Gå til innhold

ny kamp


Gjest CindyM

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Ja, som dere se på tittelen er det på tide å ta kampen opp igjen. Har vært inne her flere ganger uten å klare å holde mine løfter, det er en stund siden nå. I omtrent et år har jeg blåst i alle form av slanking. Var mentalt helt ferdig med det. Merkelig nok viste vekten i dag 2 kg mindre en et år siden, så jeg trengte vel litt avkobling fra alt slanking.

Men nå er jeg klar til å kjempe. Etter 4 uker med ferie fant jeg ut at jeg ønsker meg en bedre ferie neste år........uten vondt her og der etter by-besøk!

Første målet er 70 kg, dette betyr at 30 kg skal bort (er 165 cm). Etter det må jeg bare se hvordan jeg se ut og hvormange kg jeg ønsker å veie.

 

Ønsker alle i dette forum lykke til med vekt nedgangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Hei og velkommen inn på "hybelhuset 30-40 kg" :) Jeg har bodd her et år og blir nok boende her til jeg kan flytte inn på "hold vekten-huset" om hundre år.... :D Jeg og ønsker meg 70-tallet etter å ha vært alt for tung i mange år! det går litt i rykk og napp for min del, men kan ikke gi meg. Vil så gjerne klare dette før eller siden! Her er mange kloke og spennede personer som deler av gode og dårlige erfaringer. Vi er alle i samma båt! Skikkelig motiverende med disse sidene føler jeg iallefall.

 

Og moro med nye "fjes" her inne. Vi håper på en god høst, ikke sant?

 

Lykke til - til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det veiedag ;-( Resultat 0 kg. Hadde litt forventet det siden jeg har problemer med å spise (se innleg i 'oppskrifter og mat'). Desverre gjør det også at jeg føler meg slapp hele tiden og ikke orker å trene. Har nå begynt å ta Gerimax multivitamine tabletter og jeg tror det begynner å endre seg noe. Første gå-tur er planlagt i dag kl. 1700 ;-) Jeg gi ikke opp med det samme bare fordi den første uke er uten resultat. Nei, ikke denne gang!

 

Håper dere andre har bedre resultater. Lykke til i kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg har kommet godt i gang :-) Har funnet på en ny mellom måltid som jeg bare elsker og har en avtale med min man (som for øvrig synnes at slanking er noe tull, uansett om han har 25 kg for mye) å ta en tur hver kveld før vi legger oss.

Nå er det bare å håpe at vekten viser det samme som jeg føler på mandag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jeg klar til å kjempe. Etter 4 uker med ferie fant jeg ut at jeg ønsker meg en bedre ferie neste år........uten vondt her og der etter by-besøk!

Første målet er 70 kg' date=' dette betyr at 30 kg skal bort (er 165 cm)[/quote']

 

 

Hei CindyM

Det var ferien som gjorde utslaget for meg også. Ikke bare fordi jeg har gått opp enda ett par kilo, men fordi jeg savner å kunne kose meg med sommeren. Det har jeg ikke gjort i år. Det har vært for varmt, for slitsomt, kjedelig å skulle kjøpe sommerklær (som jeg derfor ikke gjorde) og det har vært slik at jeg ikke har hatt lyst til å bade pga kroppen min. Jeg kan ikke kaste bort livet mitt med å tenke slik, og pådra meg diabetes og hjerteproblemer i tillegg. Jeg er gammel nok til å ta vare på helsa mi selv nål. Gleder meg til neste sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jep, gjenkjenner det der. Har ikke orket heller å kjøpe nye klær. Det er bare for mye mas i for lite prøverommer og klærne passer stortsett ikke allikevel. Og jeg skulle gjerne kose meg litt med en is uten å ha dårlig samvitighet etterpå.

OG DET SKAL VI KLARE TIL NESTE SOMMER! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jep' date=' gjenkjenner det der. Har ikke orket heller å kjøpe nye klær. Det er bare for mye mas i for lite prøverommer og klærne passer stortsett ikke allikevel. Og jeg skulle gjerne kose meg litt med en is uten å ha dårlig samvitighet etterpå.

OG DET SKAL VI KLARE TIL NESTE SOMMER! ;-)[/quote']

 

Det skal vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brrr, igjen 0kg. Begynner å bli sikkelig irritert. Har jo spist alt riktig denne uke og fikk til og med 12 trimpoeng. Har gått tur 5 av 7 dager denne uke.

.................Men, jeg må si at jeg føler meg mye lettere en forrige uke. Og det er kanskje viktiger for meg en å gå ned med det samme.Har mer overskudd til ting og bare det å vite at man spiser riktig gjør mye for humøret også :-)

Så prøver igjen denne uke, så få vi se.

 

Håper dere har mere resultat en jeg. Lykke til denne uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Ikke moro med sånne veiinger uten resultater - I know!

 

Kjører du samma opplegget for uka som kommer som den du nettopp er ferdig med eller? Tror faktisk ikke jeg skal endre på stort selv. Egentlig veldig fornøyd med gjennomføringa jeg. Mulig det blir litt mindre trim denne uka da, men har bestemt meg for og ikke ha dårlig samvittighet for det. En får "følge ukene" litt, for ingen uker er like hjemme hos oss. Det er vell stort sett hektisk. Noen uker er det mere sosiale tilstelninger, mindre tid til trim osv., andre uker perfekte i forhold til prosjektet.... Men sånn har vi det vell alle :)

 

Lykke til med ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Yes! Jeg visste det skulle komme en gang! Nedgang av 1,5 kg denne uke.

Juhiuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kommer tilbake i løpet av dagen, skal på job nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. at det løsner litt:)

Det jeg fant ut for mange år siden da jeg gikk på GR kurs da, var hvor viktig det også var å måle kroppen sin. Rundt lår, rompe, midje, bryst, overarm og hals.

En gang hadde jeg gått opp 0,2 men likevel hadde en -8 cm. Det jeg mener med dette, at det kan være man kan finne lyspunkt på alle måter når kiloene tvilholder på kroppen.

 

Jeg gjorde det da, og jeg gjør det igjen:) Blir spennende å se på mandag hvor mye forandring det er.. Og hvor mye jeg evt har klart å ta av. Håper jo på det sterkeste:)

 

Lykke til til deg og alle andre som leser denne tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å måle kroppen har jeg ikke gjort denne gang. Jeg kjenner megselv god nok til å vite at jeg smugler der. Mja, ta måleband litt nedover.....ja se.....et cm mindre allikevel.........Men jeg har merket at magen er mindre oppblåst og at buksen begynner å løsne litt :-)

Klarte ikke å la være å stå på vekten i dag.............minus 0,5kg.............Håper det blir minus 1kg på mandag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i mitt liv kunne jeg være fornøyd med bare 3 ruter sjokolade. Tok meg lang tid på hvert eneste rute. Smaken var veeeeeelding godt, men fikk ikke det ukontrolerbare følelse.

Dette er noe nytt, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sto vekten på minus 0,5. Hadde håpet på litt mer egentlig. Men men, alt som er minus er jo bra. Merker også at jeg har litt mer vann i kroppen en forrige uke, tror jeg må drikke litt mer.

 

Men jeg er fornøyd, ligger fortsatt på skjema til 10kg før jul :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sto vekten på minus 0' date='5. Hadde håpet på litt mer egentlig. Men men, alt som er minus er jo bra. Merker også at jeg har litt mer vann i kroppen en forrige uke, tror jeg må drikke litt mer.

 

Men jeg er fornøyd, ligger fortsatt på skjema til 10kg før jul :-D[/quote']

 

Alt som peker riktig vei er positivt :-) Bare tenk på at ett halvt kilo i uka blir 26 kilo på ett år! Det hjelper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Og her sto vekten på minus 0' date='5. Hadde håpet på litt mer egentlig. Men men, alt som er minus er jo bra. Merker også at jeg har litt mer vann i kroppen en forrige uke, tror jeg må drikke litt mer.

 

Men jeg er fornøyd, ligger fortsatt på skjema til 10kg før jul :-D[/quote']

 

 

Tenk så moro det blir til jul da! Jeg er bak skjema i forhold til julemålet mitt, men gir meg ikke, skal prøve! Grattis med 0,5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som peker riktig vei er positivt :-) Bare tenk på at ett halvt kilo i uka blir 26 kilo på ett år! Det hjelper :-)

 

Ja, hvis du ser det sånn............Du har helt rett! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så moro det blir til jul da! Jeg er bak skjema i forhold til julemålet mitt' date=' men gir meg ikke, skal prøve! Grattis med 0,5![/quote']

 

Du er i hvertfall på riktig vei igjen. Stå på så klare du julemålet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfff, ja hva skal jeg si. Vekten stå å tvile mellom minus 0,5 og 0. Og ingen cm mindre. Og jeg hadde virkelig forventet at de skulle være bedre resultat denne uke. Har begynt ordentlig med spinning og har også begynt med mage-øvelser.

Må bare håpe at det går som før, stå stille og så ned, stå stille og så ned..................håper bare jeg rekker julemålet. Den hadde jeg satt på minus 10. Men da MÅ det rett og slett gå litt fortere

 

Allikevel føler jeg at jeg har de anneledes en andre ganger jeg prøvde å slanke meg, da hadde jeg gitt opp for 2 uker siden allerede.

Nei ikke denne gang, jeg vet at jeg beveger meg mye mer og at jeg spiser mye, mye mindre dårlige saker. Så resultatet SKAL bare komme engang.

Denne gang gi jeg meg ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Skal prøve å bli litt flinkere med å skrive her. Sikker på at de hjelper også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfff' date=' ja hva skal jeg si. Vekten stå å tvile mellom minus 0,5 og 0. Og ingen cm mindre. Og jeg hadde virkelig forventet at de skulle være bedre resultat denne uke. Har begynt ordentlig med spinning og har også begynt med mage-øvelser.

Må bare håpe at det går som før, stå stille og så ned, stå stille og så ned..................håper bare jeg rekker julemålet. Den hadde jeg satt på minus 10. Men da MÅ det rett og slett gå litt fortere

 

Allikevel føler jeg at jeg har de anneledes en andre ganger jeg prøvde å slanke meg, da hadde jeg gitt opp for 2 uker siden allerede.

Nei ikke denne gang, jeg vet at jeg beveger meg mye mer og at jeg spiser mye, mye mindre dårlige saker. Så resultatet SKAL bare komme engang.

Denne gang gi jeg meg ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Skal prøve å bli litt flinkere med å skrive her. Sikker på at de hjelper også ;-)[/quote']

 

Hei Cindy,

 

Du kommer til å klare det! Jeg føler det også slik som deg, at denne gangen skal det bli resultater :-) Husk at muskler veier litt, slik at det kan stå litt stille når man trener en del. Resultatene kommer etterhvert. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...