Gå til innhold

Ny her - skal ned 35-40 kg ..


Gjest Fairytale

Anbefalte innlegg

Gjest Fairytale

Hei :)

Jeg er ny her, og ønsker å komme i kontakt med en som er omtrent i samme vekten som meg... jeg er 104 kg og målet mitt er å komme meg ned til 60/70 kg...

Jeg er 37 år og har mann og barn, og har gjennom graviditetene lagt på meg en del. Og dette sitter på enda.. Er ikke fornøyd med meg selv lenger, og ønsker å forandre hele livstilen min når det gjelder både mat og trening :)

 

 

27.04.09 : Uke 0 - Vekt : 104.0 kg

04.05.09 : Uke 1 - Vekt : 104.0 kg ~ - 0.0 ~ ( - 0.0 totalt )

11.05.09 : Uke 2 - Vekt : 102.1 kg ~ - 1.9 ~ ( - 1.9 totalt )

18.05.09 : Uke 3 - Vekt : 101.7 kg ~ - 0.4 ~ ( - 2.3 totalt )

25.05.09 : Uke 4 - Vekt : 100.4 kg ~ - 1.3 ~ ( - 3.6 totalt )

01.06.09 : Uke 5 - Vekt : 100.1 kg ~ - 0.3 ~ ( - 3.9 totalt )

08.06.09 : Uke 6 - Vekt : 100.2 kg ~ +0.1 ~ ( - 3.8 totalt )

14.06.09 : Uke 7 - Vekt : 99.6 kg ~ - 0.8 ~ ( - 4.4 totalt )

22.06.09 : Uke 8 - Vekt : 99.6 kg ~ - 0.0 ~ ( - 4.4 totalt )

29.06.09 : Uke 9 - Vekt : 99.1 kg ~ - 0.5 ~ ( - 4.9 totalt )

06.07.09 : Uke 10 - Vekt : 99.4 kg ~ + 0.3 ~ ( - 4.6 totalt )

13.07.09 : Uke 11 - Vekt : 98.9 kg ~ - 0.5 ~ ( - 5.1 totalt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jeg veier 108 og skal ned til ca 80. Er mellom 175 og 178 cm høy. Har holdt på her en stund, men tatt meg en lang pause og kom tilbake for noen dager siden.

 

Jeg har funnet ut at det beste for meg å sette meg SMÅ mål av gangen. Gjerne to kilo. Når jeg har nådd det målet, skal jeg ned to til, og to til.... osv. Man klarer jo TO kilo :) Kanskje dette funker for deg også?

 

Hvor høy er du?

 

Jeg har en tråd som heter "fysj a meg". Dit er du hjertelig velkommen, det er ikke så folksomt der om dagen...

 

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner deg gjerne. Jeg veier idag 105,8 og er 177 cm høy. Skal ned til mellom 70 og 80 kg. Slankeprossesen min (eller livsstilsendringen som jeg liker å kalle det) har holdt på en stund. Startet i januar og har siden gått ned ca 16 kg. Jeg er 32 år.

 

Håper å høre fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Merker bare nå på dag to ... at suget etter en søt bolle eller en kopp varm sjokolade med kremtopp er der... Det er da man tenker at man kanskje har vært litt avhengig... :0... Nå som jeg har satt meg inn i kaloritabellen er det sjokkerende å se hvor mye unødvendig jeg har puttet i munnen .. (Skrekk og gru!!)...

Er vel dette som blir det verste i slankeperioden tenker jeg... det å ikke stikke innom Shell stasjon for å kjøpe en Caffe Latte på vei fra barnehagen... eller kose seg med en kopp kakao når tulla sover på formiddagen ...

Merket i dag at jeg nesten måtte tenke på å kjøre en omvei for å ikke kjøre forbi bensinstajonen på vei hjem....

 

Men trossalt så gikk gårdsdagen veldig fint... det eneste er at jeg er ikke så glad i å drikke så mye vann.. så der må jeg skjerpe meg å bli flinkere... men klarte å presse nedpå litt i unnerkanten av 1,5 liter.... Håper det går bedre i dag :))

 

Montro det er noen tabletter som en kan spise som kan lette suget etter noe søtt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Jeg veier 108 og skal ned til ca 80. Er mellom 175 og 178 cm høy. Har holdt på her en stund' date=' men tatt meg en lang pause og kom tilbake for noen dager siden.

 

Jeg har funnet ut at det beste for meg å sette meg SMÅ mål av gangen. Gjerne to kilo. Når jeg har nådd det målet, skal jeg ned to til, og to til.... osv. Man klarer jo TO kilo :) Kanskje dette funker for deg også?

 

Hvor høy er du?

 

Jeg har en tråd som heter "fysj a meg". Dit er du hjertelig velkommen, det er ikke så folksomt der om dagen...

 

Vimsa[/quote']

 

 

Jeg tror det er viktig med delmål jeg... men har jo selvsagt et stort mål...

men henger jeg meg for mye opp i vekten så funker det litt dårlig for meg... så jeg tenkte å veie meg hver 14 dag deromkring... (ikke har jeg vekt heller)...

Er for kort tid til å tenke at jeg skal se bra ut til sommeren .. men til høsten når jeg skal tilbake i jobb, da hadde vært kjekt om kollegaer kunne se at jeg hadde vært flink å tatt av...:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Jeg joiner deg gjerne. Jeg veier idag 105' date='8 og er 177 cm høy. Skal ned til mellom 70 og 80 kg. Slankeprossesen min (eller livsstilsendringen som jeg liker å kalle det) har holdt på en stund. Startet i januar og har siden gått ned ca 16 kg. Jeg er 32 år.

 

Håper å høre fra deg.[/quote']

 

Så flink du har vært da ! :)) 16 kg er mye det... så du er jo allerede veldig godt i gang - det må være deilig ? :)

Når jeg tenker 40 kg ned, så synes jeg det nesten ser litt håpløst ut for meg... så ser virkelig frem til å miste like mangen kg som du slik at man føler en er på vei :)

Føler du at ting er blitt litt lettere?... Du har vel kommet så godt inn i tabeller og slikt når det gjelder Kcal at ting går vel av seg selv... ?...

I butikken i går brukte jeg sikkert 1 time... leste og leste på alt mulig... prøvde å finne ut div matvarer som er bedre å spise enn ikke osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg er veldig fornøyd selv.

 

Jeg syntes faktisk det har gått overaskende greit. Blir litt utålmodig innimellom, vet ikke hvor mange ganger jeg har vært gjennom garderoben min med for små klær og prøvd hva som er blitt passende siden sist.....ny hobby...he he. Jeg syntes det er langt frem jeg også men så lenge jeg ser en fremgang så letter det veldig.

 

Suget etter noe godt er jeg ikke mye plaga av. Igår fikk jeg lyst på sjokolade og var så heldig at jeg hadde både litt av frukt og melkerasjon igjen så da tinte jeg blåbær og blandet med blåbæryoghurt i blenderen, puttet dette i frysern litt og vips hadde jeg en deilig sorbet. Får jeg lyst på noe salt tar jeg en pose snack a jack osv. Så lenge jeg har funnet slike løsninger så funker det for meg.

 

Jeg må stadig inn å se antall gram jeg skal ha. Kcal er jeg ikke veldig opptatt av, bruker mest mitt sunne bondevett.

 

 

Jeg gleder meg til å følge deg videre, stå på. Dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Tusen takk. Jeg er veldig fornøyd selv.

 

Jeg syntes faktisk det har gått overaskende greit. Blir litt utålmodig innimellom' date=' vet ikke hvor mange ganger jeg har vært gjennom garderoben min med for små klær og prøvd hva som er blitt passende siden sist.....ny hobby...he he. Jeg syntes det er langt frem jeg også men så lenge jeg ser en fremgang så letter det veldig.

 

Suget etter noe godt er jeg ikke mye plaga av. Igår fikk jeg lyst på sjokolade og var så heldig at jeg hadde både litt av frukt og melkerasjon igjen så da tinte jeg blåbær og blandet med blåbæryoghurt i blenderen, puttet dette i frysern litt og vips hadde jeg en deilig sorbet. Får jeg lyst på noe salt tar jeg en pose snack a jack osv. Så lenge jeg har funnet slike løsninger så funker det for meg.

 

Jeg må stadig inn å se antall gram jeg skal ha. Kcal er jeg ikke veldig opptatt av, bruker mest mitt sunne bondevett.

 

 

Jeg gleder meg til å følge deg videre, stå på. Dette skal vi klare.[/quote']

 

 

Laget meg en Confekta Choko Melk i dag når suget etter sjokolade/kakao kom, og det smakte neimen ikke så ille heller... :)... Men sorbet hørtes faltisk mye mer fristende ut ! :) Så det må jeg prøve å lage selv også en dag.

 

Dette går på viljestyrken, det skal være sikkert - så nå får vi bare håpe at den er sterk nok ! :)

 

Klær ja... skjønner godt det er blitt din nye hobby jeg... er alltid like digg når man får på seg noe man ikke har brukt på leeeenge... så jeg gleder meg til den slags jeg også ... :))

 

Men du .... hvor mangen Kcal bør en kvinne / mann få i seg hver dag ??? Finner det ikke på sidene her inne, og kan ikke huske det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå nå jeg fikk lyst på sjokolademelk.......

 

Jeg ligger på en meny som er på ca 1900 kcal i døgnet. Sjelden jeg kommer opp i det faktisk selv om jeg spiser alle måltidene. Kurslederen min anbefaler oss å ikke fokusere sånn på kcal heller tenke på at vi får riktig rasjon. Går du ikke på kurs? Anbefaler det virkelig sterkt, jeg har hatt hatt stort utbytte av det og mener pengene er en god investering i min egen helse.

 

Hvor gml er du og hvor bor du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Åååå nå jeg fikk lyst på sjokolademelk.......

 

Jeg ligger på en meny som er på ca 1900 kcal i døgnet. Sjelden jeg kommer opp i det faktisk selv om jeg spiser alle måltidene. Kurslederen min anbefaler oss å ikke fokusere sånn på kcal heller tenke på at vi får riktig rasjon. Går du ikke på kurs? Anbefaler det virkelig sterkt' date=' jeg har hatt hatt stort utbytte av det og mener pengene er en god investering i min egen helse.

 

Hvor gml er du og hvor bor du forresten?[/quote']

 

Til nå har jeg fått i meg rundt 800 - 1100 Kcal.... er kanskje for lite det da ?

Jeg går ikke på kurs denne gangen, tenkte jeg skulle klare det på egen hånd, men litt støtte og råd her inne :))... Montro om jeg har nok viljestyrke - men det er jo det bare å finne ut av ! :)... Dag 3 i dag... og hittil går det veldig fint synes jeg :) ....Jeg er 37 år og bor i Bergen, du da ???....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Nå har jeg kommet til dag 3. og hittil har det i grunnen gått veldig fint.

Første og andre dag var hungeren etter sjokolade og caffe latte stor, og det skulle jammen litt viljestyrke til for ikke å la seg friste. Men jupp, jeg klarte det og er stolt av meg selv ! :)

I dag er det dag 3 av et sunnere liv. Og i dag har jeg ikke lyst på sjokolade. Jeg har regnet en del på det jeg har puttet i munnen siste årene, og det er mye dritt kan jeg love deg, så er vel ikke så rart at vekten min har kommet helt opp til 104 kg.

Men så har jeg født to tette barn ganske så nylig, så litt unnskyldning har jeg jo også da ... Eller finnes det unnskyldninger i det hele tatt ?.. Nei, det gjør vel i grunnen ikke det...

Har en venninne jeg ikke har sett på snart et år, hun har nå rast ned 25 kg siden august... montro jeg kjente meg en smule misunnelig på hvor flink hun har vært da.... der jeg fikk bilde nå av henne i en nydelig brudekjole ..*sukk*... Har nemmelig tenkt å gifte meg jeg også, men ikke med denne figuren her...

Så her er det nå bestemt NÅ eller ALDRI !! .. og svaret er NÅ !! :)

Jeg er rett og slett bare helt nødt til å klare å komme meg ned i vekt denne gangen. har trossalt små barn som vil ha mamma'en sin med seg ut på tur, og slik kondisen min er nå om dagene, så klarer jeg det ikke..... Blir liksom ikke noe annet enn en 30 min gåtur, og noen turer på lekeplassen ... Og dette er ikke holdbart ovenfor mine barn. De trenger en litt mer sporty mamma enn dette !!

 

Målet mitt er :

- ned 30-40 kg

- sunnere kosthold

- komme i god form, kunne trene og bevege meg friere

- kunne kjøpe klær som jeg har lyst å ha på meg.. (og ikke klær som jeg er nødt til å kjøpe forde det er det eneste som passer meg )

- bade på en offentlig badestrand uten å føle meg ukomfortabel forde jeg er tykk..

- tørre å sole meg i hagen min uten av frykt for at noen skal kunne se meg..

- Gifte meg i en nydelig brudekjole sammen med mannen jeg elsker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I går på lørdagskvelden koste jeg meg med fruktsalat m litt sjokolade oppi ;P

Skal si det smakte fortreffelig godt... :)

Gikk også veldig fint i går, selvom det var lørdag. Familien har gått med på å ikke kjøpe inn alt mulig digg, så da slipper jeg å bli fristet.

Nå planlegger jeg middag.. blir kjøttkaker på menyen i dag, men er ikke sikker på hvordan jeg skal få regner ut kcal pr kjøttkake... men får nå bare prøve meg frem. Det blir ingen hjemmelaget saus i dag (til mannen's store fortvilelse) men i stedetfor blir de servert med sjysaus.. smaker nå godt det også synes jeg.

 

Har gått turer nå disse dagene, men i går jogget jeg litt. Kjente melkesyren i bena, og måtte gi meg etter en stund..

Ser frem til å ta turen ut i kveld også etter at ungene har lagt seg, gå litt og jogge litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Har du tatt "Før-bilde" og målt i cm? Det kan anbefales :)

 

Lykke til med prosjektet!

 

 

Ja, det har jeg ... og er neimen ikke fornøyd med det jeg ser...

Hvordan går det med deg og dine mål da ?... Har du langt igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I dag har jeg vært til innkjøpt av dgital badevekt.. :)

Og gledet meg så masse til å komme hjem å veie meg...

Men i stedetfor å bli glad, ble jeg en smule lei meg..:)

 

Veide meg med klær på hos legen for to uker siden.. da viste vekten 105 kg, så da kan jo man trekke fra 1 kg..

 

I dag på badevekten hjemme etter 6 dager på kur... viste vekten 104 kg når jeg veide meg i kun truse og bh... Jeg hadde virkelig håpet på å sett noen resultater jeg.. men dog nei...

Kan det ha vært at vekten hos legen viste feil ?...

Sist når jeg gikk på Grete Roede kurs rant det av meg 4,3 kg første uken... så jeg synes dette er en smule merkelig...

 

Nå blir det ikke noe mer veiing før neste mandag... så da håper jeg at vekten viser mindre enn 104 kg - er jo lov å håpe da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Ja' date=' det har jeg ... og er neimen ikke fornøyd med det jeg ser...

Hvordan går det med deg og dine mål da ?... Har du langt igjen ?[/quote']

 

Lang igjen ja på meg ja, og nå går det skikkelig tregt. Nesten så det går på tålmodet løst.... Gått ned en god del i cm. og 15 kg til nå.

 

Min vekt veier meg 2 kg tyngre enn andre vekter jeg har prøvd.... Både legens og kursleders (den gang jeg gikk kurs). Så kan være forskjeller på disse vektene ja. Det viktigste blir nok å forholde seg til den samma vekta hver uke vil jeg tro (eller merke seg hva forskjellen utgjør) :) Jeg har vekt som veier kun hel og halv kg, så innimellom kunne jeg tenkt meg en mer fintmålende vekt... Men den får klare seg!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Lang igjen ja på meg ja' date=' og nå går det skikkelig tregt. Nesten så det går på tålmodet løst.... Gått ned en god del i cm. og 15 kg til nå.

 

Min vekt veier meg 2 kg tyngre enn andre vekter jeg har prøvd.... Både legens og kursleders (den gang jeg gikk kurs). Så kan være forskjeller på disse vektene ja. Det viktigste blir nok å forholde seg til den samma vekta hver uke vil jeg tro (eller merke seg hva forskjellen utgjør) :) Jeg har vekt som veier kun hel og halv kg, så innimellom kunne jeg tenkt meg en mer fintmålende vekt... Men den får klare seg!

 

Lykke til![/quote']

 

15 kg er mye ! - Du har jo vært kjempeflink ! :)

 

Blir spennende å veie seg til neste uke, og se om det skjer noen forandringer på vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Er nå kommet til dag 8, og når det gjelder matinntaket så går det strålende :)

Men må komme meg litt mer ut på tur, og bli enda mer aktiv.. merker kondisen er ekstremt dårlig, og det er ikke lange joggeturen før melkesyren angriper bena mine. Men det går bedre og bedre for hver dag :) Heldigvis !

Familien er innstilt på at maten i hus blir noe forandret... de er vant til hjemmelaget middag hver dag, til og med alle sausene jeg lager er hjemmelaget. Jeg pleier også en del å bake og steke vafler/pannekaker og lage desserter... men ikke nå - og det merkes litt her i huset kan man si :D.. hehe

Men jeg tror vi alle har godt av det... Nå går det mest i fruktsalat - og det faller godt i smak hos alle..

Har veid meg, og vekten står på det samme... men nå er jeg veid på to forskjellige vekter også da... men alikevei... Hadde virkelig håpet å se litt resultat etter en uke... men dog nei... Får satse på at det endrer seg til neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke ned mer enn 400 gr første uka. Ble skuffa da ja, men så begynte ting å skje etterhvert. Satser på at du tar det igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Jeg gikk ikke ned mer enn 400 gr første uka. Ble skuffa da ja' date=' men så begynte ting å skje etterhvert. Satser på at du tar det igjen neste uke.[/quote']

 

Okey, får satse på at vekten snur seg neste uke da..

Er jo lov å håpe ! *smiler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I dag står fiskekaker på menyen til middag. Blir litt annerledes med en skysaus til enn en hjemmelaget brun saus, men dette blir nok sikkert en vane til slutt.

Har ikke fått beveget meg så veldig mye hittil i dag... så få ta det igjen med en jogge/gå fort tur i kveld når ungene har lagt seg... da er det også så stille og fredelig ute.

Har bestilt meg to nye kokebøker fra Grete Roede, så håper nå at jeg finner mangen nye og spennende oppskrifter på mat vi kan kose oss sammen med.

Anskaffet ny trille i dag, som skal byttet ut med den som står i barnehagen, så blir det jo artig å se om lillejenta sovner like godt i den som i den gamle i morgen :D Er jo lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Tenk - nå er snart dag 10 ferdig, og jeg har enda ikke blitt "vippet av pinnen" til å spise noe usunt :) Hurra for meg ! :D

Merker når jeg handler at jeg er mye mer bevist på hva jeg putter oppi handlevognen. Hver fredag pleide vi å kjøpe inn store sjokoladeplater, chips, brus etc... og i dag når jeg handlet ble det litt ekstra frukt i kurven i stedetfor.

 

Laget tacopizza'en til Grete Roede i dag... den falti smak hos mannen, men ungene likte den ikke... de synes den var for sterk ! Så blir vel å kutte ut en pose taco krydder og hvitløken neste gang...

Vi får bare prøve oss litt frem for hva vi liker best på pizza'en. Men grov bunn kommer vi til å fortsette med :)

 

Siden mannen er borte i kveld, så kommer jeg meg ikke ut på joggetur... så blir dårlig med trimpoeng i dag... Jeg får ta det igjen på morgendagens økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Så var lørdagen over, og jeg har nå begynt på dag 12.

Prøvde å komme meg opp i antall kcal i går, og endte tilslutt på ca 1700 :)

Det er jo en hel del mer enn det jeg har lagt på siden jeg begynte..

Men med risgrøt til middag og taco til kveld, så gikk det jo fint likevel.

 

I morgen skal jeg veie meg... blir da spennende å se om jeg har klart å gått litt ned ... eller om vekten fremdeles står på 104 kg..

 

Prøver denne uken å ligge på rundt 1600 - 1800 kcal, så får jeg se hvordan vekt resultatet utgjør seg til neste uke... Disse 10 dagene har jeg lagt på ca 1200 kcal i gjennomsnitt.. Og etter gode tips og råd her inne fra dere så er det vist litt lite... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa83

Så flink du er :) Håper det funker da... Husk at en håndfull nøtter også kan regnes som et lite mellommåltid :)

 

Lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går videre med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Så flink du er :) Håper det funker da... Husk at en håndfull nøtter også kan regnes som et lite mellommåltid :)

 

Lykke til' date=' gleder meg til å høre hvordan det går videre med deg :)[/quote']

 

Nøtter har jeg ikke tenkt på en gang... tenker liksom brød, knekkebrød, salater, yoghurt etc... Jeg må vel tenke på å kunne være litt mer kreativ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...