Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Takk takk Loone! Ja, jeg er så stolt!!! Det er nesten så det irriterer meg at mannen i gata ikke stopper og sier; HEeeey gratulerer med nedgang!!! Men jeg skal vel ikke forlange så masse av han... Men er teit at ingen av mine hverken nye eller gamle venner sier noe. Det synes jo jævli godt! Og det eneste jeg får høre av kjæresten er; Joo du er flink, men det er så liten rompe.... SURV SURV. Faen ass :D Haha... Men jeg får rose meg selv! Gleder meg til å få på bunaden og vise mamma at den passer. Hun trodde ikke noe på meg når jeg sa det! Så da får jeg vel høre at jeg ser bra ut. Gleder jeg meg til :(

 

Så flink du var som kom deg ut!!! Jeg gikk også tur, men det var absolutt ikke 20 minus her :) 10 kanskje, og jeg hadde på meg tights, kosebukse, tykk snowboardbukse, 3 gensere og boblejakke - så jeg frøys ikke! X)

 

Heheh, hører det er mye snø på østlandet nå ja. Glad jeg bor lenger opp i nord - for en gangs skyld! Passe kaldt og sol sol sol! Det liker vi! ^^ Lykke til med å grave deg ut! :)

 

Åh, du er flink ass Enrt! Sliter med å få opp de 7 anbefalte jeg altså. Du gjør det nok riktig. Men prøv å legg deg på 16-1700 en uke og se hva som skjer? Jeg tror jeg gikk ned ganske med en gang jeg la om!

 

I dag ble det ikke Jillian og meg som jeg hadde tenkt, men tok en tur på trening med en venninde. Godt var det! Har ikke vært på skikkelig trening siden november en gang X) Jammen meg på tide. Vi skal prøve å komme oss dit man, ons, fre så lenge det går. Det er jo ganske ålreit - men fy faen så mange som plutselig har begynt å trene! Men om en måneds tid så har vel de fleste gitt opp nyttårsforsettene, så blir det plass til oss igjen! Hahah..

 

Her blir det også fruktsalat til kvelds - med bare epler... Det var dett liksom! X) Voldsomt mye frukt her om dagen. *kremt* Synes det er så dyrt jeg... Hadde lyst på kiwi sist jeg var i butikken, men det er jo liksom 4-5 kroner per stykk! Insane ffs. Så da ble det gule epler! Er jo godt det også da.

 

Men Loone, du kan ikke ta opp lån til tennene først da? Det går jo ann å vente med å begynne å betale tilbake lånet til du får igjen penger! Om du ikke får, så kanskje samboeren din kan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Hehehe, du får si til han typen din at rompa somregel vokser seg til når man stabiliserer vekta si:p Og om den ikke gjør det, så slutter han i alle fall å mase om det. Hehe

 

Jeg hadde på meg syyykt mye klær altså, men det blåste masse, så trodde ansiktet skulle fryse av! Meeen, da fikk jeg fine porer når jeg kom tilbake i alle fall. Eneste positive!!:(

 

Enrt, når jeg gikk på kurs sa hun kurslederen at valnøtter kan gi nedgangen "kickstart" så hvis du spiser 100kcal valnøtter til frokosten (det er nesten ingenting) så kan det hjelpe med negangen. Chilli øker også forbrenninga, over korte perioder. Gjøre sånne småtriks for å få igang nedgangen =)

 

First Price Kiwi, Sitrus. Det er ikke så gæli pris! Sitter her å gansker på et par stykker nå. Tror det kostet 20 kr for en hel kurv

 

Nå har jeg vært ute å leika i snøen med dyra igjen, blei ikke så mye gåing, for vi er snødd inne. Men vassa rundt med snø omtrent til hoftene. Så fikk greit høy puls etterhvert. Er så UTROLIG søtt å se på hunder i snøen. Mine hopper som kenguruer, så man ser bare en snute og noen flagrende ører titte opp fra snøen, nyyydelig<3

 

Hehe, jeg og samboern har sykt dårlig kredittverdighet, så vi får nok aldri verden noe lån. Mastercardregningen vår gikk liksom til forliksrådet fordi vi ikke hadde noe penger til å betale den. Enten strøm eller m.card. Så da ble det nedprioritert helt til vi fikk brev om at det var i ferd med å gå til forliksrådet. Så vi fikk heldigvis fikset det før det gikk så langt. Men muligheten for å få lån dauet nok med alt det våset. haha

 

Er det bare meg som har veiedag imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihih, ja, og det værste er jo at jeg kanskje bare har mistet 3 cm siden sommeren X)) Så det er visst egentlig ikke noe å surve over! Og slapp er den heller ikke, så jeg veit ikke jeg. The man likes the junk in the trunk :( Hahah... Men har vel mistet rundt 7-8 cm rundt der rompa er på sitt største, så det blir jo litt etter hvert. Men den er fortsatt ung og spretten, så jeg tror ikke vi skal forvente mer! :)

 

Hmmm, skal se om jeg finner noe sånt Loone! Er bare 1000 rema og bunnpris i Trondheim, så jeg får se om jeg finner noe firstpriceutsalg. Rema har ikke noe spesielt godt tilbud på det. Men må jeg på Kiwi for å kjøpe Kiwi så får jeg bare trå tæll! De har det vel på flere butikker også, men husker ikke alle. Bare veit at jeg ikke går inn døra på Coop (en butikk jeg HATER) og bunnpris rører jeg ikke med mindre jeg skal ha Ekstra Lett Rømmekolle :D Haha

 

Awh, det var kjedelig da :) Synd dere ikke får, for det kunne jo løst saken. Men du kan ikke få det på avbetaling da?? Tannlegene pleier å være ålreite med det! Er rentefritt også etter det jeg har hørt. Men synes det er idiotisk at du ikke får mer støtte når det er en prosedyre du MÅ gjennom. Det burde vært dekket. Herregud!

 

Jeg har ikke heeelt oversikt over veiedagene her, men jeg tror både Anjo, Enrt og Ingsi har før onsdag, jeg har onsdag og du torsdag. Har ikke helt styringa!

 

HVEM HAR STJELT LESEMOTIVASJONEN MIN??? Om jeg finner ut hvem det er så skal den personen jaktes opp og tråkkes på. Hardt. Med høye hæler! Arrrghhhhhhhhhhh.... X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, alle skriver så mye.. haha. blir dessverre til at jeg skumleser! Men jeg skriver jo LIKE MYE SJØL.... :(:) hahaha... Hufff... Tror jeg har fått med meg det viktigste!

 

Sitrus, jeg VEDDER på at du ser kjempebra ut nå!!!! Det er jo et godt tegn bare det at du ser det selv! Jeg sliter av og til med å se det selv, også vender en seg jo så fort til det.. Kanskje glemmer folk å kommentere det (utrolig hvor fort man kan vende seg til at venner har gått ned /lagt på seg).. eller så kan det jo være noen som er sjalu, men det skal man absolutt ikke bry seg om synes jeg!

 

Det er lenge siden jeg har fått noen kommentarer nå, skulle gjerne hatt noen selv!

Rumpa di er sikkert bra den og :D Har dere sett siste nummer av Woman? Der var det en sak med masse jenter som viste rumpa si(nakne) og fortalte hva de syntes om den... jeg synes det var en kjempebra sak! Anbefales, artig lesning :)

 

Her ble det endelig en tur på treningssenteret i dag. Ikke verdens beste økt, men bedre enn ingenting.. maten går det litt så som så med om dagen. Det blir ofte seine middager..... det er ikke så gunstig. MENMEN : )

 

Nå må jeg sette jernet inn hvis jeg skal få inn noen kilo før 18. februar eller hva det var jeg "lovte"..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ja, veide meg i dag. var ca. 84 igjen nå da. rare lille vekta. (var 85 sist). Stoler ikke på hverken vekta eller gulvet, centimeter derimot, det stoler jeg på. hadde gått ned en centimeter her og en der, ihvertfall ingen opp, så det er jo et tegn i riktig retning :(

 

har hørt at det er kiwi på Moholt, sitrus... ikke vet jeg hvor, men. kiwi er egentlig yndlingsbutikken min, men er jo bare Blodpris og Rema overalt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veit det er en der, men det føles så teit å måtte gå av bussen der bare for å kjøpe frukt, også stå å vente på buss igjen :( Det er Rema som er den billigste butikken, enkelt og greit! First Price er billig, men det er ikke bra. Rema har så mange bra merker som koster så lite. Som Den Stolte Hane - kjempe billig! Så RemaInMy<3 ^^

 

Tror jeg bare må unne meg frukt egentlig. Bare så skummelt å ha det for det blir jo tomt før jeg rekker å se på det :) ...og andre ganger rekker jeg ikke se på det før det blir brunt. Heheh. Småkjøper av frukt? Ja. 5 epler om gangen, så har jeg noe å strekke meg etter!!

 

...og HAAHAHAHAH Blodpris, aldri tenkt over X))) Hahah.. Men det stemmer så utrolig!! Tror helt seriøst det er av de dyreste butikkene som finnes!!! Det eneste positive er at de har åpent på søndager. I hvertfall noen av dem! Men jeg pleier strengt talt å være så norsk at jeg kan å handle inn på fredager, så whatever X) De har i hvertfall 2 kroner mer på alle varer. Sikkert for å dekke utgiftene av å holde åpent på søndag :D

 

Kjempe bra at du har mistet cm!! Jeg synes også det er så moro å se! Det er på en måte de som teller! Men har blitt så lei av å måle de stedene hvor det aldri skjer noe. Greit å måle midjen, for der går det jo faktisk nedover! Er så herlig!!

 

Huff, ja det jernet ja. Frykter det kommer til å gå litt kaldt i det i løpet av uka. Kjæresten kommer på lørdag og skal være her til ubestemt tidspunkt :) Han har ikke noe obligatorisk skole, så da blir jeg vel stuck med han en ukes tid. Ikke at jeg klager - jeg gleder meg som en unge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ååååå blir så godt!!!! ^^ Savner mannen min mer og mer nå som det blir vår. Snufs. Hvordan skal det bli når løvetannen spretter opp i grøftekanten??

 

God natt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke klage over at kjæresten liker kroppen din sitrus, men skjønner at du gjerne vil ha kommentarer på det. FOlk må jo se det når du har gått ned så mye! Jeg bodde i lillehammer i et år, og det var helt fryktelig å bo bort fra hverandre i et år. Så nå blir jeg nesten litt kjærestesyk de dagene det går i ett og vi nesten ikke ser hverandre! :P Forresten sitrus, jeg har egentlig veiedag på fredager. Men har blitt litt vel opphengt i vekta for tiden, så veier meg vel nesten hver dag:/ men det har blitt endringer i treningen nå. FØr hadde jeg håndballtrening tir og ons, men nå har vi det tir og tor. Siden treningene ikke er ferdig før halv 11 blir det sen kveldsmat og jeg er redd det vil vises på vekta dagen etterpå. derfor bytter jeg, og har fra idag veiiedag imorgen. Har vært flink idag og prøvd å holdt igjen på kcl. Dermed har jeg da spist alt for lite så jeg når jeg la det inn. kom akkurat under 1300 kcl. Farsken, at det skal være så vanskelig å spise nok! Hvem hadde trodd det kom til å bli et problem når man skal slanke seg? :P

 

Det finnes også en kiwi på saupstad, vet ikke om det blir noe nermere der du bor jeg da. men ellers så er det nesten bare rema over alt. Noen få prix, og to obs. Å masse andre butikker som jeg aldri bruker. MEn bruker ikke bunnpris jeg heller, hvis ikke jeg må. som hvis en glemmer noe til middagen til søndag!

 

Prøv å sette vekta på akkurat samme sted hver gang du veier deg anjo. Jeg prøvde rundt omkring i går, og det var store forskjeller hvor på gulvet vekta stod. Så nå har jeg satt vekta i et hjørne der den kan stå rolig og jeg kanveie meg på det samme stedet hver gang. så slipper en at vekta hopper opp og ned pga det iallefall.

 

det må nå være en måte å få nedbetaling på den tannlegeregningen. Ikke mange har 40 000 på konto de kan bruke på tannlege. Men kan ikke komme på noen annen måte å få nedbetalt det på hvis ikke tannlegen har en slik ordning. desverre!

 

det var så mye mer jeg tenkte å kommentere når jeg leste, men dere er så flinke til å skrive at det blir nesten for mye:p FLINKE DERE ER :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI! 100 g ned! hehe, er jo egentlig ingenting men det går iallefall nedover! håper bare det var det at proppen som løsnet som manglet og at det nå renner nedover :P

 

Hvordan gikk veiingen din loone? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Enrt! :D Men som jeg skrev lenger opp, kanskje du skulle vurdere å legge deg på 16-1700 kalorier om dagen i en uke og se om det gir bedre resultater?? Kan være moro å prøve!

 

Den kjæresten her i verden som ikke setter pris på kroppen til kjæresten sin skulle hatt smekk!! Det er den éne kroppen man får lov å leke seg sammen med, så det skulle faen meg bare mangle! :P Klager ikke over at han liker kroppen, men at han ikke vil jeg skal gå ned fordi han vil se junk in the trunk! Da blir jeg litt muggis <3 For her skal det gå nedover - fort som faen!!!

 

..jeg har blitt for glad i snikveiinger. I dag viste den 79,6!!! Ååå jeg vil ned ned ned! Det er så moro :P

 

Men nå er det lunsjtid! Gleder meg til å høre resultat Loone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii jenter :P

 

Gratulerer med nedgang Enrt! <3 DET fortjente du! Håper virkelig det var "proppen" din. Hehe:) Prøv litt lavere kalloriinntak å se om du kanskje skulle vært på 1600-menyen. Når jeg starta på kurset veide jeg 89 og hadde mellom 14 og 20 trimpoeng i uka. Kursledern sa jeg skulle ligge på 1600 menyen og heller spise et par bananer som ikke skulle regnes med i de 1600 på dager hvor jeg trente veldig hardt. Kanskje du skulle prøvd å gjøre noe av det samme :D?

 

Her var vekta på 78,3 idag :P Ned 600 gram siden sist uke, KJEMPEfornøyd! Det er nok egentlig mere, sikkert derfor jeg er så glad. For har liksom ikke helt fått vært på tossan på en stund, å da viser jo vekta feil. Ekkelt, men motiverende. Haha!

Jo, også noe utrolig!! Jeg har gått ned 7 cm i magemål siden 18 januar!! <3 Herre, så deilig!!!

 

Gratulerer med nedgang på deg også Ingsi, selvom vekta er tullette så er en kilo en kilo! Jeg har et lite merke på gulvet hvor jeg alltid setter min. Så er det noe kluss med den, så klusser den like mye hver gang i alle fall. hehe

 

Hehe, syns han typen din virker skikkelig nydelig Sitrus!<3 Sånn en kjæreste skal være. Hadde de ikke kroniskt irritert oss, så hadde det vært noe galt! Samboern min har vært så skjønn i det siste. Jeg har ikke egentlig sagt til han at jeg slanker meg, men han skjønner det jo. Jeg er litt flau over vekta mi ovenfor han= Men, i det siste så har han kommet hjem med paprika, dipp, gulrøtter osv til meg. Før kom han med potetgulllpose og brus. Det er så deilig! For jeg er sånn: Har jeg mulighet til å fråtse, så har jeg ikke viljestyrke til å si nei.

 

Ha en fin dag jenter! Nå er det snart heeeelg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

I dag har jeg vært å trent ! deiliiiiiiig! når jeg kom hjem kjørte jeg en runde med jillians dvd, for første gang, moro! men jeg merker det allerede i lårene, først syklet 45 min, så div. styrke på senteret (mye bein), også jillian, gruer meg allerede til i morgen å være støl :P hihihi men herlig!!!

 

Jeg har veiedag på tirsdager, skal starte å veie meg på tirsdag igjen ; )

 

I dag lager jeg wok til middag, og skal lage knekkebrød etterpå:) mmmmm åå jeg er så dårlig på når jeg skal lage mat, at jeg liksom spiser av lasset, er liksom lei maten når den endelig er ferdig.. mett er jeg også da..:P hehe svakhet...

 

Herlige kjærester dere har! Jeg vil å ha !! :D snufs.. hihi ;P

 

Ha en herliiiiig kveld folkens ! (jeg tror faktisk jillians trenings opplegg kommer til å gjøre susen på meg ;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er anjo!:D Jeg har falt helt ut av treningen med Jillian nå:P Vi har liksom hele stua full av nye ikeamøbler, som ikke er helt ferdig skrudd sammen. Så tørr ikke ta sjansen på no jumpingjacks her gitt! Da blir det "killed by closet" ellernoesånt på grava mi! :P

 

Uff, det er en skiiikkelig dårlig vane! Gjorde alltid det selv før. Det sier dem alltid på kurs, at sånn småsipising ofte er grunnen til at vekta kan stå stille osv. Kjempetriks er å ta deg en tyggis før du begynner med middagen. Er ikke spesielt godt med Extra ala middagssmak! Haha, så da slipper du de ekstra kalloriene også kan du faktisk nyte middagen ved middagsbordet. HahaXD

 

Idag ble det nuddelsuppe her i gården. Eller bare nudler for samboern, for han liker ikke grønnsaker men suppe på meg. Skikkelig godt! Brukte masse kjøttbuljong og putta nuddelvannet i suppa. Mmmm<3 Ikke mange kallorier heller, for brukte bare en pose med mr. lee nudler i hele suppa. Blei litt igjen, så blir sikkert kveldsmat også for min del. Hehe

 

En dag kommer drømmeprinsen anjo, når du minst venter det<3 hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig moro, men ser ut til at det blir mye mer hopp og sprett i de neste levelene:P

 

Ja, tyggis var luuuuurt , for da smaker det jo ikke godt en gang : D takk;)

 

Nå har jeg akkurat bakt knekkebrødene igjen, for de som ønsker oppkrift;

 

2 dl sesamkjerner

1 dl lifrø

1 dl seamfrø

4 dl store havre gryn

4 dl samalt hvete (eller 2 dl sammalt + 2 dl rug)

1 ts salt

7 dl vann.

 

Alt blandes og fordeles ut på to stekebrett. Klappes litt ned liksom. så deler en opp med kniv ønsket størrelse på knekkebrødene. Settes i ovnen på 160 grader i 1 t og 10 min. Også kutte opp på nytt i samme sporene når en tar de ut. Legges på rist til avkjølning: )

 

Veldig lettvindt og godt : ) Tror ikke det er ille mye usunt.. men en del kcal pga frøene...

 

Og pitabrød oppskriften jeg lovte skal jeg komme med en dag jeg husker hvor jeg har lagt oppskriften ;P hihi

 

Ja, satser på at han dukker opp en dag ja loone ; ) nå er det valentinsdagen å snart, husj! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Anjo!! Skal se om jeg får mannet meg opp til å handle inn en dag. Men tror det blir lenge til. Fikk strømregninga i går på 1200 kroner for 3 måneder... Fyfaen. SKal bort å klage til utleierne, for det går virkelig ikke ann. Greit nok 400 kroner i måneden - men strømregninga deles på hvor mange vi er som bor her - som vil si at hele regninga er på 7200 kroner. Det er litt drøyt på å varme opp et HALVT hus. Og masse annet rart også, så jeg får gå på en dådyrtur bort og være streng. Med dådyrøyne altså.

 

Men joda, så det blir ut fra sparekonto, 2000 kroner hos tannlegen på fredag +++. Men så ble jeg veldig gla, for jeg kom på at jeg får feriepenger fra forrige jobben til sommeren. 11000 - og de kommer så JÆVLI godt med!!!! Så da ble jeg lykkelig og sov godt. Så da kan jeg bake knekkebrød :P

 

Kjempe bra nedgang på deg også Loone!! :) Dette går veien for oss alle. Blir like spennende neste uke ^^

 

Huff, må bare si en liten skrekkhistorie. Jeg skulle ha et sjokoladepålegg til å bruke på knekkebrødet mitt på kvelden, for det synes jeg er så innmari godt. Også trenger jeg liksom ikke tenke på annet godis heller. Men så.... Det sjokoladepålegget var seriøst så godt at jeg holdt på å dø. Begynte først med å øke mengden på knekkebrødet, før jeg dagen etter satt med teskjea i boksen... Herreguuuuuuuuud, og det var jo det værste sjokoladepålegget jeg kunne ha funnet også. Så sinnsykt med kalorier at det er til å grine av.... SÅ. Det måtte en "manndomsprøve" til. Jeg skrudde av lokket og kasta hele dritten. Faen at jeg ikke klarer å ha noe godt i hus. Jeg hadde ikke en gang søthunger på max. Bare gjorde det av automatikk. Så da lærte jeg det. Ikke mere godt pålegg til meg :D Og som straff kjøper jeg heller ikke inn noe helgegodt i dag, og prøve å holde meg unna i morgen. Kjæresten skal bli med og handle, så jeg får la han putte oppi, også bare gå pent forbi nøtter og sjokolade.. I hate my sjokolovin.

 

Men nå skal jeg spise havregrøt med eple før jeg skal på en skikkelig workout med ei venninde. Blir godt! Bare håper det er noe ledig på kondisjonsapparatene i dag, ellers må jeg trå til med jumpingjacks mellom styrkeapparatene :P Huff, det vil bli moro... X)

 

Ha en flott fredag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahw<3 Så snill du er som deler oppskrifter med oss Anjo! <3 Når jeg får råd til å fikse tenna mine så skal jeg prøve å lage det! Nå klarer jeg ikke tygge sånne harde ting. Haha

 

Det hørtest ekstremt ut Sitrus! =S I alle fall hvis dere har halve huset bare! Men, har dere hatt sprengkulde der oppe da? For vi, på vår lille bolig fikk 10.000 i regning på 3mnd. Den jævla varmepumpa (som IKKE varmer når det er så kaldt uansett) har jo stått på 24/7 siden snøen falt.

 

Veit du hva. Jeg sitter her med sjokoladepålegget foran meg, OG teskje! Har det eksepsjonelt store søthungeret idag. MEN jeg har ikke spist noe og nå går jeg å setter den tilbake i skapet! Hva skulle jeg gjort uten dere! Nå redda du meg for maaaaange kallorier. Jeg hadde sikkert spist opp hele boksen. Kan ikke kaste den ut heller, da blir det ramaskrik fra samboern

 

Aff, nå har jeg gått med på noe jeg ikke er heeeelt sikker på om jeg er klar for. Har sikkert sagt det før, men veninden min skal gifte seg til nesteår på denne tiden og hun er i fight mode med kroppen sin. Og jenta er ikke stor altså! Hun har skikkelig fine former og bittelitt mage bare, svangerskapskilo. Men uansett, hun har sykt fin kropp! Men det ser jo ikke hun selv. Så vi skal prøve Cambridge Kuren fra mandag. 477 kcal pr dag. Farvel forbrenning... Men hva gjør man ikke for venner? Hun skal kjøpe en uke for oss begge mot at jeg støtter henne og ikke sprekker for da sprekker hun også. Så "belønningen" hennes hvis hun ikke sprekker er at hun får prøvebrudenegler av meg når vi skal til england. Hehe, hun hadde jo selvfølgelig fått det uansett! Men greit å ha noe som motiverer henne. Selvom jeg syns den dietten er litt i minste laget. Alt under 900 kcal regnes jo som sult. Så detta skal bli interessant..

 

Kos deg på treninga di Sitrus:D Jumpingjacks mellom aparatene. Så søtt XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ER STØØØØØØØØØØØØØØØØL!!! Herreguuud, meg jeg klarte å dra meg på en spinning time, og dag 2 av jillians herlige workout! hihi

Er det flere som kjører jillians greie?:P

 

De knekkebrødene ser ut til å være omtrent det samme som det står at grete roedes hjemmelagde er.. litt usikker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, det er ikke rart Anjo! :P Det er som vi skrev lenger opp her, at ingen av oss orker å bruke den hver dag. Det er rett og slett for sykt mye press på musklene! Jeg kjente det også på dag 3 at jeg faktisk ikke kunne gjennomføre med 30 dager i strekk, fordi musklene har det ikke godt - bare skikkelig vondt! Det blir liksom for mye pushing på for kort tid synes jeg. Så jeg bruker den heller noen dager i uka når jeg ikke har vanlig trening. Er ikke sikker på om det blir trening med venninda i dag allikevel, så da blir det en tur med jillian. Orker ikke begge deler tror jeg, for da blir jeg antagelig ødelagt i morgen X)

 

Så bra jeg reddet deg Loone :) Det blir føkkings mye kalorier av sånn småspising. Også er det jo så faaaaaarlig godt... Huff. Blir lenge til neste gang jeg unner meg det. Trist...

 

Tror grunnen til den høye regninga er at vi er 5 hybler som my fyre med BARE oljefyringsovner. Og de er jo så sinnsykt dyre i pris! Pluss at huset er steingammalt og slipper ut all varmen... Og det var jo sprengkulde i desember. Men da var jeg ikke her en gang, så det er litt surt. Reiste jo hjem 13 desember. Hadde på litt varmeovn da, for akvariet damper ut alt vannet sitt om det er kaldt i rommet. Men det var bare én som bodde her i jula fra 13 desember og ut, så det er liksom litt sjukt uansett. Heldigvis var det 2 stk som bodde i den ene hybelen - og de må betale hver sin strømregning, så det ble jo billigere for oss andre da. Men stakkars dem :D Nå har de akkurat flytta og måttet blakke seg for å få det de trengte, også kommer strømmen på 2400 herfra X) Heheh.. Jaja. Men nå utover våren blir det ikke så mye håper jeg. Er mye mildere allerede synes jeg, så jeg har skrudd ned til minimum watt. Sparer i hvertfall jeg litt da. Og vi er 2 personer mindre her nå enn før jul også. Det sparer vi også penger på siden hele regninga deles på antal folk. Juppjupp. Hater regninger...

 

Nå har jeg også sagt opp Illustrert vitenskap. Var vel på tide. Etter 2 år føler man at man har lest alle artiklene 3 ganger før, bare med andre bilder X) Dessuten er det nesten flaut å ha, så mye rufs som foreleserne våre gir sånn type populærvitenskap. Synes nå det er ålreit å kunne litt om alt jeg da men ^^ Men da sparer vi de pengene også. Eneste er at jeg har bestilt en bokserie, og den koster 219 per bok. Har igjen bare 2 bøker i hele serien på 12, så da synes jeg det bare er dumt å avslutte den egentlig.

 

Så her har vi gått i sparemodus ja. Fisken får ikke lenger 3 slag mat, men 2 :) Og jeg må drikke opp all den vonde teen min før jeg kjøper ny. Hihi ^^ Små ting gjøre store underverker. Men noen trøndere som vet om man får kjøpt naturris i store kilopakker på noen asiabutikk eller noe? Det jeg bruker nå er så dyre boilinbags, og det lønner seg i grunnen ikke. Men jeg vil IKKE gå over til vanlig møkkaris bare fordi det er billigere! Oh hell no.

 

...men kyllingfilet til middag 4 dager i uka DET skal jeg ha X) Haha, snakk om pengesparer...

 

Så snill du er som skal joine venninden!! Det hadde ikke jeg klart altså. Men hva i all verden skal dere spise når det er så lavt kalorinivå da? Bare buljongsuppe og grønnsaker eller noe? Ønsker deg uansett lykke til - og ønsker forbrenningen din velkommen tilbake om en ukes tid :P Hihih

 

Tror forresten knekkebrødene er like de i Grete Roede ja. Er ikke store forskjellen! Husker ikke hvor jeg fant oppskrifta men det var ikke mye forskjell. Har sett at det ligger mye ute på nettet også, så det går ann å google litt!

 

Nei, nå får jeg sette i gang med lesinga. Jeg utsetter og utsetter og utsetter... Herregud, jeg blir så oppgitt over meg selv. Gi meg en spiseskje motivasjon og et tupp i ræva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg vagger rundt som bare det her, støl i alle mulig muskler!!! haha gruer meg til å jobbe i morgen!

 

Jepp, var veldig likt, så registrerer knekkebrødet som det.. men gud, da spiser jeg brått alt for lite.. pleier vanligvis å spise tre havre knekke til lunsj, nå spiste jeg 40 g av det hjemmelagde knekkebrødet, og det er halvparten av kcal!!!! sykt!!

 

Jeg trenger også en god dose motivasjon til å skrive oppgave her !!! Hatt fri idag, føler at jeg egentlig bare har gått å virra, trent og spist.. for en meningsfull dag;P hehehe

 

Og nå er det jo snart fredag kveld, og da burde man jo ha "lekse" fri:P hehe Alltid en unnskyldning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, unnskyldninger ja. God på det! Vi droppa trening, for det er så fullt der på ettermiddagene at det er meningsløst å være der, så da ble det en tur ut på hardcoreness med jillian. Og da måtte jeg jo skifte, trene, dusje, så måtte jeg jo sjekke nettet. Også må jeg snart ha middag, også er det kvelden og lysten på å lese forsvinner. Fy faen asså X) Jeg skjems nesten! Og jeg som begynte så bra. Men jeg må bare jobbe jobbe i kveld og morgen.. Vet jo at kjæresten kommer og at jeg ikke kommer til å lese mye da, så da får jeg gjøre litt ekstra og heller slappe av mer da. Uff.

 

Blæ, hadde egentlig tenkt til å lage meg mikrobølgeovnsjokoladekakeikopp i kveld, men glemte at jeg egentlig driver å straffer meg selv.. Faen å X) Skal legge ut oppskriften på bloggen en dag. Kanskje lage en til kjæresten i stedet. Den inneholder nemlig rundt 800 kalorier, så jeg kan jo ikke drive å spise en hel sånn en. Enda den er knøttliten! Huffameg.. :P sånn går det når olje og hvetemel er innblandet i bildet. Eller kaka.

 

Men nå har jeg skrivi så mye i dag at jeg snart skulle hatt en premie. Jeg får vel gjøre alt det ufornuftige og se om noe fornuftig kommer ut av det! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærgh, jeg klarer ikke å følge med dere jenter. Bort en dag (var ikke bort en hel dag en gang) og så har dere fyllt en halv side. LIKER!! Sitter å flirer når jeg leser det dere skriver. Bra kjærest ikke er hjemme, da hadde han mobbet meg:P

Flinke dere har vært alle sammen med nedgang! Stolt over dere! Dere har jo gått ned mye også! :P Planen min er å prøve å komme på 1600 kcl per dag nå, og se. Kanskje problemet var at sist gang så telte jeg ikke kcl så mye og faktisk spiste mindre enn jeg trodde:p

 

Syns strømregninga deres var høy sitrus. Vi fikk regning på 1300, pluss at vi har fasttrekk på 800 som vi har betalt før. Vi bruker også oljeovner, og vært her hele jula (minus to dager). Leiligheten vår er på 45 kvadrat meter, så er jo mye mindre. men likevel! du får gå å være streng med dådyrøynene:p skulle gjerne sett hvordan det skl gjøres:p

 

del litt lesemotivasjon til meg også da sitrus. Jeg trenger den, DESPERAT! hater at nesten alt pensum er på engelsk, og når det da er 500 sider om hjernen, nevroner, hvordan synapser virker osv kan det bli litt vel mye. Og så har jeg første eksamen innlevering 1 mars. Ærgh, jeg får begynne på mandagen. som om jeg aldri har sagt det før. hehe..

 

Jeg er glad mamma og pappa ikke hindret meg i å spise sjokoladepålegg når jeg var lita. For nå er jeg drit lei det. Mamma kjøpte en boks til meg når jeg flytta sist, og den måtte jeg kaste fordi den gikk ut på dato. Og da var det bare broren min som hadde spist av den. Så, slipper iallefall de kcl. Alt er bedre enn ingenting!

 

Kos dere masse i helga jenter! !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Drikker en del, men i dag vegrer jeg meg for å ta en slurk av vannet eller noe, for da må jeg gå på do etterhvert, og det er PAIN!!! herreguud ler av meg selv, håpløse greier å sette seg ned atte !!!

 

Hihi, ja, den sjokoladepålegg boksen ja.. den har jeg ikke sett i hus på leeenge! tror jeg spiser det en gang i året når jeg er på besøk hos ei venninne:P Shit, sjokoladekake i kopp i micro?? hørtes digg og lettvindt ut! Men sitrus, gjør meg en tjeneste, ikke legg ut den oppskriften ??:P hehehehe :P Svaaaak!

 

Ja enig enrt, her må man innom flere ganger om dagen om man skal klare å holde følge, men er så moro som du sier å lese om alt, herlig gjeng dere !!! : D

 

Og; jada, enda en gang har jeg virret meg inn her, i stedet for å skrive på oppgave som skal leveres på mandag, kjempe lurt ! tihi !

 

Hva studerer du enrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg klarte visst ikke å straffe meg selv så veldig lenge... Det er liksom fredag og jeg pleier jo egentlig å kose meg med nøtter og sånt. Så jeg laget meg en halv kopp med sånn kaketing, og gjorde den litt lettere, så da gikk det fint inn i kaloriskjemaet. Har faktisk 10 kalorier igjen å bruke fritt :P Heheh.. Skal nok legge ut oppskriften på bloggen min en dag. Den er supergod!

 

Bra du skal prøve å gå ned på 1600 enrt! Eller bra at du skal føre litt mer oversikt :P Det hjelper veldig! Jeg har brukt det innmari flittig i det siste faktisk. Hjelper nok!

 

Heldiggrisen som ikke kjøper dumme sjokoladepålegget!!!

 

Huff, jeg utsetter og utsetter å gå bort, men jeg får vel bare gjøre det nå som jeg har sukkerkick :D Haha... X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ikke dumt :P Jeg har akkurat spist goood hjemmelaget pizza :D mmm mett !!

 

hm, en lettere variant? legg den du da ja !;P tihi mmm! kakesyk ble jeg nå!:P

 

Hehe, jeg husker hvor godt det er, men kan ikke smake sjokoladepålegg, da blir jeg avhengig og setter meg med skjeen og boksen;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, okei :P

 

Tjaaa, skal vi se da. I kake-i-koppen så skal du ha omtrent følgende:

 

1 lite egg

1 ss olje

2 ss (20 gram) hvetemel

2 ss sukker

1 ss bakekakao eller annen kakao

2-3 ss melk (etter hvor mye flytende kake du vil ha <3)

og så trenger du ikke, men jeg eeeelsker å bruke vaniljesukker. Det er så utrolig digg ^^ jeg brukte sikker 2 ss :D

 

Ca 350 kalorier - men vel verdt det!!! Det her er en halv porsjon, så du veit det. Kan godt doble det om du føler for det. Jeg har minsket mengden olje, så vet ikke hvordan det går men. I orginaloppskrifta er det 3 ss olje. Mye :s

 

Men i hvertfall, du blander alt i en passe stor kopp. Så setter du den i mikrobølgeovnen på full faen i ca 1 minutt. Sjekk den hvert 30 sekund eller noe - for det er ikke meningen den skal bli gjennomstekt! Det skal liksom være flytende i midten. Men gjerne for mye enn for lite flytende. Smak deg frem! Jeg har fått til gjennomstekt noen ganger, og det smaker helt grusomt X) Blir skikkelig gummiaktig. Dersom du får til å steke den bare halvt, så er det det beste! For da er det litt kake, og masse god, varm sjokolade <3

 

Skriv her igjen når du får prøvd :) Kos deg :P

 

Forresten, oppskriften er funnet på http://www.detsoteliv.no. Kjempe mange fine kaker der!! Sikler støtt og stadig på godsakene der inne. Og denne heter Chocolate Moment for de som er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 375 var det i den jeg laget meg forresten :P Huff, det er mye... Men som sagt - en gang i måneden går det ann! Og det gikk jo inn i kaloriskjemaet også, så da får jeg vel tilgi meg selv! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...