Gå til innhold

?????


Gjest flettemette

Anbefalte innlegg

Gjest flettemette

Hei! jeg gikk 5 GR kurs i fjor, resultatet var: - 5kg ca...Så meldte jeg meg inn i Lavkarbo.no hvor jeg ble ønsket velkommen av de som mente jeg var kommet på rett sted.Begynte med FET mat: smør, ost osv. Iløpet av sommeren har jeg gått opp de 5 kg jeg ble kvitt ifjor. Jeg ble så kvalm og uvel av denne fete maten og lengtet tilbake til GR...!Har nå tenkt å følge GR`s anbefalinger frem til jul.

Vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt mine overflødige kiloer. Blir REDD når jeg leser om midjemål. BMI, hofte/liv ratio m.m.Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg plages ikke med min overvekt, men leser masse om hvor farlig det er...Tror at min dårlige samvittighet ang. min vekt er farligere enn min vekt. Dette er noe jeg tenker på HELE dagen, HVER dag.

Hva skal jeg gjøre?

Hva tenker dere om dette?

 

Hilsen Flettemette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du går opp eller ned så mener jeg at å følge GR opplegget gir deg et sunt kosthold - og det hjelper mye på både kolestrol og sikkert haugevis av sykdommer man kan pådra seg pga livsstil.

 

Du sier ingenting om hvor høy du er eller hvor mange kilo du har for mye, men jeg har inntrykk av at hvis man har kun 5 kilo for mye så sitter de hardere enn om man har 25 kilo for mye.

 

Lavkarbo kan være et godt virkemiddel for mange, men om du ikke liker maten så kommer du ikke langt :)

Nå sier du at du ikke plages av vekten - og det kan være nøkkelen til at du ikke har gått ned så mye, for man må virkelig være motivert for å gå ned - å gå ned pga hva andre synes er etter min erfaring ikke særlig vellykket.

Jeg tror du kommer langt mot en sunn og frisk kropp om du fokuserer på å spise sunn mat og holde deg i fysisk akivitet - om kiloene forsvinner kan heller komme som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

Takk for svar Monarda!Ja jeg tror jeg får tenke på sunnhet istedet for vektnedgang.Har hengt meg helt opp i kg og cm. Hadde trengt å gå ned mange kg, ligger og vaker rundt 100, er 176 høy, men det er nok motivasjonen, den ekte motivasjonen som mangler!Har det bra tross vekta, finner klær og har fått opp kondisjonen iløpet av året med GR, men det er tanken på at det er HELSESKADELIG som plager meg.Tror jeg må legge om tankegangen og konsentrere om å spise sunt, slik du skriver!:-)

 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt igjen. Men hos oss er det ikke jeg som er bekymret for helsa mi, men mannen min. Han har nemlig lest noe om hofte/liv ratio. Jeg tar ting litt mer med ro. Jeg vet nemlig at jeg lever forholdsvis sundt, selv om jeg er overvektig. Jeg er bevist på hva jeg spiser og mosjonerer ivrig. Lever et mye sunnere liv en mange av mine tynne venninner.

 

Jeg trives også stort sett med mine ekstra kg, men jeg har satt en absolutt grense på 90 kg (er 1,66 høy). Når jeg den grensen må jeg ta meg selv i nakkeskinnet. Dvs sette ekstra fokus på kosthold, telle kalorier en priode osv.

 

Jeg tror at hvis man følger GR opplegget vil man ikke bar gå ned i vekt, men man vil også ha et helsefremmende kosthold.

 

Flettemette; konsentrer deg om å spise sunt. Kanskje du tom skal la være å veie deg en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis synonymt å være tynn og sunn. Får du ikke bukt med kiloene er det uansett bedre å være litt for stor, men sunn og frisk enn å spise tullemat og ikke trene fordi det "uansett ikke nytter". Så jeg synes det høres veldig fornuftig ut å holde på GR-prinsippene selv om kiloene ikke slipper. Det vil i alle fall ikke skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

:-) Takk for gode svar!

Jeg tror negative følelser rundt overvekt er mer skadelig for helsa enn selve vekta hvis man føler seg frisk og sunn.

Veier meg sjelden for det kan ødelegge en god dag!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Dersom du er redd for helseproblemer, ta en helsesjekk hos fastlegen. Regner med at fastlegen kan vurdere om du er i faresonen når det gjelder hjerte/kar og diabetes. Om du har problemer med ledd og slitasje, vil jeg tro at du merker det best selv. Hvis alt er OK, ikke stress!

 

Dersom du velger å slanke deg ønsker jeg deg lykke til!

 

Har selv forsøkt å slanke meg på egenhånd flere ganger uten synlig resultat. Tok nå et GR Aktiv-kurs (spinning) for å komme i gang. Og det gjorde susen.

Har fortsatt med å trene (variert) på treningssenter etter kurset sluttet. Trening og kontroll på matinntaket gjør at jeg fortsetter å ta av, sakte men sikkert.

Håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe en stund til, det er en stund til målet mitt er nådd...

 

PS

Mange treningssentre har gode tilbud til nye medlemmer nå når høsten begynner.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...