Gå til innhold

Er det noen "nygravide" her???


Gjest Tulla

Anbefalte innlegg

Gjest nrtre090909

Nei ikke ny gravid er sånn midt i mellom har termin 09.09.09. Begynner på nytt kurs neste onsdag:o) så nå syker jeg meg opp he, he. Kan jo følges åt for det om det blir noen mnd mellom oss? Og jeg må nok fortsette etterpå for jeg legger alltid på meg 10 - 15 kg hver ammeperiode, men ikkje denne gangen da :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nrtre090909
Nei ikke ny gravid er sånn midt i mellom har termin 09.09.09. Begynner på nytt kurs neste onsdag:o) så nå syker jeg meg opp he' date=' he. Kan jo følges åt for det om det blir noen mnd mellom oss? Og jeg må nok fortsette etterpå for jeg legger alltid på meg 10 - 15 kg hver ammeperiode, men ikkje denne gangen da :))[/quote']

 

 

Ha skulle bli smilefjes ikkje sånne halvsure småfornøyde klumper ja,ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott - trenger nok noen jeg må avgi "rapport" til. Jeg har termin i desember og er livredd for kg'ene. Det har sneket seg på kg etter begge de foregående svangerskapene.

 

Til nå tror jeg at vekta ikke har beveget seg - men er bare rundt 8 uker på vei.

 

Hvordan har det gått med deg så langt? - du er vel ca halvveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nrtre090909
Flott - trenger nok noen jeg må avgi "rapport" til. Jeg har termin i desember og er livredd for kg'ene. Det har sneket seg på kg etter begge de foregående svangerskapene.

 

Til nå tror jeg at vekta ikke har beveget seg - men er bare rundt 8 uker på vei.

 

Hvordan har det gått med deg så langt? - du er vel ca halvveis?

 

Har gått fint skjerpa meg etter positiv test (kutte ned drastisk sjokolade o.l.) og gikk da ned noen kg nå er vekta der jeg var 117 kg kremt. Har meldt meg på kurs og begynner på onsdag, så jeg venter på boka i posten.

Skal ha 3 eksamener i juni 10, 17 og 19 når de er over satser jeg på litt mer tid til tur og skravle her. Kjekt hvis vi kan rapportere til hverandre i tillegg så kanskje dukker det opp flere underveis. Jeg venter og nr 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan jeg skal klare at vekta ikke peker så mye oppover......

 

Har også vurdert å melde meg på nettkurs, men synes det er ganske dyrt. Så foreløpig skal jeg prøve for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan jeg skal klare at vekta ikke peker så mye oppover......

 

Har også vurdert å melde meg på nettkurs' date=' men synes det er ganske dyrt. Så foreløpig skal jeg prøve for meg selv.[/quote']

 

Hei :)

Jeg venter også nr.3 og har akkumulert litt vekt med de to andre... Gikk på nettkurs i høst og gikk ned 5-6kg men det kom fort på igjen når jeg ble gravid (men legger alltid på meg endel i starten) Meldte meg på nytt nettkurs og gikk på det fra 10.-19. uke og greide å holde vekta stabil de 8-9ukene selv om det var hardt :) uten kurset hadde jeg nok gitt mer blaffen og spist det jeg kom over. Er vanskeligere når du vet at noen ser ukerapportene dine og vet hva du putter inn av snop og mat. Fikk mange gode råd om å holde på de sunne tingene og styre unna det som ikke var så bra for meg og babyen. Kan anbefales! Ser på vektkurven etter kurset at den går rakt oppover men har brukt opp motivasjonen for denne gang så nå blir det ikke kurs før etter fødselen. (termin 1.09.09, er 26uker på vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nrtre090909
Jeg lurer på hvordan jeg skal klare at vekta ikke peker så mye oppover......

 

Har også vurdert å melde meg på nettkurs' date=' men synes det er ganske dyrt. Så foreløpig skal jeg prøve for meg selv.[/quote']

 

Jeg er nok ikke den beste til å svare deg. Jeg skal spise 2100 kcal for dagen og det fungerer så langt fint. 3 skiver til frokost, 3 til lunch, middag ( sunn og god)mellommåltid 2 skiver, kvelds 2 skiver, pålegg er ca 20 gram til hver skive da av lette magre produkter. 3 frukter melk vann og uante mengder ja grønnsaker.

Prøv å tenke sunne matvarer, vi kan det jo egentlig men det er dette med rettleing underveis og et puff i baken fra en kurs leder som gjør underverker.

Tenker å bytte ut noen skiver med salater, omeletter o.l når jeg blir litt varm i trøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Betegner meg fortsatt som "nygravid" jeg da.. selv om jeg nå er 13 uker på vei.... :)

Jeg trenger noen og slå litt følge med, hvis ikke blir det for mye snop og godteri i dette svangerskapet...

Forrige svangerskap la jeg på meg aaaaltfor mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nrtre090909
Betegner meg fortsatt som "nygravid" jeg da.. selv om jeg nå er 13 uker på vei.... :)

Jeg trenger noen og slå litt følge med' date=' hvis ikke blir det for mye snop og godteri i dette svangerskapet...

Forrige svangerskap la jeg på meg aaaaltfor mye![/quote']

 

 

Klart du kan jo flere jo bedre. Gratulerer med baby i magen så får vi motivere hverandre. Jeg kommer til å fortsette her etter baby har kommet så sant jeg får tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Hjertelyd fikk jeg endelig høre!!!

 

Men sliter litt med og spise sunt i matveien... er fortsatt litt plaget av kvalme så merker jeg må spise det som frister, og det er ikke alltid like sunt... Jeg har fått dilla på salat med ost og skinke, som jo er sunt, men sure bånd og drops er derimot ikke så sunt igjen.. hehe ;)

 

Hvordan går det med dere om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at her er flere.

 

Sist jeg ar på vekta hadde jeg gått opp 0,6kg. Håper de neste økningene lar vente på seg.

 

Er så usikker på hva jeg skal gjøre for å ikke gå opp så mye....... Prøver å begrense inntaket, men pga av kvalmen MÅ jeg noen ganger bare spise. Da er det en del ikke-gunstige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Jeg vil gjerne henge meg på også. Jeg er 13 uker på vei, og har altså også termin i desember. Til nå har jeg gått opp 3,5 kg!!!! Det er mye. Men økningen begynte kanskje litt før jeg ble gravid: Jeg sluttet nemlig nettopp å amme, og begynte å jobbe igjen, noe som betyr mer stillesitting.

 

Men jeg må altså være litt bevisst i matveien fremover, og tenkte å legge inn alt jeg spiser her, slik at jeg skjerper meg. Men å være med på en "tråd" tror jeg hjelper også.

 

Foreløpige mål:

- Holde ca 1600-1800 kal om dagen

- Trimme minst tre ganger i uka, litt styrke og litt kondisjon... (har vært HELT passiv i det siste)

- Ikke spise søtt mer enn en gang i uka (vil unne meg litt på lørdagen).

 

Det burde jo være overkommelig???

Tenker jeg skal ha et foreløpig mål om å gjøre dette i 4 uker, da bør det være enda mer overkommelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nrtre090909

Hei og hå hvordan det går, så flinke vi er alle sammen med gravide magene våre. Kjekt du fikk høre hjertelyden, håper kvalmen gir seg etter hvert. Kjenner til svangerskapskvalme da må en bare gi etter og spise det en har lyst på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camkir

Så koselig at vi blir flere her inne da :)

Svangerskapskvalme er pyton... Jeg sliter med det enda :o Håper det gir seg snart! Er ikke så lett og spise sunt og riktig da... Da blir det at man spiser det man klarer og få i seg!

Vi klarer oss nok bra skal du se!!

 

Heldigvis klarer jeg og spise mye jordbær/plommer/nektariner og fersken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollemajen

Heisann alle sammen!

 

Kan eg slenge meg med her? Er 6 veker på veg med vårt første barn, så rimelig nygravid ja...

Har fått beskjed med kursleder at eg kan ligge på meny 1600 kcal framover sjøl om eg er gravid.. Synes det er litt rart. Er det ikkje sånn at en skal unngå å slanke seg når en går gravid?? Eller er det gammalt nytt?

Har lest skrekkhistorier om at viss en slanker seg, går fettet over i blodet til fosteret... Noken som veit om det er tilfelle?

 

Eg skal vere flink framover, men som sagt, litt usikker på kalorinivået....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

hei

 

Hvordan går det med folk? Litt lite aktivitet her inne, betyr det at det heller ikke går så bra med spising tro?

 

Jeg har vært litt slapp forrige uke, gadd ikke registrere maten av ulike grunner, og da blir det nok større inntak enn det skal være. Men nå er det mandag morgen og ny frisk!!!

 

Til tomaten84: Det er sikkert ok med de 1600 kalorienen. Det kommer jo an på utgangsvekt og aktivitetsnivå. Det er sikkert et riktig og godt råd at man ikke skal slanke seg når man er gravid, samtidig tror jeg ikke du skal være bekymret for at du spiser for lite. Jeg har hatt to venninner med ekstrem svangerskapskvalme de 3-4-5 første månedene. Da har de tidvis ligget på sykehuset med intravenøst og de ble begge sinnsykt tynne. Men de har fått tilsammen 3 flotte, friske unger. På en måte er jo det som en ekstrem slankekur, og selv om det ikke er måten å gjøre det på, tenker jeg at om man da spiser _litt_ mindre, men sunt og variert går det helt sikkert veldig bra.

 

Håper på litt "liv" her inne - det inspirerer meg!

 

Ha en god uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 7 GR kurs og vektnedgang på tilsammen 35 kg ble jeg ENDELIG gravid like før vekta mi var i havn der jeg ønsket :-) Er nå 7+4 om jeg har bergenet rett, men har ikke helt klart å tro på det enda etter at vi har slitt i over 5 år. Skulle ha første kontroll i dag, men desverre var legen syk så da må jeg avvente til neste fredag. Føler meg ikke helt gravid enda jeg..... Dette er vår første.

 

Men vekta spretter vel opp igjen he he. Jeg har blitt værende på uendret meny selv om jeg ble gravid etter råd fra kurslæreren min (for meg er det 1600 kcal) Men kunne ha spiste det dobbelte føles det som. Men må vel satse på minst mulig opp, selv om mindre enn 7kg er skadelig for barnet leste jeg. Skal noe opp i kcal etter dette kurset er ferdig, det er bare 2 kurskvelder igjen. Fortsetter på hold vekten kurs til høsten (selv om det sikker ikke blir aktuelt å holde denne vekten nei)

 

Da krysser jeg fingrene for at vi alle blir værende her- og føler med deg Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74
Har det litt tungt for tiden - er ikke gravid så jeg forlater nå denne tråden :-(

 

Hvis du er innom på tråden igjen... Det var fryktelig leit å høre. Jeg håper du har gode mennesker rundt deg. Og så håper jeg du blir gravid igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest marcel

håper det er greit at jeg også henger meg på... føler meg ganske ny-gravid

(termin 12.01.10) har endelig klart å gå ned rundt 20 kg etter forje svangerskap... og var ikke langt fra målet mitt- da jeg fant ut at jeg var gravid igjen. På denne tiden med forje hadde jeg tatt av fra 5 kg ca mens jeg nå har lagt på meg 1kg... noe som igrunn ikke er mye, men skremmende. Meldte meg på her for å rett å slett legge om nye uvaner som er kommet - og litt veiledning og kontroll over hva jeg får i meg.

 

når en skal legge inn dags raport..så står det antall kallorier i klamme- er det så mange en har "lov " å spise hvert måltid, eller bør .. ?? er småspising innimellom som er mitt problem- spess pga kvalme...legen ba meg spise chips haha... heldigvis er kvalmen mye bedre nå... :( ønsker alle en fortsatt fin sommer ... fantastisk tid å tenke sundt på...med så mye deilig sunn mat og frukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest bollemajen

Har vore litt "vekke" dei siste vekene. Er no 11 veker på vei ;)

Startvekta mi var 86 kg og no ligg eg på 86.8 til 87 kg. Har ete som en hest dei siste vekene, så skjønner ikkje at det er så lite!! Men no skal eg skjerpe meg.

 

5 veker: 86.0

11 veker: 87.0 (+1.0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...