Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

takk :) SÅ artig at vi som har kjærester faktisk har holdt ut med de så lenge:p i vennegjengen min er det vi som har vært sammen lengst, og alle ser på oss som et gammelt ektepar nesten. At bestevenninna mi og typen har vært sammen i litt under et år mindre er det ingen som tenker over:P

 

GRATULERE SITRUS! Kom med et høyt yes når jeg leste at du endelig hadde kommet under 80! Er jeg alene på 80 nå da? Imponerende jenter! :) du har hatt stor framgang i målene dine da sitrus. Selv om det er vanskelig å se det selv at du har gått ned så er jo det et levende bevis på at du har gått ned MYE!! gleder meg til å se dine mål loone. Tror vi faktisk har ganske like mål sitrus. men lenge siden jeg har målt over alt nå, så jeg skal ikke si noe for sikkert.

 

den nye vekta er jeg ganske bestemt på at skal byttes inn. Jeg skulle snikveie meg idag, og da med begge vektene. jeg veide 82,2, og etter gårsdagen synes jeg ikke det er så ille. Håper å komme under 82 imorgen. Den andre vekta ja, den var sær. Skulle legge den til der jeg skulle veie meg og den begynte på 1,5 kg. Nullstilte den og gikk på vekta, og jeg veide 64,4 KG! Haha.. hadde det bare vært så enkelt:p Veide meg etterpå og veide 83 og noe. Nesten 20 kg på et par sekunder, det må være ny rekord i å legge på seg:P tror heller jeg stoler mer på min rare, gamle, sære vekt jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Haha, så morsomt enrt! Et år er jo ikke egentlig lenge når man er oppe i 6-7 år. Men kanskje vennene deres syns at du og kjæresten er mer sammensveiset enn hva det andre venneparet deres er? Uansett er det jo søtt<3

 

SIIIIIIIIIITRUS:D:D:D:D GRATULERER!!! Det er så vellfortjent og veldig på tide at den vekta slapp!! Kjempeglad på dine vegne!! Måtte si et lite jess for meg selv da jeg så det jeg også!! Sa det tilogmed til samboern igår at jeg gleda meg til å se. For man blir så motivert selv når det går bra med andre!! <3

 

herlighet jente, du er jo ei litta rype! Jeg er nesten helt sikker på at jeg er myyyyye breiere enn deg overalt! I alle fall lårene, jeg har kembogigantiske lår! Men skal vente med å måle til imorgen. Rett skal være rett. Hehe!

 

Hadde også byttet inn den vekta da ja. Men tenker du trakk godt på smilebåndet når det var så få kg! Tenk når den tid kommer<3 Hååååper du kommer under 82 imorgen!! Jeg tror du og anjo ligger ganske likt vektmessig. Men hvor høy er du enrt? Sitrus er nesten 10 cm høyere enn meg. Hehe

 

Igår fant samboern ut at vi skal begynne å tenke på å få unger da. Ble litt paff jeg! Vil egentlig slanke meg ferdig før jeg skal ha barn. For syns gravidmager er kjempefint! Men med masse fett og valker.. ikke fult så fint. Så jeg håper han kan vente litt!! Hehe.

Jeg har endometriose så vi har funnet ut at vi skal bli tidlig foreldre, for ellers kan det jo faktisk hende at sjansen går fra oss. Men jeg er jo bare barnerumpa! Fortsatt 20 år. hehe Tror ikke det er før man er 24-25 at det begynner å bli vanskelig. Så vi har i alle fall litt tid, prøvde jeg å si til han. Hehe

Men er dere ikke enige? Bedre å være ferdig slanket før man blir gravid. Da kanskje det er enklere å holde vekten nede også? Liker å tro det =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk ikke tenk på. Barn ligger fortsatt ganske langt fram til meg, skal bli ferdig i danmark først og håper jeg er ferdig slanket innen jeg kommer tilbake til Norge igjen:P Så blir vel 25 år innen jeg har planer om å bli mor jeg. men er jo så babysjuk likevel. så tror det er bra enkelte av vennene mine begynner å få barn nåm så jeg har noen å dulle med;) Når kunne du tenkt deg å bli gravid da? hvis det hadde vært helt opp til deg.

 

Ja, det kan hende. Jeg er 1.70, så det vil si en bmi på litt over 28! dere hadde vel rundt 27 hvis jeg ikke husker heelt feil? Jeg liker egentlig ikke bmi siden det er så mye det ikke tar hensyn til, men greit å bruke det når man skal sammenligne hvor mye to stk veier når de ikke er like lange. Hvor lange er dere da? Har aldri tenkt over at dere ikke er like høy som meg:P haha.. her tar jeg alt for gitt jeg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skjønner jeg! Barn begrenser mye! Men nydelige er de lall!

Jeg har alltid hatt lyst til å være ung mor jeg altså:D Til og med før jeg fikk vite at jeg har endometriose. Men nå har jeg på en måte litt tidspress på meg. Regner med at jeg blir ferdig med utdannelsen min før vi finner ut av at vi skal ha noe barn. Men kroppen min sier jo tikktakk så myyyye fortere enn alle andre. Og jeg vet liksom ikke helt om jeg vil ha prøverørsbarn. Selvom det selvfølgelig ikke er noe galt i det. Dem vet jo bare ikke om de barnene får senskader osv. Men, den tid, den sorg. Håper jo vi kan få barn naturlig:D

 

Min BMI er på 27,9 mens sitrus har under 27:O

Jeg er 1,65 også svarer jeg for sitrus likegodt, for jeg spurte henne her om dagen. hun er 1,73. Så dere er jo egentlig veldig like :) Mens jeg er dvergen her. haha.

 

Sitrus, du må gå inn på bloggen min foresten:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt lyst til å bli ung mor, men samtidig så er det så mye jeg vil gjøre før jeg får unger. Så, jeg tror jeg tar det når det kommer. er missunnelig når jeg ser de på min alder går med store mager da, vil aller helst ha en NÅ! :) Da har du jo også en unskyldning til å bli mor tidlig, ikke at man trenger det da, men ser de jeg vet som er gravid nå nesten må forklare hvorfor de velger å bli mor tidlig.

 

haha, vil ikke kalle deg dverg selv om du er 1,65. Du er jo bare 5 cm lengre enn meg, er ikke mye det. under 27 :) Wow, jeg og vil diit! :D

Nå skal jeg gå de tre km til jobb:) Alt er bedre enn ingenting:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hihihi, tusen takk :) Veldig evig glad for at jeg endelig kunne notere at jeg er under. Nå er det bare å holde det der! Og det gruer jeg meg til, men er samtidig knallmotivert. Får ikke veid meg neste uke siden jeg er hjemme!! WRÆÆL! Så nå må jeg altså klare å komme meg videre nedover uten treningssenter og push, og på mamma og kjærestens mat... I TO UKER!!!!!! Huffameg. Åssen skal det gå?? Får kjøpe meg en flaske til med sånn iste-saft, så tenker jeg at jeg får andre ting å gjøre enn å spise. Bare drikke drikke drikke ^^

 

Ååå så koslig med babyprat da Loone! :) Men det er jo litt kjedelig at du har tidspress på deg. Det skal jo liksom komme naturlig! Men skjønner godt om dere vil vurdere det. Det hadde jeg også gjort! Ingen ting jeg gleder meg så mye til som å bli gift og få noen søte små ^^ Og skikkelig artig at det var HAN som tok det opp!!! Kjæresten min har også prata på det i det siste skjønner du!!!! :) Hahahah... Jeg har alltid sagt "en gang i fremtiden" så vil jeg ha barn. Når jeg er ferdig med skole og har jobb sånn at jeg har penger til å forsørge. Men han har sagt det flere ganger nå at han gleder seg til å få en unge som han kan lære opp og være skikkelig pappa for! Hahah, tror de mannfolka våre er synkroniserte! X)

 

Men som sagt, JEG vil vente til jeg er ferdig med utdanning og sånt, men det gjelder jo for hver enkelt! Om du føler tiden er inne og du er klar for det, så synes jeg du ikke skal la deg stoppe av vekta. Når du blir gravid må du uansett fortsette med godt kosthold og trene! Er jo ikke alle som legger på seg av å være mamma heller. Er nok like mange som går opp som de som faktisk går ned! Tenk heller på dine muligheter og i hvilken fase av livet du vil være, ikke hvilken buksestørelse :D

 

Kjempe koslig!!! Gleder meg til å høre hva du kommer frem til. Ååå så koslig bare!!!! ^^

 

...og forresten, med 173 på sokkelesten og 80 kilo så hadde jeg BMI på 26! Bare for å være pirkete X) Gleder meg så til å bli det de dumme kalkulatorene sier er "normalvektig". Det er jo egentlig helt tull å se på, men blir litt moro å ikke gå under kategorien "fedme" liksom!

 

Gleder meg til å se deres mål også! Er litt artig med sånt ^^ Synes det er så herlig å vite at det er 10 cm mindre rundt midjen... Lurer på når det skjedde! Hihi! Men det er moro! Gud, bare 2 kilo til -15!! Da skal det feires ass! ^^ Kommer nok til å ta tid med meg nå fremmover, for nå har jeg jo teknisk sett 2 uker hjemme på "ferie" så to uker på skole (og NM i janitsjarkorps = ØL) og så er det påskeferie.... HUFF! Men etter det så skal alt gå raka vegen! Gleder meg skikkelig til å komme tilbake til gamle jobben i sommer og flashe min nye slanke kropp! Fikk jo skryt i sommer når jeg hadde gått ned bare 5 kilo, så det blir litt moro! Hihi ^^ Vi liker alltid gode kommentarer, gjør vi ikke??

 

Så flink du er som går på jobb Enrt! Jeg var flink og tok buss til dragvoll og gikk 15 min derifra. Var så fint vær! Egentlig skulle jeg vel mannet meg opp og gått fra byen og opp... Til våren!^^ Har masse å ordne i dag siden jeg reiser i morgen rett etter skolen. Vil ha reint sengetøy så jeg må vaske og ordne det, pakke klær og dritt og trompetsaker og konsertklær og pensko og kabeldritt til data og kamera og mobil og... Huff, ja, la oss si at huskelista er på 2 A4 sider.

 

Gotta get crackin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

http://www.greteroede.no/omgreteroedeas/1175265.o2.html

 

Hadde fått en mail med sånn grete roede nyheter, og så fant jeg tilfeldigvis denne - om hvordan grete roede hjelper hjertet ditt. I artikkelen høres jo alt vel og bra ut, men kverrulanten i hodet mitt trekker inn det de sier om lavkarbo. At det er bra for folk med diabetes å gå på lavkalori for eksempel. Etter det lavkarbodudes sier, så blir jo karbohydrater omgjort til sukker i blodet, og dermed farlig for folk med diabetes - og for folk med høyt blodtrykk. Men så finnes det jo utallige forsøk som viser at høyt blodtrykk reduseres og diabets kan forsvinne med lavkalori. Det sier så i mot seg selv at det er helt tullete X) Men moro å diskutere med seg selv.. :)

 

Og hele artikkelen fokuserer jo på at det er så bra for hjertet, mens lavkarbo igjen sier at lavkalori øker sjansene for hjertesykdommer... Hahah. Det er helt fjernt å sitte å tenke på. Vi burde, i år 2010, klare å bestemme oss for hva som er sunt og ikke?

 

Men det de argumenterer noe for i den dokumentaren er at forskere blant annet i USA får penger for å utføre og publisere resultater som de som betaler VIL SE. Altså, de får ikke penger om de publiserer fakta som går mot det "vi vet vi kan". Why? PENGER. Og det er faktisk forståelig. Og jo mer fokus det er på det såkalte vi vet vi kan, så er det klart vi ikke vil fokusere på de tingene vi ikke vet at vi ikke vet :)

 

..hadde en forelesning her om dagen om forskningsanalyser som gikk på "det vi tror vi vet, det vi vet vi vet, det vi vet at vi ikke vet, og det vi ikke vet at vi ikke vet". Fin ting å tenke på :D

 

Heheh, måtte bare dele, sorry X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er helt skummelt hvor like dem er Sitrus! Skilt ved fødselen kanskje:p

 

Jeg har funnet ut at jeg skal skrive litt mer sånn personlig på bloggen min også. Å hva er vel mer personlig enn det som motiverer meg til å fortsette. Tenker at neste gang står denne gruppen her i fokus, for å si det sånn:D

 

Haha, 2 A4 sider ja. Flere som lider av gullfiskhukommelse når det kommer til pakking ser jeg!!:D

 

Babysnakk er kjempekoselig<3 Omtrent samtlige av venindene mine er gravide eller har baby nå, så jeg henger allerede etter i min vennekrets. Men trenden med å bli tidlig mor er jo helt syk her nede rundt oslo!! Tror kanskje det er mest utbredt her. Er i alle fall en million "ung og mamma" blogger, hjemmesider, twittere osv. Er kjedelig å ha det presset på meg. Men er veldig glad mamma fortalte meg at jeg har det. For tanten min (hun er over 30 nå) slet fra midten av 20-åra med å få barn. Den eldste er bare tre år nå. Så dem forsøkte i mange år før de måtte ha prøverør. Hun visste nemlig ikke at hun hadde det.

 

Jeg tror noe av grunnlaget lavkarbo har med å si at lavkallori er helseskadelig er at INGEN, ingen klarer å holde seg på matta over veldig lang tid. Man får noen skikkelig sprekker hvor man da får i seg store mengder karbohydrater i tillegg til fett. Det er jo samma med lavkarbo. Men der har man stabilt blodsukker, pluss at ketose gjør at man mister matlysten.

 

Det her er foresten sykt: Før hadde jeg alarm hver tredje time for å telle ned hvor lenge jeg måtte gå før jeg kunne spise neste måltid. Gikk gjerne dødssulten den siste timen. Nå må jeg ha alarm for å huske å spise etter 4 timer!! Har ikke noe godterisug i det heletatt og ikke tenkt tanken på å skeie ut. Samboern har tilogmed tatt av hengelåsen på godteriskapet! Så tror den største forskjellen mellom lavkallori og lavkarbo er akkurat det der. Skeier du ut med lavkallori er det fordi du faktisk sprekker og ikke klarer å dy deg. Mens med lavkarbo så er det rett og slett bare fordi du ikke gidder å telle karbohydrater. Mine tanker da. Om de er rette, deeet sier jeg ikke. hehe

 

Jeg har også hatt en liknende forelesning sitrus. Sånt er morsomt. Men min var rettet mot media: "Hva forskerne mener nå om en aktuell sak fremfor hva de forutså for 3-6 mnd siden" Det er sykt hvor forskjellige de to tingene er. Skummelt! Det er jo ekspertene og foskerne vi følger når ting skjer, som med svineinfluensa. Latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, jeg hadde aldri klart å gått sånn etter klokka når det gjelder måltider. jeg har bestandig blitt sulten etter rundt 2-4 timer, så spiser når jeg blir sulten. Blir oftere på dagtid, men mot kvelden så blir det sjeldnere. spiser du sånn etter klokka sitrus?

 

26 er kjempe bra da. og selv om en ikke mener bmi er noe særlig, som jeg gjør, så er det noe med å komme innom normalvektig. Sånn jeg satte målet mitt, 72. Da er jeg endelig normalvektig:p jeg har godterisug ca hver ionsdage jeg. SHiit og være på jobb og vasse i godter. Men har hold meg, spise en appelsin når jeg kom hjem istede:P merker dere at dere mister søtsuget når dere spiser frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en vanesak. Det er vel alt:D Var legen min som i utgangspunktet ba meg gjøre det. Kroppen blir veldig i ulage når en går fra å veie rundt 60 kg til plutselig å veie 90 på 7 mnd. Så det var en av tingene jeg måtte gjøre for å "få igang systemet" igjen.

"Heldigvis" har det vist seg i ettertid at jeg ikke var skyll i ALL vekten selv. Ble feilmedisinert pga senebetennelse i armen. Betennelsesdempende medisiner har syke vektbivirkninger. Så hvis dere noengang skal medisineres for sånt, DA bør dere lese på pakningen før dere tar det over lengre tid!:D

 

26 er jo bare bittelitt unna normalvektig:D Jeg er missunnelig Sitrus!:) Men det er så utrolig fortjent også! 72 hørtest ut som et bra mål! Så flink som ikke faller for fristelsen, DET er imponerende!! =D

 

Jeg har foresten vært syk siden sånn 20 februar eller noe liknende, hvis noen lurer på hvorfor jeg skriver så myyye her. Begynner å bli kjedelig å gå hjemme for å si det sånn!=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. jeg skal aldri gå på betennelsesdempene etter å ha lest det der:o Greit å vite at alt ikke er din egen skyld da. iallefall når det gikk så fort oppover da. jeg kan ikke skylde på noe annet enn meg selv, og det er litt skummelt. At jeg selv har "ødelagt" kroppen min så mye. Skummlet! Men, vi tar iallefall tak i det! :D Dette er vel første gangen du slanker deg da loone?

 

bare bra at du skriver loone! :) artig å vite at det bestandig er skrevet når en sjekker! Har egentlig ikke tenkt over at du skriver mye heller, skriver en del selv. Må innom minst en gang per dag hvis ikke får jeg skikkelig dårlig samvittighet. Håper du blir frisk snart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Ja, forstår den altså. Men jeg har vel aldri, og kommer nok aldri, til å følge grete roede opplegget fullstendig slavisk. Jeg klarer ikke tenke "ÅNEI nå har jeg brukt 6 kosemerker!!!" og sånn :) Det går bare ikke. Tenker heller ikke på klokka, annet enn hvis jeg spiser middag 5 og så klokka 22 begynner å tenke; åfaen sku kanskje spist kveldsmat??? Men det varierer så veldig. Noen dager kan jeg spise ti tonn med mat, andre dager finnes jeg ikke sulten. Opp og ned! I dag er en litt "ti-tonn"dag. Så da ble det tidlig middag også får jeg spe på med en god kveldsmat senere!

 

Også blir søtsuget borte av frukt ja! Men det er ikke alltid. Men merker at det fungerer veldig godt med ananas, for det er så innmari søtt. Men eple er det ikke sikkert jeg merker noe av. Det går også opp og ned :) Appelsin er nok en lur ting! Spiser masse appelsin i påska! ^^

 

Og apropos påska. Det er virkelig en helliguke for meg. Den viser på en måte i hvilken front jeg står på med Grete Roede. Jeg vet at jeg skal kose meg med godteri og feit hytte-mat hver eneste påske i hele mitt liv, og det er ikke noe jeg gir opp fordi jeg "slanker meg". Det går bare ikke ann. Samme som med jula! Spiser og koser meg! Men jeg tenker jo over det! Det er det nye. Jeg tenker over at en marsipanbit er verdt en diger boks med kokosboller og jeg vet hvor mye jeg faktisk får i meg. Men jeg KOSER meg. Håper og tror at det er stikkordet for å klare seg også. At man vet litt mer, tenker over og kan begrense seg som et normalt "voksent menneske" :)

 

...og som sagt, det blir jo masse appelsin og skiturer også, så tenker det går bra! :D

 

Huff da Loone! Hvordan syk er du stakkars? Jeg er bare lat og gidder ikke gjøre noe annet enn å sitte på datan X) Leser og googler på alt som er. Ikke så veldig mye fagrelatert, men man finner alltid noe å google på! Feks hvor gamle fisken blir! Hihih ^^

 

Kjenner meg igjen i deg Enrt. Jeg er også ene og alene fullstendig skyldig. Tok på meg alt for mye jobb og spilling og hadde aldri fri, så hver bidige dag dro jeg rett fra det ene til det andre til det tredje, så middagen flere dager i uka ble gjerne 2 sjokolader jeg bare kastet i meg. Men forstår meg selv utrolig godt egentlig, for jeg var så stressa at det var helsefarlig, og med en melkerull i hånda ble jeg så utrolig rolig og avslappet og samtidig oppladet for å kjøre på noen timer til. Grusomt farlig følelse... Så det er ikke rart det gikk som det gikk! Men nå hjalp det heller ikke at jeg bodde med kjæresten som helst ville ha pizza/kebab/burger hver jævla dag til middag. Never again! Som jeg sa for litt siden - neste gang blir det mat-terror-regime! Fra min side altså ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alltid se på alternativer som kanskje har samme virkning men ikke samme bivirkning. Apotekarene pleier å være kjempe behjelpelige med det:D De hjalp hvertfall meg sist gang jeg hadde senebetennelse (har det kroniskt) så da fikk jeg en med moderate bivirkninger bare.

 

Ja er aller første gang jeg slanker meg. Har aldri vært kjeempetynn, men aldri hatt noe behov for vektreduksjon heller. Det kan nok være derfor jeg går lett ned også, for første gang en slanker seg skal det visst være enklere å få det av seg. Er dere også førstegangsslankende? Haha, jeg tenkte førstegangsfødende mens jeg skrev det. Har baby på hjernen idag gitt..

 

Er godt å ha ordentlig gode nettvenninder å snakke med om ting man gjerne ikke annonserer i vennekretsen! Jeg er sikkert her inne 10-20 ganger om dagen. Idag har jeg faktisk susa meg til å forandre hele bloggen min også. Er så kjedelig å være syk uten tv!!

 

Så imorgen skal jeg på trening, få svettet ut forkjølelsen skikkelig! Hoster jo som en gammal mann, men det får så være altså!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Åh, heldiggrisen Loone som er førstegangsslanker... Jeg har ALLTID hatt behov for slanking jeg :) Som sagt, veid godt over gjennomsnittet etter fylte 4 måneder, så dæææ..! Til og med når jeg hadde 4 fotballtreninger i uka så var jeg tung. Gudene vet hvordan jeg fikk det til. Så jeg er nok litt laget for å være tung, men det har jeg egentlig godtatt. Bare holde meg på rundt 70 så kan forbrenninga mi være så vrang den bare vil!!

 

Men jeg har vært for "aktiv-grete-roeder" om du skjønner, de første gangene. Altså, jeg fulgte planen fra punkt til prikke som endte med masse sprekk, litt oppgang, også gav jeg opp og glemte hele greia. Og med stress stress og atter stress fra mandag til søndag og ALDRI en dag fri, så ble det bare sånn. Men jeg er ferdig med min stresseperiode av livet (i hvertfall hvis stress betyr 8-22 program man-søn), så nå skal jeg få det til. Jeg er blitt bevisst og voksen og vet hva jeg gjør. Det hjelper litt det også :D Men er egentlig bare én gang tidligere jeg virkelig prøvde. Og gikk ned 7 kilo eller noe, men som sagt. Ung, dom, forelsket og stressa. Fungerte ikke!

 

Reiser på hytta fra i morgen av, så jeg blir borte til lørdag/søndag en gang. Blir skummelt å være både på hytta og hjemme og hos kjæresten og på besøk hos venner og huff og uff i to uker. Det går sikkert bra, men har ikke store forventninger til nedgang. Men man skal vel aldri si aldri? Men jeg kommer ikke til å drikke så mye som nå i hvertfall. Seriøst, jeg går så mye på do at jeg kan ikke vaske henda for hver gang, for huden min blir tørr og sprekker! Hurra for krem og spriting... Lol ass X) Så det blir ikke aktuellt på hytta hvor jeg må snøre på sko og gå 20 meter i snøen..!

 

Nei, skal jeg få meg i seng mon tro..? Jeg er så treig noen ganger at jeg skulle hatt noen til å piske meg. Dumme data, er så mye jeg må sjekke og skrive om! :)

 

MEN

 

Jeg gleder meg så sykt til å høre resultater i morgen!!! Vææær så snill og legg ut før 13 så jeg får seeeee før jeg reiser hjem!!! Ellers må jeg.... vet ikke hva. Reise ned i bygda og se om noen har et trådløst usperret internett jeg kan snike av, eller bare døøø av nysgjerrighet til lørdagskveld...

 

Ja, hva var det jeg sa? Sku jeg legge meg? Ja. OMG. Treiga! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aff, bestevenninden min er på samme måte som deg Sitrus. Men hun har ikke endt ut med en sund tankegang rundt det som deg. Du prøver jo å gjøre noe med det for både kropp, sjel og helsa, hun har heftige spiseforstyrrelser= Men nå får hun hjelp og jeg prøver å godsnakke henne inn til at hun kan komme å spise tre ganger om dagen hos meg, så håper hun går med på det!<3

 

Det er bra du vet hvorfor du gikk opp, for da er det i alle fall lettere å holde vekten, når den tid kommer=D Herlighet for et liv du hadde. Skjønner GODT at det blir terror-regime og ikke sååå lange dager når du skal hjem til samboern!

 

MEN! VEIEDAG:D

 

Ned 2,3 kg siden torsdag så vekten landet på *trummevirvel* 75,6!! :D Det var ett godt tall å se! Da kanskje jeg når delmålet mitt som er 75,0 innen 19 mars!

 

Også tok jeg jo mål da, pluss at jeg fant frem gamle greteroedeboka mi igår (derfor jeg starta å grave i skapet mitt) for å sjekke forandringer:

 

Hals: 38 - 36 = - 2 cm

Midje: (aldri målt før) - 77 cm

Mage: 116 - 97 = 19 cm (og sist torsdag var den på 102)

Armer: 37 - 30 = - 7 cm!!!:)

Lår topp: 69 - 64 = - 5 cm

Lår midt: (aldri målt før) - 59 cm

Ende: 114 - 103 = 12 cm

Totalt gått ned: 45 cm på ett år. Greit fornøyd:D

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg enrt!!

 

Ha en fiiin dag folkens, og sitrus! Nyyyt hyttekosen din!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som skjedde til meg var at jeg gikk fra og trene 4-5 gang i uka, til å bli skada og terne ca null. Når jeg trente mye kunne jeg jo spise hva jeg vil, og de gjorde jeg og var likevel tynn. (men "tung" til hvor tynn jeg var. 62 kg) så når jeg ble skadet fortsatte jeg å spise som jeg gjorde før og etter vgs veide jeg 77kg. Holde den vekta når jeg bodde borte et år, men så flyta jeg til trondheim igjen og så ble jeg plutselig 84. SÅ slanka jeg meg ned til 77 igjen, før jeg hadde en sommer med 110 % jobb, og så en høst med 80 % jobb og 100 % skole. Da føyk jeg igjen opp i over 80 :/ Så er andre gangs slanker, og merker som du sier loone at det er vanskeligere andre gangen. men likevel så merker jeg at det er lettere å motivere meg selv for jeg vet jeg kan:P eneste jeg er usikker på er hvor langt ned jeg kommer. Veide jo tross alt 62 kg i 10 klassen, og det er ikke spesiellt lite. Likevel hadde jeg noen venner som nesten matet meg da de var sikre på at jeg hadde spiseforstyrrelser:P men herregud, nok om meg!

 

Er helt enig med deg når det gjelder påske og jul sitrus. Da får vi i verstefall gå opp en kg eller to iløpet av den uka og så får vi heller bruke et par ekstra uker på å bli kvitt det. Heller det enn å sitte med et eple mens resten spiser kvikklunsj og påskeegg! De lilla påskeeggene er så gode, så jeg var å lurkikka på kcl innholdet. litt under 200 per egg, det er levelig. Spesiellt siden det blir kvalmt hvis man skal spise to! Takk og pris for det:P Kos deg massepå hytta sitrus, og når du er hjemme!

 

For en bitteliten midje du har loone! Wow, en sånn midje vil jeg også ha! Og så har jeg funnet ut at jeg har en ganske stor rompe. det trodde jeg ikke, men liker den slik jeg. VIl egnetlig ikke miste noe cm der:P

 

SÅ, veiedag og måledag! Jeg kom under 82. SÅ vidt! 81,9! Jehu! snart ser jeg 80, og da er det ikke lenge til 70. Du er jo langt nede på 70 nå loone, så vi er ikke missunlige der. Neeei da! :D men jeg må på vekta imorgen også, så mye enklere å ikke begynne helga allerede idag hvis jeg skal det:P

 

så var det målene da.. iik :)

Hals: 38

Midje: 83

Mage: 94

Armer: 32

Lår topp: 62,5

Jeg huska litt feil og målte lår nederst istede for midt på jeg da:p 50,5

rompe: 110,5

i tllegg så målte jeg hofte: 100,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hihih, leste det på bloggen din Loone!!! Gud for en nedgang!! Tenker det må føles herlig for deg som har lett etter måten å gå ned på!!! :D Unner deg det virkelig! ^^ Vi får håpe det fortsetter sånn, så er det hold vekten på deg før du vet ordet av det!

 

Men herregud, 64 i midje??? Jente, du som sa du garantert var størst??? :) 64 er jo nesten 20 cm mindre enn meg! Sikker på at du har målt rett? Forresten, jeg sjekka målebåndet nå.... Det går da bare ikke ann? Det er jo like mye som lillesøstra mi på 13 år som er tynn som en lang fyrstikk! Den midja skal jeg jammen meg se på bloggen! Hihi! Siden vi er nesten like store rundt magen så får jeg ikke den figuren din til å stemme! Hihih ^^

 

Og Enrt, så bra!!!! Nå er du endelig vekk fra det helvettes 82!!! Kanskje det er den magiske grensen din som 80 var for meg? Huff, jeg vil aldri over der igjen... Tok jo 4 uker før det løsna... Dustekropp! Men nå er jeg veldig ladet for å kjøre på! Blir jo skiturer å sånt på hytta, og det er hardt for meg. Jeg eier ikke teknikk og mamma eier ikke kondis, så vi er omtrent daue etter de faste 4 km inn i fjellet til en sånn hytte. Men da er det fint at de 4 km tilbake bare er nedoverbakke <3 Bare synd at jeg er livredd for nedoverbakker.... :(

 

Hahah, utrolig hvor like vi er i mål Enrt?! Helt sykt! De fleste er jo nesten på cm også! Heheh! ^^ Og bortsett fra Loones midje, så er vi faktisk ganske like alle tre! Artig! ^^ Tross for cmforskjell. Men hadde vi målt fotsåla så hadde jeg vinni! Jeg er så plattfot som det går ann å få blitt. DIGRE svømmeføtter! Hahah!X) Skikkelig kjedelig å finne sko... Blæ. Men merker faktisk at de har blitt mindre, for jeg finner faktisk stadig vekk nye sko i nesten en størrelse mindre? Utrolig men sant! Blant annet knehøye støvletter. Men det har vel med leggene som har krympet å gjøre også. Men har gått fra å ha nesten 42 i sko, til å ha 40-41. merkelig! Men godt!!^^

 

Og man skal kose seg i feriene ja! Jeg mener ikke opp 5 kilo å sånt altså, men bare at jeg kan unne meg litt ekstra uten å sitte å grine for det! Jeg vil for eksempel ikke spise så mye marsipan som jeg har gjort før, fordi det er så sinnsyyyyykt ikke bra for helsa. Så da vet jeg det og kan holde meg til en bit, og heller spise appelsin med sukker på eller noe ^^ Det er noe med å klare å begrense seg også. Blir sikkert litt opp i påska, men det blir LITT. Tenker at 200-400 gram skal jeg ikke bli lei meg over. Mer enn det så blir jeg forbanna! X)

 

Men nå får jeg se til å få pakka her. Tok meg fri fra forelesningen i dag, for det ble så ekstremt til flyttelass som jeg måtte ha med, og så måtte jeg egentlig gå i 20 min til toget og så sitte å vente i 2 timer... ;) Så da er det visst bedre å bare lese på toget. Skal jo ha med meg fiskeyngel hjem også - på en saftflaske! X) Så de blir vel glade om de slipper å bo i saftflaska hele dagen tenker jeg.

 

Yess, så da stikker jeg! Kommer nok innom og skribler på lørdagskvelden når jeg kommer meg til kjæresten.

 

God helg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være på den sikre siden: midje skal måles mellom nederste ribbein og øverste hofte bein. Du må nå virkelig ha timeglassfigur iallefall:)

 

ja, vi er veldig like alle sammen! jeg fant ut at jeg skulle legge sammen cm våre for å se hva sammenlagt ble. Jeg hadde da glemt å legge ut bryst, og det hadde også loone. Men er 88,5 rundt bryst, og blir da tilsammen 558,5. Sitrus hadde 519,5 (!!) Kjempe bra, det er jofaktisk 40 cm mindre, så selv om vi egentlig er ganske like. Men en cm her og en der utgjør mye. Loone havnet på 455, men det er uten bryst da. Men det at du føler at føttene dine har krympet stemmer mest sannsynlig sitrus. Noe av det første som minsker når man går ned i vekt er hvist føttene. Det ble iallefall sagt når mamma gikk på grete roede kurs. Hvorfor aner jeg ikke. du har ikke nå mye større fot enn meg da, bruker 40. Men haddevi pratet legger hadde jeg garantert hatt de største. Til og med fysoterapauten kommenterte at jeg hadde store legger. men det er jo pga skaden min, har ekstremt store muskler i leggene. Ikke særlig fint hvis man går i skjørt og slikt, og et helvette når man skal ha støvelettter. Men føler de også har minsket da. Håper, håper:P

 

Kos deg på toget, med fiskene:P hehe.. Nå MÅ jeg lese! Ærgh, flink til å finne unskyldninger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre, nå hadde jeg skrevet et skikkelig innlegg, MEN etter at GreteRoede moderniserte matdagboken og alt det der så har det ikke vært annet enn KLIKKING her! Jeg får ikke brukt den tabellen, da klikker alt

SINT!!

 

Men, jeg målte fra feil ende av målebåndet tror jeg:D hahaha, har ikke en midje på 64 cm! Rett mål er:

 

Midje: 77

Bryst: 89

 

 

Gratulerer med under 82 enrt:D:D Nedgang er nedgang og nå går det rette veien for oss alle!

 

I know, jeg er ganske langt nede på 70-tallet nå, men er også over 10 cm lavere enn dere! Så jeg har nok en større fettprosent forde. Så overdriver ikke om at jeg fortsatt har lang vei igjen å gå

 

Kos deg masse på fjellet Sitrus!<3 Håper du seer dette før du drar, jeg haaaar ikke så liten midje.. Hehe:D

 

Men nå ble jeg så sinna at jeg må vekk fra hele mongogreteroedesiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blei det mye smått fra meg.

Men veide meg igjen jeg da,til min "vanlige veietid" syns det er litt viktig å ha fast tid på døgnet, pga det er jo så sykt stor variasjon i løped av dagen.Så den endelige vekta mi havna på 74,9!! Det er jo faktisk ned 3 kg siden torsdag!!;)

Så nå ble jeg enda mer glad!! Måtte bare veie meg inn før du dro sitrus:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kg på ei uke er jo helt sykt loone! Gratulere med kjempe nedgang! men hvordan gjør man det når man skal stabilisere vekta med lavkarbo? øker man bare karbo eller hva gjør man?

Vier jo ganske like til sammen alle sammen da, ganske artog at mna ha funnet noen bare helt tilfedlig som er så like.

 

nå har jeg vært å gått i 45 min, og nesten hele turen i oppoverbakke. Så nå blir det mat og one tree hill:) HEKTA! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, sinnsykt deilig!

Det blir på samme måte som med GreteRoede at man gradvis øker inntaket over tid. Som dere skal øke kanskje 50 kcal i uka til dere er på det dere skal være, så skal jeg øke med kanskje 5 gram karbohydrater frem til jeg er der jeg kan være. Å da vil faktisk kostholdene våre være veldig like tror jeg. Altså; alt kan spises i moderate mengder. Dere med vekt på moderate fettmengder og jeg med karbo. Men ellers alt likt:D

 

Haha, ja er merkelig at vi er så like. Men morsomt er det jo! Blir nesten, nesten som en sånn liten konkurranse. Jeg eier ikke konkurranseinstinkt, men blir sånn at man gjerne vil ned i vekt så man kan fortelle om det på veiedagen sin:D Være litt stolte over seg selv rett og slett!

 

Du skal ikke få deg blogg du også da enrt? Hadde vært morsomt å lese om din hverdag også! Jeg er inne på Sitrus sin hver eneste dag. Hehe <3

 

Såå flnk som har vært på gåtur. missunder deg! Også bare oppoverbakker, da får du snerten rumpe da! Hehe:D

Jeg har ikke stått opp av senga enda(A) Men får skylde på at jeg er syk og ikke BARE lat:p

 

Koos deg med One tree hill! <3 Hekta på Greek jeg, det er en UTROLIG morsom serie!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har konkurranse instinkt jeg ja. Så lenge de andre ikke ligger så lat for langt forran meg. Så er litt slik at jeg vil ligge likt med dere, jeg unner dere all nedgang så er ikke slik at ikke vil dere skal ned. Men jeg vil ned like mye:P

grugleder meg til å stabilisere vekta. er visst mange som detter av der, og jeg tror det blir det vanskeligiste for meg. jeg skal bestandig klareå gå ned 10 kg så lenge jeg har dere. men å må begynne å øke kcl inntaket uten at jeg får imeg for mye tror jeg blir tøffere!

 

jeg har veldig lyst på blogg, men aner ikke hva jeg skal skrive om. men har bestemt meg at så fort jeg kommer inn i danmark skal jeg lage meg blogg:p da er det jo faktisk noe som skjer i livet mitt:p og så tenker jeg at bloggen er en fin måte å vise dem hjem hvordan jeg har det i danmark:) så, det blir vel snart!

 

Du er syk, så du må holde sengen slik at du blir fortest mulig frisk!! iallefall når det ligger så lenge i kroppen, så trenger du tydeligvis det du kan få av ro og hvile!!

Greek har jeg faktisk aldri hørt om før, så googla det nå. laster du det ned fra nett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også, er ikke noe morsomt dersom man er mange, mange kg tyngre enn alle andre. Men vi er jo så og si likt alle sammen, når man tar høyden i betraktning

 

Du ha jo oss når vi er ferdig nedslaket også håper jeg! Vi skal da ikke miste kontakten selvom vi blir tynne. Det er jo tiden etter man virkelig trenger å bli pushet for å holde seg på matta!;)

 

Kan jo blogge om alt mellom himmel og jord?=D jeg lager min mest som en sånn historie for min egen del. For å se tilbake på, sånn hvordan jeg faktisk kom ned de kiloene jeg skulle. Bonusen er jo at man motiverer andre med sånne blogger:D Så du kan jo vurdere det! Om man motiverer èn overvektig person til å snu om på livet så er det verdt det, mener nå jeg! Hehe

 

Fant ut at det var nok sengeligging, så tok med meg hunden på en 20-min rolig gåtur og føler meg faktisk bedre nå:) Om det varer vet jeg ikke, men er lov å håpe <3

 

Greek er genialt morsomt:D Samboern laster det ned fra nettet til meg. Jeg blir så glad når jeg ser på det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...