Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Heeei =)

Åja, baconsnacksen på kinoen.. DEN er sykt god! Har et vennepar som tok den samme kuren som deg i fjor, Loone, husker de alltid hadde med seg baconsnacks og pepsi max. Hvor enn de gikk, virket det som :) Var alltid en pepsi max på festen! ;) Hehehehehe.. Søtt!

 

Nå er jeg kjempeglad, for alt det DRITTET som hadde skjedd, det gikk bra!

TAKK GUD! Er veldig glad for at det gikk bra! (kan si så mye som at en person ble lagt inn på sykehus, i hui og hast, helikopter og greier inne i bildet, og alt dette kom som et sjokk og gjorde oss utrolig nervøse). Men nå går det bra! Tror jeg mistet alle bekymringene jeg noensinne har hatt når jeg fikk beskjed om at det kom til å gå fint og at operasjonen var vellykket og at den det gjelder kommer til å bli frisk igjen.

 

Det er litt rart, når det skjer noe som gjør deg utrolig redd for å miste noen e.l..... da er det virkelig ingenting annet i verden som betyr noe! Fikk meg en skikkelig perspektivs-vekker.. (hvis det er noe som heter det). vi må virkelig nyte livene våre og huske å si til folk hvor glad vi er i dem! Hehe.. dagens preken :)

 

Og ja, en gladnyhet.. jeg skal trene i morra.. Har bestemt meg! Blir treningssenter sammen med søstra mi :D

Toten treningssenter, Sitrus! :)

 

God natt girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Så spennende med lav-karbo diett Loone! Det hadde jeg ikke turt! Jeg får helt angst av meierismør og bacon, så jeg hadde vel brekt meg om jeg prøvde! Men det er faktisk en utrolig bra livsstil - for noen. Som sagt, var inne på bloggen hos ei som hadde gått ned 35 kilo på å legge om sin livsstil til lav-karbo. Så for noen skal det visst være bra! Vi er jo alle forskjellige. Kjæresten ville nok elsket den livsstilen, for jeg tror bacon er noe av det beste han kan få X) Hahah..

 

Hvor kjøper du sånn olje-spray? Har bare sett sånne dyre, men jeg vil ha! Bruker egentlig alt for mye olje når jeg steker.. Har bare gamle, utvaska panner som SPISER olja, liker jeg å tro :) Alt går ikke i maten, men bruker så mye og blir usikker på hvor mye jeg egentlig bruker og dritt og møkk.. Bah.

 

Men baconsnaks er jo lov i lav-karbo da Loone!! :) Har du ikke lest "reglene"? Det er faktisk noe av det gode du har lov å spise hver gang du vil ha noe godt. Skal du på fest skal du ikke ha popcorn eller noe - men baconsnaks! Så der slapp du unna!

 

Og gratulerer med nedgang! Fy faa..eeder som jeg missunder deg det ass! Jeg vil også ha en forbrenning for pokker!!! Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg enrt :)

 

Også er det litt "meg-tid" ^^ Gikk bra hos tannlegen, men jeg kan ikke fatte hvorfor folk vil lide seg gjennom den dumme bedøvelsen?????? Det er jo så mye bedre å bare borre og ha vondt i 15 minutter enn å gå en halv dag å være ødelagt i halve trynet!!! Bedøvelsen min satt i i over 4 timer! ;) Enda jeg både spiste og drakk så ville den ikke ut. Gjorde faktisk vondt! Men etter middag løsnet det, heldigvis..! Har aldri reagert på bedøvelse før, for jeg har jo operert og sånn. Mulig jeg fikk en litt stor dose? X) I dunno. Men blodet spruta og det var ubehaglig som faen, så jeg synes egentlig det var like ille som å ikke ha bedøvelse! Skal i hvertfall ikke ha det før jeg absolutt mååååå senere!

 

Så da ble jeg 1900 fattigere i dag da. Hurra for det.

 

Men så reiste jeg på koslig marokkansk middag hos en venninde. Det var svinegodt!!!!! Bønnegryte! Herregud, det skal jeg lage meg! Ååååh... Skrevet om det på bloggen om noen føler for å lese ^^

 

Bah, men nå er jeg kjempetrøtt. Vært en ekstremt lang dag. Skal bli så godt å legge seg nå!!

 

Natta alle sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å høre at det går bra med personen Ingsi! Har ikke helt forstått hvorfor du har vært så lei deg, men nå skjønner jeg veldig godt! Det er ikke noe som er værre enn å ikke vite om noen som står deg nær klarer seg videre eller ikke. Bare det å gå å ikke vite hvordan utfallet blir, man knekker jo sammen. Så nå ble jeg virkelig ordentlig glad på dine vegne<3

Jeg har faktisk skikkelig dødsangst. Hvis samboern drar litt galgenhumor begynner jeg å gråte. Ganske flaut egentlig. Klarer ikke drepe fluer/edderkopper/maur osv engang, blir faktisk på gråten av det også. Er derfor jeg ikke klarer å se på de linkene du ga den gangen Sitrus. Da ser jeg nemlig ikke noe grunn til å leve. Jeg som ellers egentlig er definisjonen på optimist blir et annet menneske når det er død inn i bidet.

 

Har lest bloggen hennes fra ende til annen nå! I håp om å finne "hemligheten" hennes, som viste seg å være... fett:p Haha!!

Men jeg elsker all den maten man kan spise der, baconelsker som samboern din Sitrus! Eneste av karbobomber jeg liker er pasta og nudler. Spiste jo strengt talt ikke mengder med det på GreteRoede heller, så liker å tro at detta skal jeg klare!

 

Jeg går på ketolysekuren og skal kun ha i meg 20 g. karbohydrater pr. dag. For da forandrer kroppen forbrenningsmetoden sin fra karbohydrater og over til fett.

 

Vurderte å ta popcorn på kinoen, for leste masse om baconsnacks før jeg dro og det var sykt delte meninger. Blandt annet kom jeg over noe han som har skrevet boken jeg følger hadde publisert og han sa at det er endel karbohydrater i den kinovarianten, selvfølgelig. Men, VERDT DET! Vi er på kino kanskje en gang i halvåret. Men det er faktisk 55 g karbohydrater i 100 g popcorn!! Fytterakkern!

 

Godt å høre at det gikk bra hos tannlegen. Uten bedøvelse hadde jeg aldri orket! Har aldri hatt hull før ellernoe, men må ofte bytte kompositt på tennene fordi det knekker og faller av. Å det er døden uten bedøvelse!

 

Kjøper 1 kcal sprayen på sånne litt større matvareforetninger som meny og ultra. Tror en sprayflaske koster litt under 100 kroner. Men de varer i en evighet for det blir til at man bruker så lite. Den er det foresten også en ubetydelig mengde karbohydrater i! står bakpå: ubetydelig. Haha

 

Det var kveldens avhandling, nå er det leggetid. Håper dere sover søtt jentene<3

Gleder meg til å høre resultatet imorgen enrt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk bra til slutt ingsi. Forstår at du har hatt mye å tenke på. Slike ting setter alt i fokus, viser hva som er viktig:)

Veiedagen ja. Jeg var overbevisst om at jeg kom til å få et fantastisk tall. Men nei. Jeg er IGJEN tilbake til start. Jeg er usikker hvor reelt dette er da jeg på tir var 81.8. Iallefall så har denne veiinga aldri funnet sted i mitt hode. Den er slettet og glemt. I helga tar jeg fri fra kcl, vekt og alt, og starter helt på nytt på mandagen. Ny uke, nye muligheter! Så nå tar jeg helg, og gleder meg til å ha masse å lese på mandagen:p god helg jenter:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loone, burde vi andre udødelige inne her også tenke på karbohydratinnhold og sånt? Jeg tenker liksom bare på fettet, men burde egentlig blitt mye flinkere til å fordele mer jevnt på andre innhold i maten også! Bare vet ikke helt hvor jeg skal begynne!

 

Kjempe kjedelig med veiedagen enrt! Men dette går nok bra! Ta deg helga og ikke tenk på det. Plutselig løsner det igjen! :) Du klarer dette med litt stå-på-vilje!

 

Skal se om jeg finner sånn spraygreie. Men panna mi er jo også egentlig ødelagt, så jeg burde bare kjøpe en ny hvor jeg ikke trenger å bruke så innmari mye olje for at det ikke skal brenne seg. Olja suger seg liksom ned i panna fordi den er så tørr! Men panner er dyrt.. Vi får nok se det ann.

 

Hahah, jeg er også sånn gråtemenneske Loone. Kan ikke være i kirka på begravelser - uansett for hvem - for jeg griner som en unge. Var i begravelsen til tanta til mamma som vi aldri har hatt kontakt med, og det var så utrolig vondt! Huffameg X) En god grunn til at jeg ikke har blitt begravelsestrompetist for å si det sånn... Svinegodt betalt - men når man bare står å surver så hjelper det ikke ;) Kan fint begynne å grine bare av å tenke på at andre har det vondt, eller bare tenke; Hva hvis jeg eller kjæresten dør? Hvordan får den andre det??? Huff, nei, dumme menneskehoder!!!

 

I dag bør jeg få meg ut på en tur med jillian igjen tenkte jeg. Varme opp med Zumba og så jillian etterpå høres lurt ut! Få litt lenger økt også. Men først skal det vaskes klær og ryddes. Ikke noe som er bedre enn å ta helga med rein hybel på samvittigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle har godt av å tenke litt på karber jeg Sitrus!;) Men, sålenge du spiser magert så endrer ikke forbrenningen din seg over til sånn ketolyse. Men, når man trener så forbrenner kroppen først alt av karbohydrater før den går over på fettet. Så det er i alle fall lurt å minimere inntaket dager man trener:) For da blir det jo myyye mer effektiv fettforbrenning!

Jeg la ut et måltid på bloggen min som er ganske lav kallorimessig hvis man lager eggerøra med vann og steker i non-stickpan eller med 1kcal også er det bare 1-3 g. karbohydrater i hele greia. Kanskje det er noe dere liker. Billig ingredienser også! Hehe Jeg lagde den med fløte, stekte den i meierismør og slo til med masse ost på toppen! Fett, fett og mer fett.

 

jo, også hvis du søker på google sitrus, så tror jeg det er masse artikler om "hvordan redde en ødelagt panne" Ellerså finnes det billige og bra rundt om kring. Jeg kjøpte min non-stick på meny, 79 kr!

 

Så kjedelig med veiedagen enrt. Men tror du har godt av en "frihelg" da! det har vi alle en gang i blandt! Lavkarbofolka kaller det spisedager:p haha. Gleder meg til uka. Kommer til å gå kjempebra med ny kick fra mandag! Det er jo perfekt dag å starte på, ny måned er det jo også.

 

Godt å høre at du står på med trening Sitrus!:) Selv ligger jeg i senga med halve ansiktet bedøvd og nå er det sånn nummeret før bedøvelsen begynner å tenke på å forlate kroppen og det er så VONDT! Dumme tannlege!

 

Ha en kjeeeempeflott helg jenter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh, trodde det bare var jeg som hadde vondt når den gikk ut jeg! Trodde jeg var litt rar rett og slett! Men det svei som faen!! Satt i i over 4 timer, og når det først fant på å gå ut kunne jeg ikke røre ved det, for det var så uhyre vondt! Stakkars. Hvor mye arbeid har du fått unnagjort tenna dine i dag? Har det løst seg pengemessig for deg?

 

Ja, du sier noe der! Så lurt! Skal begynne å prøve på det før trening :) Det er jo ganske logisk egentlig. Men jeg blir seriøst helt redd når jeg leser oppskriftene, så jeg må bare holde meg unna! Kjente håret la seg bakover når jeg så du skreiv FLØTE, MARGARIN og OST! Herregud ;) Hahah, gleder meg til å se hvordan det funker for deg! :) Det er jo en livsstil, og fungerer jo for de som får det til! Jeg er sånn at jeg må spise sunt for å føle meg sunn! Føler meg mye mer sexy, opprettet og pen når jeg spiser salatblader! ^^

 

Her danses og ryddes det om hverandre. Forbrenner jo masse av dansing! Og rydde sammen med musikk så er det bare knall ^^ Og veldig moro med masse trinn jeg har lært fra den zumba-videoen, for mye a det er så moro å bare tasse rundt å gjøre :) hihihi... Jeg må le av meg selv innimellom også.. Hahah, rara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei vi er flere! Jeg må ha ekstra doser med bedøvelse pga emaljeslitasjen. Er sånn at når de bruker luftblåsing på en tann renner tårene fordi den kalde luften treffer de andre. Så jeg må bedøves på hele den siden hvor de holder på;) Leverte klagen min idag og informerte om at hvis de avslo en gang til ville jeg gå videre med det. Enten til tv2-hjelper deg eller så anmelder jeg de for feilbehandling og krever erstatning for alle skadene som har skjedd etter at jeg begynte å få problemer det det. Kanskje jeg blir rik av erstatningspæng!:)

 

Jeg også får helt bakoversveis av alt fettet man skal ha i seg. Men venninden min, som veier ca 20 kg mer enn meg har allerede gått ned 3 kg! Jeg har gått ned 400 gram hittil. Men begynte jo på onsdag liksom. Men skjønner at du får bakover av alt fettet. Får det selv. Begynner nesten å le når jeg titter inn i kjøleskapet og blir møtt av seterrømme, smør, bacon, ost og fett. Tenker ikke akurat "slankemat" da. Men det er jo ikkenoe å si på at GreteRoede ikke fungerer. Det er jo du levende bevis på at det gjør:D<3

 

Hahaha, åå hva jeg hadde gjort for å kunne være flue på veggen din!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars! Må være grusomt å ha så mye tull med tenna. Det er jo ikke moro i det heletatt! Håper virkelig du får det du har krav på. Unner ingen å måtte både ha det sånn og betale de blodpengene for det!

 

Åh, så flink du er! Det fungerer nok så lenge man jobber med å være nøyaktig på lav karbo tror jeg. Men jeg tenker, hvordan går det med kolesterol nivå og sånn? ;) Jeg kan ikke fatte at man kommer ut av å leve på fett uten noen plager eller feil. Vet det er en baktanke! Too good to be true!! Men kjempe moro at det fungerer for deg! Gleder meg til å se resultatet neste uke altså!

 

Hihih, ja jeg er glad det funker for meg. Føler det er veldig riktig. Er både mett og god, har mye finere hud enn før og bare føler meg generelt bra! Også elsker jeg all den gode maten som jeg lager til meg selv ^^ Fargerikt og sprøtt og smakfult og... nam, nå vil jeg ha middag!!!

 

Har vært veldig flink nå og tatt meg en 40 minutters zumba! Det er så moro ^^ Man får liksom dilla når man først er i gang :) Drakk opp over en liter vann også, så jeg tror jammen meg at jeg blir sliten av det om jeg ikke tenker over det! Og fant ut at alle trinnene jeg ikke får til, så kan jeg bare hoppe og snurre og tulle rundt som jeg vil, og ikke stå stille, for det ødelegger "mooden". Anbefales å prøve litt zumba! ^^

 

Åssen trening skal du gjøre sammen med lav-karbo forresten? Er det noe bestemt man bør jobbe med, eller er det samme som med alt annet?

 

I dusjen med svette meg. Så skal jeg spise så sinnsykt god fredagsmiddag ^^ Karbonader og ovnsstekte poteter og allskens snaskens godsaker. Åh, i love spending time with my self <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe gøy. Så jeg skal virkelig stå på mitt å kreve det jeg hadde hatt krav på dersom de ikke hadde drøyd i så mange år!

 

Det er så deeilig når man har funnet det som fungerer uten at man må sulte seg eller tenke slanking 24/7! Så er ikke sikkert at lavkarbo hadde vært noe for deg uansett, sånn hvis du vurderer det. For kroppen din er tydeligvis veldig mottakelig for GreteRoedemat!

 

Det har faktisk vært endel studier på akkurat det med forhøyet kolesterol og blodtrykk osv. Der ble det i alle fall konkludert med at det ikke blir forhøyede nivåer av å spise mat med høyt fettinnhold. Det er i kombinasjon med karbohydrater at kroppen reagerer på den måten. Så det er egentlig veldig flott, sålenge man klarer å holde seg på matta!;) Man skal spise mest mulig ubehandet fett, animalsk osv. Det er når alle de "menneskelagde"-trendene kommer inn i kosten at man får sånne feil og plager. I kost fra gamledager var det blandt annet ikke vanlig å spise store mengder korn, hvete, pasta osv og de slet jo aldri med sånne ting som vi har nå. Men det er jo ord mot ord. Vet ikke om jeg stoler blindt på det selv. Men har hvertfall vært UTROLIG godt med skikkelig feit mat! Har aldri spist så "usunt" i hele mitt liv:p

 

Når man går på ketolysekuren skal man drive med moderat trening hver dag. Ca 30 min hurtig gange er det dem ambefaler. For hvis man driver med intenstrening kan man bli svimmel og uvell pga karbohydratmangelen. Da vil jo kroppen forbrenne "seg selv" og når du foreksempel er på spinning går det jo fort 3-500 kcal på en time. Det er mye fett som skal vekk fra kroppen. MEN jeg skal uten tvil prøve meg på litt intensivitiet etterhvert. Nå går det i vandringer med hunden min foreløpig. Hun elsker det. Har kjøpt meg en sånn trekksele og magebelte. Så hun får virkelig kjørt seg, pluss at jeg får litt hjelp opp de værste bakkene. Vinnvinnsituasjon!

 

Hehe, koos deg massemasse med middag da! Ovnsstekte poteter med mais og er ELSK! <3 Jo, man skal ikke spise store mengder mais når man driver med lavkarbo. Der er dealbreakern din tenker jeg. Hvis det var noooe tvil. Hehehe <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe gøy. Så jeg skal virkelig stå på mitt å kreve det jeg hadde hatt krav på dersom de ikke hadde drøyd i så mange år!

 

Det er så deeilig når man har funnet det som fungerer uten at man må sulte seg eller tenke slanking 24/7! Så er ikke sikkert at lavkarbo hadde vært noe for deg uansett, sånn hvis du vurderer det. For kroppen din er tydeligvis veldig mottakelig for GreteRoedemat!

 

Det har faktisk vært endel studier på akkurat det med forhøyet kolesterol og blodtrykk osv. Der ble det i alle fall konkludert med at det ikke blir forhøyede nivåer av å spise mat med høyt fettinnhold. Det er i kombinasjon med karbohydrater at kroppen reagerer på den måten. Så det er egentlig veldig flott, sålenge man klarer å holde seg på matta! Man skal spise mest mulig ubehandet fett, animalsk osv. Det er når alle de "menneskelagde"-trendene kommer inn i kosten at man får sånne feil og plager. I kost fra gamledager var det blandt annet ikke vanlig å spise store mengder korn, hvete, pasta osv og de slet jo aldri med sånne ting som vi har nå. Men det er jo ord mot ord. Vet ikke om jeg stoler blindt på det selv. Men har hvertfall vært UTROLIG godt med skikkelig feit mat! Har aldri spist så "usunt" i hele mitt liv:p

 

Når man går på ketolysekuren skal man drive med moderat trening hver dag. Ca 30 min hurtig gange er det dem ambefaler. For hvis man driver med intenstrening kan man bli svimmel og uvell pga karbohydratmangelen. Da vil jo kroppen forbrenne "seg selv" og når du foreksempel er på spinning går det jo fort 3-500 kcal på en time. Det er mye fett som skal vekk fra kroppen. MEN jeg skal uten tvil prøve meg på litt intensivitiet etterhvert. Nå går det i vandringer med hunden min foreløpig. Hun elsker det. Har kjøpt meg en sånn trekksele og magebelte. Så hun får virkelig kjørt seg, pluss at jeg får litt hjelp opp de værste bakkene. Vinnvinnsituasjon!

 

Hehe, koos deg massemasse med middag da! Ovnsstekte poteter med mais og er ELSK! <3 Jo, man skal ikke spise store mengder mais når man driver med lavkarbo. Der er dealbreakern din tenker jeg. Hvis det var noooe tvil. Hehehe <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe gøy. Så jeg skal virkelig stå på mitt å kreve det jeg hadde hatt krav på dersom de ikke hadde drøyd i så mange år!

 

Det er så deeilig når man har funnet det som fungerer uten at man må sulte seg eller tenke slanking 24/7! Så er ikke sikkert at lavkarbo hadde vært noe for deg uansett, sånn hvis du vurderer det. For kroppen din er tydeligvis veldig mottakelig for GreteRoedemat!

 

Det har faktisk vært endel studier på akkurat det med forhøyet kolesterol og blodtrykk osv. Der ble det i alle fall konkludert med at det ikke blir forhøyede nivåer av å spise mat med høyt fettinnhold. Det er i kombinasjon med karbohydrater at kroppen reagerer på den måten. Så det er egentlig veldig flott, sålenge man klarer å holde seg på matta! Man skal spise mest mulig ubehandet fett, animalsk osv. Det er når alle de "menneskelagde"-trendene kommer inn i kosten at man får sånne feil og plager. I kost fra gamledager var det blandt annet ikke vanlig å spise store mengder korn, hvete, pasta osv og de slet jo aldri med sånne ting som vi har nå. Men det er jo ord mot ord. Vet ikke om jeg stoler blindt på det selv. Men har hvertfall vært UTROLIG godt med skikkelig feit mat! Har aldri spist så "usunt" i hele mitt liv.

 

Når man går på ketolysekuren skal man drive med moderat trening hver dag. Ca 30 min hurtig gange er det dem ambefaler. For hvis man driver med intenstrening kan man bli svimmel og uvell pga karbohydratmangelen. Da vil jo kroppen forbrenne "seg selv" og når du foreksempel er på spinning går det jo fort 3-500 kcal på en time. Det er mye fett som skal vekk fra kroppen. MEN jeg skal uten tvil prøve meg på litt intensivitiet etterhvert. Nå går det i vandringer med hunden min foreløpig. Hun elsker det. Har kjøpt meg en sånn trekksele og magebelte. Så hun får virkelig kjørt seg, pluss at jeg får litt hjelp opp de værste bakkene. Vinnvinnsituasjon!

 

Hehe, koos deg massemasse med middag da! Ovnsstekte poteter med mais og er ELSK! <3 Jo, man skal ikke spise store mengder mais når man driver med lavkarbo. Der er dealbreakern din tenker jeg. Hvis det var noooe tvil. Hehehe <3

 

Jeg har lagt ut min middag på bloggen, tenkte jeg skulle legge sånn kcalmengde der, så kan dere jo gå inn å se hvordan jeg ligger ann kcal-messig i forhold til dere. Så kanskje det går ann å kombinere lavkarbo med lavkcal =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, du driver å legger inn litt innlegg Loone? :) Hihih..

 

Men tenker over at du sier at du følte det som "slanking og sulting" å være på lavkalori - og da er det jo heller ikke riktig for deg! Jeg ser på det som bare sunt, og er aldri sulten fordi jeg ikke kan spise mer og tenker aldri slanking. Slanketanken har jeg hatt før, og den er farlig. Da går man bare alt opp igjen. Bedre å legge om hele livet føler jeg! Og det fungerer ^^ Så jeg skal nok stå på lavkalori.

 

Men skjønner godt at det er det vi gjør med maten nå som gjør oss dårlige. Det ligger litt i kortene! Bare trodde fett hadde noe i spillet å gjøre, men det har jeg ikke stikki nesa borti, så jeg stoler på deg ;) Hihihi.. Jeg har blant annet kuttet ut søtningsmiddel, for det er ikke bra for kroppen å få i seg falske varer. I hvertfall ikke så konsentrert som det! Samme hvor mye kalorier man kan spare på det, så har jeg tenkt at det er lurt å unngå det man kan. Så jeg bruker heller litt mindre mengder ekte sukker... smaker forsåvidt mye bedre også! ^^

 

Men du spiser jo sunt fordi om det er usunt, så jeg tror du må legge hodet på at du faktisk gjør en bra innsats for kroppen din!! Det kan jo hende det er denne livsstilen du skulle vært på hele tiden. Og tenker at kjæresten din nyter det også?! ^^

 

Så kjempe god ut den middagen du la ut i dag! Sånn blomkålmos skal jeg jammen meg lage en dag ^^ med skummetmelk og olje selvfølgelig <3 :) Hahah.. Men det så skikkelig godt ut! Bare kutte ut rekene jeg ikke liker og få på kylling kanskje? Mmmmmm! Bra du legger ut bilder! Trenger litt inspirasjon til mer mat.

 

Awh, så koslig å gå tur med hunden og sånt da! Jeg har ikke vært noe særlig glad i hund egentlig, men når jeg blir voksen og unga er ute av huset - da skal jeg ha en turkompis og kjeledegge! Inntil da er det katter som rocker mitt hjerterom<3 Hihi

 

Nei, nå får jeg komme meg i seng. Det sa jeg forsåvidt til meg selv for 1 1/2 time siden også, men man ser jo hvor bra det gikk... X) Gleder meg så til å sove lenge at jeg ikke får lagt meg. Hahah, opplegg. Får sette på litt ringenes herre på sengekanten så sovner jeg godt til alveprat og blodsprut!

 

God natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake:D Gikk i hele går og surmulte, helt til jeg fant ut at jeg nekta å tru på det som stod på vekta igår. Så jeg gikk på vekta en gang til i 7 tia, og veide da 82 igjen! Humøret steg som en rakett. Vi fikk besøk rett etterpå så rakk ikke skrive til dere. Så veide jeg meg igjen i morrest og fikk alt mellom 79,4 (!!!!) og 82,4! altså, 1-4 kg mindre enn veiinga igår. Så, jeg lar fortsatt registreringa mi stå der den står, men trøster meg med at veiinga er feil.

 

høres ut som der er lavkarbo som egentlig passer for deg loone. Det er som vennene mine og jeg egentlig fant ut også, at det finnes mange slankekurer som virker, men det er forskjellig fra person til person hva som passer. Du skal ikke gå sulten som du har gjort, og bare at det du får resuktater på å spise slkik du helst vil er jo kjempe bra! ;) det å slanke seg er en livsstilsendring og man kan ikke leve resten av livet uten å være fornøyd med kostholdet sitt, da vil man sprekke en eller annne gang.

 

gåturer med hund er så koslig. Tanten til kjærest har tre hunder så vi bruker noen ganger å gå tur med to av de. skal passe den ene i sommer, men den er så lat at det blir bare 10 min turer:/ ikke akkurat så veldig god trening i det:P

 

kjenmpe bra at du legger ut de oppskriftene loone. Tror det går ann å kombinere det, hvis en bare kutter ut smøret, har i mindre ost/kutter den helt ut og gjør små forandringer på det:)

Da skal jeg begynne å rydde litt i leiligheten, skal ha vors her ikveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake:D Håper frihelgen har vært stråålende hittill!!

Det er utrolig hvordan resultatet på vekten går utover humøret! Men så UTROLIG bra med nedgang, i alle fall på en lørdag da!! Gratulerer! Det fortjente du:)

 

Det er riktig som du sier, veldig mange livsstiler der ute, å alle fungerer ikke for alle! Sitrus finner jo alltid gode lavkallorimåltider. Mens jeg som er såå kresen i tillegg til at jeg ikke klarer å tygge ting med mye motstand gikk konstant sulten med vondt i hodet. Så egentlig hører jeg jo ikke til her inne, siden jeg har gått vekk fra GreteRoede. MEN, dere blir nok ikke kvitt meg fordeom altså!<3 Hehe

 

Ntåå, så søt hund som bare orker så korte turer da! Men småturer om sommeren er jo utrolig koselig. Da går det ann å ta seg masse pauser og heller bruke litt intervalltrening. Hehe

 

Bra dere liker det da!;) Haha, middagen min igår var over halvparten av dagens kalloriinntak for dere! Jeg tenkte at idag kom jeg til å ha gått opp endel for spiste sen middag i tillegg! MEN veide meg på morningen idag (gjør det egentlig hver morning) og vekten sto på 77,1 :)

 

Blomkålmos er virkelig å ambefale Sitrus. Det er dødsgodt! Splenda er foresten et "naturlig" søtningsmiddel. Det er laget av sukker, bare fjernet karbohydratene og kalloriene. Er det man skal bruke på lavkarbo. Å det smaker veldig godt! I tillegg er det jo bare sånn 2(?) kcal pr. spiseskje

 

Kos deg med vors da enrt! Drikk med måte. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra enrt!! :) Håper vekta lyser pene tall til deg neste uke også! Og bra til deg også Loone! Herlig at det går riktige veien.

 

Jeg er også sånn at jeg snikveier meg egentlig hver dag ;) Burde egentlig gi meg med det... Da må man liksom tenke mer over hva man gjør hele uka, i stedet for å ta det dag for dag. Det blir nok min utfordring fra neste uke. Skal være hjemme fra torsdag 4. til tirsdag 16. :s Uten vekt! Huffameg... tror jeg må være flink til å legge inn all mat. Eller i hvertfall regne på det mens jeg er borte. Det er så vanskelig når man ikke får styre inntaket selv. Mulig jeg skal på hytta med mamma også, så da blir det jo bare enda mer kos. Koslig og farlig^^

 

Og du må så absolutt ikke forsvinne herifra Loone! :) Da må vi i såfall lage oss et eget nettforum for alle livsstilsendrere :)

 

Heheh, artig å se kaloriutregningene på den type mat ja! Det strider liksom mot alt! Men jeg har virkelig trua på at det passer for deg og så mange mange andre. Spennende faktisk ^^

 

Huff, nå får jeg vel komme i gang med å vaske badet... Er liksom min tur denne uka. Men er så frustrerende, for han jeg deler bad med er så dårlig til å vaske, så det blir liksom en halv dagsjobb når det er min tur igjen. Mannfolk... Noen a dem må være redde for såpemidler tror jeg. Men men, frem med gummihandsker, skrubb, bøtte, gulvklut og en overdreven mengde salmiakk. Her skal det dufte reint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Bare en liten tur innom! Skal gå tur med hunden nå, så langt jeg gidder tenkte jeg! Var og trente i går, for første gang på en uke. Jogga i ca. 35 minutter. Er like letta hver gang jeg slipper å gå på tredemølla og holde på å daue etter tre minutter. Det gjorde jeg nemlig for ett år siden!

 

Ellers kan jeg jo si at jeg gleder meg til å komme tilbake til mitt eget kjøleskap (mitt tomme kjøleskap, that is) og mine tomme godterihyller.. Her var det ihvertfall full kos i går kveld. Så bra jeg i det minste får trent litt. Ellers stoppa vekta her på 84,2 i dag, så da er jeg nå bare gått opp igjen, da.. Den var nede på 83,9 i forrige uke tror jeg, så er jo ikke så mye opp, men går ikke akkurat nedover i det tempoet jeg hadde håpet heller. Jeg tvilholder på mitt mål - 82 kilo, det er dit jeg vil, uansett. Inntil videre altså. Men, med slike omveier som en hel uke med bare kos- da går det jammen meg treigt.

 

KAN DET IKKE BARE BLI VÅR!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kommer innom Ingsi! :) Og bra du kommer deg på litt trening også. Synes det er kjempe bra av deg jeg! Om det bare er en gang eller to i uka - jaja, du kommer deg faktisk på trening! Bare det synes jeg er en god ting! ^^ Og litt oppgang det får du fort av deg! Vet at du får det til! Når du er så nært mål også, så må du ikke gi opp! Kjør på, så er du der snart vettu.

 

Og jeg vil også ha vår... *sukk* I dagtidlig klokka 9 var det så utrolig fint vær, litt sånn våraktig. Så for meg å endelig kunne bruke verandaen igjen og spise frokost ute og bare aaaah.... Neida. Fortsatt 20 cm snø...

 

Jeg har vært superflink nå! Vasket i over en time, både bad, gang og kjøkken og vært ute med alt av søppel og dritt. Støvsuget også! Fy flate. Er ikke ofte jeg er så dyktig! Og så har jeg spist min første nuddelpakke etter at jeg har flyttet på hybel :D Det fortjener jeg nesten medalje for. Mens andre spiser det 3 ganger om dagen, har jeg frastått helt til nå! Var så sulten og gadd ikke lage noe spesielt, så fant jeg en pakke kjæresten hadde kjøpt når han var her ^^ Herlig! Nudler er jo godt da, selv om det er en pastabombe.

 

Huff, nå veit jeg rett og slett ikke hva jeg skal finne på... Skal få tatt noen bilder i akvariet og legge ut på bloggen i kveld som jeg hadde lovet i hvertfall. Fikk jo kamera man kan bruke under vann til jul! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå flink som vaska og skrubba badet! Og SÅ lite heldig som deler det med en gutt! De er bare grisette av natur. Alt de tar i blir griserier:p Haha!

 

Hehe, ja det er egentlig ganske syke mengder kallorier pr. måltid! Men foreløpig fungerer det i alle fall! Nå er kroppen min kommet i "ketosemode" Testet idag og da lå jeg på mellom 10 og 50 % ketose. Det er visst bra, for da har jeg fått i meg nok vann. Skal bli spennende å se hvordan huden min blir dersom jeg går ned videre i vekt fordi nå forbrenner jo kroppen bare fett. Foreløpig har huden hvertfall trukket seg sykt bra sammen. Syns ikke at jeg har vært større! Ikke engang på armene!

 

Ååå, Ingsi du er en inspirasjon! Syns ikke du gjør annet enn å trene nesten jeg! Imponerende!!:D Vekten kommer seg fort igjen når du kommer inn i dine egne rutiner og slipper all verdens fristelser fra omgivelsene dine! Men er 82 et delmål for deg, eller er det noe du har strebet etter lenge? Det er så deilig å være så nære. Nesten kjenne du får tak med fingertuppene! Men selvfølgelig tar det så sykt lang tid når man faktisk er nære. Det er noe møkk!

 

Idag har det vært snøstorm her Sitrus! kommet mellom 20 og 30 cm snø hittil tenker jeg! Bilen min er snødd inne!=O så må drive å sette på kjetting etterpå for å få den frem. Det er så kjedelig det!

 

Gleder meg til å se akvariumet!!

 

Foresten, hvis dere vil se hvordan dere ligger ann karbohydratmessig i løped av en dag så er det en kalkulator som regner ut på http://www.myoshop.no/shop/kalkulator_mat.aspx de har ikke alle slags matvarer, men mye i alle fall. Hadde vært morsomt å hørt hvor mye dere får i dere i forhold til meg. Jeg har spist litt over 8 gram idag. hehe

 

Ha en fiiin lørdagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søte fisker:D Den hvite og den oransje med utoverøyne er genialt kule! Jeg hadde masse sånne da jeg var yngre! :D

 

Fant ut at idag ble det 1950 kallorier totalt, så jeg ligger ikke sååå ille over dere! :) Med alt smøret, osten og fløta mi er jeg meget fornøyd altså! Kanskje det faktisk går ann å kombinere lavkarbo med lavkallori? Ikke at disse kostholdsekspertene ambefaler det..

 

God natt søtingene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, ja, slørhalene er styggsøte synes jeg :D Det var de første fiskene kjæresten kjøpte når vi begynte med akvarie. De har fått gjennomgå - for å si det mildt! Den orange har faktisk blitt halvveis kokt.. Kort historie; Vi var på ferie, kom hjem til grusomt møkkete akvarie, kjæresten fikk panikk og skulle ta ut fiskene og så ikke at han hadde hatt i rykende varmt vann i bollen hvor han la dem. Den har aldri vært helt god etter det :) En finne som er ufungerende, og rett som det er svømmer den opp ned og sidelengs. Huff, stakkars.. Og den hvite er så søtstyggrar at jeg vet ikke hva jeg synes. Men de er nå fiskene mine da<3 Tar vare på dem uansett jeg ^^ Om de dør så vet jeg ikke om jeg vil ha nye men :) Vil nok heller ha ekte gullfisk. Er egentlig dyremishandling å avle opp slørhaler også, så..

 

Nei det var jo ikke ille kalorimessig da! Så godt :) 3 måltider om dagen ca? Synes alt du lager ser så godt ut ^^ Men det ser virkelig "lavkarbo" ut liksom! Synes middager generelt på lavkarbo ser litt kjedelig ut, fordi det ikke er masse masse salat og mais og paprika og nammenamme! Hihihi! Men det er helt sikkert godt uten også da! Og den desserten din...... AAAAAAAaaaaaaaaaaaaaargh. Ikke legg ut for mye sånt a! ^^

 

Åå flere enn meg som ville ha gull med Bjørgen i dag?? Jeg satt virkelig å klappet og hoppet på stolen og ville så innmari at hun skulle gå historisk inn til mål! Dæven så nære..! Hu er rå altså.

 

Jo, og i dag har det vært sinnsykt fint vær i Trondheim, i forhold til mange andre dager i hvertfall. Så jeg følte jeg MÅTTE gå på tur, men så orket jeg ikke, så da fant jeg ut at jeg skulle gå på butikken og pante de lusne 8 flaskene mine bare for å komme meg ut X) Hahah... Må liksom ha gulrota foran nesa og en grunn til alt. Så fikk jeg kjøpt meg vaniljesukker, Fun saft iste, epler og tomater også. Så da var jeg ute litt i hvertfall!

 

...forresten, han jeg deler med er i tillegg pakistansk svenske - så det er ikke så innmari lett å kumunisere om hvordan ting skal gjøres heller X) Hahah, det er faktisk helt komisk.. Jaja! Hihi..

 

God natt søte jenter! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YO !

 

Herlighet, så flink du er til å lage mat, Sitrus! Skikkelig mye som så veldig digg ut, og jammen er du flink både til å tenke sunnhet og pris. VELDIG bra! Kjæresten og jeg bruker altfor mye penger på mat. Før var vi flinke, men nå etter jul har det faktisk tatt helt av. Forferdelig unødvendig! Vi har null system og handler i hytt og pine. Før jul var vi altså flinke, da lagde vi middagsplan for hele uka (i perioder i allefall), og hadde storhandling på mandager. Så handlet vi heller litt nytt til helga, så ble det også et større skille mellom helg og hverdag. Det må vi bare gjeninnføre asap.

 

I dag gikk jeg altså så langt jeg gadd, så ble en veldig god tur. Var støl etter jogginga i går, så en og en halv- to timer med gange må jeg si meg meget fornøyd med. Føles så godt å bruke kroppen, det skal jeg bli mye flinkere til! Blir alltid i bedre humør etterpå. Jeg driver og prøver å finne ut hvor jeg skal melde meg inn på treningssenter, eventuelt OM jeg skal gjøre det. Vurderer Sats, men der får jeg ikke trent når jeg f.eks er hjemme på ferie, har ikke råd til noe annet enn det billigste studentmedlemsskapet... (ja forresten, jeg er student, liksom, har i allefall studentbevis! slemt, jeg vet.. vurderte et fag eller to, men så ble det nok med jobben! men kjekt å ha beviset!) :)

Så har vi 3T da, som jo er bra, men utrolig overfylt mellom ca. fire og sju. Jeg får vanligvis til å trene på dagtid, så igrunn er det ikke noe problem. Jobber veldig mye kvelder. Det positive der er også at de er medlem av gjestetrening, noe som gjør at jeg f.eks kan trene på Gjøvik når jeg er hjemom. Og om jeg skulle finne på å flytte noe annet sted til høsten så er det store sjanser for at de har gjestetrening der også (er litt usikker på videre studier/jobb! )..

Men vurderer også å ikke trene på senter en stund, heller kjøpe meg klippekort på svømming og gå turer/jogge.... er bare at været i Trondheim tror jeg kommer til å bli en utfordring! Dørstokkmila blir bare lengre hvis det regner.. det er ikke da jeg legger ut på joggetur, gitt.. Siden jeg meldte meg inn på treningssenter i fjor har jeg gått ned ca. 7 kilo, og jeg takker treninga, spesielt jogging og styrketrening, for det. Så logikken tilsier vel egentlig at jeg burde fortsette på senter, men jeg vet ikke helt :)

 

JAJA ikke deres problem i det hele tatt!! :)

 

Her har jeg hivd inn på med godis i dag og, det skal jammen bli godt med en ny start. Jeg orker ikke å vente til mandag med det, så jeg satser på å passe mye mer på matinntaket mitt fra og med i morgen. Hive innpå med te, gå turer osv!

 

Ha en nydelig helg videre, jenter! Slapp av og kos dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...