Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

 

Ååå' date=' Ingsi du er en inspirasjon! Syns ikke du gjør annet enn å trene nesten jeg! Imponerende!!:D Vekten kommer seg fort igjen når du kommer inn i dine egne rutiner og slipper all verdens fristelser fra omgivelsene dine! Men er 82 et delmål for deg, eller er det noe du har strebet etter lenge? Det er så deilig å være så nære. Nesten kjenne du får tak med fingertuppene! Men selvfølgelig tar det så sykt lang tid når man faktisk er nære. Det er noe møkk!

[/quote']

 

 

Hihihihi. Dette ble jeg glad for å høre:D Samtidig så klarer jeg ikke å ta det hundre prosent til meg, er sikkert fordi jeg er flinkere til å skrive f.eks når jeg har trent og er i det sunne moduset! Men jeg har vært veldig flink i perioder da, så TAKK uansett!! Har bare vært helt krizedårlig etter jul!

 

82 er et delmål! Det jeg drømmer om sånn i lengden, det er 78-79. Vet ikke egentlig HELT hvorfor. Er vel noe med det 7-tallet, som tidligere ikke engang var i min fjerneste fantasi. Men det høres bra ut. Vi får se :) Først tar vi 82, så tar vi 81, så tar vi 80. Begynner sikkert å bli fornøyd da, men tipper 79-tallet kommer til å trigge. Hvem vet, kanskje før sommeren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Ntåå<3 Stakars fisken! Men sånn var den ene min også, er jo vanlig at de har hjerneskader OG gullfiskhjerner. Haha! Det var i alle fall et skikkelig koselig akvarium! Mitt var alltid mer grønt enn vann egentlig. Klarte ikke å få det til å bli klart. På slutten av akvariumstiden min kjøpte jeg meg noen sorte fisker, husker ikke hva de het. Men de døde etter to dager og de hadde masse sniler i magen, som tilslutt spiste alle mine fisker og overtok akvariet. De ble stooore liksom, med snilehus og alt! Så tilslutt hadde jeg bare de en laaang stund, helt til moren min helte de i do

 

Ja, blir mellom 3 og 4 måltider om dagen, jeg liker veldig godt stooore måltider:D Men går jo ann å ta mange små selvfølgelig. Nå som jeg går hjemme er det veldig deilig med skikkelige varme måltider! Hehe, ja man ser jo nesten fløta og smøret i maten. Så det er ikke det magreste en kan finne.

 

:D Vi har ikke tv-kanaler vi da, så jeg leser bare på vg når alt er ferdig. Hehe.

 

Jeg mener det i alle fall 110% Ingsi!! Så bare ta det til deg!=) Du har jo gått ned masse også! 78-79 er jo ikke langt unna i det heletatt! Jeg veide faktisk 83,5 18 januar i år og idag var det nede på 77,1 så har faktisk gått ned 6,4 kg hittil i år! Når jeg, med alle mine rare kromspring i matveien får det til, da har jeg troa på at dere lavkalloridamer hvertfall får det til!! :) <3

 

Det er som ei god venninde av meg sier: "Gleden en får av å spise godteri kan ikke på langt nær måle seg med den gleden man lever med når man er fornøyd med seg selv og kroppen sin" Det er noe å tenke på nestegang hånden er på vei ned i godteskåla! Det tenker i alle fall jeg på:)

 

jeg sa godnatt ista jeg, men legger meg så utroooolig sent. hehe, ha en fiiin natt dere! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også et "store-måltider-menneske" Loone. Alltid stor middag! Sparer gjerne hele dagen for å ha en god middag. Det er så definitivt mitt favorittmåltid av alle^^ Nammm, gleder meg til middag i dag også :)

 

Treningssenter er nok tingen ja Ingsi. Jeg hadde ikke fått det til uten. Er alltid for lat til å trene ute når det er kaldt, for varmt, regner, snør - ja, så da blir det jo lite muligheter når man bor i Norge :D Også er jeg ikke glad i å jogge, så da blir det liksom bare å gå tur, og det er jo ikke den beste kondisjonstreningen. Men jeg liker å jogge i skogen da! Så når jeg er på hytta så har jeg mange fine turstier jeg kan løpe på. Ingen bilister som stirrer på meg, ikke masse folk som hører pesinga mi når jeg løper forbi, også er det mye mer moro å hoppe over stener, kvister og sau- og kubæsj enn å bare jogge rett frem på en kjedelig asfaltvei. I mine yngre dager jogget jeg også opp fjell. Det var moro! Grisehardt, men moro. Vet ikke om jeg noen gang kommer til å gjøre det igjen X)

 

Stakkars Loone da, du veit at du kunne bare gått inn på http://www.nrk.no/ol så sender de HELE OL live derifra!! Men nå er det jo siste dag i dag da :) Men da kan du få med deg mannfolka i kveld i hvertfall!! Det skal jeg! ^^

 

Jeg satt å så litt i går på hva jeg skal satse på av kilotall. Fant ut at når jeg veier 75, så har jeg fortsatt en generell BMI som viser overvektig. Så da tror jeg at 70 blir mitt o store mål. 10 kilo to go! Klarer det dette året her?? Hvis 80 tallet noen gang vil la meg gå forbi... Og vet dere, i dag så jeg endelig 80,0 igjen. Bah. Det var så godt. Så nå har jeg håp om at de siste grammene skal bare forsvinne av seg selv! Vil videre for pokker. Føler jeg har strammet meg opp veldig i det siste også, for speilbildet ser bare bedre og bedre ut, så det må jo gå i riktig retning!

 

Blir faktisk fortsatt så overrasket over hvor bra jeg ser ut når jeg ser meg i speilet^^ Selv om det ikke har gått med enn 6 kilo siden sommeren, så er det så stor forskjell som har blitt til på kort tid! Har ikke rukket å tenke over at det har blitt borte. Men er flinkere til å se meg i speilet og "sjekke ut" meg selv, og det hjelper veldig altså. Føler meg så bra! :) Gleder meg til å se hvordan -5 kilo til, og kanskje -10 en gang også, kommer til å se ut. Gleder meg så!!!

 

Men nå er det "frokost-tid" her. Huff, sover så lenge om dagen at det er helt skammelig X) Prøvde nemlig å se ferdig curlingfinalen, men herregud så treig sport... Men jeg får komme i gang. Var mye jeg hadde tenkt til å få gjort i dag. God søndag piker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt at vi er flere! Er det som er så UTROLIG deilig med lavkarbo. Man trenger ikke spare gjennom dagen, sålenge man velger ting med lite eller ikkenoe karbohydrater i så er det bare å pøse på!

 

Jeg har fått masse spørsmål fra sånne lavkarbopersoner på bloggen min om hvorfor i aaaaalle dager jeg teller kallorier og om jeg ikke har skjønt opplegget osv:p Men syns det er morsomt jeg. For kanskje dere får noen matideer fra meg også:D

 

Vet at det går på nett. Men, vi har så utrolig dårlig forbinnelse at jeg ikke ser annet enn "hakkhakketihakkehakk" Så orker ikke prøve engang.

 

Så gøy med et endelig mål Sitrus:D Du klarer det uten tvil i år sånn som du står på! Hva kategoriseres deres BMI som nå? Jeg har kommet meg vekk fra fedme! Et tall til mindre på BMI'en så er jeg under "lett overvekt"=D Begynte å gråte da jeg sjekket når jeg startet "ekstrem fedme" sto det. Men ALDRI mer!! Jeg må veie 67 for å være normalvektig. Så har 9 kg to go! Ligger ganske likt med gjennværende kg vi! Hehe :)

 

Deilig at du kan se forskjell!! Det er i alle fall en super motivasjon!

 

Det er lov å sove lenge i helgene! Litt av kosen det!

 

Jeg må bare skryte litt av meg selv, eller av effekten av detta fettet. Veide meg idag igjen og da sto vekta på *trommevirvel* 76 blank!! Det vil si at på de siste tre dagene har jeg gått ned 1,9 kg! <3

Siden jeg er i ketose så forbrenner ikke kroppen muskler. Så det betyr at jeg har gått ned 1,9 kg i karbohydrater og fett!! =O Lenge leve lavkarbo<3

 

Ha en fiiiin søndag jenter! Jeg tror jeg snart letter av glede. Så skal straks ut på vandring med dyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har jeg sitti i snart 2 timer og lett etter info om lavkalori og lavkarbo for å se litt for og i mot. Jeg kunne uansett ikke lagt om til lavkarbo som sagt, men synes det er spennende å lese om det. Og det er så uendelig forskjellig! Noen går ned 100 gram i uka, andre over en kilo, mens noen uheldige legger på seg. Og det gjelder både for lavkarbo og lavkalori. Interressant.

 

Men det som er, er jo at man uansett bør følge enten kab eller kal fullt ut som en livsstil, ellers har jeg ikke troen på det. Og jeg fant en dokumentar om hvordan kroppen fungerer med fett, som viser hvor viktig det er. Men jeg tror at siden det er så individuelt hvordan kroppen reagerer på stoffer, så er det viktig å få i seg både fett, proteiner og karbohydrater, men i riktige mengder og av riktig sort. Blir vanskelig skrevet det her, men det kommer rett fra tankene :D

 

For eksempel leste jeg et sted om oljer. At for eksempel solsikke og maisolje er direkte farlig for kroppen, mens rapsolje og olivenolje er bra ting. Det gjelder for begge livsstilene. Så det er jo mange ting begge livsstiler må legge til grunne for å være "sunne", if u see?

 

Skikkelig spennende å lese om egentlig. Men jeg tror jeg skal bli flinkere til å tenke over karbohydratmengden. Skal se dokumentaren om det når den blir ferdig, så får vi se om jeg får både fett og karbohydratangst :) Hahah...

 

Har du sett den Loone? Hvis ikke kan jeg tenke meg du vil :) Fant linken på TPB.

 

http://thepiratebay.org/search/fat%20head/0/99/0

 

Denne viser hvor feilaktig lavkaloridietter har blitt fremstilt, og hvor riktig det er med fett og proteiner. Gleder meg til å se den! Så noen trailere, og de så veldig bra ut!! Kjempe spennende. Blir middagsfilmen min i kveld! Filmen heter Fat Head for den som er interessert i å søke litt rundt.

 

Men uansett hvor riktig det peker i den ene eller andre livsstilsretningen, så føler jeg at lavkalori er og blir riktig for meg, så om jeg kutter litt ned på karbene så tror jeg at jeg kan komme godt ut av dette :) Jeg har jo lagt om livsstilen, og det er jo målet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også skulle jeg svare deg også da :D Jeg ligger på 26,7 nå, og om jeg går ned til 70 er jeg på 23,4. Synes det høres veldig bra ut ^^ På mitt tyngste lå jeg under fedme, og det er egentlig litt kvalmende å tenke over :s Never again!

 

Også selv om jeg har skrytt av deg på bloggen din, så sier jeg det her også; Så utrolig bra Loone :) Unner det virkelig all nedgang!!! Håper det fortsetter samme veien resten av uka!!

 

Huff, og atter en dag har jeg vimset bort heeele dagen på datan. Nå SKAL jeg lese. Dermed basta! X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får et helt annet syn på ting når man setter seg inn i lavkarbo. Fett har jo fått et så utrolig dårlig rykte! Det er jo ikke fettet det er noe galt med. Det er når det kombineres med karbohydrater at ting går gæli. Jeg kan jo fråtse i baconsnaks/svor, for der er det ikke spesielt med karber, men masse fett. Gjør man derimot det samme med en vanlig potetgullpose bør man investere i bukser med flexiliv for å si det sånn!!

 

Oi, det var jo en lav BMI! Min er mye høyere enn din. Men så er du sikkert mye høyere enn meg også:) hehe. Da ligger du nå innunder "lett overvekt" GRATULERER:D Det må da være kjempemotiverende. Å gå fra fedme til det på ett år. Det er superflott i alle fall!!

 

Har ikke sett den, men har lyst. Skal se ann om detta nettet kommer seg når våren kommer krypende. Håper i alle fall det! Så får jeg laste den ned da. Hvis ikke så er hvertfall planen at vi skal flytte innen sommerferien og der har vi tilgang til ADSL. Så da blir det andre boller!

 

Oljer er faktisk litt skummelt. Hvis man velger feil der så er det jo nesten som å spise gift! Jeg velger alltid olivenolje hvis jeg skal bruke det! Men nå bruker jeg jo bare meierismør så. Hehe

 

Kjempebra at du har funnet din greie og holder like fast ved den selvom du leser om andre livsstiler! Jeg er så lykkelig selv for at dette foreløpig fungerer kjempebra for meg!!

 

Det var ei dame som skrev til meg ista at hun mente jeg var skikkelig lat og teit som spiste masse fett og at jeg fortjente å gå opp den vekten igjen. Hun mente at folk ikke fortjente å gå ned i vekt hvis det var enkelt. Dumme kjærring tenkte jeg!!:D uff

 

ntåå<3 du er så snill Sitrus!! Vi fortjener alle all den nedgangen vi har (og iblandt fortjener vi nok oppgangen også. haha) Håper alle sammen får en kjempeuke og at vekta peker rett vei! Nå er det vel tre uker siden vi alle hadde kjempetall, nå er det på tide igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe dokumentarer tar for seg også Loone - at verden bare har godtatt "ekspertenes" tips om at fett er en grusom ting, og at alt vi får servert gjennom media stort sett er BULLSHIT lang vei. Gleder meg skikkelig til å se hele dokumentaren! Gå på youtube og søk etter "Fat Head" så kommer det opp trailere! :)

 

Hihi, ja det er kanskje lavt? Jeg vet ikke. Jeg er 173, så har jo litt høyde! Men sant nok, det er herlig å være i nærheten av normalvektig! Tror jeg har ligget over normalvektig i hele mitt liv. Ser det faktisk fra jeg var 3 mnd så begynte jeg å veie mye mer enn normalt :D Dumme foreldre, besteforeldre og oldeforeldre som skjønte at jeg var glad i mat... X)

 

Synes olivenolje smaker så vondt jeg da.. :) Rapsolje smaker ingen ting. Men den må være enten kaldpresset eller extra virgin leste jeg, ellers er den ikke bra. Må visst på butikken og se om jeg finner noe innen prisrekkevidde!

 

Hahah, ja, men jeg selv trodde ikke noe på at det var en sunn matvei når jeg leste om det for første gang... Trodde jo folka var skrudde i nøtta. Men etter at jeg prata med ei bloggedame, så skjønte jeg jo at det fungerer. Men å ha det som en livsstil tror jeg er vanskelig sånn som samfunnet og matveien er blitt! Å unngå alt vi er strødd rundt oss med karbohydrater må være et sant helvete :s Bare i et eple er det jo 10 g eller noe? I hvertfall en hel masse!

 

Men nå har jeg vært skikkelig flink. Endelig fått lest nesten 3 timer. Men lesingen blir ikke så effektiv når jeg for annenhver setning bryter ut i; ÅÅÅÅÅÅÅÅ DET ER SÅ KJEDELIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!!!!!!!!!!!!!!! ... :)

 

Middagstid! Og jeg gleder meg like mye i dag som alle andre dager ^^ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå skal jeg både gjøre dere glade og skremme vettet ut av dere. I hvertfall av meg selv :)

 

Jeg har sett på dokumentaren "Fat Head", og i starten var budskapet ganske ålreit for min del. Jeg fikk inntrykket av at så lenge du spiser og trener, så har kroppen din det bra. Du kan leve på mc' donalds mat uten at det ødelegger deg, så lenge du også er i litt bevegelse daglig.

 

Budskapet i starten er altså;

* Ikke spis mellom måltider - for det er dét som gjør deg feit

 

Så tar han for seg hva slags mat vi spiser i dag, og sammenligner med et historisk overblikk. Hva spiste urmennesket? Jo, kjøtt, produkter av dyr, noe frukt og nøtter. Hva spiser vi i dag? Menneskeskapte varer.

 

Og hvordan har det påvirket mennesket? Før hadde vi kraftigere skjellett, finere tenner og var generelt i god stand. Vi lever mye lenger i dag, men er til gjengjeld skrøpligere, har dårlige tenner og er uregelmessige fysisk.

 

Dokumentaren tar for seg hvordan kroppen håndterer ulike matvarer. Kroppen har to forskjellige kolesterolproteiner (etter det jeg forstod), hvor den ene legger fett til lagring i celler, mens den andre tar ut fettet og sender det til leveren hvor det brukes til energi. Altså, kolesterol er en bra ting. Uten kolesterol fungerer ikke menneskekroppen! Uten kolesterolet får vi heller ikke fettet - og uten fett fungerer ikke menneskekroppen, for alle deler av kroppen trenger fett - kort fortalt.

 

Så hva skjer når vi tar vekk fettet. Fett og karbohydrater er tett sammenkoblet, så om du fjerner fettet, blir det store mengder karbohydrater. Uten karbohydrater blir det store mengder fett. Altså inneholder magre matvarer store mengder karbohydrater og lite fett.

 

So what? Karbohydratene ta's opp i kroppen og omgjøres til sukker, som igjen lagres som ekstra fett i cellene. Om vi spiser fett, vil fettet være fett og brukes til riktige prosesser. Altså, med et kosthold basert på magre matvarer spiser man, oversett til kroppens omendring, sukker. Det fører til høyt blodtrykk, diabetes og en ufungerende kropp.

 

Faktisk er teoriene slik, at et kosthold med lavkalori øker sjansen for hjertesykdommer. Klarer ikke helt forklare hvordan, men det har noe med at de riktige stoffene som kunne vært brukt til å tette sprekker i blodårene ikke får tillatelse av kroppen til å være der. De blir "feilbrukt".

 

Så egentlig, hvis man går inn for at alle disse teoriene stemmer, så er det helt skummelt farlig å leve på lavkalori.

 

Gjennom filmen har jeg bare lent meg mer og mer tilbake og blitt litt redd, litt sint og litt facinert av de fakta som blir presentert. Forskere har så ekstremt lite bakgrunn for alt de sier, så jeg vet ikke om jeg skal tro hverken på det ene eller det andre. Etter å ha sett filmen vet jeg at å tenke på karbohydrater er mye viktigere enn å tenke på kalorier - men ikke på et ekstremt nivå. Jeg tror at om man skal lykkes med å leve "sunt" og virkelig slik kroppen trenger det - i vårt samfunn I DAG, så kan man ikke gå for ekstreme varianter. Man burde ikke leve fullstendig lavkalori eller fullstendig lavkarbo, for det er rett og slett ikke mulig. Vi er også omgitt av så mye godt, at det er bare dumt å lage oss grenser og avsperringer på maten. Vi lever bare én gang folkens!

 

Men nå skal det vel sies også at det ikke er farlig å leve ekstremt på en livsstil i et år eller to. Jeg vil tro det er mer snakk om de som ALDRI spiser noe annet enn akkurat det de er tillatte til å spise. Og jeg tror også at det er disse menneskene som ikke er lykkelige.

 

Jeg har vel bestemt meg for at jeg etter hvert skal tilpasse meg mindre karbohydrater i matveien. Å holde seg under 100 gram per dag synes å være et magisk tall for en god livsstil. Da kan man spise litt knekkebrød eller brød, pasta og frukt - uten at det ødelegger for noe som helst. Jeg vet også at det passer meg godt, for jeg elsker frukt, rotgrønnsaker og gode og varierte måltider. Jeg vil også bytte over fra noen magre til normale varer, men ikke alle varer, av forskjellige grunner. Jeg vil holde ett passe lavt kalorinivå - for det er sant som det sies at man går ned i vekt av å minke kaloriinntaket. Men det trenger jo ikke å gå på helsa løs!

 

Synes det høres ut som en god plan. Selv om Grete Roede passer meg godt ellers også, så tror jeg kanskje jeg vil prøve å legge en finger inn i mindre karbohydrater. Det blir en slags middelkalori- og middelkarbo-livsstil? :) Høres ikke det bra ut a?

 

Nååå har jeg skrevet masse nå ^^ Men føler jeg lære masse av den dokumentaren!! Og jeg er veldig lett overbeviselig også da... Huff :)

 

Men hva synes dere? Høres det noen lunde riktig ut? Får det dere til å tenke?

 

Legger ut linken til dokumentaren en gang til sånn at alle kan laste den ned. Tok meg 3 timer, og ta det med ro, det er fullstendig virusfritt! :D

 

http://thepiratebay.org/torrent/4832098/Fat_Head_(2009)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre imorgen:D Da blir nettet til samboern oppdatert og da fungerer det kjapt i 4-5 dager igjen. Haha..

 

Oii, nesten 10 cm høyere enn meg!:D Men ja, da er det lett overvekt bare! Min BMI er på 27,9.

 

Hehe, jeg bruker så lite sånn oljer at jeg syns olivenolje er helt greit. Veit ikke om jeg har smakt rapsolje engang. Men uansett, holder meg til meierismøret mitt jeg altså!:)

 

Foresten, hvor mange kallorier er det i en "vanlig" skive brød? Fordi jeg bakte en form for brøderstatning ista. Egg, bakepulver og philadelfiaost bare. La ut opskriften på bloggen. Ble 55 kcal pr plate. Å da brukte jeg naturellen, fins jo i mager også. Kanskje noe for dere når/om dere går brødlei? Det blei jeg i alle fall fort og ofte før. Man kan bruke den som bunn i kaker også. Så hvis det er få kallorier kanskje det er et godt grunnlag for å lage muffins, rullekaker og tilogmed erstatning til sukkerbunn? Nå bare tenker jeg høyt her altså. Men smaken var så sjokkerende lite vond. Haha

 

Så utrolig flink som har lest:D!!! Haha, kjenner meg SÅ igjen! For det er SÅ KJEDELIG!!! Alt skulle vært filmatisert spør du meg!

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra vandring med dyret. Kjempedeilig vær! <3

 

Ha en fiin kveld jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke det siste innlegget ditt. Men hallo, så sinnsykt interessant den filmen høres ut!! Jeg gleder meg skikkelig til å se den og IKKE FADER om jeg venter til sommern med det. Om jeg så må kjøpe den!

 

Når jeg tenker over dette med fett og karbohydrater så blir jeg egentlig helt spagetti i hodet. Så kanskje den dokumentaren kan hjelpe litt, eller gjøre det værre? Jaja, time will show.

 

Syns i alle fall det høres utrolig lurt ut av deg å kombinere litt! Bare gjør det med måte, fordi, sånn som jeg har forstått da. Så har kroppen to måter å forbrenne; karbohydrater og så fett (lavkallori) eller kun fett (ketose). Dette er bare ett forslag: hva med å prøve å være i ketose i perioder og så holde deg til mager kost, med måte i andre perioder? For tror at mellom 60 og 100 g. karbohydrater pr. dag går inn under lave mengder i alle fall:) Sier ikke at du MÅ prøve ketose. Men, hvem vet, det kan hende du liker det:) Man kan spise babymais:p hehe.

 

Hahaha, for noen knappe uker siden smaddret vi alt som var av lavkarbo under "livsfarlig-herlighet-såmyefett-atdeikkedør"-kategorier. Utrolig hvor skylapper man har over ting man ikke vet noe om. Man skulle jo tro at disse forskerne som har prekket på oss lavkallori hadde GODT grunnlag for holdepunktene sine. Det er skummelt hvor lett det er å få "godkjent" at det er "dette og ikke dette" som er sundt. BLÆ!!

 

Jeg er GLAD du skriver masse om det. Sånne ting som dette er det ikke fysisk mulig å få nok informasjon om! Det er trossalt vår fremtid og helse det er snakk om!

 

Nei nå gleder jeg meg skikkelig til å se den!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja, men nå skal sant sies at jeg lar meg påvirke EKSTREMT av dokumentarer. Jeg tar alt for å være sant. Så egentlig skulle jeg nå sett en skikkelig positiv lavkaloridokumentar og veid for og i mot. Jeg er liksom typen som ser dokumentarer om ufo - og er bestemt på at det eksisterer. Eller som dokumentaren om at mennesket ALDRI har vært på månen. Når det er så mange argumenter mot at de har vært der, hvordan i helvete kan de ha fått det til?? Alt de har dokumentert er jo fullstendig feil. Vi lever i en syk syk verden full av syke syke mennesker som bare tenker på penger og makt.. Det er synd på oss småtasser som ikke gjør annet enn å bare følge etter og godta alt vi får servert. Litt flaut egentlig :s

 

Vi får se etter hvert om jeg prøver det. Kanskje når jeg flytter sammen med kjæresten igjen? Føler det er litt lettere med hans ekspertise på fett :D Prata med han om sånt i sta, og han kan jo alt. Gudene vet hvorfor han ikke bare gjør det han kan X) Det spør jeg meg selv om titt og ofte.. Men blir vel en kombi. Skal prøve å holde karbohydratene litt nede uansett, og se hvordan det går. Den kalkulatoren du la ut var jo veldig ålreit :) Bare notere meg de viktigste tingene jeg spiser mye av og få meg en oversikt!

 

Også spiser jeg ikke brød jeg da Loone, så jeg vet ikke rett og slett ^^ Her går det bare i husman knekkebrød. Sparer så sinnsykt med penger på det! Brød er liksom blitt sånn "borte og ferie" mat! Og da koser jeg meg jo veldig med det <3

 

Hahah, forresten, kjæresten hadde en stor ide en stund om å filmatisere pensum. Han sa det samme som deg, at all kunnskap skulle blitt trykket inn med filmer. Vi får se om han noen gang får det til. Å formidle er liksom hans brennpunkt i livet!

 

...lurer forresten veldig på hva Ingsi og Enrt vil si neste gang de kommer på. Stakkars, nå har vi skravlet grusomt Loone X) :) Hahah...

 

Også vil jeg bare si til hele verden og ikke bare bloggen til Loone, at jeg i dag har drikki 4 liter iste. Kjøpte en flaske Fun saft med iste smak, og den skal jeg si falt i smak ja... Her går det unna på høykant! Faktisk skikkelig ubehaglig å drikke så mye at spytt og kjøtt i munnen til slutt smaker iste! Blææ, tannpuss!

 

Godnatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :) Ja, dere har skravlet mye, men det er bare bra! Har vær innpå å lest, men ikke skrevet selv. Har sotte i går med tre søknader til skole og siste rest av eksamensoppgaven, så har ikke giddet og skrevet mer enn jeg må:D

 

Når det gjelder forskning på kosthold tror jeg det er som de fleste andre forskninger, en gruppe kan finne et resultat og en annen får noe helt annet. Så blant annet på vg igår hvis en skal ned i vekt skal en spise det en liker, bare i moderate mengder. MEd å gjøre det på denne måten er sjansen mindre for å sprekke. Og det stod også at sjansen var størst for å lykkes den første eller andre gangen en slanket seg. Linken til artikkelen: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=579521

Det at lavkalori kan gi større risiko for hjerte sykdommer tror jeg er avhengig hvilken lavkalori diett man tar utgangspunkt i. Tar man de som spiser 700 kcl om dagen eller de som kun spiser en pizza dagen vil det være farlig. Det er forskjell på og spise normalt og sunt (slik dette legge ropp til) eller å leve på shaker og lavkcl der.

 

Men nå må jeg på skolen og levere eksamensoppgaven! ENDELIG ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Helt enig Enrt! Det er nok mye varierende. Men den artikkelen på VG leste jeg også i går, men jeg så egentlig bare på den som reklame for vektklubb på VG... :D De har det med å reklamere for seg.

 

Men jeg synes tanken er helt riktig. Å spise ting man trives med, og det å kunne spise av alt det gode vi er vokst opp med og ser foran oss hver eneste dag, det kan umulig være en feil måte å leve på. Så en artikkel her om at gjennomsnittsalderen bare stiger og stiger uansett, så med dagens medisiner så er det vel mye som skal til for at kostholdet ødelegger en.

 

Gratulerer med overstått eksamen :) Så godt da! <3 Så flink du har vært! Jeg er så utrolig lite klar for noe som helst av eksamner. Godt jeg ikke har dem før slutten av mai!

 

Også snikveide jeg meg i dag... Det må jeg seriøst slutte med, for det ender vel opp med at jeg blir skuffa på veiedagen, men den viste i hvertfall 79,4, så nå håper jeg det har løsna! Kjører på med en treningsøkt nå før frokost og håper jeg brenner fett resten av dagen også :)

 

God mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er å helt enig:D

Bra vi er så enige her. Hehe

 

Så godt å høre at du er ferdig med eksamnen din enrt!!!!!!:D Det må være en utrolig god følelse! Skjønner at du bare har skrevet det du absolutt må da altså! Skolesaker ødelegger motivasjonen til å leve omtrent. Haha!!

 

Jeg er sikker på at uansett hvem livsstil man ender med å velge så vil man sprekke dersom man tvinger seg selv til å like den. Som suppedietten, genial! Man går ned mangemange kilo på kort tid! Men man tvinger seg selv til å spise det samme dag ut og dag inn. Ikke veldig forfyllende over lengre perioder for å si det sånn:p

 

Grattis med snikveiing!!:) Nå løsner det ENDELIG! Men ja, det blir ikke noe morsomt dersom den går opp til 80 igjen. Men så flink som du er, så gjør den nok ikke det!

 

Idag har jeg vært på det nye treningssenteret hvor jeg fikk medlemskap av foreldrene mine. Det var så deilig. Hele fem mennesker som trente der da jeg var der. Så fikk skrapet sammen hele 2,8 trimpoeng idag. Meget fornøyd!

 

Jeg kjøpte foresten noe helt UTROLIG godt idag. Hvitløksost. Altså, sånn ostehøvelost som samboern sier. Den smaker himmelsk! Jeg er DEN hvitløksentusiasten. Hehe.

 

Håper dere har hatt en super mandag snuppsene! Nå sitter hunden min med båndet i munnen foran døra, så nå er det tydeligvis turtid. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de er veldig flinke til å reklamere for seg selv. velger å overse den delen jeg, og heller det andre. Det som egentlig står i oppgaven er jo at når en skal gå ned i vekt så må en ikke endre kostholdet så alt for mye. Og det er vel egentlig det vi alle gjør i tråden her, selv om vi velger forskjellige måter:)

 

Blir helt grønn av missunelse av tallene dine loone. Jeg også vil, så det var nesten jeg virderte shaker. Men det varte bare i et par sekunder, og takk for det. Er det noe jeg egentlig ikke har trua på så er det shake. jeg vet folk går ned mye med det, men de fleste jeg har hørt som har gått på det har gått opp like mye + litt til etterpå. Er det noe av dere som har prøvd 30 days da?

 

du fortjener virkelig at det endelig løsner nå sitrus. så krysser fingre, tær og alt som kan krysses for at du fortsatt er under 80 på onsdagen!

Så flink du har vært til å trene idag loone! Har planer om å prøve å komme meg ut å gå en tur, men får se om jeg rekker det etter jeg har vært på butikken. Skal handle inn for hele uka og kjøpe meg ny vekt! SKAL ha ny vekt idag, samtidig som jeg er redd for at hvis jeg kjøper ny vekt kommer den til å vise at jeg veier enda mer enn den jeg har. Selv om det bør være så og si umulig:P Gleder meg til å kaste den shit vekta!!

 

Ha en fortsatt fin mandagskveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant enrt. Ja reklamer har de nok av!!

 

Æsj, jeg får alltid sånne kommentarer "fint design, seeee på MIN blogg. blablablablabla!!!! gå inn a, sjekk den lizm"

Selvreklame er så utrolig slitsomt! Også blir jeg flau på dems vegne:p Ikke at det egentlig har noe med temaet i gjøre. Haha, men jeg blir så frustrert over at folk skal drive å reklamere seg selv opp i skyene. Har du ikke lesere uten at du må annonsere deg selv overalt. Da er temaet du blogger om rett og slett møkkakjedelig!

 

Så koselig enrt! Men skjønner at du ikke gidder shaker. Jeg synes den shaken til noka smaker så UTROLIG godt! Kunne "spist" den som godteri!:D Men i lengden er det nok ikke verdt å utsette kroppen sin for. Jeg føler at jeg endelig har funnet greia mi med lavkarbo!<3 Har ikke tenkt tanken om utskeielser. Det føles ikke ut som en diett eller en slankekur eller noenting. Det er bare DEILIG å slippe å tenke på at "nå måå det gå minst tre timer til neste måltid og om maks to skriker magen min ut hungersnødsrop som en idiot". Med lavkarbo kan jeg gå 4-5 timer uten at jeg kjenner noe sult! Det er sinnsykt deilig, for da kan jeg gå trykt i butikken uten at godterihyllene skriker navnet mitt. hehe

 

Så bra du har bestemt deg for å kjøpe ny vekt! Om den så peker litt opp, så er det bedre enn at du går der med den mongovekta du har! Blir spennende å høre hva den virkelige vekta di er:D *krysser fingrene for at den er lavere*

 

Foresten, Sitrus. Jeg tenkte, siden du skal endre kosten mot mer lavkcalkarb (kanskje det blir en ny kostholdsretning, hehe =D) så tenkte jeg da, at det går ann å investere i ketostix, fås på apoteket. Koster 54,50 for 50 stk. Da ser du hvor mottakelig kroppen din er for ketose:D Det er litt morsomt, syns jeg da, å se hvordan fargen utvikler seg. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hahahha! Enig.. Derfor vil jeg alltid heller svare dem på min blogg og få dem til å føle seg som shit, og faen ikke unne dem å gå inn på bloggen. Sletter det heller etter hvert når jeg tenker de har lest det. Drittunger kaller jeg det! Det er en grunn til at folk ikke gidder å lese; Ja nå har jeg sett på TV og skal pusse tenna. Hadde de lagt inn noen tanker om hva de så på TV og spinni litt rundt det, eller bare lagt til at; etter jeg har pussa tenna skal jeg dytte tannbørsten opp i rompa og danse som en høne i dusjen til sola står opp - da skulle jeg faktisk lest litt!

 

Heheh, tjaa, vet ikke hvor mye jeg vender meg mot lavkarbo. Det blir "lavere-enn-vanlig-karbo" tror jeg! :D Bare prøve å holde meg under 100. Blir ikke noe å prøve å vende meg over på full lavkarbo, for jeg vet ikke om jeg stoler på det. Og jeg er aaalt for glad i pasta, potet og ris og brød og alle godsaker jeg bare mååå ha! Så det kan aldri fungere. Men å kutte ned og faktisk tenke på at jeg faktisk får det i meg, det tror jeg på er viktig! Eks ikke bruke mager ost og matvarer jeg bruker en del av. Heller bruke mindre av normale varer liksom! Så jeg holder kalorinivået vettugt, men samtidig ikke kverker meg selv :) Har troa på det! Skal i hvertfall gjøre et forsøk!

 

Men pinnene så veldig kule ut! Ser ut som samme opplegget jeg bruker i akvariet for å sjekke verdiene i vannet :) Hahah!

 

Så bra du skal få deg ny vekt Enrt! Det er virkelig en ålreit investering. Trenger absolutt ikke være dyrt å få en god en heller! Kjøpte min for 250 eller noe? Husker ikke. Bare vet jeg synes det var billig, og jeg er kjempe fornøyd! Eneste er at den ikke kan stå på bad og fuktige steder. Så det er sånn soveromsvekt. Men så lenge det funker så kunne jeg godt stått ute på verandaen å veid meg jeg altså!

 

Huff, jeg har 45 sider å lese til kollokvie i morgen.. Begynner å tro at det ikke kommer til å funke :) Hadde mye mer lyst til å sitte på dataen og høre på musikk. Fått så dilla på Eminem og SnoopDog jeg nå. Er så bra!!! Mange år siden jeg har hørt på ^^ Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Kom på noe moro i sta. Kan vi ikke legge inn mål av oss selv en gang? Lurer så på hvordan vi egentlig ser ut i forhold til hverandre :D Legge inn sånn midje, navel, midt på håndtaka, rompe, øverst på lår og armer og sånn? Hadde vært litt moro! :) Vad tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtest da morsomt ut:D

 

Jeg er sikker på at jeg går av med seiern i magemål! Det er helt utrolig, skjønner ikke at jeg kan ha SÅ stort mål rundt magen, 103!! Når jeg veide 90 kg var det 114 liksom. Har nesten ikke gått ned noe i mål der i forhold til vekta *aaargghh*! Jeg så på før bildene, før jeg starta på ketolysa, ser nesten ikke forskjell:p

 

Idag har det faktisk vært den fineste dagen hittil i år, sånn værmessig. Så jeg og dyret mitt har leket ute i halve dag:D også gikk vi i 20 min for å møte samboern på vei hjem fra jobb. Jeg hater å gå tilbake. For når jeg snur er jeg så sliten at jeg ikke vil mer :D haha

 

Gleder meg til å høre om veiing imorgen. Husker ikke når alle har men Sitrus. Vurderer å ringe ambulanse så jeg får kryssa ribbeina for deg=p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det slik at sitrus har på onsdager og resten har på torsdag da? KJæresten kom på å fortelle meg at årsaken til at vekta forandrer seg når jeg flytter vekta en mm er pga gulvet da. Veldig smart å kanskje nevne det ETTER jeg har kjøpt meg ny vekt. Så ser egentlig ut som jeg veier ganske likt på begge vektene. Men det vil nå vise seg på veiiedag når jeg har tenkt å prøve med begge to. Tar litt lengre tid, men greit å få sjekka 100 % hvordan vektene er i forhold til hverandre. småsjekking kl 11 om kvelden, trøtt og jævli er ikke sikkert var det smarteste:p

 

Jaa, jeg vil gjøre det! Kan ikke alle måle seg litt forskjellige steder neste veiedag? :D så kan vi avtale på forhånd hvor en skal måle. For eksempel avklare hvor midja er, hvor magen er og slikt. For rundt midja er jeg vel 83, mens rundt magen er det vel over 100 til meg også (Skrekk og gru, tenkt at vi er over 1 meter rundt magen. Høres mye ut)

 

Jeg liker at du har fått dilla på eminem iallefall. ene x'n min begynnte å få meg til å høre på han når jeg gikk i 8, og etter det har jeg bestandig likt han! Passer egentlig ikke helt inn i resten av musikksmaken min men.

Føler med deg når det gjelder skole. Haater å ligge bakom. Så synd at jeg gjør det nesten konstant da:p

 

Forresten har jeg fått infeksjon på øyet og har dermed ikke lov til å bruke linser på minst en uke. Dermed blir det ingen håndball trening! ÆRH! da må jeg gå som en helt de siste dagene. Siden jeg og kjærest har 6 årsdag idag, blir det kos og ingen trim. Imorgen derimot skal jeg gå minst 3 km, så blir iallefall noe. Treningen er virkelig på bunn for tiden, jeg skjemmes nesten jeg.

 

DSa skal jeg lage vaffel med is, da jeg og kjærest har 6 årsdag idag! Har igjen 400 kcl idag så kommer til å overstige dem, men værdt det! Må nyyte at jeg har vært sammen med værdens beste i 6 år! *Kliss, kliss* :)

Ha en fortsatt fin kveld jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nok sant. Men jeg tenker fremdeles på Ungogtung og Anjo og de har andre dager trooor jeg? HVOR er anjo????

Ungogtung ble jo borte for lengesiden, men jeg sitter her med håp om at hun en dag vender tilbake til oss:D Og hvor ble han gutten av som postet et par innlegg bare?

 

FOLKENS KOM TILBAKE TIL OSS!!

 

Hehe, det er så typisk mann å informere om noe sånt ETTER at vi har investert tid og penger i noe vi ikke trengte. Men hvis det er til noe trøst så gjorde jeg akkurat det samme ifjor sommer:p Så jeg har å vekt + kontrollvekt, de viser 100 gram forskjell som regel men det varierer hvem som viser mest:p haha!!

 

Det var egentlig litt godt å høre at du også har det(a) For jeg har liksom trodd at magen VAR midjen. For har aldri hatt midje før, ikke når jeg var tynn engang. Er ganske brei hele veien, på en måte. Hehe. Men hørtest lurt ut med måling på veiedagen. Da kan vi jo se om vi har gått ned noe til nesteuke:D

 

Hva med:

- Hals

- Overarm

- Bryst

- Midje

- Hofter

- Stump

- Lår

 

Er vel ikke flere steder man måler, eller? =p

 

Jeg skulle aldri sagt at det var fint vær her idag. Nå er det full orkan omtrent ute. Bikkja blei blåst over ende når hun var ute å luftet seg ista. Haha!

 

Visste dere foresten at kropsfettet våres er mettet fett? Det ante ikke jeg. Har aldri tenkt over det engang. Hvordan kan det være farlig for oss, når det er det vi er laget av tenker nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Da står jeg opp litt ekstra tidlig i morgen og gjør en rask målings! Tar så mye tid før man skal på skolen synes jeg X) Skal jo helst både dusjes, fønes, sminkes og ha i meg frokost før jeg reiser! Og kanskje huske på notatbøker og penn i tillegg. Huffameg :) Enda jeg står opp over en time tidligere så får jeg det ALLTID travelt.

 

Vi måler vel både midje og mage! Veldig glad i å måle midjen, for den begynner liksom å nyes! I hvertfall i forhold til alt det andre :) Liker midje og former! ^^ Det ser pent ut. Hadde det bare ikke vært så mye håndtak rett under den :D Men jeg poster mine mål i morgen etter skolen eller noe, så kan jo dere bare måle noe alla de samme stedene? Blir etter lista di Loone. Er ikke så mange andre steder å måle som "betyr noe" etter min mening :)

 

Men hvordan måler dere bryst? Under eller over eller midt på eller hva? Jeg har aldri fått til det jeg.. X) Har pleid å måle rett under, for det er liksom vanskelig å få noe nøyaktig tall over brystet synes jeg. Dessuten har jeg ikke noe der å skryte av heller! X) Skikkelig uheldig og har miniboobs. Men de er vel OK. Har latt meg overbevise av Linni rett og slett! ^^

 

Gratulerer så masse med 6 årsdagen da Enrt!! Jeg og kjæresten har 7 i sommer! Ingen av oss som husker dato, men nå har vi vært så på og av i de årene også, at det er bare sånn jubileums-måned i juli-august egentlig X) Har jo egentlig vært sammen hele tiden, bortsett fra 2 uker hvor vi ikke var sammen, og så har jeg flytta ut noen ganger fra den lille hula vi bodde i. Jeg klarer faktisk ikke å bo et sted hvor jeg ikke kan få sitte 2 sekunder for meg selv! Aldri mer minileilighet! Neste gang blir det minst 2 soverom så jeg har et kontor, ellers blir jeg bare gæærn :) Men vi har aldri klart å holde oss unna hverandre selv om ting har vært vanskelig da... Som klister og lim!

 

Det er vel lov å håpe om at folk skal komme tilbake, men tviler vel i grunnen! Men kanskje de leser lell? ^^

 

Heheh, ja, mener de nevnte det i filmen også Loone! At ekspertene kanskje har tatt fullstendig feil og at det er mettet fett som er bra for oss og umettet som ikke er det. Vi blir bare fôra med info som vi godtar. Men jeg skal love deg, det finnes nok værre fakta vi har blitt opplært med enn akkurat i maten... Bare tenk deg USA. Det er så korrupt at du skal faktisk ikke tro at du går rundt et hjørne når du gjør det. Verden er, som jeg har sagt før, et sykt sykt sted. Så vi får bare gjøre det beste ut av den mens vi er her! =)

 

Vi skribles i morgen! Jeg gleder meg!!! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man skal måle akkurat over brystvorta. Litt usikker, men meener å ha sett at det er det man gjør. Det jeg gjør i alle fall. hehe.

 

Æsj, jeg VET at i alle fall noe av min vekt har gått rett vekk fra puppa. Det er IKKE gøy. Men jeg har bestemt at dersom de blir borte under nedgangen så må jeg bare spare og få fikset det igjen. Tror man går på en ganske heftig psykisk smekk dersom man går fra D til A/B på kort tid. Jeg blir i alle fall lei meg når gamle BHer igjen passer. Men liker å håpe at det er ryggfett som har tatt kvelden:p

 

Ja, jeg mente jo selvfølgelig mage OG midje. Glemte bare å skrive mage:p Liker ikke tenke på magen min! I alle fall ikke enda. Haha!

 

:D Jeg glemte helt å gratulere! Men gratuleerer!! Håper dere nyter kvelden med massemasse kos! ooog håper dere møter 6 nye år med gull og grønne enger!! =D Vi har fire år i mai vi da. Har også hatt et veldig turbulent forhold Sitrus, så kjenner meg igjen der å jeg! Haha Vi bodde i ett år på 15 kvadratmeter. Fy fader så mye krangling!! For meg er også det HELT UAKTUELT å noensinne gå tilbake til!! MEN, nå skal det sies at man blir ikke mer kjent med hverandres dårlige sider enn når man faktisk ikke kan gå to i bredden i sin egen knøttehybel engang. Da er det ikke mye som ikke kommer frem for å si det sånn! *BAAAH* Men det siste året har egentlig vært en dans på roser (uten tornene) for oss:D<3

 

Vi skulle blitt forskere og informert folk om hvordan ting VIRKELIG er. Men ikke om død. Alle kommer til himmelen og møter de dem har mistet! Noe annet er destruktivt og ikke nødvendig å forske på. For død er død, da er det over. La oss tro på himmelen. Haha

 

Nå er filosofisieringen over for denne gang. Så er det en kjapp luftings på dyret og rett i seng. God natt søte små<3

 

I tilfelle jeg ikke har sagt det nok ganger idag: GLEDER MEG TIL Å HØRE RESULTATET IMORGEN SITRUS!!

 

 

God natt<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Jippii! Fikk tid til å skrive inn allikevel ^^ Stod opp en halvtime tidligere enn jeg skulle. Var veldig klar for veiing og måling!

 

Vekta stoppet på 79,5 - altså 1 kilo ned fra forrige uke!! ^^ Veldig fornøyd i og med at vekta ikke begynte å gå nedover før i helga! Hurraaaa! Tror det er store vannmengder som har hjulpet. Har ikke vært flink nok til å få i meg væske siden jul. Men skal virkelig fortsette med 3 liter! Fungerer som magi på flesket!

 

Og nå var det moro å måle igjen altså! Jammen ser jeg forskjell fra når jeg begynte for et år siden, og fra kurset som jeg sluttet på i august og nå!!! Det er MANGE cm det er snakk om! Men jeg målte ikke hals, for der har jeg aldri hatt noe flesk. Også målte jeg under brystene, for jeg får alltid sinnsykt forskjellige mål der. Kan jo alltids måle over også, men tenker under er greit. Er liksom der man skal måle for BHstørelse og sånt å! Målte høyre arm mens jeg holdt den rett ut, og låret målte jeg på sitt største øverst og på midten hvor jeg har målt før.

 

Så her er resultatene jeg hadde når jeg var ferdig på kurset i august i år, og resultatet nå, og hva jeg mener å huske jeg var på når jeg begynte for et år siden;

 

Sted - August09 - Mars10

overarm - 32 -32 (Noooo! Hvorfor vil ikke armfettet bli borte???)

bryst - 88 (målt ulike steder..)

midje - 87 - 82,5 (tror jeg startet på 92 eller noe!)

navel - 94 (var på langt over en meter i starten,husker ikke tall)

rompe - 108,5 - 106 (114 når jeg begynte)

lår - midt 58,0 - øverst 62,4 midt 54,5

 

Blir mest imponert over midjen egentlig jeg da! På et år så har den altså gått inn nesten 10 cm! Det synes jeg er bra :) Og rompa har snart 10 cm jubileum den også! :D Hihih..! Så nå kan jeg bare fortsette å drømme om at lår og armer kan finne det for godt å fjerne noen cm fra seg de også! Nå skal det sies at armene har fått mye mer muskler enn i sommer også, så det har vel litt å si det og.

 

Men jeg er i hvertfall fornøyd :) Masse masse cm - og nå er det faktisk 13 kilo også - som er bortevekk! Huraaa! ^^

 

Gleder meg til å se deres vekt og mål i morgen!! Grugleder meg til å se hvor mange kilo du har fått vekk Loone! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...