Gå til innhold

- 6 kilo på 1 mnd.


Gjest mokka22

Anbefalte innlegg

Gjest mokka22

tusen takk for fine ord tonesen.

 

hemmeligheten er lite mat, og ofte. trene 1 time på studio og er veldig aktiv hjemme.. ut å går masse... :o

 

er utrolig stolt over meg selv... :)

 

stoooor klem ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordstjerna

Det burde du så absolutt være :o

 

Det er dette med lite, men ofte som jeg sliter litt med.. Frokost, lunch og middag går greit, men det er det å få "presset" noe inn mellom disse som er problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokka22

jeg spiser bare frokost (1-2 knekkebrød)

så spiser jeg et eple

så spiser jeg kanskje 1 knekkebrød.

så spiser jeg middag (går på kyllingfilet og ris eller grønnsakssuppe)

så spiser jeg 2-3 knekkebrød til kvelds.

 

drikker masse vann. å tea me sukketter :o

 

hender jeg spiser en salat til lunsj.

 

så har jeg veldig god støtte fra ei venninne som selv driver å går ned i vekt,men hun er ikke like stor som meg men har noen kilo å gå ned sier hun selv

så jeg bruker å gå til henne, så går vi til trenings studio, trener en time, så går vi hjem til henne så går jeg hjem igjen litt senere.når jeg kommer hjem er det alltids noe å gjøre. så holder meg aktiv hele dagen.så slapper jeg av på kvelden før jeg legger meg å slik går mine dager :)

 

man må være innstilt i hodet på at nå skal man ned i vekt å ha motivasjon.

motivasjon er veldig viktig .. å det er noe jeg ikke mangler for å si d slik.uansett hvor vondt jeg har i kroppen så går jeg på trening. finnes ingen unnskyldning så fremt man er sengeliggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilde72

Hei på deg :)

 

Kjempebra nedgang du har, men har du regnet ut hvor mange kalorier du får i deg daglig? Syns det så ganske lite ut! Må passe på så du ikke ødelegger forbrenningen din vettu :o

 

Spiser du melkerasjonen? 1 knekkebrød til lunsj er i alle fall alt for lite.

 

Uansett - du er kjempeflink til å trene, stå på videre med den gode innsatsen du gjør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordstjerna

En normal dag for meg på måltidfronten ser omtrent slik ut:

 

Frokost: 2 knekkebrød, 1 kopp kaffe, 1 glass melk og en frukt av ett eller annet slag.

Mellom måltid: prøver å få til å spise det. Ikke lite lett alltid.

Lunch: 2 knekkebrød,1 kopp kaffe, 1 glass melk og frukt eller grønnsak av ett slag.

Mellom måltid: igjen.. prøver, men glemmer det litt av.

Middag: En posjon av det som er til middag her i huset. Prøver å kutte ut poteter og andre ting som ikke er fullt så sunt.

Kvelds: 1 knekkebrød, 1 glass melk og en frukt/grønnsak.

 

Jeg prøver også å holde meg i så mye aktivitet som mulig om dagen. Er for øyeblikket på rehabiliteringspenger pga en stor prolaps som har sittet i i nesten ett år! Det er først de siste par mnd jeg har blitt så bra at jeg har klart å komme meg i litt trening. Før det har det vært små turer bare jeg har klart. 100 m å så har jeg måtte snudd for å være sikker på at jeg klarer å komme meg hjem.

Men nå skal aktivitetsnivået økes :o og jeg håper jeg klarer å gjøre noe med spising av mellom måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Jeg synes det ser ut til at noen av dere spiser litt lite. Det er moro i begynnelsen når kiloene raser av, men etterhvert vil forbrenningen deres stoppe opp dersom dere spiser for lite. Kroppen deres tror det er hungersnød og tviholder på hvert minste gram fett.

Har dere regnet ut hvor mange kalorier dere skal ha? Vi som er litt store skal jo ha mer enn de fleste.... Også kommer det an på aktivitetsnivå og antall trimpoeng osv.

På "ny i vektklubben" pleier å det å ligge tråder som forklarer hvordan man skal regne ut antall kcal man trenger. Prøv å finn det der!

 

Lykke til videre! :o Nyt nedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mokka22

alle jenter. takk for innlegg her på min tråd.

 

ja mulig jeg spiser for lite, men jeg føler jeg spiser for mye :P men det er sikkert bare meg.

 

nå er jeg litt glemsk men veldig bra at du har kommet deg opp å er i aktivitet å klarer lengre enn 100 m , vær stolt av deg selv å du skal se at hverdagen flyger når du gjør masse ting.'mine uker går ALT for FORT å jeg rekker ikke å gjøre alt . hehe

 

å du som har gått ned 10 kilo: KJÆMPE BRA!fortsett slik! *stolt av deg*

 

veldig koselig å få svar på ting som blir skrevet her å man får mer motivasjon til å fortsette... jeg selv er ikke så veldig aktiv her men når jeg husker det er jeg innom å sjekker å da får jeg bedre motivasjon :)

 

STÅ PÅ JENTER!!! DETTE KLARER VI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokka22

Veldig bra!! stå på! du er veldig flink..

 

så godt å se at folk er motivert pluss at dere skriver hvor mye dere har gått ned.. dette hjelper også på motivasjon. jeg synes det er veldig bra! keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også slitt med det å spise lite men ofte

løsningen for meg var overraskende enkel:

 

to ganger i uka lager jeg opp små "snack packs" som jeg legger i kjøleskapet. da deler jeg opp frukt og grønnsaker i små porsjonsposer. to for hver dag. En med grønnsaker en med frukt som jeg tar med på jobb.

En typisk grønnsakspose inneholder en halv gulrot, litt rød paprika og litt blomkål.

En typisk fruktpose inneholder et halvt eple og noen druer, eller en halv pære og litt melon.

Så har jeg programmert telefonen min til å ringe for å minne meg på at nå er det på tide å spise litt.

Lunsjen husker jeg - for den er felles og til samme tid hver dag. 8.30 piper den til Frokost. kl 10.30 tar jeg frukt-posen. 12.30 lunsj. 15.30 grønnsaker. kl 17.30 er jeg på vei hjem fra jobb, og jeg stopper gjerne på veien for å handle. Ikke alltid lurt, men jeg fant ut at om jeg tar med en 5-6 mandler eller andre nøtter som jeg spiser på bussen er jeg ikke utsultet når jeg handler. Dessuten er nøtter sunt!

så spiser jeg middag i 19 tiden når jeg har kommet hjem og får litt tid på meg på å lage maten.

dermed gikk jeg plutselig fra 2 måltider per dag til 6!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...