Gå til innhold

Ny her - skal ned 35-40 kg ..


Gjest Fairytale

Anbefalte innlegg

Gjest frstor

Hei

 

Jeg er også ny her. Startet mitt første kurs på tirsdag. Jeg veier 110 kilo og vil gjerne ned igjen til 67. Det er maaange potetsekker. Huff!

Har mann og 4 barn, og har spist og vert glad under svangerskapet. Men nå har jeg fått nok og vil kjøpe klær som jeg liker, - har 1 bukse som passer og vasker den hver kveld. MØ (nekter å kjøpe nytt)

Er 31 år og bor i Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fairytale
Hei

 

Jeg er også ny her. Startet mitt første kurs på tirsdag. Jeg veier 110 kilo og vil gjerne ned igjen til 67. Det er maaange potetsekker. Huff!

Har mann og 4 barn' date=' og har spist og vert glad under svangerskapet. Men nå har jeg fått nok og vil kjøpe klær som jeg liker, - har 1 bukse som passer og vasker den hver kveld. MØ (nekter å kjøpe nytt)

Er 31 år og bor i Bergen[/quote']

 

Fra Bergen du også ser jeg :)

Blir nok mangen "potetsekker" å kvitte seg meg her også...

Vi for være flinke, og bakke hverandre opp under veis :)

 

Masse lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I dag er det mandag, og jeg har begynt på dag 13..

Så dette lar jeg være min veiedag...

Var litt nervøs for at vekten fremdeles skulle stå på 104,

men den var gått ned til 102.1 - så dvs si - minus 1.9 kg :)

Jeg hadde virkelig håpet på bedre resultat, men så lenge vekten

ikke går den gale veien så får jeg vel heller si meg fornøyd :)

 

Har vært ute på trilletur med veslejenten, og det var en god start på dagen før lunsj :)

 

Min favoritt i stedetfor brød er Ryvita Muesli Crunch - bedre knekkebrød skal man lete leeenge etter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
1.9 kg er en super start. Nyt det og ikke krev kroppen din for mye. Stå på videre:)

 

Blir spennende å se hvordan denne uken blir nå som jeg har kommet meg opp i kcal for hver dag... :) Skal også prøve å få sanket inn flere trimpoeng :)

 

(Ser jo at det er mye jeg ikke har ført opp der, siden jeg ikke er sikker på hvor mangen kcal som blir forbrent... men her er det jo lek og morro fra morgen til kveld med ungene, husarbeid og hagearbeid... - må vel gå til anskaffelse av en slik puls klokke eller hva det nå heter....:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Sitter å planlegger 17 Mai... og er så usikker på hva jeg skal spise den dagen ..

Har lurt litt på om jeg rett og slett bare skal kose meg, ikke føre opp kcal, og ta en ekstra joggetur i stedetfor... men er sikkert ingen lur ide det heller... :)

 

Skal prøve å få regnet litt på det, så blir det nok eggerøre, grove rundstykker og litt spekemat på menyen... og kanskje litt is og rømmegrøt... :) Men pølser står jeg over tror jeg...

 

I dag blir det kjøttsuppe med grønsaker, ris og kyllingkjøttdeig oppi - gleder meg til middag allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tine83

hei hei!

lurer på om eg kan "slenge meg med" her.. eg er 25år, 111kg og skal ned til enplass rundt 75 er håpet (på lang sikt vel og merke!!) er på dag to av mitt fyrste kurs, så dette blir spennande! Trenger nokon å dele opp- og nedturar med og utveksle oppskrifter/erfaringar! =)

 

ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
hei hei!

lurer på om eg kan "slenge meg med" her.. eg er 25år' date=' 111kg og skal ned til enplass rundt 75 er håpet (på lang sikt vel og merke!!) er på dag to av mitt fyrste kurs, så dette blir spennande! Trenger nokon å dele opp- og nedturar med og utveksle oppskrifter/erfaringar! =)

 

ha en fin dag:)[/quote']

 

 

Hvordan har det gått på kurs hittil da ?

Håper det har gått kjempefint - og at du har fått mangen gode råd på din vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I dag fikk jeg pakke i posten - to spennende kokebøker fra Grete Roede..

Så nå skal denne damen kokkelere masse fremover :)

 

Jeg liker veldig godt å lage mat, så trengte virkelig noen nye fristende oppskrifter som jeg kan prøve meg på nå.

 

Har nå kommet til dag 16 - og det går veldig fint :) Lysten på sjokolade er der, men så lenge jeg klarer å stå i mot slike fristelser, så gjør det ingenting :D

 

I går var jeg på besøk... masse god mat der, men jeg spiste ingenting ! - HURRA for meg :)

 

Vi er nå bedt på besøk på 17 Mai - og det gruer jeg meg litt til... har liksom ikke vekten min der, og så er det ikke så lett å regne ut kcal/mengde heller når man ikke vet hva det inneholder... Går utifra at det er bare hjemmelaget mat der - for det er vist vertinnen's spesialitet .. Men får da rett og slett bruke sunt bondevett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Hurra for deg!

17 mai tenker jeg at jeg ikke veier maten min, men tar det på øyemål. Eggerøre og laks er jo sunt, litt brød og middagen tenker jeg bare å se hvor mye jeg tar på talerken i forhold til vanlig. Kan ikke du også bare gjøre det slik da? Og droppe de mest fientlige fristelsene. Som pølser, kaker og brus? Evt bare ta et bitte bitte lite kakestykke. Saftis er det jo heller ikke så mange kcal i.

 

Har du prøvd krom tabl mot sjokolade/søt sug? Har ikke prøvd selv siden jeg ikke har en veldig søt tunge (liker god mat og vin jeg. Hehe) men hører det funker veldig bra på noen.

 

Gleder meg til 17 mai, og tror at dette fikser vi helt fint. (så kjekk i kjeksen nå;-) så får vi ta en revurdering på søndag kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Hurra for deg!

17 mai tenker jeg at jeg ikke veier maten min' date=' men tar det på øyemål. Eggerøre og laks er jo sunt, litt brød og middagen tenker jeg bare å se hvor mye jeg tar på talerken i forhold til vanlig. Kan ikke du også bare gjøre det slik da? Og droppe de mest fientlige fristelsene. Som pølser, kaker og brus? Evt bare ta et bitte bitte lite kakestykke. Saftis er det jo heller ikke så mange kcal i.

 

Har du prøvd krom tabl mot sjokolade/søt sug? Har ikke prøvd selv siden jeg ikke har en veldig søt tunge (liker god mat og vin jeg. Hehe) men hører det funker veldig bra på noen.

 

Gleder meg til 17 mai, og tror at dette fikser vi helt fint. (så kjekk i kjeksen nå;-) så får vi ta en revurdering på søndag kveld)[/quote']

 

Blir nok litt øyemål og sunn fornuft ja... vi skal i besøk, så aner ikke hva vi får servert, men tenker meg det er mye god mat... Håper de har salat og slikt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

... tyvtittet litt på vekten i dag... og jeg har ikke gått ned noe særlig...

Skjønner ingenting jeg... får den burde jo gått mer ned enn dette på snart 3 uker... Er rett og slett skikkelig skuffet og skjønner ikke hva jeg gjør galt...:)

Håper å se litt bedre resultat på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

for å oppnå et bedre resultat på mandag....

Liker ikke det jeg ser på vekten, og føler jeg virkelig må stå på og få flere trimpoeng i helgen...

Har vært ute å gått tur en time i dag... 2 trimpoeng ble det, og det hjelper jo på :)

Ellers var vi i besøk, men fikk heldigvis ikke servert noe... så da slapp jeg å tenke på om jeg skulle smake eller ikke :D

Føler jeg har spist og spist i dag... men ser nå at dagen har stoppet på 1703 kcal, og det er jo ikke så ille... Har ikke spist nok frukt i dag, for jeg ville heller kose meg med et bedre måltid til kvelds...

Nå er bunadskjorter strøket, og alt er klargjort for 17 Mai i morgen .. så da er det til å slenge seg ned på sofa'en og kose deg med tv-titting og litt walters sjokolade .. nam nam ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I dag har jeg veiedag... og vekten stoppet på 101.7 kg.... Altså ned 0.4 kg denne uken...

Så tilsammen nå på 29 dager har jeg hatt et vekttap på kun 2.3 kg.. Hadde virkelig håpet på mer....

 

Sist uke hadde jeg et gjennomsnitt på 1322 kcal for hele uken, denne uken hadde jeg et snitt på 1624 kcal for hele uken... Så nå er jeg virkelig i stuss på om jeg skal øke kcal inntaket eller minske det for å kanskje kunne oppnå et bedre resultat kommende uke... hmm...

 

Håper noen av dere som leser dette kan gi meg noen råd på veien :)

 

(17 Mai gikk foressten veldig fint... har ikke skjeiet ut i det hele tatt... koste meg med grovt rundstykke m/eggerøre, litt reker og fenalår og spekeskinke... og masse grønnsaker... Har ikke spist verken pølse, kaker eller is.... men hadde to ss vaniljesaus på jordbærene ;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg veiedag... og vekten stoppet på 101.7 kg.... Altså ned 0.4 kg denne uken...

Så tilsammen nå på 29 dager har jeg hatt et vekttap på kun 2.3 kg.. Hadde virkelig håpet på mer....

 

Sist uke hadde jeg et gjennomsnitt på 1322 kcal for hele uken' date=' denne uken hadde jeg et snitt på 1624 kcal for hele uken... Så nå er jeg virkelig i stuss på om jeg skal øke kcal inntaket eller minske det for å kanskje kunne oppnå et bedre resultat kommende uke... hmm...

 

Håper noen av dere som leser dette kan gi meg noen råd på veien :)

 

(17 Mai gikk foressten veldig fint... har ikke skjeiet ut i det hele tatt... koste meg med grovt rundstykke m/eggerøre, litt reker og fenalår og spekeskinke... og masse grønnsaker... Har ikke spist verken pølse, kaker eller is.... men hadde to ss vaniljesaus på jordbærene ;P)[/quote']

Kommer litt an på hvor mange trimpoeng du har - men har du 7-14 trimpoeng bør du nok ligge på 1700-1900 kcal pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Kommer litt an på hvor mange trimpoeng du har - men har du 7-14 trimpoeng bør du nok ligge på 1700-1900 kcal pr dag.

 

Har nok ikke mer enn 6-7 trimpoeng i uken.... har rett og slett ikke tid til mer..

Så da bør jeg kanskje spise litt mindre da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Hvor høy er du? Hvordan er normal-dagen i forhold til energiforbruk? (aktiv/passiv jobb?).

 

Er 172 høy.... har mammaperm nå, så jeg er hjemme om dagene.. hun er nokså krevende, og trilleturer funker ikke alltid så bra, for hun bare gråter da... Så blir å gå en tur på kveldstid etter ungene er lagt... Så blir dagligdagse gjøremål... husarbeid, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale
Hvordan går det med denne damen da?

Holder på med friskt mot enda?

 

 

Her går det bra, bortsett fra at jeg skulle ønsker vekttapet hadde vært litt større... Men det er bare til å smøre seg med tålmodighet... :)

Laget hjemmelaget skinkegrateng til middag i dag... og har nesten forspist meg... oj... så må nok droppe kvelds eller litt av melk/fruktkvoten i dag...

 

Deg da, alt bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frstor

Jada. Du går iallefall riktig vei, og tipper at det løsner enda litt og kiloene forsvinner noe raskere. Om du ikke forspiser deg så ofte iallefall;-) Hehe

Her er alt stort sett bra. Syns det er litt tungt å tenke på at jeg sannsynligvis må leve etter Grete Rode måten for resten av livet. Men kan jo trøste med at kroppen har det bedre på den måten, og dermed sinnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

Torsdag dro på vi på hytten... og med det dårlige vannet som er der, har jeg ikke fått i meg noe særlig med vann disse dagene... :)

Vi har kost oss masse... og hatt en kjempefint tur :)

MEN - jeg har ikke telt kcal, og heller ikke veid maten ... følte ikke for å gjøre det når andre var i nærheten liksom, følte meg ikke helt komfortabel med det... Men har brukt gode øyemål, og ikke forspist meg på noen som helst måte.. (kun spist kake.. nam nam)

Så nå håper jeg at ikke denne helgen har ødelagt alt som jeg har jobbet for siste mnd... så jeg er temmelig spent på morgendagens veiedag... (men er redd vekten har snudd..... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairytale

I dag var det jammen gøy å gå på vekten :)

Til tross for noen dager på hytten, uten å veie og telle kcal... og et par kakestykker - så gikk det i minus likevel .. HURRA ! :)

Ned 1.3 kg - JIPPIIEEE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det jammen gøy å gå på vekten :)

Til tross for noen dager på hytten' date=' uten å veie og telle kcal... og et par kakestykker - så gikk det i minus likevel .. HURRA ! :)

Ned 1.3 kg - JIPPIIEEE[/quote']

 

Så flott Fairytale, det er så hærlig når vekta spiller på lag med seg:)

Jeg har veie dag i morgen og er kjempe spent på om jeg når målet om 0.4 ned slik at jeg ser 99 tallet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...