Gå til innhold

Grete Roede for Gravide


Gjest rulten

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nylig gravid for annen gang og vurderer ett internettkurs. Kjenner en som tok det og gikk opp bare 6-7 kg på 9 måneder. Imidlertid var dette ikke et planlagt svangerskap og jeg er ikke tilbake til matchvekt etter siste gang. Ett par spørsmål derfor:

 

1. Er det noen som faktisk har gått ned på internettkurset for gravide?

2. Kan man ikke slanke seg aktivt i noen fase av svangerskapet (for eksempel første trimester), hvis man passer på å få i seg variert kost?

 

Jeg trener og går masse men det er ikke nok, og jeg er desperat etter å gå ned litt mer, føler meg ikke vel slik som jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på GR-nettkurs fra uke 10-18 i svangerskapet og er nå på uke 23+2. I høst gikk jeg to nettkurs og gikk ned 5-6kg men hadde 10 kg igjen når jeg ble gravid. Tok kontakt med kurslederen min selv om jeg ikke gikk på kurs og fikk beskjed om å gå opp en meny allerede fra starten av graviditeten. Gikk da fra 1600 til 1900kcal og lå dermed likevel litt under daglig forbruk som er 2200 /2000 med/uten trim. Jeg gikk opp endel istarten men stoppet litt opp og greide å holde det stabilt mens jeg gikk på kurset. Etterpå gikk jeg opp i et rykk igjen men da var jeg slapp med trening og godis (Stikkord påskegodt :) ) Nå er jeg mer motivert og fortsetter med gode forsetter men på egenhånd da det er litt dyrt med kurs synes jeg. Men angrer absolutt ikke på det kurset jeg tok i den fasen hvor det er lettest å legge på seg fettvev og barnet ikke vokser så mye. I kommende fase vet jeg jo at det er mye babyen som øker i vekt og ikke "jeg". Du kan se mine ukentlige veiinger på lenken "gravide som registrerer vekten" el.l. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...