Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Ja, popcorn er best - ingen protest! ^^ Men jeg greide jo selvfølgelig å sette på en skrekkfilm IGJEN mens jeg selvfølgelig er ALEINE som alltid. Og når jeg først har sett første halvdel så måå jeg se resten selv om jeg nesten spyr. Huff X) Så i natt har jeg hatt "mareritt". Riktig nok ikke så ille, men var om at jeg skulle besøke pappa i sverige, og hadde så mye bagasje at jeg ikke kom meg av toget så søster måtte hjelpe meg. Og så glemte jeg skoa mine på toget som reiste, gikk på feil tog, kom meg så på det riktige for å bli kasta ut fordi det var fullt - så vi måtte ta feil tog en annen vei. Hahah! Mareritt i min verden altså X) Vokna med høy puls og var kjempe stressa! Hahah..

 

Nå har jeg spilt i konkurranse og er meget fornøyd! Var skikkelig moro å spille i Olavshallen store sal! Aldri spilt der før, så det var så moro ^^ Skal nok ut en tur i kveld og høre på noen korps. Driver jo på til seint i kveld!

 

Bra at kromtablettene fungerer loone :) Har prøvd det før men synes ikke det var noen forskjell egentlig. Så jeg tar det på gamle måten; La være å ha noe søtt liggende! Men merker jeg får abstinenser innimellom :) Som i gårkveld, jeg hadde så jææævli lyst på noe annet enn te og den dumme mørke sjokoladen jeg hadde kjøpt meg. Men hadde ikke noe annet, så da ble det enda en kopp te alikevel X)

 

Hihih, bra du ble inspirert Loone :( Synes det er så ålreit med bilder på blogger jeg altså! Jeg er også av de som ikke gidder å lese med mindre det er bra bilder i innlegget :D Så et langt innlegg med en eller annen oppskrift gir meg aldri lysten til å prøve, fordi jeg ikke ser hvordan det ser ut! Heller ikke vanlige blogger hvor folk har skrivi om hva de har kjøpt eller hva de har gjort. Må være bilder for å fenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Hei og hå!

 

Tenkte bare jeg skulle vise dere en blogg med lavkarbo-livsstil! Jeg synes det ser så skremende ut med så mye FETT, men det er mye riktig i dette også. Ser gevinstene, men tanken på å kutte ut brød, pasta, potet og ris får meg til å bli *trist*. Så lavkalori er nok tingen for meg, men hun skriver og argumenterer veldig bra! Sjekk :(

 

http://idavaag.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste 1 1/2 uken har jo vært ekstrem da, spesiellt da jeg ikke fikk trent. Men idag er det på en igjen med håndball kamp, og så er jeg så gira på å dra å svømme. så skal prøve å få med meg venninna mi neste uke en gang. Så neste uke skal alt vbort igjen. Og som du sier, at går ned i cm er bra. der er jo egentlig det som er det viktigiste for meg, vekta er jo en pekepinne men cm viser enda ber hvordan det har gått, føler jeg iallefall! !

 

Har diskutert lavkarbo dietter med venner, da typen til ei venninne har gått ned 20 kg på det, og foreldrene til ei anna venninne av meg driver med dette nå. Og som vi egentlig har blitt enig om så finnes det mange måter å gå ned i vekt på, men ikke alle passer for alle. Jeg kunne aldri gått på lavkarbo. jeg er alt for glad i pasta, potet og ris.

 

Hva spiser du til frokost og som mellommåltid når du ikke spiser brød eller knekkebrød da loone? Jeg spiser ganske mye brød, så artig å høre hva du spiser isteden for:) jeg har perioder der jeg blir max lei brød, og da trenger jeg gode råd.

 

Popcorn er jo bedre enn potetgull. det samme gjelder kokosboller istede for annet godteri. Så jeg skal bli flinkere til å kjøpe meg kokosboller når jeg er godterisugen. skulle gjerne kjøpt popcorn også, men da trenger vi popcornmaskin eller microbelovn først. pengene får bestemme når det blir!

 

Forresten, nå skal jeg ha 5 min trening hver dag. var til mamma og pappa en tur igår og kom på rokkeringen til mamma. Da måtte jeg jo selvfølgeli bruke den, og dermed stod hele familien i kø for å prøve den. Sidne mamma skulle bestille en til ei venninne spurte jeg om hun kunne bestille opp en til meg også, fant ut at det var verdt pengene. Heldigvis slapp jeg det, for når hun bestillte til seg selv bestillte hun til en god del andre også, og fikk derfor en gratis. Og den fikk jeg :( Den er 200 g lettere enn den hun har, men artig og god trening likevel. Fikk svigerbrorern min til å prøve den igår, og han sleit:p og han er godt trent. Har allerede brukt den litt idag, men jeg er så stiv og øm etter at jeg tok 330 runder med den igår, så ble bare 100. Alt er bedre enn ingenting!!

 

Ha en fin søndag jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med spilling da Sitrus! Blir sikkert morsomt å se på også tenker jeg!

Kromtablettene fungerer best for folk med ubalansert blodsukker. Jeg har alltid sliti med at mitt aldri stabiliserer seg, er derfor jeg besvimer så mye sa legen min.. Så krom er gull verdt for min del. Men egentlig positivt for deg at de ikke fungerer, da har du i alle fall en stabil kropp!=) Uff, jeg hater å se skrekkfilmer alene! At du tørr! Skjønner at du hadde mareritt da i alle fall!

 

Rokkering gir meg tvangstanker tilbake til barneskolen:p Vi hadde tre baller og 12 rokkeringer + en tjukkas. Thats it av gymutstyr der jeg gikk. haha! Så selvom det er heidundranes mange år siden får jeg fremdeles helt angst av tanken på dem. Haha. Men det er jo kjeeempebra trening enrt!

 

Matveien min er egentlig ganske lavkarbo tror jeg, hvis greia er at man ikke skal spise pasta, poteter og ris? Spiser ikke poteter, pasta holder jeg meg unna og spiser heller hvete/byggris enn vanlig ris:D

Det er egentlig veldig lett å ikke spise brød altså. Syns jeg da, som ikke liker brød. Hehe. Men jeg spiser bare varme måltider, utenom grønnsaker og frukt. Frokost blir det kokt egg, suppe, salater osv. Til lunsj/mellommåltider spiser jeg alltid enten salater/kjøttboller eller grønnsaker og dipp. De dagene vi slutter kjempesent pleier jeg og ei klassevenninde å ha med oss suppe eller lapskaus på termos:D Til middag/kvelds spiser jeg kylling/fisk/vilt sammen med stekte grønnsaker og ekstralett rømme med div krydder. Også spiser jeg alltid to middager, så kvelds blir middagnr2 for meg(a)

 

For meg er også cm viktigst!! Nesten alle mine kilo er over magen, å jeg HATER det! Har over 100 cm i livet, når jeg presser magen ut. ÆSJ! Så jeg skal også prøve å få kommet meg i svømmehallen til uka. Det hjelper skikkelig på cm-måla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supper har egentlig aldri vært det helt store for meg, men ofte når jeg er lei av brød blir det nudler, omeletter og slikt. blir mye varme måltider føler jeg ofte, tenker at det er verre enn brød. men kan være at jeg spiser mer når det er varme måltider. er så glad i middagsmat. så hvis der er igjen rester så blir det ofte det til kvelds her også.

 

skjønner at du får skrekken av tanken på rokkering da. For meg så minner det meg om når jeg var lita, før en begynnte på skolen, og stod i hagen og lekte oss. Fikk motivasjonen på topp igjen når jeg så en artikkel, (skumleste ingressen bare) om ei som hadde gått ned 9 cm i midja med hjelp av rokkering. Regner ikke med et sånn resultat da hun sikkert ikke har noe grunnlag fra før, men det hjelper nå sikkert litt. Er forresten kun 3 cm unna grensen helsedirektoratet har hvor stor en bør være over midjen:D Med alle sykdommer i familien min så tror jeg det kan ugjøre mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn følte jeg det før også, at varme måltider er mer usundt, fordi jeg liker det bedre. Men det er jo ikke sant, sålenge man ikke spiser mer såklart:p

Jeg pleier alltid å putte cottage cheese i omeletten min. Det blir kjempegodt! Også er det jo veldig mettende. Det burde dere prøve, hvis dere liker det:D

 

Oii! 9 cm er mye! Ikke nok til å få meg til å begynne med det:p Men veldig mye! Får håpe du også går ned like mye som henne! Jeg holder meg til jumping jacksa mine med Jillian en stund til. Haha, også blir det forhåpentligvis svømming imorgen!

Hadde tenkt til å gå tur med hunden min, tatt på henne beskyttelsessokkene og alt (Hun har adhd, så det er UTFORDRENE) men gradestokken viste -22 og da skal man ha hunder minst mulig ute, med mindre de er vandt med det. Min hund sitter foran peisen å titter på oss helt til vi fyrer også ligger hun foran der hele dagen. Må omtrent bære henne ut på do når det er kaldt. Hehe. Så da ble det ikke noe tur gitt.

 

Så dere månen igår eller? Jeg syns ikke den så noe anderledes ut enn den pleier jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, rockering, det ville jeg ha kjøpt meg!! Det er jo knallmoro! Ville antagelig gått hard utover det lille jeg har av møblement på rommet, men still! Kunne svinga meg på verandaen og plena mi til våren :( Bare jeg hadde fått en jobb og litt PENGER så er det mye jeg skulle hatt altså.

 

Det var ekstremt mye rart som gikk under lavkarbo! Feks ikke spise NOE som vokser ned i bakken, fordi det inneholder farlige sukker. Som gulrøtter. For å si det mildt - det gidder jeg ikke! Gulrøtter som er så godt a gitt ^^ Og masse masse anna. Så skulle man spise FETT i lange baner. Bacon og dritt. Får noia av å SE på bacon jeg :) Hihihi...

 

Jeg har alle mine kilo på rompe og lår stort sett jeg. Synes ikke det er noe bedre. Får jo former, men faen a. Også er jeg veldig brei, altså jeg ser så sjukt slank ut fra siden - også får man deeeen skuffelsen når man ser meg forfra :D Haha, merkelig. Men satser på at jeg minker i bredden også etter hvert!

 

Og, herregud, glemte å skrive, men snikveide meg en dag og var nede i 80,6!! Gleder meg så til onsdag og se hva som står skrevet da! Weeee!

 

Men jeg er så usedvanlig trøtt og kjei at jeg tror jeg må legge meg snart jeg. ALT for tidlig, men jeg har lagt på butikknytt sengetøy som jeg fikk til jul, så jeg kjenner jeg gleder meg som en dritunge! Om jeg ikke kommer innom her den neste uka så vet dere hvorfor <3 Jeg skrur ikke, jeg soooveeeer!

 

Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudd mårnings jenter!

 

Æsj, lavkarbo hørtest egentlig veldig udelikat ut. Jeg orker ikke lese om alle andres slankemetoder når min egen fungerer for meg:p Her kjører vi ett spor med sidelapper på øynene! Haha

 

Hehe, uff Sitrus, du får trøste deg med at det er den "sunne" måten å være litt stor på. Magefettet er jo det farligste står det overalt. Så utrolig deilig med snikveiing:D Jeg har blitt litt vekthetta, så veier meg hver morning også puncher jeg inn dagens vekt inn på vekten.no det er egentlig litt motivasjon for meg!

 

Funnet ut at jeg faktisk har gått ned 5,5 kg I ÅR for etter siste veiing med hestekuren min var vekta 83,5. Så selvom det nok er mest vann er det dødsmotiverende for min del! Vekta viste nemlig 78 blank idag:D 100 gram til så er det - 10 kg på meg også!! <3

 

Håper du har koset deg med nye sengetøyet da Sitrus. Det er seriøst en av de beste følelsene i verden. Krype opp i senga i nyvasket sengetøy. Det lukter sååå godt! Da står ikke jeg opp dagen etter heller! Haha

 

Ha en fiiin mandag jenter! Her er det -25 idag, så jeg skal bevege meg minst mulig utenfor døra mi idag! Kulda er et monster!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt hund hadde jeg bare vært glad for at hunden ikke kunne vært ute når det er så kaldt. koser meg best inne når det er så kaldt ut jeg. så har store planer om å være minst mulig ute nå som det blir iskaldt igjen. SÅ ikke bli forbauset om jeg er mer innepå her enn vanlig;p hehe..

 

for nå herlige resultater på dere begge! :( Bare å håpe at de fortsatt er der på veiiedagene deres :)

 

En annen ting du ikke skal spise når du er på lavkarbo er frukt. Føler ikke en kan spise noe når en er på lavkarbo jeg. Bedre her, da en kan spise alt men i små mengder;) Jeg sverger til GR, spesiellt når jeg har sett på folk rundt meg at det virker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihih, samme som jeg tenker det Enrt! Jeg dreiv å spurte masse og kritiserte livsstilen til den bloggen jeg linket ut, for jeg synes det er så masse man absolutt ikke skal spise. Det må jo være kjedelig?? Ikke kunne spise noe som helst, bare fett og faenskap? Jeg skreiv også det at det må føles som begrensninger, men hun svarte at hun følte det ikke som begrensninger - men muligheter. Men etter min mening blir nå mulighetene forminsket når halvparten av maten er ulovlig :( Jaa, jeg er veldig for grete roede måten jeg også. Spise all maten jeg vil, heller i begrensede mengder og ikke i utvalg.

 

I dag kjørte jeg på med en liten Jillian omgang før frokost. Det var godt ^^ Skal jeg gjøre på fredag også når jeg har fri. Og en runde på onsdag etter skolen. Merker at det ikke var fullt så tungt i dag som forrige uke! Var nok godt å ha noen dager pause for de stakkars musklene. Synes det er litt gøy å trene på rommet, for da ser jeg meg i speilet samtidig og repeterer det hu sier;

(you can do this)

*I can do this!!

(you feel it burn)

*I feel it buuuuuurn!

 

Haha, det er moro :) Så må jeg le litt også, for det ser så kopete ut X) Hihi

 

Jeg har vært hos tannlegen nå just, og det var vel ikke så moro. Fikk "diagnosen" på tennene, og det vil visst koste meg dyrt. Heldigvis har jeg mamma og pappa som åpner opp lommeboka og hjelper til, ellers måtte jeg sluttet å spise eller noe. 4 hull --> ca 4000 kr.. Håper overslaget til hun legen er feil. Det er vel forskjellige priser etter hvor mange lag man har i plomben eller noe?

 

Men æææ nå ble jeg glaaaaaaa! Kjæresten fikk akkurat 13 000 ut av det blå også skulle stakkars lille meg få litt så jeg overlever!!!!!! Jeg VISSTE det ikke kunne komme sånne store utgifter uten at destiny her self gir meg noe tilbake! Jipppiiiiiiii :D Hahahah, åååh lykke!

 

Nei, lykkerus! Her må det gjøres fysisk utløp i form av rydding og middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gooodt å høre at det ikke bare er meg som ikke takler kulda! Nå har jeg fylt brusflaskene til samboern med varmt vann og lagt de under teppet mitt. Deilig:D Å der sparte jeg 1000 kr på et varmeteppe!

 

Hun er vel bare glad til for at det fungerer for henne tenker jeg! Skulle gjerne spist masse fett å gå ned jeg altså:( Men er så avhengig av grønnsakene mine at hadde sikkert gått på veggen!!

 

Hahaha, ser det for meg, du står der å snakker tibake til henne. Søtt:D

 

Jeg også fikk tilbakemelding fra tannlegen min idag... FY FADER ble så sinna! Jeg har veldig store skader på tennene så må ha krone på alle. Søkt om støtte så jeg bare må betale 25% selv, men siden jeg blir 21 i år så får jeg kun dekt 50% enda jeg søkte for over et år siden og det IKKE er min feil at de er så forpult treige!! Hadde jeg fått de fikset før 31.12.09 ville det ikke vært noe stress. Men firkanta norge vett.. Så mitt foreløpige prisover slag er *Trummevirvel* 40.000!!!! førti faens tusen, og det er bare halvparten som blir fikset da. Blei så forbanna jeg. Har ikke noe mulighet til å skaffe meg så mye penger på flere år. Så her skal det skrives klager i alle rettninger!

Baaah. Måtte bare få det ut.

Er veldig glad for at samboern kun har godteri jeg ikke liker. For å si det sånn:p haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyyy faen!!!! Den regninga hadde jeg dødd over!! Nå føles egentlig de 4000 som lommerusk! Huff, stakkars. Vi får håpe du får det i orden!! Må da vel gå ann. Herregud, når de er treige så skal det ikke gå utover deg altså. Fy faen!

 

Hehe, ja hun hadde jo gått ned 35 kilo på det - så det er jo ingen tvil om at det ikke fungerer! Alle går vel ned litt forskjellig, men jeg føler nå at dette er den sunneste veien jeg da. :)

 

Åh, det var lurt, det skal jeg gjøre i kveld også!!! Lage meg varmeflasker! Herregud, jeg fryser jo så på beina om kvelden at jeg ligger med to par ullsokker på meg, og fortsatt er iskald! Luring Loone :(

 

Middagstid! ^^ Gleda meg i heeele dag, så det blir godt.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:D

Sorry at jeg har vært stille som ei mus i helga! Dette er også bare et lite livstegn. Jeg lover å skrive her i morra!! Da må det bli litt confession-time... Jeg har nemlig spist UTROLIG mye godteri, kaker og mat i helga! Haha.. Må nok dessverre få trent litt igjen. Har hatt besøk som fylte opp kjøleskapet og godteriskapet, så lider ingen nød..

 

Men gotta go! Dere er best, ingen protest :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha stort speil!! Når jeg bodde til mamma og pappa hadde jeg walk-in closeth (hvordan skrives det egentlig?) med doble skapdører med speil på. Tilbringte mange timer forran de for å si det sånn:p Nå har jeg ikke helspeil en gang, så jeg må dra med meg kjærest på ikea for å handle. Jeg aner jo ikke hvordan ting ser ut sammen nesten ikke. Haha.. høres ut som du koser deg med treninga, det er bra :(

 

off, nå fikk jeg iallefall ikke til tannlegen. Har hatt tannlegeskrekk allerede fra min første tur til tannlegen ifølge mamma. Jeg nekta å åpne munnen, og var stiv som en stokk. Dermed måtte jeg en tur til, der de først ga med vival. Dosen ble litt stor, og jeg klarte ikke å gå selv. Likevel ble jeg stiv som en stokk når jeg kom i tannlegestolen. Dermed ente min første tannlegebesøk i full narkose:p Og nå har jeg skiftet tannlege og jeg må melde meg for de har ikke registert meg slik at de sender ut automatiske timer ennda. Uff, vil ikke. Men jeg kan trøste meg at jeg vilø ikke få 40 000 i regning da. Det var jo helt SYKR! ingen i 20 årene har råd til å betale så mye. Men er det før eller etter du har trekt de 50 % du får dekt da? Du var kjempe heldig da sitrus, som har en mor og far som kan hjelpe. Og en kjæreste som vil hjelpe deg :)

 

Kan ikke se hvordan det går ann å se på det som en mulighet. Jo, du går ned mye. Men likevel. blir vanskelig å spise middag til venner og slikt da. Hos oss kan en bare forsyne seg med litt mindre, er ikke så lett når det gjelder karbohydrater. Og så tenker jeg at man kan ikke se ut innvendig når det er så mye fett i kosten? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme flasker er genialt sitrus:D skriver det i to ord, siden det faktisk bare er varme flasker. Men de gjør virkelig nytta si altså!! Utrolig deilig å ikke sove med stivfrossne tær!! <3

 

Hehe, bra du tar deg tid til en liten confession-time Ingsi. Det har vi alle godt av iblandt! Min: Jeg spiste en stoor kebab igår uten salat, bestilte faktisk uten. Tok bort det lille sunde som var i maten også koooosa jeg meg foran tven MED brus. Men liker å tro at det er bedre enn godteri. Haha. Mmmm, et vinglass med kebabfett rett på min hofte. Digg...!

 

Hørtest ikke gøy ut med tannlegeskrekk enrt! :) Så forferdelig å måtte være i narkose! Håper du har vokst fra deg det nå da! Er viktig å gå til tannlegen, ellers våkner du plutselig opp med møkkadårlige tenner, som meg. Er foresten derfor jeg spiser så syyykt mye suppe. Det er omtrent det eneste jeg klarer å tygge:p De overkokte grønnsakene. Haha!

 

Jeg har fremdeles mange kilo jeg vil gå ned. 13 til faktisk. Så meg blir du ikke kvitt med det første!!:( Å om jeg så går ned de fort, så blir dere jammen ikke kvitt meg uasett!! <3

Ha en fin dag jentene<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, må bare skrive før jeg skal på skolen...

 

Vet dere hva jeg så i dag? Etter å ha dusjet og følte meg stor og oppblåst? Tenkte jeg måtte ha gått opp flere kilo i løpet a helga, for jeg ser så rar ut... Så veier jeg meg, og vekta sier; 79,9!!! Hvor utrolig herlig??? Hahah :) Har også kommet ned til 82 på midjen, som vil si 3 cm mindre siden jul. Åååå jeg har så lyst til å notere det inn at jeg kløøør i fingertuppene!!! Men skal la være. Kan godt hende den sier noe annet i morgen, for det er da det teller!

 

Hihihi, ååå jeg er så glaaaa ^^ Det er så lenge siden jeg har sett det søte 7 tallet! Hurra!!!

 

Og for å svare deg raskt Enrt, jeg skal ned til rundt 70 tror jeg. Mellom 70 og 75 er nok et bra sted for meg. Er så høy, så det er godt å ha noen kilo fordelt :( Dessuten får kjæresten tårer i øynene, fordi han ikke vil at rompa skal bli borte. Dummen :)

 

Men da har jeg i hvertfall igjen ca 10 kilo til før mål. 75 er mitt første delmål (i hodet mitt) fordi det er tallet jeg har vært på i mange år og trivdes på. Håper å nå det før sommeren. Men jeg skal bruke tid på kroppen, for jeg vil stramme den opp og se bra ut. Ikke bare veie 70 og ha hengeflesk over alt! Og så tror jeg det er en stor overgang fra vektnedgang til å stabilisere vekta, så det gruer jeg meg litt til. Jeg var jo en jævel på det i høst, men :D Hihih...

 

Ja, jeg skulle jo skrive kort jeg jaaaa X) Frokosttid!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, GRATTIS SITRUS :(:D

 

Det må ha vært utrolig godt! Krysser fingra for at du får se 7-tallet nå videre framover!!!

 

Jeg er usikker på hvor jeg vil hen, men lurer på hvordan det hadde sett ut om jeg hadde veid 78 kg. Hehe. Jeg har ikke mål om å gå ned noe mer enn til det. Foreløpig jobber jeg meg dessuten mot 82.. Helt til 78 høres helt umulig ut akkurat nå, men to kilo høres ut som noe jeg kan klare!

Jeg liker også å bruke tid på dette, så gir jeg heller litt "ekstra" for det når jeg har ordentlig god tid, får trent mye osv. Jeg har ikke lyst til å rase opp igjen i vekt sånn plutselig, så jeg tenker som så at kroppen skal vende seg til dette, og det er ikke så mye vits i å kjøre på med et opplegg som jeg ikke kommer til å fortsette med når jeg er ferdig. Jeg begynte på 93,6 i januar 2009 og ligger et eller annet sted mellom 83 og 85 nå - det varierer kraftig, har jeg merket.

 

Jooo, så var det helga : D Haha.

Jeg spiste masse! nam! brus, godteri, potetgull, kake to dager, is, egentlig alt en kan tenke seg. Føler at jeg hadde en skikkelig fri-helg! Og det var egentlig ganske godt faktisk! Jeg tror ikke jeg tok så veldig skade av det. Men jeg går nå helt sikkert ikke ned denne uka heller, det får være "straffen". Jeg trente bra tre dager i forrige uke, så håper det ikke slår ut altfor mye.

Fikk litt dårlig samvittighet etter hvert, og visste hele tida at det var unntakstilstand. Frister ikke til gjentakelse å spise masse godis to-tre dager i strekk. Men det var godt å ikke tenke på det noen dager.

 

Nå er jeg tilbake på full godteristopp i uka, enkelt og greit. Det har jeg jo egentlig hele tida. Lørdager er fri. Fredager er sånn dag jeg ser an litt. Vil jeg ha litt vin eller potetgull fredagskvelden, så tar jeg det, men da har jeg ikke samvittighet til å skippe noen treningsøkt, isåfall. Heller det motsatte!

 

 

Skal prøve å ikke skrive så langt, så avslutter her :):D

Ha en sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Enrt, jeg blir her lenge !! ;P Og håper alle andre blir det å.. og uansett, selv om vi alle en dag når trivselsvekta si, så hadde det jo vært hyggelig å snakket selv om ? :()

 

I morgen skla jeg få dratt meg ut på trening, det skal bli godt ! I kveld har jeg en del skolearbeid.. hurra, blir så laaat av å ikke trene...

 

Huff, sykt 40 000?! Hvilken tannlege er det som tror en har 40 000 til å fikse tennene sine på!? makan.. jeg er glad jeg er student, da dekkes en del av beløpet;) tror det er alt over 200 eller noe på vanlige timer i allefall..

 

Håper dere får en fin fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja vi studentene får fordeler! Hadde helt glemt det også jeg. Men studentsamskipnaden i Trondheim dekker alle helseutgifter over 3000 kr med 75% så det var bra :) Da ble både jeg, mamma og pappa gla faktisk. Men må jo legge ut for det enn så lenge da, så jeg får vel låne noen kroner uansett. Har noen flere turer på sjukehuset med nesa mi også, så da tenker jeg at SIT skal få lov å ta med det også!

 

Her burde det også vært skolekveld. Men jeg var skikkelig klar for korps, så jeg har liksom slappet av og gjort meg klar. Også var dirigenten sjuk.. Så da vart det ikke korps. Tror jeg skal gå en tur eller noe i stedet så jeg kommer meg ut i hvertfall. Og heller komme hjem og ta en laaaang varm dusj!!! Har vært så kald at det har jeg drømt om i hele dag <3 Hihi ^^

 

Det er nok lurt at vi tar tiden i bruk ja Ingsi. Det tar jo en del tid før kroppen blir vant til det som du sier! Jeg blir i hvertfall her en hel evighet. Lurer på hva jeg skulle gjort om jeg ikke hadde hatt det forumet her? Jeg hadde i hvertfall aldri kommet så langt! Takket være dere kan jeg faktisk bruke bunaden min allerede i år :) Og jeg som hadde som mål å passe inn i den om over ett år! Hihihi! Tror forresten det blir 17 mai i bunad på meg i år, og ikke i korpsuniform som i alle år tidligere. Er så ekstremt langt fra hjemme hos mamma til der jeg skal spille, så tror ikke jeg orker. Er jo fint å se hvordan alle andre har det på 17.mai også? Har ikke sett hvordan det er på 13 år, så da er det jammen meg på tide! :D

 

Du er flink som kan confesse inne her :( Forgive me Roede, for I have sinned... Hihi! Det er lov med kosehelg altså. Jeg hadde dødd om jeg ikke kunne hatt noen skikkelige kosehelger innimellom! Det er fullstendig lovlig. Hadde vært værre om helga ble til uke, og uke ble til måned. En helg er en helg og sånn er det med den saken!

 

Nei, nå får jeg kle på meg utebuksa og gå meg en liten frisk runde. Gleder meg sååå til dusjen allerede ^^ Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, hadde nok litt flaks på snikveiinga i går ja :( Men det ble 80,1 i på meg i dag, som betyr 900 gram mindre flesk på kroppen!! Det er så sykt bra :) Jeg er fornøyd!!! Selv om det hadde vært veldig fint med over en kilo ned for en gangs skyld, men vi får ta det igjen neste uke. Da har jeg lyst til å se 79!!! :D Åååå det blir kult å skrive inn!!

 

Ellers synes jeg det er skikkelig kult at jeg nå er nede i -12,4 kilo! 12 kilo ser faktisk mye finere ut enn 10! Og nå gleder jeg meg til å se -15! :) Kanskje -20 en gang i tiden? Time will show!

 

Nå er det skoletid! Gleder meg til å se hvordan det går med dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra. Ble litt panikk her en kveld. Tror jeg hadde gitt opp for lenge siden hvis det ikke var for dere. Må si det frister nå ja. Uka her føler jeg at jeg har spist greit, har trent, og har ikke overstiget kcl (skal ha 1900) og likevel så veier jeg nå mer enn jeg gjorde når jeg begynnte!! Jeg skjønner ikke h va jeg gjør feil, så hvis noen har noen ideer! FORTELL!! Eneste jeg kan komme på at jeg egentlig burde hatt i meg 1600 kcl istede for 1900, eller det er at jeg skal ha mensen om 1 1/2 uke. jeg legger bestandig på meg da, og nå så hoppa jeg over mensen. SÅ, jeg får holde i 2 veiinger til. Hvis ikke, får jeg bare være fornøyd med å bare være sunn, selv om det ikke visere:p

 

Ja, Sit er veldig greie slik :( Første året var jeg så mye inn og ut av legen, og siden jeg var førsteårsstudent regnet jeg med at jeg kun fikk dekt fra høsten av. men neei da, sio (bodde i lillehammer da) betale for hele året for meg de. Det var 1400 lr noe som gjorde godt for å si det sånn;)

Hva har du gjort nesa di sitrus :/ Håper ikke det er noe alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er heeeelt sikker på at du skal ha 1900 Enrt? Jeg var også veldig sikker på det :( Som viste seg å være veldig veldig feil... Og etter Loone fikk meg til å sjekke det så har det bare rast nedover med meg! Hurra for det :D Takk for deeeeet.

 

Merkelig at det ikke går nedover. Er du flink til å registrere maten? Og trimpoengene? Har du gått Grkurs? Det hjalp meg veldig å ta et kurs. Lærte utrolig mye selv om jeg bare gikk ned 3 kilo! Internettkurs er veldig fint :)

 

Har skrivi om nesa mi lenger opp også :) Jeg har vært potte tett i 3 år, også fant legene til slutt ut at det er inflamerte slimhinner i nesa som gjør det. Så jeg har vært på 2 laseroperasjoner for å forminske det og skal på sjekk igjen snart. Blir nok en til - minst, for jeg er absolutt ikke bra igjen! Alltid snørrete, og alltid blod om morgenen og sånt. Tror ikke det er helt bra :s Så det er visst litt som må fikses oppi her. Bare håper jeg ikke må operere under narkose, for det var et alternativ. For da skulle de rette opp på skilleveggen i nesa og alt mulig :s Har IKKE lyst til det. Huff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp jenter<3

 

Gratulerer med nedgang Sitrus! Nesteuke ser du garantert 7-tallet :( Du har jo gått ned kjempemasse! God grunn til å være utrolig stolt av innsatsen din! Jeg venter fremdeles på - 10, gleeeder meg sånn til den dagen! Har jo egentlig gått ned nesten 15, sånn fra jeg veide meg på det tyngste til nå, men går ut i fra når jeg startet med greteroede, og da mangler det fremdeles litt. Hehe.

 

Jeg tror også du bør sjekke menyen din enrt, du skal sikkert være på 1600, som oss andre :) Hvis du har trent litt ogsånt så er det jo muskler, og de veier mer enn fett!

 

Igår var jeg skikkelig flink! Tok på meg hauger av klær og kledde på hunden min og foreldrene mine sin også gikk vi nesten en mil i 20 minus. Da går man FORT altså, så er god å støl idag:p Ikke nok med det, det er jo skøytebane på veiene, så jeg datt rett på skinka, som idag er blå som blåbær. Haha, Men merkelig nok gjør det ikke noe vondt! (bank i bordet). Her har det kommet 45 cm med snø siden igår, så idag har vi vært snødd inne!

 

Jeg driver å leser nå om SIBU kan dekke noe av utgiftene mine. Men det er jo sånn at man må søke i ettertid å vise kviteringer. Så det går ikke.. Jeg sjekker heller hva det koster å fikse tenna i utlandet. Haha!!

 

Håper dere nyter dagen jenter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekka det, og sjekker det igjen nå. har jo litt trimpoeng hver uke (7,6 på håndballtreninger + kamp eller annen trening. Altså rundt 9 til vanlig) Så tenkte jeg skulle prøve med lavhverdagsaktivitet, og droppe et trimpoeng. Da hadde jeg et daglig energiforbruk på litt over 2300. Tar jeg normal hverdagsaktivitet så kommer jeg på 2459 kcl per dag. Altså ligger jeg da på meny 3, og 1900. Men har de siste to dagene tenkt å prøve å være på under 1900. Trokke det skal være noe problem da jeg ofte har problemer med å fylle opp kcl de dagene jeg ikke trener. Jeg føler også med hvor mye jeg spiser hver dag. Det som irriterer meg, siden forgje gang gikk det bare sånn ca på kcl. Nå skriver jeg det opp, og havner som oftest mellom 1800 - 1900 kcl:p

 

haha, jeg leste litt feil i innlegge ditt jeg sitrus:p tenkte du skrev at du hadde gått ei mil på 20 min. men når jeg begynnte å regne på gjennomsnittsfarta di så skjønnte jeg at det ikke kunne stemme. Med mindre du sprang da:p hehe.. men skjønner at det gikk fort likevel. Er bare -7,5 her nå, men jeg gruer meg likevel til å dra på butikken! Men jeg må, skal sende søknaden min til køben, og kjøpe frukt og yougert. Og så skal jeg lage fruktsalat til kvelds! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...