Gå til innhold

Hvor mye kcal som gravid?


Gjest Anka

Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Til vanlig skal jeg spise 1600kcal for å gå ned i vekt.

Men nå som jeg er gravid da??

Er det noen som vet hvor mye kcal jeg bør ligge på?

 

Beveger meg masse, men har stillesittende jobb.

Er i uke 23.

 

Håper at noen vet!! :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal øke en meny, dvs. fra 2 til 3 i ditt tilfelle og 1900kcal. Det er da lagt inn 110kcal ekstre på lunsjen og 200 ekstra på middagen. Men hvis man vil dele det opp i flere mindre måltider er det ok, spesielt fint om en er veldig kvalm. Husk å øke inntaket av grønnsaker daglig og er du sugen på noe så fråts i frukt! Melk kan en også med fordel øke på for noen trenger mer kalk og få r da gjerne sug på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg ville lagt meg på antall kalorier som jeg normalt sett skulle spist for å holde vekten (som ikke gravid) Spesielt hvis du ikke er veldig overvektig fra før. Som du sikkert vet, er ikke en graviditet en tid der en skal slanke seg

 

Det kan du regne ut på kalkulator her (https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi). Hvis du veier feks 80 kg og er 170 høy (30 år) lav ativitet, har du forbruk av kalorier før trim på ca 2000. Da vil du sannsynligvis gå litt ned hvis du trimmer endel i løpet av uka, sånn at inntaket ditt er mindre enn forbruk.

 

Vet at GR anbefaler å minst gå opp en meny str (1900 for din del) men hvis du leser nøye her inne, finregner de enda mer på kurs, sånn at noen faktisk må spise enda litt mer enn det.

 

Men bare med å bli bevisst på hva du spiser, tror jeg du vil unngå stor vektøkning:)

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt kalkulatoren og det kom på 2394, 44...

 

Kanskje jeg skal spise litt mer enn 1900kcal da..??

Går tur 3-4-ganger hver dag...

(går sammen med barna til og fra skolen, så har jeg 20min fr fra jobb midt på dagen for å gå tur, på ettermiddagen/kvelden er jeg på tur med hunden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt meg rundt 2000 jeg, spist litt mer de dagene jeg var ekstra sulten, og spist litt ekstra grønnsaker, frukt og melkeprodukter.

 

Da tipper jeg du blir en sprek gravid:)

 

Lykke til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!!

 

Tror jeg legger meg på rund 2000 kcal jeg.

Er litt vanskelig å komme akuratt ut, så det vil variere noe fra dag til dag.

 

Spiser masse frukt og drikker melk både til frokost og kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...