Gå til innhold

Nybakt ungmamma :D


Gjest Hilduur

Anbefalte innlegg

Gjest Hilduur

Da kom lillegutten vår =)

Jeg er ei jente på 21 år fra Kristiansand som veide ca 65kg før jeg ble gravid,men nå veier jeg rundt 68-69kg. Jeg prøvde å være bevisst på hva jeg spiste når jeg var gravid,men det ble fortsatt 13-14kg!

Nå er det 3-4 kg igjen for å komme ned igjen til den vekten jeg var på før jeg ble gravid. Siden det kun er 3 uker siden jeg fødte så føler jeg vekten har gått ganske fort nedover,men jeg har lyst til å komme ned på 60kg som jeg veide da jeg trente regelmessig.

Jeg følger meny 1 som jeg har brukt tidligere,jeg veit at dette virker for jeg har prøvd det før og kiloene bare falt av ;)

Nå har samboeren min kjøpt wii fit til meg, det er faktisk veldig motiverende og morsomt:D

Jeg skal bruke fit og denne nettsiden for å motivere meg videre.

Idag har jeg bare spist sunt :D noe jeg har spist: Brødskive,fullkorn mia pai,masse masse vann + jeg har trent 10 min på fit og gått 30 min tur med barnevogn=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

jo,det veit jeg =)

Men jeg klarer ikke få i meg mer enn 1600 kcal pr.dag. Men om jeg ikke følger grete roede så spiser jeg enda mindre for glemmer jo helt å spise, så ved å følge den menyen så har jeg økt i forhold til hva jeg pleier å spise. Jeg fikk beskjed av helsesøster at det ikke er noe problem nå ihvertfall for han hadde gått opp 500gram på 1 uke så hun sa melka mi var næringsrik,men jeg skal prøve å spise masse ;) takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du er jammen heldig som har gått så fort ned i vekt!!! Men som Daisy sier, om du ammer må du være obs på å ikke gå for fort ned. Ungen skal helst være over 6 mnd før du aktivt begynner å slanke deg....selv om det jo ikke skader å spise sunt, må du sørge for å få i deg nok mat, både for din egen del og babyen sin...

 

 

....er lurt å følge GR for å få i seg nok mat ja. ;) Lykke til med de siste kiloene, de går nok lett av skal du se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt av innlegget ditt... Vet jo ikke hvor høy du er, men 65kg som utgangspunkt er jo ikke veldig mye synes jeg og 13-14kg vektoppgang i svangerskapet er jo faktisk gjennomsnittet i Norge. Som du ser har du allerede etter 3 uker mistet 10 av disse og har bare 3-4kg igjen. Selv om du bare spiser normal mat i normale mengder (og unngår godteri) vil disse skli av seg selv og gjerne mer til de neste 5-6mnd. Ha bare litt tålmodighet! Det du risikerer ved å gå på diett nå er enten å miste melken, få dårligere melk og/eller bremse opp forbrenningen slik at du går sakte ned og legger mer på deg igjen når du begynner å spise normalt. Kos deg med babyen og ikke tenk på vekta de neste 2-3mnd minst er mitt råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

Jeg føler ikke det at å gå på greteroede er slanking for meg, jeg ser på dette som en måte for meg å faktisk spise mer og sunnere, det er jo best for meg og lillegutt :D jeg spiser ikke noe mindre nå enn hva jeg har gjort tidligere,men mer + at jeg erstatter all godteri med sunn mat, hvis noen mener dette er usunt så skjønner ikke jeg. uansett ;) idag har jeg vært veldig flink,men kunne spist litt mer....gutten min sover til langt på dagen så grenser på hvor mange måltider jeg rekker, men det blir nok bedre når rutinene kommer =) jeg har spist havregrøt,knekkebrød,litt is:D og til middag lagde samboeren min kyllinggryte namnnam jeg kan bli bedre med å spise frukt. jeg har gått en lang og en kort tur idag + 10min på wii,jeg trener ikke effektivt enda så blir bare noen enkle øvelser:D

Håper alle har hatt en super dag

Ps:tenker jeg kommer innom med resultater på mandager, nå veier jeg ihvertfall 68,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilduur

jeg har hatt besøk av familien til samboeren min, dette har ført til at jeg har spist dårlig :/ men håper jeg ikke har gått alt for mye opp...

oppdaterer mandag, jeg har uansett funnet ut at for at jeg skal få fart på magen igjen etter fødselen så har jeg måtte drikke te, da må jeg på do rett etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Jeg må uansett si meg enig med koala - ble litt skremt da jeg leste innlegget ditt. Meny 1 er jo bare 1300 kcal, men ser du har skrevet 1600 et sted her - har du i det hele tatt regnet ut hva du faktisk forbruker? Amminga krever mye kcal og du har jo allerede rast ned i vekt. Du skriver at du ikke klarer å spise mer enn 1600 kcal - er det ikke verdt å anstrenge seg litt for å klare 300kcal til for å ligge på 1900 som de fleste som ammer bør ligge på?

 

Du skriver at GR ikke er slanking for deg - GR anbefaler jo i utgangspunktet at man ikke følger dette opplegget i det hele tatt når man ammer og jeg føler meg ganske sikker på at de hadde sagt at det du holder på nå ikke er å anbefale - hverken for deg selv eller den lille gutten din.

 

Hver og en får ta sine egne valg og dette er strengt talt ikke min business, men det er jo ikke bare deg det er snakk om her - det er den lille gutten din også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...