Gå til innhold

Oppussing av Mai01


Mai01

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter å ha pusset opp i over et år, og vært gravid i 9 måneder, er det på tide med neste prosjekt: oppgradering av meg selv.

 

Jeg er en 35 år gammel tobarnsmor som har latt seg selv forfalle. Det har blitt altfor mange lettvinte usunne løsninger de siste årene med økende kaloriinntak. Resultatet er at vekta stopper nå på 86,8 kg og som følge av det er ikke klesskapet fornyet på flere år, og jeg ser mer og mer ut som en kjerring (og ikke minst føler meg som det).

 

Nå er det nok. Fødte for 2 uker siden, og nå skal jeg endre livsstil. Ønsker heller ikke at barna mine vokser opp med en mor som maser om vekta (som min egen mor gjør HELE tiden).

 

Satser på å spise rundt 1900 kcal om dagen, og trille mange turer med vogna. Når barseltiden er over, så skal jeg begynne på styrketrening. Veiedag blir fredager. Endelig mål er 58 kg, altså nesten 30 kg. Håper å gå ned rundt 0,5 kg i uka.

 

 

Uke 1: 03.07 vekt 86,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går faktisk veldig bra, men har jo bare holdt på i en uke.. Uansett, så gleder jeg meg over en uproblematisk start. Det kommer tidsnok en nedtur eller real sprekk.

 

Nå spiser jeg litt mer, og føler meg ikke sulten i det hele tatt. Kostholdet mitt er ikke perfekt enda, men kalorimessig er det bra. Er litt for glad i pølseprodukter!

 

Trilleturene er korte og går saakte, men siden bekken og rygg ikke er helt på plass siden fødselen, så er det greit å ta det med ro og ikke forhaste seg. Øker intensiteten når barseltiden er over. For min egen del, er det også viktig ikke å gå for hardt ut, da går jeg lei. Minner meg selv om at dette er en LIVSSTILSENDRING.

 

Denne gangen har jeg faktisk en ekstra gulrot til å gå ned i vekt. Mannen min var litt kjepphøy, og sa at hvis jeg klarer det, så skal han slutte å røyke. Så det er veldig prestige for meg å klare målet mitt.

 

Imorgen er det veiedag. Er spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Ned 1,8 kg!! Det er nok fremdeles litt vann etc fra graviditeten, men jeg er uansett på vei ned..

 

Første delmål er 80 kg før en sydentur i slutten av august

Andre delmål er 75 kg før barnedåpen

 

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (ned 1,8) (27,0 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pangstart!

 

Tusen takk:-)

 

Nå har jeg kommet hjem etter 5 dager på hyttetur, og har vel ikke vært superflink.. Har jekka meg ned flere hakk etter åpningsuka!!

 

Det er jammen meg ikke lett i sosiale sammenheng. Ønsker ikke å flagge slankekuren min, så har ikke telt kcal, men vet at de lå godt over 2000 om dagen. Gode, sene middager, dessert, is om dagen og snop på kvelden. Selv om vi ikke hadde med noe, så klarer jeg ikke å kontrollere meg selv når det står på bordet. Det er en grunn til at vi ikke har slike ting i skapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag, og 200 g ned. Litt skuffet, men siden jeg har vært på en liten miniferie og vi har spist ute 3 dager på rad, så innser jeg at det kunne vært verre. Men må skjerpe meg de neste ferieukene så jeg klarer målet om 80 i syden.

 

En annen ting som trenger skjerpings er trimmen.. Har nesten ingen trimpoeng, men nå har jeg kjøpt treningstøy!! Har hatt en tendens til å skulle vente med alt innkjøp til jeg er ferdigslanket, men etter push fra både mann og venninner ser jeg at det er viktig å føle seg vel underveis. Så derfor dro jeg til byen med friskt mot, og kjøpte treningsbukse, topp og sportsBH. Og jeg måtte faktisk ikke ha så store størrelser som jeg trodde, men treningsklær er beregnet for slanke, vet ikke hvor mange topper jeg prøvde før jeg endelig fant en som ikke var slim fit..

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt masse besøk, har flydd som et piska skinn i 2 dager på rad, men idag er hele familien hjemme og gjør ingenting. Huset ser bomba ut og storesøster har ennå ikke pussa tenna og greid seg. Mannen kom nettopp ut av dusjen. Deilig!!

 

Vi har servert sunn mat, men det har jo blitt litt kaker og is.. Igår kasta vi restene, det ropte nei inni meg når brownies forsvant i søpla. Men fornuften seiret, og vi bærte søpla ut. Jeg har ikke noe mer godt av kaker fulle av sukker og fett enn søpla. Men igår kveld når suget kom, så angret jeg, men da var det heldigvis for sent. Kunne lissom ikke stå og grave i matavfallet når naboene satt ute.

 

Kontrollveiing viser nedgang, men det er fredagene som teller! Uansett, herlig å stadig se minstemålingtall. Minste til nå har vært 83,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Er superfornøyd!! Har gått ned 1,6 kg siden forrige fredag.

 

Merker det også nå på klærna og cm. Gleder meg utrolig til å kunne gå med "vanlige" klær igjen. Er så dritlei av gravideklærna at jeg kan spy. Måtte kjøpe en nødshorts idag fordi jeg har ingenting å ha på meg når solen titter fram, størrelse 44.. Brukte tidligere 38/36. Gleder meg til jeg er der igjen.

 

Klarer ikke å registrere alt jeg spiser, så har ikke helt kontroll, men når ferien for mann og barn er over, håper jeg det blir bedre. Da skal jeg også sanke trimpoeng.

 

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Er superfornøyd!! Har gått ned 1' date='6 kg siden forrige fredag.

 

Merker det også nå på klærna og cm. Gleder meg utrolig til å kunne gå med "vanlige" klær igjen. Er så dritlei av gravideklærna at jeg kan spy. Måtte kjøpe en nødshorts idag fordi jeg har ingenting å ha på meg når solen titter fram, størrelse 44.. Brukte tidligere 38/36. Gleder meg til jeg er der igjen.

 

Klarer ikke å registrere alt jeg spiser, så har ikke helt kontroll, men når ferien for mann og barn er over, håper jeg det blir bedre. Da skal jeg også sanke trimpoeng.

 

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)[/quote']

 

WOW.. Så flink du er..:)

Virker som om du har stål kontroll syntes nå jeg;)

Ja sant som du sier.. alt er lettere i den vanlige hverdagen.. Da har man rutiner..

Lykke til videre;)

Hilsen gammel ammer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på det med stålkontroll, har skeiet litt ut etter en helg hos mamma. Mye mat og godteri på bordet, ikke lett å si nei.. Er spent på snikveiing imorgen.

 

Men har sett på både gamle og nye bilder, og jeg har blitt ei dundre. Valker nedover ryggen, posete klær, dobbelthaker og store armer. Og jeg får fremdeles ikke på meg gifteringen. Den ble tilpasset i en tynn periode, så har ikke fått den på meg på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har juksa littegranne og veid meg på torsdag siden jeg må tidlig avgårde imorgen, og jeg er kjempefornøyd!!

 

Var redd for at forrige ukes store vektnedgang skulle gi liten denne uken, men det gjorde den ikke. Pluss at jeg har heller ikke vært superflink i helgen. Trimpoeng er det også dårlig med, begynner til uken med registrering og pulsklokke.

 

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Gått ned så mye uten fult fokus - tenk hva som venter deg!!! Kjente jeg ble litt misunnelig kjenner jeg... (Men - jeg har jo sagt 0,5 i uka er ok, så jeg skal bare holde snavla mi!)

 

Blir spennende fremover!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nedgangen min kommer til å stagnere litt etterhvert. Slanket meg også etter forrige graviditet, og gikk ned 20 kg. Har tatt vare på dagboken, og ser at jeg gikk raskt ned i begynnelsen, men så stagnerte det. I snitt gikk jeg ned ca 0,5 kg i uka, og var veldig fornøyd med meg selv og kroppen:-) Så er jeg utrolig forbanna på meg selv for situasjonen jeg er i nå!!!

 

Nedturen startet når jeg sluttet å trene, og begynte å pusse opp. Begynte også å jobbe igjen, som gjorde meg mer inaktiv. Pluss at på kontoret er det alltid mye snop og kaker + is tilgjengelig. Tillot meg selv mer og mer, tilslutt ble jeg direkte feit, og da blåste jeg i alt og bare spiste, og selvfølgelig klaga mye over kroppen til samboeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten statusrapport siste uken:

 

Spisingen går ganske greit. Er enda ikke flink til å registrere, men spiser passe sunt. Men etter sydenturen (drar om ca 1 uke) må jeg ta meg sammen. Det er å viktig å lære om innholdet i den forskjellige maten. Man får noen aha-opplevelser.

 

Fikk meg en real nedtur denne uken. Har fått betennelse i beinet, nå som jeg endelig var igang med trening/gå tur. Sinna. Overbelastningen pga høy vekt og mye aktivitet for en kropp som er mest vant til sofaen. Typisk, nå som jeg var igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles nedover!!

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Uke 6: vekt 81,2 (-0,8) (totalt 5,6) (23,2 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått unna! Synes jeg er i siget etter 7 uker med slanking, hverdagen går veldig greit. Er nesten aldri sulten, og suget kommer sjeldnere. Hvis det kommer, så spiser jeg en liten is eller lager pulverkakao på ca 100kcal. Men registrering og trim er det dårlig med, men er mye mer aktiv i hverdagen enn jeg var, og det teller det også.

 

Nå drar vi på ferie i 2 uker, sol og varme her kommer vi! Håper jeg klarer å holde meg når vi er borte. 2 uker uten vekt gir nesten abstinenser! Men jeg kan dra med god samvittighet, nådde målet for turen; 80 kg. Tenk om jeg ser 70-tallet neste gang jeg går på vekta.

 

Neste mål er 75 i barnedåpen i slutten av september, da får jeg på meg bunaden!

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Uke 6: vekt 81,2 (-0,8) (totalt 5,6) (23,2 kg igjen)

Uke 7: vekt 80,0 (-1,2) (totalt 6,8) (22,0 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har vært litt sløv med å oppdatere her, men skal komme sterkere tilbake:-)

 

Hurra!! Endelig på 70-tallet. Skal IKKE se 80-tallet igjen..

 

Etter to uker med ferie, viste vekten ned 600 gram. Var faktisk litt skuffet fordi jeg følte jeg hadde vært veldig flink. Men jeg har vært på ferie.

 

Motivasjonen min har synket litt, så nå skal jeg bli flinkere til å bruke forumet. Begynner å få komplimenter/kommentarer, deilig. Har også kommet inn i en gammel bukse, så nå kan sambo se meg uten kosedress for første gang på x-antall måneder.

 

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Uke 6: vekt 81,2 (-0,8) (totalt 5,6) (23,2 kg igjen)

Uke 7: vekt 80,0 (-1,2) (totalt 6,8) (22,0 kg igjen)

Uke 9: vekt 79,4 (-0,6) (totalt 7,4) (21,4 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg juksa litt igjen!! Skal ut og spise middag idag, og da vet jeg at vekta kommer til å være høyere imorgen, pluss at jeg har lyst til å kose meg. Og snikveiing viser god nedgang..

 

Ned 1,4 denne uken, så jeg var nok litt flinkere i ferien enn vekta viste. Og ned 5 cm på målene. Deilig å se at siluetten min blir mindre. Og jeg føler meg lettere og mer energisk. Jeg har 20 kg igjen, men har faktisk gått ned 9 kg på ca 2 måneder, og det er rimelig mye egentlig.

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Uke 6: vekt 81,2 (-0,8) (totalt 5,6) (23,2 kg igjen)

Uke 7: vekt 80,0 (-1,2) (totalt 6,8) (22,0 kg igjen)

Uke 9: vekt 79,4 (-0,6) (totalt 7,4) (21,4 kg igjen)

Uke 10: Vekt 78,0 (-1,4) (totalt 8,8) ( 20,0 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fredagens veing viste en god nedgang på 0,8 kg. Men nå går det trått. Kontrollveiingene er ikke bra.. Vurderer et ned i vekt kurs siden jeg føler at jeg har mistet motivasjonen litt. Kommer endelig inn i 2 stykk bukser, så da kan jeg slappe av lissom. Betennelsen i beinet er heller ikke bra, og så nydelig vær det er ute for tida. Har bare lyst til å gå og gå, også kan jeg ikke. Deprimerende. Sitter her og har bare lyst på varme hjemmebakte cookies. Nei, jeg får komme meg i seng

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Uke 6: vekt 81,2 (-0,8) (totalt 5,6) (23,2 kg igjen)

Uke 7: vekt 80,0 (-1,2) (totalt 6,8) (22,0 kg igjen)

Uke 9: vekt 79,4 (-0,6) (totalt 7,4) (21,4 kg igjen)

Uke 10: Vekt 78,0 (-1,4) (totalt 8,8) ( 20,0 kg igjen)

Uke 11: Vekt 77,2 (-0,8) (totalt 9,6) ( 19,2 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært ufattelig flink! For en nedgang og en utholdenhet!

Kjenner igjen følelsen av å slappe litt etterhvert. Jeg har jo holdt på siden mai og bare gått ned 7-8kg. De første 5 gikk kjapt, så mye tråere. Følte meg nesten fresh da jeg skulle ut og møte ei venninne her på forsommeren. Så tar det et par uker og man venner seg til sin nye kropp og finner ut at den er jo absolutt ikke slank - bare slankere enn den var. ;)

 

Siden du skal ned nesten 20 til hadde nok jeg også vurdert et kurs. Kan kurset hjelpe deg med de neste 10 har du liksom bare 10 igjen! Har vurdert kurs selv, men synes liksom jeg burde klare de siste 5 på egenhånd. Er litt gjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kjenner følelsen av å ville spare penger, men en sunn livsstil er kanskje noe av det beste man kan investere i? Er lei av jojo-slankinga mi, denne gangen må jeg bare klare det for resten av livet. Burde lære mer om kalorier og hvor mye ting ineholder. Forrige gang jeg slanket meg er jeg nå sikker på at jeg spiste for lite, og da begynte jeg å gå opp nesten med engang etterpå. Det orker jeg ikke engang til, og er så lei av å føle meg som en KJERRING. Se for deg før-bildene i KK, så har du prototypen på meg med jeans, hestehale og kjedelig ukledelig genser. Har ikke helt bestemt meg enda om kurs, men det begynner imorgen.

 

Uka har vært sånn passe, går fortsatt ned, men spiser for få og store måltider. Trimmen er det verre med, kommer ikke igang ps beinet mitt. Men prøver å ta litt hensyn nå et par uker, så kanskje det blir bedre.

 

Regnet forresten ut at hvis jeg går ned mellom 500-750 gram i uka, som er et fornuftig mål, så er jeg ferdig til 17.mai. Hipp, hipp hurra!!

 

Uke 1: vekt 86,8

Uke 2: vekt 85,0 (-1,8) (totalt 1,8) (27,0 kg igjen)

Uke 3: vekt 84,8 (-0,2) (totalt 2,0) (26,8 kg igjen)

Uke 4: vekt 83,2 (-1,6) (totalt 3,6) (25,2 kg igjen)

Uke 5: vekt 82,0 (-1,2) (totalt 4,8) (24,0 kg igjen)

Uke 6: vekt 81,2 (-0,8) (totalt 5,6) (23,2 kg igjen)

Uke 7: vekt 80,0 (-1,2) (totalt 6,8) (22,0 kg igjen)

Uke 9: vekt 79,4 (-0,6) (totalt 7,4) (21,4 kg igjen)

Uke 10: Vekt 78,0 (-1,4) (totalt 8,8) ( 20,0 kg igjen)

Uke 11: Vekt 77,2 (-0,8) (totalt 9,6) ( 19,2 kg igjen)

Uke 12: Vekt 76,6 (-0,6) (totalt 10,2) ( 18,6 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte ikke på kurs, orker ikke å ha planer nesten hver kveld. Med to barn og en mann som reiser litt i jobben, så er det nok logistikk. Og internettkurs tror jeg ikke motiverer meg mer enn det jeg holder på med nå. Men jeg melder meg på kurs i oktober hvis jeg ikke klarer å telle kalorier og trimpoeng på egenhånd. Må få bedre rutine på maten.

 

Men får flere og flere komplimenter, deilig. Prøver å minne meg på at jeg veier like mye nå som jeg gjorde etter forrige fødsel, og da slanket jeg meg 20 kg, og fikk mange kommentarer etterpå som "du var veldig stor etter fødselen". Jeg må ikke la komplimentene bli en hvilepute, de sier bare at jeg ser bedre ut NÅ enn da jeg fødte for 3 mnd siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...