Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Først av alt: jeg bryr meg om dere selv om jeg aldri rekker å gå inn her!! :(

 

eller - rekker - denne gangen har jeg gyldig grunn, og det er at laderen til dataen min ikke funker. den FUNKER ikke! noe så kjipt! ergo får jeg ikke brukt pc-en min... så jeg må låne kjæresten sin inntil jeg får skaffa meg en ny lader.... nå er han på bandøving, så da er det fritt fram : D

 

Nå har jeg ihvertfall LÆRT at jeg er nødt til å gå inn her hver eneste dag, fordi nå er det faktisk over en hel side jeg ikke har fått lest ennå ;) Ser at dere driver og skriver inn centimeter, artig! Jeg kan jo vente med å måle til i morra tidlig, eller så kan jeg skrive inn målene fra sist jeg målte (og målene fra da jeg begynte!). skal måle meg igjen i morgen tidlig, så kan korrigere hvis det er noen store forandringer (noe jeg tviler på.. iallefall går det ikke nedover!)

 

OK - here´s the truth about my body..dette var da jeg veide 83,2 for et par uker sida. Jeg orker faktisk ikke registrere meg opp igjen, selv om jeg er mer opp mot 84 nå. Skal ned igjen hit på rekordtid:

 

Fra januar 2009 til februar 2010:

 

MAGE: Fra 109 til 94 cm

LÅR (jeg måler alltid der jeg er breiest): Fra 70 til 63/64 cm

RUMPE: Fra 117 til 108 cm

MIDJE: Fra 91 til 74,5 til 75

ARM (synes det er veldig vanskelig å måle arm, men jeg pleier å "stramme" biceps så målebåndet fester seg litt, så blir det et slags ca. mål etterhvert): Fra 38+ til 32/33 cm

HOFTE: Fra 121 til 107 sist jeg målte

BOOBIES: 92 cm (målte bryst for første gang i juni, og da var de på ca. 96,8 cm. Jeg måler på midten, hehe : P)

 

Ok, beklager caps locken :) Den gjorde det hele litt vel dramatisk, hahaha!

 

Så for å kommentere det dere har skrevet litt:

Om søtsug: jeg får vanligvis søtsug når jeg setter meg ned i sofaen etter å ha spist middag, og kaffen står og trakter inne på kjøkkenet. Da gjelder det å hive i seg frukt eller ta litt light-saft så fort som mulig. I går endte kjæresten opp med å gå på butikken og kjøpe en Bocca som vi delte, men det var ikke det verste vi har spist! Må få tak i slike små mørk sjokolade-biter du har snakka om, Sitrus!

 

Om barn: spent på å høre på hva du bestemmer deg for Loone! Lykke til med å finne det ut! For min del har jeg funnet ut at jeg vil vente til etter utdanninga. Jobben i barnehage (som jeg forresten unngår om dagen) har virket svært preventivt på meg. Trist, men sant! Hadde veldig lyst på barn før jul, nå har jeg heller satt det litt på vent, til kjærestens glede. passer bra at vi er veldig enige i allefall : )

 

Og så..... HERLIGHET. Nå er det bare jeg som henger igjen på 84! Kan dere ikke gi meg deres beste tips, dere som er så flinke om dagen? jeg føler meg helt nybegynner her...

 

Stor klem til alle sammen!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Hehe.. Når jeg nå leste at du ikke kom inn her før lørdagkveld Sitrus, da kjente jeg at jeg fikk et savn inni meg på forhånd. Det har jeg virkelig ikke rett til, jeg som ikke har vært inne på fire dager ;) Enda en grunn til at jeg virkelig vil bli mer aktiv!

 

En ting jeg lurer på.. Er det lov å jobbe bare tre dager i uka? Jeg orker nesten ikke mer.. har tre dager i uka inntil videre i den jobben jeg vil ha. Så kan jeg ta barnehagejobbing i tillegg. Men jeg orker rett og slett ikke. Det jeg får dårlig samvittighet for er vel at jeg sier nei hvis de ringer, og litt for at jeg kanskje ikke får spart opp så mye penger. Fikk over 10 000 forrige mnd, så klarer meg jo egentlig.. Huff jeg veit ikke. Dere er smarte, derfor jeg måtte dele dette også.

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg Ingsi:D<3

Er bare glad du kommer innom vi altså!=D Forhåpentligvis girer livet ditt litt ned nå utover våren. Må ta vare på deg selv så du ikke blir utbrent!

 

Det er så utrolig kjipt når ladern ryker! En ny koster jo borti 1000-lappen. Min lader røyk faktisk til morningen idag. Den begynte å pipe og plutselig ville ikke pcen lade seg opp. Men, jeg har heldigvis to jeg da, en hjemmepc og en arbeidspc.

Bra du kan låne kjæresten sins så vi i alle fall hører litt fra deg:D

 

Shit jente!!> Du har jo gått ned en hel haug av cm! Kjempebra:D Hvor høy er du?=)

 

Det søtsuget hørtest ikke bra ut! Men i alle fall flink som vet hvordan du får stoppet det da! Ja, de 70% sjokoladene Sitrus liker er sikkert ikke dumme å ha på lur!

 

Jeg er nesten helt bestemt på at jeg skal ned til 65 før jeg vil tenke på barn. Mye av årsaken er at jeg syns det er så utrolig fint å ha mamma-mage og det ville ikke synes på meg sånn som jeg er nå. Det er litt av gleden av å skulle ha baby, at folk faktisk ser forskjell:D Så det har jeg bestemt meg for, inntil videre i alle fall=)

Uff, skjønner at du vil drøye med barn etter ett så dårlig møte med barnehagearbeid= Har du vurdert å bare slutte der? Kanskje alt blir enklere da<3?

 

Mitt beste tips er FETT!! Spiser mellom 150 og 200 gram fett pr. DAG jeg. Men følger jo et heeelt anderledes opplegg enn dere. Mitt nest beste tips er Light-brus. Sålenge kroppen forbrenner ut i fra kcal inn og ut så vil ikke lightbrusen gjøre noe med det, annet enn eventuelt vannopphopelse. (ser bort i fra helseskader osv). Kjenner veldig mange hvor lightbrus har vært reddningen for vektreduksjonen. Selv drikker jeg sikkert èn liter PepsiMax pr. dag, pluss 2-3 liter vann.

 

Håper dere har en fiiin kveld jenter <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke det andre innlegget ditt før jeg hadde skrevet ferdig. Men har vært i en liknende situasjon selv hvor jeg virkelig misstrivdes på jobben og unngikk å dra.

Etter min mening så er det ikke verdt det dersom du kan klare deg økonomisk med tre dagers arbeidsuker. Da hadde det i alle fall ikke vært et spørsmål engang for mitt vedkommende.

Jobber kan du alltids få men helsa er viktig og trivsel er i alle fall vesentlig for helsa.

 

Hvem vet, kanskje det er hele grunnen til at vekten ikke forandrer seg noe spesielt? Jeg skal ikke si jeg kan noe spesielt om kroppens reaksjoner men vet selv av erfaring at misstrivsel/stress/utmattelse ofte fører til at kroppen følger noe sånn "innlagt-kriseprogram" hvor den niholder på alt fett den klarer å få tak i:(

 

Vet ikke om det hjalp noe jeg. Men håper i alle fall det <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) takk for svar Loone: )

Kan faktisk hende det er derfor jeg ikke går ned. Fordi jeg fokuserer ikke på "s-ordet" i det hele tatt om dagen. Det bare ligger og surrer i bakgrunnen som en slags dårlig samvittighet. Jeg hadde fri i dag (dvs, takket nei til jobb) og kommer til å skru av mobilen i morgen tidlig også. Bruker heller dagen i morgen på å trene og forberede meg til den andre jobben min :) Er litt viktig for meg å heller gjøre det bra i den.

 

Heldigvis har jeg fått trent to ganger denne uka, og skal altså trene i morgen og, så det er jeg veldig glad for! Jeg vet også at hvis jeg jobber mindre kommer jeg til å trene mer, så det er sikkert ikke så dumt. Da blir jeg nok både gladere og sunnere ;) Har veldig lyst til å krype under 80tallet før sommeren altså! Er vel sånn ca. 5-6 kilo til jeg har lyst til å bli kvitt. Hadde vært artig å nådd målet før sommeren. Jeg er faktisk også bedt ibryllup i august, hvor massemasse venner av meg som jeg ikke møter så ofte kommer til å være. En gylden mulighet til å ha et slags "mål" for et sted man kan vise fram sitt nye jeg :(

 

Nå er jeg allerede mer aktiv, hehehe. kommer innom imorgen! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg er 169 cm. Så BMI snakker jeg ikke høyt om ;) Joa, den er 29,4, så jeg regnes som overvektig. Hvis jeg kommer meg til 78 kg er BMI-en på 27,3. Noe jeg kommer til å være fornøyd med. når sant skal sies bryr jeg meg egentlig veldig lite om BMI. Jeg har kraftig beinbygning og killer former, innerst inne :) hohoho (selvtilliten var plutselig på topp:P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut med trening! Så flink:D da skal du se at vekten løsner. En annen ting jeg kom på er hvordan kroppen bryter ned kallorier. En kallori er nemlig ikke lik en annen, om du skjønner.

 

"En diett bestående av 1.000 kalloriet i døgnet fra fett gjør at man går raskere ned i vekt enn 1.000 kallorier fra protein, og spesielt 1.000 kallorier fra karbohydrater" Så det går jo ann å se over om du kanskje har for mye karbohydrater og for lite fett/proteiner i kosten din? For sålenge totalinntaket blir 1600 har det vel ikke noe å si, i tråd med kalloritelling, hvor kalloriene kommer fra? Det er totalen som avgjør hva man går ned? Mye spørsmålstegn. Men det er fordi jeg ikke kan såå mye om det. Tenker bare at det er greit å sjekke alle alternativer? Husker jo første gangen Sitrus virkelig sto fast, da var hun bare på feil meny

 

Høres ut som veldig realistiske mål Tror nok du kommer deg ned ditt lenge før det bryllupet hvis han kjæresten din snaaart slutter å kjøpe så mye godteri:p

Du får vurdere lavkarbo, da mister man søthunger, godterisug og egentlig nesten hele matlysten sin:p

 

Ha en fin natt jentene <3 Tror jeg hopper til sengs straks. Kanskje søvn gjør meg frisk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, her hadde det skjedd mye det siste døgner. Love it! Herli å ha deg tilbake ingsi! Jeg er helt enig med deg når det gjelder bmi. Har bestandig hadd høy bmi iforhold til hvordan kroppen min har sett ut. muskler veier mer enn fett, så får skylde på det:p hehe.. Høres jo ikke hoven ut når jeg skriver det:p men man snakker om tung beinbyggning? er det virkelig slik at noen sin benbyggning er tyngre eller er det bare et utrykk? Noen som vet?

 

jeg tror på det loone sier også, at 1600 kcl er ikke bare 1600 kcl. tror ikke det hjelper å spise innenfor en viss grense så lenge man bare spiser sjokolade. og så kan dte jo hende at du bare er et sted der kroppen er "fornøyd" Har du vært på den vekta lenge før? Ofte så sliter personer når det stopper et sted de har vært lenge før. og så kan det ha noe med alt stresset med jobben å gjøre. Kroppen reagrer på stress og at du mistrives. Håper iallefall at det løsner for deg snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Har hørt at forskjellen på beinbygning kun er noen få kilo, så det skal nok ikke ha noe å si. Maks 5 kg tror jeg det var. Så dette skal nok ikke ha så mye å si=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant som du sier Kamilla, at det egentlig ikke har veldig mye å si på vekten. Skjelettet veier mellom 2 og 4 kilo hos en voksen person. Men det finnes jo selvfølgelig noen få unntak.

 

Men muskler veier jo som enrt sier, mye mer enn fett. Så kanskje dere rett og slett har mye underliggende muskler, under fettet. Høres fælt ut. Men altså. Det er jo bra å ha det! Tenk den figuren dere får når dere er "ferdigslanket" ;)

 

Jeg har brei bebygging, hvis det er noe som heter det. Har ikke spesielt med fett ved hoftene foreksempel, men er utrolig stor der fordeom, breie skuldre og store knær. Men har lest at det trekker seg sammen etter en slankeperiode! Så håper det ligger noe i det.

 

Meeen, jenter. Jeg husker det var så mye snakk om avokado en stund. Noen av dere som har noen gode oppskrifter? smakte det for første gang idag, var jo ikke ille i det heletatt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Ja, jeg kan vel si at jeg er ganske sterk, leggene mine ser jo nesten ut som en mann:P Men når det gjelder bl.a. knærne, ligger det mye fett inn under kneet. Det her er en vanlig operasjon hos en plastisk kirurg! Så dette blir du nok kvitt etterhvert! Sliter med det selv. Men dette er jo ikke det første fettet som forsvinner. Hoftene mine er også harde og store, men det innvendige fettet på låra vil nok hjelpe på hoftene når det forsvinner.

 

Når det gjelder legene mine, er det kanskje ikke så rart at de er store og sterke. De bærer jo rundt på 118 kg hver dag, men skulle gjerne hatt de litt mindre, slik at støvletter passer som de skal.

 

Kamilla=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre ikke noen gode oppskrifter på avakado. Spiser ikke avakado egentlig. Men har kjempe lyst til å prøve det. Det ser jo ganske godt ut:P blant annet den biff salaten de har på reklamen for matprat.no ser så god ut, og der er det jo avakado hvis jeg husker riktig.

 

Artig å vite, "alle" skylder jo på at mye av vekta er tung beinbyggning når en veier litt mye, så nå vet jeg at den ikke har så mye av skylda da. Jeg er ganske breid jeg også, men det er pga bred beinbyggning. En periode var ei venninne og jeg ganske like, bare at jeg var bred og flat, og hun var smal og stod mye mer utover igjen:p da foretrekker jeg heller å være bred og flat! ;) jeg synes iallefall det er finere med former:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leggene blir nok mindre med tiden skal du se Kamilla, ender nok med at du må kjøpe nye tøffe sko:D For føttene krymper jo som alt annet! Godt å høre at knærne blir mindre også! Jeg aner ikke hvor alle kiloene mine har blitt borte fra! Altså, ser det ikke selv på "før og underveis" bildene mine engang, men gleder meg til hoftene og knæra krymper!!=D

 

Jeg er sikker på at du kommer til å rase ned i vekt når du først kommer ordentlig igang:D Du er jo kjempeflink til å trene ser det ut som på tråden din!=) Er det som er "deilig" (missforstå meg rett) med en høy startvekt, de første 10-15 kiloene er ganske lett å ta av i forhold til de som starter på 70 kg og vil ned til 50 og sånne lave tall.

 

Den oppskriften skal jeg se etter enrt. Biff er jo 'ja-mat' på lavkarbo! Helt enig der! Heller flat og brei enn smal og utover:p Men skulle gjerne vært flat og smal jeg altså!!;) Med former selvfølgelig. Men hater å være brei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Ja, gleder meg til leggene mine blir mer "normale" ;) Jeg er også ganske bred, jeg kommer nok aldri i verden til å bli så mye mindre enn en størrelse 40, pga. skuldrene og hoftene. Men synes ikke det er så ille. Er jo også ganske høy (174 cm). Kanskje ned på 38... Er en størrelse 44-46 nå, noen ting må jeg selvsagt ha i større størrelse, og noe får jeg på meg i mindre størrelse. Gleder meg til å kunne prøve bukser, uten at de strammer rundt låra og magen. Og at man slipper den valken på magen som henger ut over buksa. Håper bare ikke at mine allerede små pupper forsvinner:P

 

Ja, det er godt å ha nok å ta av ja! Også gleder jeg meg til å få jobbet opp kondisjonen litt, slik at jeg ikke dør de første 20 min. på sykkelen. Er gjerne en kneik jeg må over, så går resten av timen bra.

 

Samtidig er det jo gøy å trene. Det har bare vært mer gøy å sitte inne og se på tv siden sommeren. Så det er helt klart viktig å finne en treningsform du liker. Jeg går for det meste på timer, spinning, dansing, styrke i sal, stretching og litt svømming ved siden av. Jeg klarer ikke å trene på tredemølle alene, blir liksom ikke motivert. Prøver å få til litt av hvert i løpet av en uke, så det ikke blir kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så imot at jeg har vært bred egentlig. Kanskje fordi jeg har noen venninner som, uansett om de er tynnere meg, bredere. føler ikke at de er så brede når jeg sammenligner meg med dem:p

 

SKulle ønske man kunne punktslanke til tider jeg. Så hadde man sluppet at pupper hadde forsvunnet, og man hadde sluppet magen som henger over buksa og dobbelhaka. de to tingene er virkelig mine største problemområder!

 

Så bra at du har funnet trening du liker og som du blir motivert av! Hvis en gjør det kun for treningensskyld, uten at en egentlig liker det vil en gi opp til slutt. For min del er det håndballen! Der har jeg jo et helt lag som er avhenig av deg, så er ikke bare å ikke dukke opp. og så slipper man å være avhengig av at det er finvær ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er så høye! Det er SÅ pent å være høy å slank!<3 Da syns det jo mye mindre om man er litt breiskuldret osv. På meg så ser jeg ut som en koffert hvis jeg bruker enkelte ting:p uff!

 

Men vi ser positivt på det=D Skal bli godt å kunne gå på foreksempel VeroModa å prøve L og faktisk få den jævla L'en over låra!! For der har de missforstått hva S - M og L faktisk er! Det er ikke rart småjenter får spiseforstyrrelser. Kusina mi på 9 år fikk være med meg å prøve "storejenter" klær og hun måtte faktisk ha medium:S Når du er liten er det fettet du har kun hvalpefett og hun er ikke spesielt stor heller. Jeg ble heeelt paff! Men nok om det:p

 

Så flink som varierer treningen så mye:D Jeg også var en iherdig svømmer tidligere. Men det koster 20 kr timen å parkere utenfor Drammensbadet der jeg var medlem og det har jeg faktisk ikke råd til. Vil jo gjerne svømme en time, være i badstuen og ta en good dusj etter treningen. Da blir det plutselig 60 kroner. Gjøre det 3-4 ganger i uka så går jo halve stipendet bort i parkering!!

 

Men, har du prøvd ellpisemaskiner Kamilla? (Skimaskin)? Det er god trening for hele kroppen. Spesielt de forhatte ridelårene!!;)

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en god vandring med hunden min. Det er så deilig å kjenne at jeg snart er helt frisk=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

størrelser generellt er jo helt fucka, for å si det mildt! i en butikk kan man bruke m, og i neste butikk må man ha xl. men jeg må inrømme at hvis det er noe som er så smått at jeg må bruke xl så nekter jeg. jeg skal ikke ha klær over L! Punktum;) og så syns jeg det er så rart å tenke på at 40-42 er medium. mener iallefall det er det som står hos h&m, og hos kappahl. Var kjempe fornøyd når jeg var i østerrika, for alle klær jeg kjøpte meg da var m eller 40. kanskje klærne er litt større i størrelsen der? ;) hehe..

 

svømming er jo artig da, men som du sier er det ganske dyrt. Det er litt synd, siden det er så god trening også. Men som du sier, litt dumt å bruke halve stipendet på det. Mitt største problem er at jeg ikke har noen å svømme med. Harvel sikkert det hvis jeg bare spør noen da:P

Ellipsemaskin er kjempe bra, jeg tror også det er mer skånsom mot for eksempel knær enn å jogge. Slipper støtene. Og så er det kondisjon, samtidig som du trener musklene. Spesiell magemuskler har jeg hørt folk har sagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hater å kjøpe klær når det begynner å komme x'er forran L'en!! Da blir jeg helt på gråten faktisk! Tullette, men ja. Kjolekjøp foreksempel, ender nesten alltid med å gråte uten noe kjole. MEN det skal forandres til sommeren, forhåpentligvis!!

 

Hater å svømme med folk jeg. Liker generelt ikke å trene med andre (sær) syns det er best å ha på ipoden og følge rytmen:D Da går tia mye, mye kjappere. Klarer ikke snakke når jeg trener heller, da er det bare peselyder en hører fra meg=p Skulle ønske det fantes vann-ipod!!

 

Ja, ellipse er egentlig sånn all-around bra treningsmaskin! Deilig å slippe de støtene som jogging gir. Det er vel kanskje bra for ankelskadene dine også:)? Blir til at man trener både magen og rumpa hardt. Siden man står å klemmer inn rumpa og spenner magen for å holde seg stabil. Ganske grei trening:D Å nei, nå vil jeg på senteret å trene!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjoler ELSKER jeg å kjøpe. Finner bestandig en kjole/tunika. Men alle har den samme formen nesten da, trang over brystet og går utover over magen:p skjule det en kan skjule. Bukser derimot, det er et helvette. Jeg og bestevenninna mi bruker å dra på bukseshopping sammen. Da bestemmer vi oss på forhånd at vi skal være fornøyd, og muntre opp hverandre og gå på kafe og kose oss når vi ikke finner noe. Etter å lett etter bukse er selvtilliten på bunn:/

 

er jeg på treningssenteret så liker jeg best å trene alene med musikk. Men svømming liker jeg best å være med noen. Er leggskade jeg har, men er genialt for skaden min ja. kan jo ikke jogge, men den kan jeg bruke:D

Planer i helga dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Brukte det en del før, men etter at jeg begynte i Oslo har det stort sett blitt timer. Treningssentrene jeg kan bruke er for studenter, så er et veldig ungt miljø, og veldig billig! Koster 750 kr for studenter per halvår, med stort utvalg timer på iallefall 3 av de 4 sentrene. Og et senter har et greit 25 meters basseng.

 

Hvor bor du i Drammen loone? Er jo gode busstilbud de fleste steder. Jeg bodde på Konnerud før jeg flyttet til Oslo;) Men Drammensbadet er vel også ganske dyrt...

 

Størrelser er teit ja. Kjøpte meg en fin topp på H&M for noen uker siden, i ungdomsavdelingen, der har de jo bare størrelser opp til 42. Men 42 var utsolgt, så jeg tenkte, da får jeg prøve 40, og den passet! Den skulle vel sikkert vært litt mer baggy enn det den ble på meg, men jeg synes passformen var bra. Så det kan jo variere MYE.

 

I forhold til mine former, kjøper jeg alltid bukser på Cubus. Der har de god passform hvis du har litt former der nede, samtidig som de ikke er for stramme på leggene. Og har blitt veldig glad i tights-bukser, er jo så komfortable!

 

I helgen skal jeg slappe av masse! Har sendt samboeren hjem til Drammen, skal på lan med kamerater, så har hele leiligheten for meg selv=) Så har laget meg god, sunn middag, og skal skjære opp frukt til i kveld. Sliter litt med hodepine, har nettopp skaffet meg briller, men de er ikke klare enda, så jeg sliter med å fokusere. (ulik styrke på øynene) Så skal slappe av masse=) Og jobbe litt i morgen.

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaa, skjønner ikke hvorfor jeg har fått for meg at det er ankelskade. Men uansett, bra at det finnes treningsmåter som ikke belaster det så du får vondt. Er ikke noe som er bedre enn det enrt!=D

 

Oi! Det var jo kjempebillig da! Jeg betalte 4.000 for ett år på drammensbadet med trening og svømming. Nå trener jeg på Åssiden istede. 245 kr i måneden:D

Er deilig med timer, da kan man på en måte ikke sluntre unna heller. Blir til at man yter mer for å ikke skille seg ut:D hehe

 

Ja, det er gode busstilbud rundt i drammen=D Jeg bor like ved nybyen, men pusser opp leiligheten så er mest utti Lier nå og der går det ikke akkurat mest buss:p Så blir til at jeg må bruke bilen for det meste. Så faktisk på hus på Konnerud idag=O Men den rushen som skremmer meg litt. Det står jo stille både morning og kveld!=S Helt bak mål latterlig at dem ikke gjør om hele greiene!

 

Så deilig med størrelse 40!! skal se at den er for stor om en måneds tid! Jeg finner bare bukser på JC som passer meg. Nå har jeg faktisk ikke kjøpt meg en eneste ny bukse siden tidlig 2008 for bestemte meg for at jeg IKKE skulle ha "tjukkedamebukser" For jeg har så veldig magefett at det henger og dingler. UPENT!

 

Digg med leiligheten alene da:D Magnesium er kjempesmart å ta når man legger om kostholdet. Jeg hadde insense hodepiner før jeg begynte å ta det. Briller ja, det er greit å ha når man sliter med fokusen. Har det jeg også, men bruker de aldri=p

 

Imorgen skal pappa være med meg til leiligheten å se hvor mye maling vi må ha for å male hele greia i cafe lattè<3 Så skal vi måle på kjøkkenet så jeg kan kjøpe materialer til å bygge sånn barbenk=D Har veldig lite kjøkken, ikke plass til noe bord. Men vil gjerne ha mulighet til å spise på kjøkkenet. Det er litt kos om morningen når man ikke orker tv. Det er så fint, har et kjempestort vindu der hvor jeg vil ha den. Med tykk karm så det er plass til blomster=D Gleder meg SÅNN til å bli ferdig!!<3 Selvom det sikkert er i alle fall 5-6 mnd til=(

 

Hva skal dere i helgen da Enrt og Ingsi? Jeg savner Sitrus=O KOM TILBAKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

HEHE! Et utbrudd først: jeg har også gått ned i skostørrelse dette året! Noe så merkelig, akkurat DET visste jeg ikke at gikk an. Det siste paret jeg kjøpte meg var i str. 40 og da har jeg ullsokker i. Tidligere har jeg kun brukt 41. Kjempesnålt! Det er jo litt artig, men jeg er veldig glad i alle skoene mine ;) Så det hadde vært praktisk om akkurat den delen av kroppen ikke ble noe mindre, i grunn..

 

KamillaLH - først av alt velkommen på tråden, koselig med litt nytt "blod", hihi : )

Det høres ut som at du har noen veldig sunne treningsvaner! Så bra at du varierer så mye. Det tror jeg er lurt! Selv har jeg ikke variert særlig denne uka. Har jogga og trent styrke tre dager, for meg selv. Det har kanskje og litt med at det er et nytt senter for meg og at jeg ikke kjenner noen som går der, men jeg trives egentlig med egentrening også. Det handler bare om å finne det som passer for seg ja! : ) Det er da man holder ut! For min del fortsetter jeg å jogge på tredemølle. Det er utrolig motiverende å tenke på at jeg for ett år siden ble driiiitsliten etter 3 minutter jogging. Nå holder jeg ut i 40-45 minutter! Helt utrolig! (Da går jeg litt innimellom for å hente meg inn, men allikevel. Utholdenheten er helt annerledes, og den følelsen er virkelig verdt å kjempe for (og ikke minst holde på))

 

Og enrt, fantastisk at du er så glad i håndball. Jeg er livredd ball, ikke så tøff som dere andre, jenter ; ) Takk for oppmuntring forresten! Hvis du vil begynne å svømme og hvis vi tør å møtes en gang kan vi trønderne svømme sammen, hehehe....... hjeeelp : D

 

Loone, så bra du snart er frisk igjen! høres så koselig ut å ha egen hund. mamma og pappa har hund, elsker virkelig å gå tur når jeg er hjemom. Når jeg blir litt mer etablert og vet hvor jeg skal bo i noen år, da skal jeg virkelig få meg hund. Utrolig koselig!

 

 

Angående bukser: JEG HATER BUKSER. (jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet). Bukseshopping er kanskje noe av det mest traumatiske en kan gjøre som en litt smålubben tenåring. Eller som 23-åring. Helt sikkert som 40- eller 50-åring også. Jeg har omtrent aldri følt meg så stygg som i et prøverom med forferdelig belysning. Da jeg optimistisk som bare det trekker ei bukse, som faktisk ser stor nok ut, oppover beina. Og så stopper buksa ved leggene. Eller ved knærne. Eller iallefall på låret. Om jeg en sjelden gang får buksa over rumpa, da blir jeg glad. Feller nesten en tåre. Men bukser passer så og si aldri.

Så, når buksa har stoppa ved knærne, da må jeg dra den av meg, med MAKT. Mens jeg håper den ikke revner eller noe. Gråten sitter i halsen.

Er det RART folk får spiseforstyrrelser osv, så fucka motebildet er?! Er det rart vi aldri blir fornøyd med oss sjøl, når det skal være SÅ vanskelig å finne seg ei bukse hvis man er større enn størrelse 40? Når skal vi bli fornøyd med oss sjøl, og er det i det hele tatt mulig? Jeg håper det, men løsningen min er iallefall ikke å dra på buskeshopping.

 

Jeg har flere stygge bukser. Som ikke sitter fint. Kjøpt fordi de PASSA. Bruker dem sjelden. Men jeg hiver dem heller ikke, fordi de passer jo......Men, jeg er enig i at Cubus er flinkere enn mange andre! :) Hurra! her om dagen kjøpte jeg meg faktisk en bukse til 199,- på Cubus. Det var billig, og den er god. Det er stretch, så den er behagelig og kan brukes på jobb og faktisk i sofaen også.

Så nå er jeg bittelitt mer glad i bukser. Bitte, bittelitt. Snart revner vel også den i låret. Eller kanskje ikke? :-)

 

Hvis noen lurer på hva jeg kler meg i - jeg går for det meste i kjoler!

Og det er ikke bare fordi jeg er "musikkfrik", hehe..

 

Ok, det var da dagens utblåsning, ellers er jeg veldig glad og fornøyd :(

Helga mi (litt hyggeligere å skrive om enn tenåringstraumer): i kveld er det bare sofakos med kjæresten. Vi har delt en rødvin og litt mørk sjokolade. Dark mint, den er kjempegod! Potetgullet spiste kjæresten heldigvis veldig mye av, fort. Hehe. I morgen kveld blir det også litt vin med ei venninne. Jeg har trent i dag, men skal være flink og begrense meg denne helga. Ellers kan jeg nesten ikke forvente noe nedgang heller. Det vet jeg nå, innerst inne.

 

Kos dere masse i hælja! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker egentlig buksetights, men den jeg har (fra vero moda) er så rar. Den er trang i låret og stor i midjen. men størrelsen på de er enda rarere, har ei venninne som bruker 36 som har samme str som meg. Skjønner ikke hvordan hun ikke fikk på seg str mindre jeg. så blir mye tights til meg, de gangene jeg ikke bruker de to buksene jeg har. BAre så dumt den ene er støgg som bare det. Ærgh, som du sier ingsi. Traumer! Blir nesten lei meg bare på tanken! Da er dte greit camp senkveld kom på tv'n nå. Digger de!

 

Høres ut som dere skal kose dere i helga alle mann. jeg er så heldig at jeg skal jobbe imorgen tidlig, og søndag kveld. Men skal vel klare å finne på noe sprell uansett:) ikveld har jeg vært til noen venniner og bare kosa oss. Ble alt for mye is og potetgull. Har vel hatt i meg 2200 kcl til sammen, like mye som jeg i gjennomsnitt forbrenner på en dag, så går vel i null. Greit at det ikke ble mer enn jeg forbrenner iallefall. Må vel begrense meg litt imorgen. Ble skikkelig motivert da når vi så på bilder fra 10 klasse turen og jeg så hvor tynn jeg var i ansiktet da. Slik vil jeg bli igjen, bli kvitt de runde bollekinna mine, og dobbelhaka.

 

Brillene gleder jeg meg også til å bli kvitt! Jeg som har angst mot å bruke briller mer enn et par timer. Og sist jeg brukte dem på jobb fikk jeg beskjed fra en bruker om at jeg ikke fikk ha på meg briller neste gang jeg kom til han fordi jeg så så streng ut:/ Men blir sikkert godt å få briller, og faktisk se igjen da! Man blir jo avhengig av de til slutt. Og det hjelper jo sikkert på hodepinen, får håpe det! :)

 

Sitrus kommer hjem imorgen! ;) så som du skjønner når du leser det her sitrus, du har vært savnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KamillaLH

Takk for koselig velkomst ingsi=)

 

På jobb skal jeg egentlig bruke dressbukse, men hvem får på seg en dressbukse slik at den passer fint??! Føler at bakenden er dobbelt så stor som den egentlig er. Dette fordi jeg gjerne må opp både 2 og 3 størrelser når jeg kjøper slike... Ikke noe gøy å gå og kjøpe bukse i 48-50 liksom! Så sist jeg skulle kjøpe ny, fikk jeg lov å kjøpe en helt sort pen "olabukse". Føler passformen er mye bedre.

 

Har egentlig alltid hatt veldig skarpt og godt syn, det sa optikeren at jeg fortsatt hadde, så de minste bokstavene som veldig få klarte. Men problemet mitt er at jeg har forskjellig styrke på øynene, slik at når jeg leser eller skal fokusere på noe så tar det lang tid, og jeg blir sliten. Har bare vært sånn noen få uker, men blir godt å få briller. Også blir det vel linser også etterhvert, tenkte bare å bli vant til briller først. Hodepine innvirker jo også på trening, så hvis hodet blir rolig, får jeg vel mer overskudd til å trene! Men nok om det=)

 

Et annet stort problem for min del, er at jeg har lang overkropp og korte bein. Med magen i tillegg betyr det at alle topper er korte! Så gleder meg til magen begynner å minske=) Jeg er veldig glad for at det er mange lange ting å få kjøpt iallefall! Også bruker jeg alltid en singlet/topp under! Både for at mage og rygg ikke skal glippe, men også for at det hjelper til å gi en penere figur. Klemmer inn litt av magefettet:P

 

Men nå får jeg sove, så er jeg opplagt og ikke så sliten til jobb i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:D Etter mitt monsterlange innlegg i går, lover jeg å farte meg i korthet nå!

Nå har jeg ligget i senga til klokka 12, så det er virkelig på tide å stå opp og omfavne dagen! Nå skal det vaskes bad, vaskes klær, gås tur og leses.

Ønsker dere alle en nydelig og sunn dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...