Gå til innhold

Kan hard trening gå utover melka?


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Gjest koko1975

Jeg hadde en litt for hard treningsøkt på 1,5t i går sammen med damer som var myyyyyye bedre trent enn meg. Fra første amming etter det føler jeg at hun har ligget ved brystet. Sovet lite også (både hun og jeg). Kan det være den harde treningsøkta? Hatt mye melk hele tiden og egentlig aldri opplevd et ordentlig økedøgn tidligere og vil vel tro det foregår omtrent slik. Kan jo også være tilfeldig. Noen som har fått mindre melk pga trening? Har fått av stress et par ganger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg klippet ut dette fra ammehjelpen sin sider til deg. Høres ut som økedøgn slik du beskriver det;) Om du vil lese mer om trening og kosthold i forbindelsen med amming kan du lese mer på http://www.ammehjelpen.no :)

 

"Trening og amming

 

Det er kjempefint at du trener litt mens du ammer. Noen lurer på hvor hardt de kan trene uten at det påvirker ammingen. Så lenge du får nok hvile og får i deg tilstrekkelig med næring, vil ikke treningen gå utover melkeproduksjonen.

 

Hvor hardt kan du trene?

Hvis du trener hardt, slik at du produserer melkesyre under treningen, kan det en sjelden gang hende barnet avviser brystet rett etter treningen. Melkesyre gir melken en syrlig/bitter smak, men det er ikke farlig, og går over etter en stund. Jo fullere brystene er mens du trener, jo fortere vil melkesyra gå over etter trening. Med "tomme" bryst, kan det ta opptil en halvtime før den syrlige smaken er borte. Vask brystene før du ammer hvis barnet reagerer; melk eventuelt ut 3-5 ml av hvert bryst, og kast melken. Hvis barnet fortsatt reagerer, må du vente litt til før du ammer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt for hard treningsøkt på 1' date='5t i går sammen med damer som var myyyyyye bedre trent enn meg. Fra første amming etter det føler jeg at hun har ligget ved brystet. Sovet lite også (både hun og jeg). Kan det være den harde treningsøkta? Hatt mye melk hele tiden og egentlig aldri opplevd et ordentlig økedøgn tidligere og vil vel tro det foregår omtrent slik. Kan jo også være tilfeldig. Noen som har fått mindre melk pga trening? Har fått av stress et par ganger tidligere.[/quote']

 

Hei:)

 

Veet ikke om det er for at du trente for hardt, men jeg merker veldig godt at når jeg har trent veldig hardt og er sliten så har puppen vært litt slappere, men med god avslapping så kommer den kjapt tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Tusen takk for svar jenter! Da er det nok et økedøgn. Alle har mast sånn på at "prosjektet" mitt kunne gå utover melka at jeg har vært litt ekstra obs. Var litt fortvile her en stund i dag, men slike dager får en jo bare til å forstå hvor enkelt jeg har det til vanlig med tulla mi. :)

 

Må innrømme at jeg hadde en periode der jeg ønsket at det skulle være treningen slik at jeg hadde god grunn til bare å fortsette med trilleturer og rockering. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...