeg vil i det minste ha stillestående, ellers blir jeg sur. Angry-motivation! X)

 

Sov godt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wæææ jeg er så dum!!! jeg har ikke trent NOE denne uken... prøvde en ny treningsgreie på tirsdag, noe som resulterte i et fucka knee! Har ikke klart å gå ordentlig i trapper:P det har blitt bedre nå, men nå har jeg blitt forkjølet etter å ha jobbet nattevakt i -16 i helgen.. jeg har spist dårlig mat hele uken... pizza, masse, flere dager... og ikke knekkebrød, men brød med smør!! idioti delux... kjenner det på kroppen at nå har jeg nok gått opp en kg denne uka... *river seg i håret* Sorry, måtte syte litt her... er så dumt å ødelegge en god start på vektreduksjon, med en dårlig uke:P men, i dag, ny dag, ny uke, nye muligheter.. jeg må bare inn hit flere ganger og få motivasjon ;)

 

Ha en fin fin mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Anjo! Men dette går bra skal du se!! Som jeg sa til Ernt, så er det jo så bra at du har tenkt over hva du har fått i deg! Det er viktig :) Jeg kjenner også at jeg savner brød... Spiser det innimellom ellers også, men kjøper aldri inn et helt et til hybelen, så det er for lett å spise det her. Men jeg har fått mamma til å kjøpe groooovt brød, så da har jeg mer samvittighet. Også er jeg så heldig at jeg har kuttet ut smør ;) Sluttet med det etter første gangen jeg begynte på grete roede. Får visst i meg nok kalorier ellers :)

 

Bra du er klar for ny uke!! Tenk, om 11 dager er det faktisk et nytt ÅR og nye muligheter! Jeg er klar!

 

Er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

enrt, anjo, sitrus: det er så bra at dere skriver også når ting ikke er hundre prosent "sunt" osv!! kom inn her og skriv også når ting ikke går bra, jeg tror det bare er bra å få det ut. skrive at man har spist pizza og sjokolade - bare det at man tenker over og er bevisst på disse tingene, det tror jeg er et stort steg i riktig retning! og det er jo ofte andre ting som gjør at vi spiser mer. slik er bare livet, det er ikke alltid like lett. her er det ingen som sier hva en MÅ gjør.. vi vet jo alle hva vi egentlig bør gjøre, men også at det ikke alltid er like lett å ta de sunneste valgene. bare å være seg selv:)

 

selv føler jeg nesten at jeg "tilstår" litt når jeg skriver her..synes ikke det er noe morsomt, men føler nesten at jeg juger for dere hvis jeg ikke sier fra om de største uskeielsene, hehe : D

 

på meg har det vært flyttehelg med all den lettvinne flyttematen det innebærer!

det ble ferdigpizza på fredag, og peppes i går kveld! vet ikke hva som er verst jeg? spiste MASSE begge dager! ikke to biter bare, for å si det sånn!

men sjokoladen har jeg klart å holde meg unna, stort sett.

ble en kopp kakao i kveld (vet ikke helt om jeg gidder ha dårlig samvittighet for det).

ellers spiste jeg én konfekt lørdag og én på søndag da det stod fremme fulle skåler... da var jeg rimelig fornøyd med at jeg ikke tok mer. helte heller i meg litt mer kaffe osv...... men SØREN altså. jula er utfordrende!

og når jeg kom hjem i kveld var noe av det første jeg gjorde å ta et stort glass julebrus altså! det er den BESTE julebrusen i hele verden (lillehammer og hamar bryggeri), hadde bare smakt det en gang i år. så det var etterlengta og helt nødvendig for julestemninga...;) men nå skal jeg holde meg unna brusen!

 

satser på to HELT sjokoladefrie dager nå!

har ikke blitt noe trening men ganske mye gåing flere dager nå. var ihvertfall 7000 skritt på skrittelleren i dag etter en god runde på shopping. det er bra! :)

 

ikke gi dere, stå på jenter :) vi klarer jula sammen og på nyåret blir det FRISK START!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er litt godt egentlig. Jeg veit jeg ikke kan gå inn og si; Jaaa godterifri dag og trent 8 trimpoeng... ;) Er fint å se det svart på hvitt i tillegg til å måtte si det til et forum.

 

I dag gikk det veldig fint til etter middag. Vi spiste taco, og det er greit nok. Blir ikke mye kalorier annet enn i de 2 lefsene jeg tar. Bruker veldig lite kjøtt og rømme, og fyller heller opp med masse salat og digg. Men etter middag ble jeg i hvertfall så jævli søtsjuk. Burde egentlig logga inn her og skriftet med en gang, men sånn ble det da ikke. Tok julekalendergodisen (hele denne gangen...) og det ble alt alt for mange sjokoladebiter deretter. JA jula er føkka. Herregud. Jeg skammer meg over at jeg ikke klarer som deg Ingsi, og bare ta én og si til meg selv at det er nok. Trykket nedpå både te og mandarin så jeg er gul i alle ender, men det hjelper ikke når jeg veit det står sjokolade 2 meter unna som skriker på meg.

 

Men da ble det straffetur ut. Gikk en relativt lang tur med høy puls hele veien i 35 min i hvertfall. Det føltes litt godt, men veit det ikke er bra nok. Huff, det er så TRAGISK. Jeg må seriøst finne et sted inni meg hvor sjokolade ikke er godt. Lære meg å juge til meg selv :) Ikke at jeg har lesset innpå i kveld, men det er bare så idiotisk når jeg veit at jeg klarer meg med litt godis bare i helga. Naaaai, det her er for dårlig. Fra i morgen er det nedskriving av ALT som forsvinner inn i kjeften. Stramme inn på meg selv. Føler liksom ikke at vekta vil være på viljen sin side på onsdag.

 

Huffameg, jeg er bare så skuffa over meg selv :) Det er så teit, men så utrolig sant. Men jeg ser jo nå hvor lite jeg har tenkt på sånne ting tidligere ferier og slikt. Ellers ville jeg bare trøkt innpå, og til og med tatt initiativ til å sette frem kaloriene på bordet. Men nå tenker jeg over det, og jeg registrerer det. Jeg må bare komme tilbake til de gode vanene jeg har hatt på hybelen!

 

Registrere registrere registrere.

 

God natt søtnoser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wæææ jeg har gått ned 0,5 etter en dritt uke uten trening og møkka kosthold.. haha skjønner ikke noe jeg... :) men men, skal ikke klage, nå er det -30 cm også, hvor de kommer fra aner jeg ikke hehe:)

 

Whee nå ble jeg glaaad, skal vaske huset i dag og dra på en mini shopping runde og levere litt julegaver i dag.. :) hurra snart juuul

 

I går hadde vi middagsgjester her.. med kakene som følger.. vi har krydderkake i tillegg til småkakene, så tok ett lite kakestykke, og en twist :) nei forresten, ble jaggu to.. men vanligvis ville jeg tatt FLERE kakestykker, + vanlige julekaker og en haug med twist.. så selv om man skeier ut, er det i allefall ikke så ille som det ville vært dersom vi ikke tenkte NOE på det..

 

Ha en fantastisk bitte-lille-julaften ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra da Anjo :) "Til Anjo fra julenissen" ;) Hihih. Det var kjempe bra. Håper virkelig det er stillestående eller nedgang på meg også, men jeg er litt redd. Men som jeg sa, notering for alle penga, så får vi se om det hjelper!

 

Nå må jeg løpe. Har et vinstativ i julegave som skal males før mamma kommer hjem! ^^

 

Kos dere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utregningen for i dag viste 100 kalorier over skjema. Fysj igjen. Må visst gå ut jula med utregning så jeg holder meg i skinnet.

 

Ble litt ekstra i dag siden mamma hadde bakt fyrstekake og vi hadde masse besøk. Synes nesten jeg måtte smake da. Også ble det litt her og der ellers... Huffameg.

 

Treningen for i dag ble en time på kikking/siste-liten-shopping på senteret. Vann har jeg nok ikke fått 2 liter av i dag. Får helle litt innpå før jeg legger meg.

 

...gruer meg til veiedag i morgen. Det har neppe gått bra den siste uka. Vet ikke hvor dagene har blitt av en gang!!!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 300 gram.. Faen. Og det mest irriterende er at jeg ikke ser 11,noe lenger. 10,9 - hørt noe så provoserende?????

 

Men, jeg er egentlig i godt humør. Det er lille juleaften, og det er så koslig ;) Skal ut og skøyte i dag og bare ha det moro. Vekta får si hva den vil, julefølelsen blir ikke borte av den grunn!

 

God jul jenter! :) Dere er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke sååå ille med 300 opp stirus, det er jo tross alt jul!;) Men hjelper å holde seg i skinnet.. skjønner det er kjedelig at du ikke ser 11 tallet lenger... ?

 

Nå er treet pytet her <3 Det er lillejulaften!! HErlig!! Kos dere masse jenter !!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg over at jeg ikke klarer som deg Ingsi' date=' og bare ta én og si til meg selv at det er nok. Trykket nedpå både te og mandarin så jeg er gul i alle ender, men det hjelper ikke når jeg veit det står sjokolade 2 meter unna som skriker på meg.

 

[/quote']

 

Hehe, jeg er ikke noe godt forbilde, det kan jeg love deg! Skulle gjerne vært det, men... De siste par dagene har jeg ikke vært like flink. I går hadde jeg ikke tenkt å spise godteri. Men på kvelden åt jeg tre-fire slike sjokolade-skum-mus eller hva pokkern det er for noe. De er utrolig gode. For tredje gang på en uke ble det pizza, seint på kvelden. Holdt meg heldigvis til bare lettbrus, men læll.....Pizza meg her og meg der. I dag ble det taco. Jeg tok også to lefser selv om jeg vet det er sykt mye kalorier i det. Neste gang skal jeg prøve å bare ta en lefse og heller bare lesse på med alt annet. Kanskje hvis jeg skriver det her allerede nå så er jeg psykisk forberedt neste gang jeg skal spise taco!!

 

I dag har jeg syndet med tre-fire After Eight-biter. Kanskje jeg kan klare å holde meg resten av kvelden. Ellers blir det ikke akkurat sunne måltider hver tredje time i jula, det er litt vanskelig å få til.

 

Var forresten 84,2 på vekta i dag, wæææ det er jo så nært 83. Håper jeg er der egentlig før jeg drar til Trondheim etter jul. Men det er kanskje ikke så sannsynlig? Tror jeg skal knekke 4,2 kilo til før sommeren. Da må det da begynne å bli bra ;)

 

GOD JUL JENTER!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Det er jo det som er fint med de forumene her da, jeg kan jo tro hva jeg vil og ha dere søtinger som forbilder ;)

 

Det blir litt drittmat på sånne late dager som nå. Vi får bare beherske oss. Tror vi alle er blitt flinkere til å tenke over maten og telle litt på kaloriene i hodet. Jeg fikk akkurat en liten uffda-opplevelse slik sett.. Har ikke tenkt over at jeg har hellt i meg gløgg i dag. Det er liksom noe jeg koser meg med som om det skulle være te. Og i tillegg har jeg kuttet opp litt mandler å ha i. Etter utregningene inne her ble en kopp gløgg utblandet i vann hele 100 kcal. Som vil si at jeg da har fått i meg 200 kalorier i dag bare på gløgg!?! Og medregnet de mandlene jeg kuttet oppi så blir det huff og huff masse mer enn hva det burde. Det er litt teit men... Men gløgg er jo bare i jula, så jeg får heller prøve å begrense meg til en liten kopp om dagen.

 

I dag spiste vi kylling, ris og salat til middag. Det var så utrolig deilig!! Det blir så mye tung mat i jula, at det var rett og slett helt herlig å spise en så mager middag og maaaaaaaasse salat. Kjenner jeg savner salat og overdådig masse grønnsaker til middagene... Det er jo egentlig så knakandest godt a gitt :)

 

Heia Ingsi!! Håper du ser 83 neste uke :) Jeg vil se -11 kilo igjen, så jeg må virkelig prøve å skjerpe meg. Jeg viiiiiil!!!

 

Og nå er det faktisk jul da, jenter;

 

God jul til dere alle!! Både mine faste følgesvenner og de som titter innom oss! <3

 

Nå gleder jeg meg til å vokne opp, pakke meg inn i varme klær og dyne og se på Tre Nøtter til Askepott!!

 

God natt<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er bra med dere alle i dag :)

 

Her går det i sparing til middag og dessert i kveld. Blir ikke noe storspising, men det etter det vi har sett her så er det jo ikke akkurat mager mat man trykker i seg, om det er lite eller mye man har på tallerkenen. Her i huset er det ribbe, kjøttkaker, julepølse, sosisser, potet, surkål, kokte grønnsaker og hjemmelaget brun saus. Herlig :) Blir nok bare ribbe (med avskrapet frettrand) på meg. Er ikke gla i julepølse, heldigvis, og kjøttkaker kan jeg spise ellers. Får regne litt på middagen før det inntas, så jeg vet hvor grensen ligger. Spare opp og kose meg skikkelig i hvertfall :) Skal også smake på mammas riskrem og multekrem, men det er også heldigvis sånne ting jeg egentlig ikke tåler (dårlig i magen.. ugg) så det blir ikke store greiene der heller. Godt skal det bli uansett!

 

Men det jeg egentlig skulle inn for å skrive var en liten juleglede fra julenissen til meg. Hadde bare så vidt kastet på meg skjorta jeg skulle ha i dag når jeg pakket på hybelen, og tenkte at det var moro at den nå passet, og ikke så helt sprengt ut lenger. Så i dag når jeg hadde dusjet følte jeg meg så feit og fæl og var ekstremt lite motivert for å dra på meg noe som helst av klær. Men så fikk jeg på meg skjørtet, som sitter mer perfekt enn noen gang, singletten over - og ingen valker eller stygg mage som henger utenfor! Men så skulle jeg ta på skjorta, som viser seg å være så stor at den faktisk ser stygg ut ;) haha! Det var litt moro. Mente den passet perfekt, men den er virkelig ALT for stor. Det liker vi ^^ Og så skulle jeg dra på meg en strømpebukse mamma hadde kjøpt. Hold-in str 36-40... For det første HATER jeg strømpebukser, og spesielt hold-in. De har vært min største fiende i mange mange år. Alltid skal den vrenge seg ned så håndtak og fettrand velter utenfor og får alt til å se helt jævli ut. Men NÅ derimot - den sitter! Den sitter der den SKAL sitte!!! Herregud, det er så herlig!!! Juleglede <3

 

Også var det meg og mine julebrev da... Hihih ^^ Håper i hvertfall dere har det super fint og skal kose dere masse i kveld!!!

 

Stor juleklem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fortsatt, selv om jeg er sløv på skrivinga. Men tenker på dere, men jeg må inrømme at selv om jeg har tenkt på det idag, så har jeg gitt litt faan i hva jeg egentlig har spist:p er bare jul en gang i året, og med tanke på det som har skjedd den siste jula her så vil jeg nyte det mens jeg fortsatt har alle de jeg bryr meg om rundt meg <3 iallefall, jeg har ikke klart å holde meg unna sjokoladen. sånn går det når man er på jobb de siste dagene før jul og alle brukere vil gi oss sjokolade og småkaker. Men jeg tar meg en så er det nok, selv om de mener jeg må ta mere. må holde litt tilbake iallefall:p

 

Og så hadde jeg veiedag idag. Ned 0,7 kg. Og jeg nekter å tro at det stemmer. så imorgen skal jeg hente vekta mi og sammenligne den med mamma og pappa sin. Må i leiligheten og hente to julegaver likevel. Sånn går det når man stresser, to julegaver ligger igjen i leiligheten. det var flaut når jeg oppdaga det. tror det er et tegn på at jeg bør stresse ned nå. så imorgen skal jeg bare kose meg, slappe av, lese bok og nyte at jeg har juleferie (fram til den 12 januar faktisk) men det verste er at jeg nesten gleder meg til å begynne på skolen igjen. Gleder meg til å begynne å lese på fagene mine. de virker så spennende:D

 

Håper dere har hatt ei like fin jul som jeg har hatt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og ho!

 

stille fra meg også en liten stund. Tenkte jeg får gi en liten rapport også.

 

Juleaften spiste jeg ganske normalt, men ble selvfølgelig litt ekstra snop. Det er jo litt lov også! Smakte også på denne julens første marsipanbit - noe jeg er veldig stolt av! Tidligere år har det gått i marsipangriser fra 1. desember, men i år har jeg ikke spist noen! :)

 

1. juledag ble det lang, lang lunsj hjemme før jeg dro på fest med venner. Ble lite mat, men en del øl. Holdt meg unna alt av snacks (HURRA!) og avsluttet kvelden med 2 wiener i lompe :) Stolt. Men så kom jeg til kjæresten hvor det eneste av nattmat var potetgull... Så da gikk det til helvette uansett ;)

 

I dag har det gått rolig for seg. Blitt noe ekstra tror jeg, men har fått i meg masse vann og skal ha i meg litt te for å rense opp nå, så da tenker jeg det går bra. Føler meg stor og rund i dag, men det sitter vel igjen etter treig julemat og fylla i går. Tar på! Fikk danset masse, så jeg er støl i hele kroppen i dag. Enda godt jeg gjorde litt fornuftig i går kveld!!

 

Håper det går bra med alle dere andre! :)

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann: )

har helt glemt å si at jeg veide meg på julaften og så 83,9 eller noe, hehe. så det føltes som en julegave for meg å se 83-tallet!

regner med jeg er godt oppe igjen på 84 i løpet av jula, menmen. Jeg tenker ikke så mye på hva jeg putter i meg nå, men jeg spiser egentlig ikke så mye vanlig mat. ikke at jeg kutter det helt ut, men det går f.eks mye mer i lefse enn brød. måltidene blir egentlig ikke så store, siden jeg nesten ikke fins sulten.. men det har blitt ganske mye sjokolade. og i går kveld ble det ganske mye alkohol!

Jaja jenter ;) Det ER jul bare en gang i året! Om bare en uke begynner jeg på ny "frisk".. så jeg har troa på at det ikke blir så mye oppgang i ferien!

 

Har gått god tur to dager nå, tenkte å holde på "den" de neste dagene også. deilig å komme seg ut litt, og late som at det hjelper på all sjokoladen og julematen som ligger nedi magen :)

 

Håper dere har det fint : ) Jeg tror jeg har som mål å komme meg ned på 7-tallet før sommeren forresten. Så dette må bli en veldig sporty vår. Så blir det "hold vekten" for min del :)

 

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å se at det er flere enn meg som ikke bare holder seg til alt som er sunt i jula:p men har vært fryktelig de siste dagene, men nå er det ukedag igjen så er bare å ta seg sammen. målet er at de største utskeiielsene er drikkingen ikveld og på nyttårsaften. men tror ikke jeg gidder å drikke så mye ikveld da, er egentlig ikke innstillt på å drikke idag:p vi får se, kjenner jeg meg selv rett endrer den innstillinga seg når jeg begynner å ordne meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også blitt... uff... ja :) Men jeg tror det er værre at jeg sier til meg selv at jeg ikke skal ta NOE, for da ender det bare i at jeg tar masse. Da er det faktisk bedre å ta når jeg får lyst på, og bare ha det i bakhodet. Tenke litt ferie. Tror jeg bare må! Gleder meg til neste uke, for da skal jeg til pappa i Sverige. Der er det turer 2 ganger om dagen - hele familien og hunden, masse sunn mat og stemor har nulltoleranse for godteri :) Så det blir en fin start på nyåret ;) Hihihi...

 

Godt å lese litt fra dere også :) Gruer meg færlt til veiedag... Blir visst på nyttårsaften denne uka, for jeg er hos armkroken min til onsdag ettermiddag. Gruer meg, gruer meg... Men tror det er lettere å være her matmessig enn hos mamma. Vi spiser liksom litt mindre og færre måltider.

 

OG til sist, i dag unnet jeg meg treningstights! Til nå har jeg bare brukt shorts og sånt, så nå skal jeg virkelig endelig se bra ut! Og tror dere rompa ser bra ut i den eller?!?!?!?!?! <3

 

God natt tjeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit nervøs for imorgen jeg også. Velger å ta veiedagen en dag før denne uka også pga all alkoholen jeg kommer til å helle i meg imorgen:p men tror jeg har alkohol i kroppen ennda siden jeg drakk øl til maten igår, og var ut i forigårs. men en får se. skal endeli få sjekke vekta mi imorra å, så det blir spennede. men jeg gruer meg til å se hvir mye jeg har gått opp da. håper alt er vann og renner av om ei uke igjen:/ ishj, får virkelig dårlig samvittighet for alt jeg har pakka i meg i jula nå:/

 

dere får ha en god natt, og et godt nyttår jenter.

SKÅL! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, lettelse... Trodde virkelig jeg hadde gått opp flere kilo siste uka. Føler meg slapp og oppblåst og bleik, men alikevel var det bare +100 g. Det er faktisk nesten stillestående, så jeg skal ikke slå hodet i veggen i dag! Det betyr opp 400 g i jula da... Og jeg må si jeg er imponert, for det har vært mye mer opp forrige årene! Klarer å begrense meg og holde meg i bevegelse. Unner meg litt, men ikke mer enn at jeg vet at det er OK. Jeg er gla :)

 

I kveld skal jeg til familie å feire. Vi skal ha kalkun, poteter, hjemmelaget brun saus, grønnsaker osv osv. Det er bare det beste som finnes! Til dessert blir det alle julekaker, kransekake, appelsinfromasj og jordbærfromasj, riskrem og sikkert masse annet snisksnask. Det gruer jeg meg litt til, men herregud, jeg skal ha dessert. Jeg vet at selv om jeg skal leve med Grete Roede i bakhodet resten av livet, så kommer jeg ALLTID til å spise meg god og mett på jule- og nyttårsmiddag og kose meg med dessert. Å tenke noe annet er å lyve for meg selv! Gleder meg i hvertfall til familiekos og rolig nyttårsfeiring. Champagne og en liten oppskyting av de nitriste batteriene. Tradisjon på sitt beste! Egentlig ganske gla for at jeg ikke skal ut på festing som stort sett alle andre skal. Det er jo SÅÅÅ mye mer koslig å kose seg med familie, spise og i tillegg være i skikkelig god turform dagen etter! :D

 

Det var lurt å ta veiinga før festen ja, ernt! Av erfaring vet jeg hvor mye alkohol setter spor på kroppen dagen etter! Spent på resultat hos alle sammen!!

 

Hvordan er det med deg Loone? Og Ingsi? OG Anjo? Tenker på dere alle :)

 

Har dere nyttårsforsetter? Jeg er egentlig litt i mot det, for jeg vet at mange stiller så store krav til seg selv at de gir opp etter en uke.. Det skjer hele fordømte tiden, og har egentlig gjort at jeg hater nyttårsforsetter. Har noen venninder som har den ekstremt store lista med følgende: Trening 7 dager i uka 2 timer per dag, IKKE NOE godteri hele året, IKKE NOE alkohol, bare studere og ikke se på TV, osv osv... Jeg har hørt og sett alt sammen. BULLSHIT!!! Det er viktig å sette seg mål som er overkommelige, og som du faktisk er motivert for å få til! Om man ikke setter seg slike mål, så vil man ikke bli motivert og man ender opp med å gjøre det stikk motsatte... Idiotisk.

 

Jeg fikk innvilget mitt "nyttårsforsett" (eller bare den siste tanken jeg hadde i 2008) i år i hvertfall: Å gå ned i vekt. Jeg er stolt av at jeg har klart - 10,8 kilo dette året. Det er MYE! Jeg gleder meg SÅ til å se hva det neste året bringer! Og ikke minst gleder jeg meg til å logge inn her og skrive med dere!

 

Da får jeg vel ønske dere alle, både faste lesere og småtittere, et riktig godt nytt år!!! Gleder meg masse til å ta fatt på det nye året sammen med dere - nye morsomme innlegg, spennende tips, triste og koslige historier og motivasjon til tusen! Dere er herlige! :D

 

Godt nyttår alle sammen!!! <3

Skribles i 2010!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...