Gå til innhold

Uke 19 Motivasjonsrapportmødrene


Gjest Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Gjest Scorpiogi

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55,2 denne uke:55,1 -15,2kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke: 77,2 denne uke:77,5 -7,5kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke: 76,6 denne uke:77,7 -8,4kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke: 59,9 denne uke: -10,1kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke: 78,9 denne uke:78,4 -3,6kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke: 64 denne uke: -11,2kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke: 73,9 denne uke: -3,1kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke: 76,7 denne uke: -3,3kilo

- Hanne: Startvekt: 83,4. ned ca. 15 kilo. 1.72. forrige uke: 71,4 denne uke: 71,6 -11,8kilo

- Erdetingenledigenick: Startvekt: 76,0 ned ca 18kilo. 1.63. forrige uke: 69,3 denne uke:67,9 -8,1kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 82,3kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Denne uken har jeg lagt inn tråden, så får vi se hvordan det går! Det forplikter litt for min del og det syns jeg er BRA! For da tenker jeg meg kanskje bedre om, fodri jeg er innom her litt oftere :)

 

Skal prøve å være snar å oppdatere vekten deres! :)

 

Nå har jeg rukket en halvtimes gåtur. Denne uken er det ikke jobb før torsdag, men mannen er ferdig med pappa-permen nå, så nå er vi begge i full jobb. Kommer nok til å merkes.. Men huset trenger sårt litt oppmerksomhet, også er eksamen neste uke, så nå MÅ jeg levere inn oppgavene som gjenstår. Kommer altså til å tilbringe litt tid på pc'n, antar jeg.. :)

 

Mannen har forøvrig laget seg konto her inne, og jeg håper jeg klare å overtale han til å følge mitt løp. Han har bergnet at han har 10 kg for mye, så han ønsker å ta av litt(sympati-fettet fra graviditeten og permisjonen min, hihi).

Det blir bra hvis vi kan gjøre det sammen da...

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Flink du er Scorpiogi! :)

 

Det her har vært en helg med mange utskeielser.. Kost meg , med grillmat, vin og litt kake på 1 års dagen igår.. Huff..

 

MEN, sambo har ferie i tre uker nå, så da blir det trening på dagtid, er så greit å få gjort unna det på morgenkvisten.. Kan man kose seg sammen resten av dagen.

 

Lykke til med en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du laget ny tråd Scorpiogi!:)

Morsomt at mannen din følger i dine spor. Det hjelper veldig at man er sammen om det på hjemmefronten!

 

Lillevenn: gratulerer med overstått 1 årsdag!!:) Håper dere hadde en fin feiring!

 

Idag har jeg veid meg igjen og vekta viste 55,1 kg. Det er ikke så verst, men hadde nok vært bedre om jeg hadde klart å være flink i helga... Men det er nesten i mål så jeg trapper opp litt på kcal og satser på at de siste 100 g forsvinner når kroppen kommer over helgekosen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

En kosehelg hadde du nok godt av, Lillevenn, bare ikke dvel ved det og den dårlige samvittigheta så går det bra. Gratulerer til 1-åringen btw :)

 

Melis: Ja det hjelper godt på om man er flere sammen! Syns nå du er flink å holde deg på samme vekta. 1-200 gr pluss/minus er vel naturlig. Jeg syns tilogmed jeg har hørt at 1-2 kg +/- er normalt, kan det stemme? At det er bare vann... Er sikker på de 100 gr er borte snart!

 

 

I går ble trimpoengene 17-maimarsjering sammen med korpset jeg dirigerer. Måtte steppe inn på skarptromme, så ble litt gåing da :)

I dag hadde jeg tenkt å dra på spinning, men så skal bilen på EU-kontroll sent på dagen, blir litt teit å kjøre innover og enten bli der i 4 timer, eller dra hjem for så å dra tilbake(er 3,7 mil det er snakk om) Så skal heller prøve å sykle meg en tur senere i kvel. Det har jeg begynt å gjøre nå og det er utrolig morsomt :)

I morgen skal jeg på baby-treff men er påmeldt spinning og styrke først. Og så må jeg skjære opp noen fruktbiter, for de pleier å ha så mye kjeks stående de jeg skal til. :)

Til lunsj i dag skal jeg koke meg egg og ha på knekkebrød med litt salt og grovpepper, det er godt det!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Så var det meg igjen da. Her går det fortsatt dårlig. Har egentlig ikke lyst å inn hit i hele tatt. Men skal jeg klare å snu de dårlige vanene mine må jeg tvinge meg hit.

 

Rask oppsummering av helga og gårdagen:kaker,kaker og atter kaker. Begynte så bra i konfirmasjonen. Forsynte meg med frruktcocktail, så forsvant viljestyrken og det ble både kake og multekrem:( Igår ble det bløtekake, men 30 blir jeg jo bare 1 gang da.

 

Må virkelig grave dypt inn i meg selv og finne motivasjonen. For den har jeg jammen meg gjemt godt gitt:)

 

 

Dette ble litt klageinnlegg, men må bare få det ut. Er så frustrert over meg selv. At jeg ikke greier å ta meg sammen. Hvor vanskelig kan det være!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Takk for det scorpiogi :) Har faktisk inntrykk av at det går lettere med nedgangen når jeg ikke fokuser alt for mye på maten.. Ikke dytter innpå altså, men kanskje et litt mer avslappet forhold til det.

 

Klem til deg leverpostei! Jeg har vært ganske så motløs den siste tiden selv, blir rett og slett dritt lei hele greia. Men det må vel bare gå litt opp og ned :)

 

Idag har jeg starta dagen med en skikkelig bra kondistime, blei sååå sliten.. Men deilig etterpå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei: gratulerer så mye med dagen igår!!:) Du har bare bursdag 1 gang i året, da er det lov å kose seg! Motivasjonen kommer og går, ikke gi opp så skal du se at du kommer tilbake i gode vaner etterhvert;)

 

Scorpiogi: ja, det er sikkert helt normalt at vekta varierer endel. Jeg er nok litt "hysterisk" der enda. Nå håper jeg at jeg klarer å holde meg her hvor jeg trives best! Håper du får det koselig på babytreff imorgen:)

 

Idag har jeg vært på sats, skikkelig deilig! Blir nok ikke tid til mer enn en økt til denne uka, men det får jeg jo være fornøyd med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Hei på dere. JEg er fortsatt her selv om dere ikke hører så mye fra meg.

Vekt i dag 71,6 så litt oppgang på meg.

Men føler på meg at kroppen har begynnt å "sette" seg litt. får på meg de gamle buksene mine, og får mye kommentarer på at jeg ser slank ut, og må ha gått ned mye.

Men jobber fortsatt med de siste kiloene.

Konfirmasjonen er vel overstått, og med alt det styret som har vert i de siste ukene, så skal jeg kansje bare være fornøyd med å ikke ha gått opp mer.

 

Trente Stram opp på mandag, og måtte ta en vikartime (spinning) på kvelden. Hadde spinning i går oxo, så det har blitt litt trim.

I dag har vi nabojenta (naboen som jeg har gått hjemme sammen med har begynnt å jobbe) Så nå planlegger vi å ta med begge ungene å gå en lang tur (mannen min er hjemme) Så litt trim blir det i dag oxo.

Må løpe

Stå på jenter.. Jeg er imponert over hvor standhaftige dere er her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Har fått trent på morgenen både igår og idag, deilig! Planen er å få trent imorg også. Er så mye fristelser og kos om dagen, så må ihvertfall være litt hard på treningen.

 

Men dere, trenger noe tips til hva jeg kan spise til lunsj jeg, som er enkelt og egentlig bare å ta rett ut av skapet.. Har levd på havregryn de siste mnd, det begynner å bli litt kjedelig gitt, hehe..

 

Hyggelig å se deg Hanne :) Syntes du har vært flink jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

I går kveld var jeg på skogstur etter at ungene var lagt seg. Det har jeg vært flere ganger denne uka, + sykleturene mine. Begynner å bli litt trim hver dag nå, i stedet for masse en dag og ingenting en annen.

Jeg skulle virkelig, VIRKELIG, fått til med rockeringen altså! men den faller jo ned med en gang (grrr).. :)

Men er jo spent på veiing, snikveiingen har ikke alltid vært positiv, mens andre ganger er den det :)

 

Lillevenn: Jeg syns Knekkebrød med kokt egg og salt/pepper er godt. Og også Yoghurt naturell med litt honning over + litt nøtter eller branflakes.

Rett i koppensuppe(tomat) og et par skive med vita hj. light=nam!

Brød med westfalerskinke el provenceskinke(lite kcal)

Toast(i t.jern) med lettsyltetøy eller vita hj.ost og kokt skinke+ yderst med sennep.

Disse tingene pleier jeg å spise..

 

Hanne: Du er sprek syns jeg! :) Er koselig å ha noen å gå turer sammen med ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Takk for tipsene scorpiogi! Yoghurt naturell med honning hørtes veldig bra ut! Bare helt tom for ideér her..

 

Idag har det vært dugnad ute her, hyggelig å få hilst på flere av naboene. Spinatpai til middag, ikke spesielt sunt, men veldig godt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Scorpiogi: Dette hørtes godt ut. Greit med nye tips:)

 

Lillevenn og melis: takk for gode ord. Hjelper når man sliter litt. Jeg har ikke tenk å gi meg det er helt sikkert:)

 

Hanne: Herlig med kommentarer fra folk rundt seg. Da vet man det vises på kroppen:) Synes du er kjempeflink.

 

Sitter og venter på ei vennine som skal komme på besøk nå. Og alt jeg serverer er kaffe. Ikke noe ved siden av. Da kan jeg ikke sprekke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

vekta er 77,5 altså OPP 300 gr.

Nå begynner jeg å bli mektig lei av meg selv! Og irritert! Hva f... er det vits i å gå kurs etter kurs så går jeg ikke ned noe?!? Skjerp deg Scorpiogi!!! grrrrr......

 

puh.... Måtte bare riste meg selv i nakken litt. Kjente nesten en sint-rynke i panna når jeg skrev det der! Men nå er den borte :)

 

Men jeg går til krig mot meg selv denne uka! Om jeg kanskje ikke rekker å trimme så mye, så skal jeg i hvertfall ikke skeie ut!!!!!!!

 

Jeg har en planlagt tapas-runde på lørdag, GP-dagen, men skal på spinning først.

Neste uke er eksamensuke, og i helgen har jeg arb.helg, men skal prøve å være her inne litt oftere.. Er litt mer stas å ha noe bra å fortelle når en skal inn hit, så da kanskje er jeg litt flinkere??

 

Nå får jeg snart besøk, skulle ønske jeg bare kunne servere te eller kaffe og ikke tenkte så mye på den bringebær-rulladen jeg var dum nok til å kjøpe :)

*VÆR STERK, VÆR STANDHAFTIG!!* oi, caps lock :)

 

Ha en fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

You go girl Scorpiogi!!! Dette klarer du!!!

 

Veiedag idag idag, 78,4.. Så stillstand, men greit det.. Kan ikke forvente nedgang to uker på rad! Ikke med den kroppen her ihvertfall..

 

Ble ikke trening på meg idag da, kroppen verker litt idag så da er det greit med litt pause. Tar en økt igjen imorg ettermiddag istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannemor: så hyggelig å se deg! Jeg synes det høres ut som du klarer deg ganske så bra;) Deilig at buksene passer igjen, det har mye og si!

 

Scorpiogi: kjipt med vekta... Men det høres ut som du vet hva som må til. Hørtes veldig lurt ut med den spinning timen før tapas kveld på lørdag!:)

 

Lillevenn: stillstand er ikke verst. Kanskje det blir et rykk ned neste uke?

 

Idag har vi en innedag, her regner det enorme mengder. Det frister så absolutt ikke å gå ut i det hele tatt... Driver og funderer på om jeg skulle prøvd meg på en spinningtime i ettermiddag. Men er redd jeg ikke har kondis til det:eek: Vi får se hva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

77,7,så ned 300 gram. Rette veien er det i alle fulle fall.

 

Scorpiogi: Lurt med planlegging. Det må virkelig jeg bli flinkere til. Neste uke er det nedgang igjen skal du se.

 

Lillevenn: Stille før stormen vet du:) Neste uke er det nedgang på deg igjen også.

 

Melis: Ha deg på spinning du.Helt sikker på at du har kondisen til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77' date='7,så ned 300 gram. Rette veien er det i alle fulle fall.

 

Scorpiogi: Lurt med planlegging. Det må virkelig jeg bli flinkere til. Neste uke er det nedgang igjen skal du se.

 

Lillevenn: Stille før stormen vet du:) Neste uke er det nedgang på deg igjen også.

 

Melis: Ha deg på spinning du.Helt sikker på at du har kondisen til det:)[/quote']

 

300 g ned er flott!:) Grattis med det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent på morgenen både igår og idag' date=' deilig! Planen er å få trent imorg også. Er så mye fristelser og kos om dagen, så må ihvertfall være litt hard på treningen.

 

Men dere, trenger noe tips til hva jeg kan spise til lunsj jeg, som er enkelt og egentlig bare å ta rett ut av skapet.. Har levd på havregryn de siste mnd, det begynner å bli litt kjedelig gitt, hehe..

 

Hyggelig å se deg Hanne :) Syntes du har vært flink jeg![/quote']

 

Glemte denne litt jeg... Kan ihvertfall skrive ned noen ting jeg liker:p

 

Her i huset går det mye i knekkebrød, vanlig eller sports knekkebrød og rugsprø. Har litt dilla på tine kremost med peppersmak + rød paprika på, det er supergodt! Ellers er jeg også glad i rista brød med soft light og banan eller kokt skinke m/agurk. Lager også ofte havregrøt, det liker begge ungene også:D

 

Om jeg har litt god tid en dag er det også super enkelt å slenge sammen en omelett med litt ost og skinke og ha noen deilige grønnsaker enten oppi eller ved siden av! (men den kan jo ikke taes rett ut av skapet da, hehe;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Fornøyd med meg selv idag. Salat til middag. Også er det jo sååå godt. Blir mett på en god måte. mmmmmm.

 

Kjenner motivajonen er på vei tilbake, så mulig det er håp for meg også. Nå er det VIRKELIG innspurt til sommeren.

 

Etter vesla har lagt seg skal jeg ut å sykkle sammen med gutta. De sykkler og jeg jogger. Blir dagens trim det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Herlig å være ut i naturen også Melis. Den er så fin på denne tiden av året:)

 

Her skinner sola, jeg er i kjempehumør og motivasjonen er på vei opp,opp,opp!!!! Håper den holder seg her nå, for jeg vet hvor fort den kan dale.

 

Vesla skal fotograferes idag. Blir spennende. Jeg er tante til ei som holder på å utdanne seg som fotograf, så hun får gleden av å ta bildene.

 

Dagens utfordring. Jeg skal på "date" med ei vennine ikveld. Vi skal feier at vi nå er i 30 åra(hihi). Her er det utrolig viktig å ha stålkontroll, vet jo åssn viljestryken min er. Vennina mi er sylslank da, så hun kan spise akkurat hva hun vil. Så må passe meg så jeg velger noe sunt. Tenkte å velge en salat( synes salat med fetaost er godt), samt kutte ned på dressingen. Litt dressing må jeg ha. Så blir det lettbruss og kaffe isteden for kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Nå har jeg meldt meg på internett kurs. Sambo skulle betale det for meg:):) Vil egentlig gå på vanlig kur, men det starter ikke noe før august, å så lenge vil ikke jeg vente.

 

Får håpe kurslederen "pisker" meg skikkelig igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på internett kurs. Sambo skulle betale det for meg:) Vil egentlig gå på vanlig kur' date=' men det starter ikke noe før august, å så lenge vil ikke jeg vente.

 

Får håpe kurslederen "pisker" meg skikkelig igang:)[/quote']

 

Så flott at du skal begynne på kurs, det blir spennende! Og så snill samboeren din er!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Lykke til med kurs leverpostei, det blir sikkert kjempebra :)

 

Huff, her sklir ting litt ut nå når sambo har ferie.. Reiser til familie i gubrandsdalen på mandag, så da blir det ikke noe særlig trim neste uke heller.. 17 mai blir vel som alltid fylt med all mass av god mat. vi får gjester og skal servere spekemat, får bare holde meg i skinnet..

 

Gratulerer med dagen til alle imorg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...