Gå til innhold

Fullamming vs delamming


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Gjest koko1975

Dukka mi er nå over 6mnd og vi har begynt med grøt. Ammer forsatt, men det er jo langt mindre enn det var. Nattammingen er f.eks. slutt.

 

Er det noen som vet hvordan dette påvirker kaloriforbruket? Jeg har jo ligget på 1900kcal til nå, men det er kanskje for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på!

 

Litt på siden, koko - er det mindre amming allerede hos dere? Her vil lillejenta nesten ha mer pupp enn før... Men det henger kanskje sammen med BLWingen vår? (BLW = baby-led weaning.) Hun får jo ikke i seg voldsomme mengder fast føde enda, bare det hun faktisk klarer å stappe i munnen selv, og det varierer jo. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Har ikke hatt direkte stillstand enda koala, men det går nok litt saktere. Har forsøkt meg på ca 1800 denne uka, men gikk på en smell da vi hadde gjester på mandag så snittet blir nok høyere. :) Tror også at det er fordi det har skjedd så mye her at jeg ikke har hatt tid til så mange trilleturer som tidligere.

 

Jeg ammer nok en god del mindre allerede itla. Dukka får en liten porsjon grøt morgen og kveld, også prøver jeg med litt kokte grønnsaker e.l. ved "middagstid", men der er vi foreløpig ikke oppe i mer enn en t-skje eller to. :) Anbefales virkelig for nattesøvn - fra 3 amminger mellom 18 og 07 er vi nå nede i 1 og den er tidlig morgen sånn i 4-5-tiden.

 

Jeg har også lest litt om BLW og synes det ser spennede ut, men må si jeg skjønner at det ikke metter så veldig enda. Dukka mi får ofte en frukt eller grønnsaksbit hånda - veldig stas, men hun blir nok ikke så mett av det hun får ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...