Gå til innhold

Min nye livsstilsdagbok


Gjest v05

Anbefalte innlegg

Hehe, det er vel kanskje ikke lov å le, men jeg må likevel. "4 biter walters mandler, 4 smågodt ting og i tilegg (!!!) 60 gram sjokolade!". Hadde jeg spist dette hadde følt at jeg hadde vært superflink og bare spist LITT. Jeg spiser gjerne 300 gram smågodt, en hel potetgullpose og kanskje noe mer sjokolade i tilegg på en helt vanlig lørdag. Og så spiser jeg ofte like mye tull både fredag og søndag enkelte helger... I går kveld spiste jeg først 5 biter av en 200 grams fruktnøtt, ca 100 gram vingummi og ca 100 gram sjokoladekonfekt.... Og det var etter at jeg hadde spist 1,5 vaffel med brunost og et stykke formkake OG en liten rosinbolle på jobben! Også du som akkurat skrev til meg på tråden min at jeg var så flink.... :(

 

Når det er sagt er jo hva vi selv føler er en utskeielse individuelt, føler du litt dårlig samvittighet ovenfor det du spiste i går er det helt reelt for deg - selv om jeg personlig ville hatt en "Nå var jeg sannelig flink" følelse :D Jeg har en kollega som spiser 100 gram melkesjokolade som dessert etter lunchen hver dag, tror ikke hun ser på det som noen utskeielse heller :) Men det ville nok jeg gjort da, godteri er kun i helga for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk innlegg IC242 :) Jeg måtte le litt selv da, hvertfall godt å høre at noen ikke syns helgens utskeielse var like ille som jeg selv tenkte.. men det som er dumt er at det fortsetter.. :D I går vant jeg en stor plate sjokolade (200 gram) på ett lotteri på jobben min.. på vei hjem funderte jeg lenge på om jeg skulle kaste den i søpla før jeg kom meg hjem, men kjente at fristelsen med kald sjokolade og tab extra var ekstrem.. jaja, der var jeg svak og spiste over halvparten av sjokoladen før jeg stoppet.. da var jeg helt sikker på at "i morgen skal jeg ikke spise noe sjokolade i det hele tatt".. hm.. flink til å lure meg selv. Først gikk det ned noen sjokoladekjeks på jobben idag, tipper 7 stk. Spiste salat til lunch. Så ble det middag når jeg kom hjem og etterpå spiste jeg opp resten av sjokoladen. Er innmari skuffet over meg selv, jeg er så utrolig svak noen ganger og det irriterer meg at jeg ikke sto i mot, ser selv hvor lett det er å fortsette den uvanen, men i morgen skal det ikke være noe sjokolade på meg nei.. IKKE!!!!!!

 

Nå føltes det godt å skrive inn her, mange innlegg jeg har skrevet er f.eks "her er alt som vanlig, spiser rett mat osv osv osv", men denne gangen har jeg ikke spist rett mat og har skeiet ut siden fredag og jeg innrømmer det :( Noen ganger føles det utrolig godt å kunne dele det med noen som forstår og ikke minst at jeg klarer å tenke at det er nye muligheter i morgen allerede, og resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Gårsdagen gikk fint og jeg tenker framover igjen :( Ingen trening i går, men satser på en økt idag, har kjent at jeg bør komme idag, så muligheten for at det blir idag etter jobb er stooooor :D Jippi!!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ja.. skal vel ikke klage egentlig :) Har hatt noen dager med hard fysisk påkjenning på jobben, så noen ekstra kalorier kunne nok være på sin plass. Spiste noen Gjende kjeks og i tillegg 2 biter smil. Ellers så dagen slik ut:

 

Frokost: 4 rugsprø med mager leverpostei og skummet melk

 

Mellom måltid: Havregryns grøt med litt sukker og lett melk

 

Lunch: Litt pasta og salat + ett glass appelsinjuice

 

NEI ting: 6-7 Gjende kjeks og 2 biter smil

 

Middag: Kylling, wok og ris

 

Kvelds: 3 wasa sport med brunost og 1 glass skummet melk

 

Kveldmat nr 2 :D 4 rugsprø med mager prim og skummet melk

 

Ikke den beste dagen med 2 frokoster og 2 kveldsmåltid, men trøster meg med at jeg nok var sulten pga jobben. Gikk 1 times kveldstur i tillegg.

 

Tror jeg skal klare meg som jeg vil idag ettersom jeg har fri og derfor kan styre alle måltiden mer som jeg ønsker. Planen er å trene idag også, har jo heeeele dagen til rådighet så da er det verre å droppe det. Jeg SKAL trene idag :(

 

I tillegg må jeg skryte litt oppi alt, jeg har en stooor pose med potetgull i skapet fra helga, uåpnet. I går var jeg skikkelig sulten før kveldsmaten og det var nesten, men bare nesten jeg falt for fristelsen til å gnafle i vei, men heldigvis sa min indre stemme at jeg burde velge noe annet :) Likevel lurer jeg på om det lureste jeg gjør er å kaste den i søpla for å unngå at jeg faller for fristelsen.. hm.. skal jo uansett ikke spise den så??? Er jo det som er meningen hvertfall, hehe..

 

Ha en super duper dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var trimdagen for min del, ble hele 3 timers gange tilsammen, herlig!

I tillegg ble det 30 min aerobic/styrke, litt tøft å starte på igjen, spesielt fordi jeg var utrolig kvalm, men ble da en fin økt :P Planen er å trene også idag, da 2x 25 min, godt å komme i gang igjen.

 

Spiste i går:

 

Frokost: 3 wasa sport med mager smøreost og skinke på toppen + tomat og skummet melk

 

Mellommåltid: 2 rugsprø, 2 wasa sport med mager leverpostei, 1 glass skummet melk

 

Middag: Kebab tallerken... Utrolig mektig og jeg ble både mett og uvel etterpå. Godt er det, men man spiser ikke mye annet den dagen...

 

Kvelds: ett beger 0,1 % youghurt

 

greit nok kalorimessig, kanskje litt for lite egentlig.. men var skikkelig kvalm etter middagen så klarte ikke å spise noe mer.

 

I helgen skal jeg klare å holde meg i skinnet.. tror jeg :) Har handlet inn rett mat og derfor skal jeg ikke skeie ut med noe som helst.

 

Ha en god helg folkens! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 4 rugsprø med mager leverpostei, 1 glass skummet melk

 

Mellom måltid: lite eple

 

Middag: Blomkål og brokkoli suppe, 4 halve grove rundstykker + ett glass lettmelk

 

Måltid 4: 3 wasa sport, mager smøreost med purre, skinke på toppen, tomat + agurk og ett glass skummet melk. 1 beger 0,1% yoghurt.

 

Har i tillegg gått 1 times tur og trent aerobic/styrke 1 time, jippi :P

 

Litt lite mat, så noe mere blir det utover kvelden, skal på nattevakt, så blir nok noe mat der vil jeg tro!

 

Godt at jeg er på rette veien hvertfall, nå er det bare å fortsette!! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å kunne si at framgangen fortsetter her på tråden :) Er inne i en ny og god fase i hold vekten livet! Holder meg bra med trening annenhver dag og spiser ganske så sunt og rett mat, herlig! Har begynt å spise en del gode supper til middag og har rundstykker til, grove rundstykker selvsagt :D Det er nesten slik at jeg gleder meg til å spise middag fordi det er så godt, i dag blir det brokkolisuppe, nam nam.

 

Merker selv som jeg ser andre gjør i noen tråder, at det er lettere å skeie litt ut på jobben, spesielt med tanke på kjeks, kaker etc. Må lære meg at jeg gjerne kan ta ett lite stykke en gang i blant uten å tenke så mye over det. Vi har alltid kake eller lignende på lørdager på jobben og nå har jeg arbeidshelg, så det betyr vel at jeg blir å smake litt på kaken i morgen, men så lenge det ikke skjer så ofte må jeg bare kose meg ordentlig med den :)

 

Tenkte å høre om noen som er innom her har en knall god treningsvideo å anbefale? Gjerne step, men også aerobic e.l. er aktuelt. Har sett på amazon.com etter nye dvder slik at jeg får variasjon, men synes det er vanskelig å bestemme meg, er jo så mye å velge mellom. Kjenner dere til Denise Austin?

 

Idag er det ny treningsøkt som venter for meg, herlig! Kjenner etter at jeg startet opp igjen at jeg allerede begynner å komme tilbake der jeg var for en og en halv mnd siden og det føles kjempe godt!

 

Ha en super helg og gi meg oen dvd tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt i gang med målet mitt, flat mage til jul :) Har akkurat spist kveldsmat etter en treningsøkt på over en time og en god dusj etterpå, herlig!

 

Bestilte meg 3 nye treningsvideoer på amazon idag, så her blir det forandring etterhvert. Er godt å variere litt med dvdene og ikke minst hvilken type trening jeg utfører. Kan sikkert trene litt oftere også når det blir mer variasjon, nå trener jeg 4 dager i uken og er fornøyd med det da.. men hvis magen skal stramme seg opp skikkelig og resten av kroppen også forsåvidt, så skader det ikke å trene enda litt mer. Passer på å spise nok mat eller funker det ikke for meg.

 

Trener styrke hver gang jeg har treningsdag og har i tillegg blitt flink til å trene ryggen også, tidligere har jeg nesten bare fokusert på mage, rumpe og lår i tillegg til 30 armhevinger, men nå blir det også ryggøvelser og det er jeg fornøyd med. Skal bli enda flinkere til å trene armene, det kommer det også :D

 

Jaja, det var noen ord fra meg i kveld, håper dere andre der ute også har en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, noen dager stråler man av god selvtillitt og er fornøyd med seg selv, andre dager er man trøtt og sliten og koser seg litt først på dagen og gjerne litt etterpå også :D Neida, ingen store utskeielser her egentlig, men noen ekstra kaorier bare.. 2 små stykker sjokoladekake og kanskje 4 håndfuller med potetgull. Spiste 4 knekkebrød med mager prim hjemme før jeg dro på jobb, 3 brødskiver der senere på formiddagen, 2 med salami og sylteagurk + en med ost og 2 glass eplejuice. 2 stykker sjokoladekake og rømmegrøt til middag. Godt var det :)

 

Våknet etter middagskvil nettopp og gikk rett i skapet og åpnet potetgull posen og smakte på godene der. Nå spiste jeg nettopp en yoghurt og skal kose med med ett par kopper kaffe før jeg drar på tur. Har vært i bra aktivitet ellers idag og er ganske så sliten, blir nok sofaen resten av kvelden og godkjent mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga ble kanskje ikke heeeelt som planlagt, men godkjent under tvil :D Ofte når jeg har arbeidshelg serveres det kake e.l. på jobb og med middag + dessert på toppen har i allefall jeg lettere for å skeie litt mer ut etterpå. Det vil si at jeg i går droppet treningsøkten og så en heller dårlig film med potetgull og dip som tilbehør.. tja, ikke helt som jeg hadde planlagt, men både avslappende og ganske koselig å slappe av etter en ganske hektisk arbeidshelg.

 

Nå gjør jeg meg snart klar til treningsøkt igjen. Forrige uke ble det 3 økter, planen nå er å få til 4 denne uken, skal se hvordan det blir :) Gåtur på minst en time blir det hver eneste dag og i tillegg ca 35 min tur retur til jobben min.

 

Har spist 3 måltider hittil idag:

 

frokost: 4 rugsprø med mager leverpostei, agurk + skummet melk

 

mellom måltid: druer

 

lunch: 2 skiver loff, rekesalat + roastbiff, agurk og litt majones på den ene skiva, rekesalat og serranoskinke + litt majones på den andre skiva. Drakk lettmelk til dette.

 

middag: grønnsakssuppe med ekstra makaroni og 2 rundstykker + skummet melk.

 

Til kvelds blir det knekkebrød regner jeg med.

 

Hei så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en heller slapp uke, flotte høstturer har det blitt. 2 timer daglig, men kun en dag med trening.. og det var på mandag. Har i tillegg blitt litt spising av ting jeg ikke skal.. kaker, is, brus, kjeks osv. Ikke store mengder, men det skal ikke bli en del av det daglige liksom, slik det ble her noen dager. Jobber mye for tiden og da mangler jeg litt energi til å både gå tur med hundene OG trene, før eller etter arbeidstid liksom.

 

Har innsett at jeg har hatt en litt svak uke, så får jeg håpe at jeg blir flinkere neste uke :P Håper de nye dvdene kommer snart slik at jeg får kommet i gang med dem :P

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke de store forandringene her om dagen. Har ikke blitt mer trening, men nå kom dvdene i går og jeg gleder meg til å prøve dem :)

Har vært skikkelig forkjølt i en hel uke, er det mulig??? Har nettopp vært syk også blir jeg tett og forkjølt på nytt.. kjipt! Våknet i dag med tett hals, men det blir bedre med dagen.. men treningen får nok vente hvis jeg skal tenke fornuftig. Ellers er det mye gåturer om dagene og jeg tror nok ikke vekta har blitt forstyrret av min endring av kosthold osv.. hvertfall ikke enda :) Har nemlig begynt å bli veeeeldig glad i julebrus og julebrus.. jaja.. absolutt ikke noe jeg bør hive i meg daglig, men i blant nyter jeg det ;) Siste tiden har det også blitt spist brød og litt annen type pålegg, oster og diverse. Kan hende kroppen fungerer enda bedre med litt ekstra kalorier, så kommer jeg i gang med treningen i tillegg igjen tror jeg nok at pepperkakene kan nytes på en helt annen måte.hihi!

 

Arbeidshelg denne helgen også!

 

Ha en strålende helg der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ny uke og nye muligheter. Kan kose meg med noen fridager nå og hva passer vel bedre da enn å ta fatt på treningen igjen? Ikke så veldig tett idag og da braker det løs :) har fått mine 3 nye dvder også og ser igjennom den ene nå mens jeg skriver her. Dem ser svært lovende ut, step og styrke med Karen Voight. Håper jeg klarer å henge med når det blir praktisert :)

 

Kastet siste rest av sjokoladene i går kveld etter å ha spist 2 kvikk lunch og drukket en julebrus (0,33). Vet at jeg ikke kan ha ting liggende hvis jeg skal gjøre noe med dette, så det ble løsningen og det gjør meg ingenting idag, heldigvis! Bør ta en handlerunde og få kjøpt inn diverse middager, pålegg og diverse.

 

Syns det er ekstremt at man noen ganger får sånne perioder der man fråtser i det man helst vil styre unna.. denne gangen hadde jeg ikke spesielt dårlig samvittighet heller, har spist pepperkaker og drukket litt julebrus nesten daglig.. hm.. får holde det til helgene heretter, for skjønner at jeg aldri kommer til å avstå helt fra det og det vil jeg heller ikke ;) Noe kos må man også ha.

 

Nå skal jeg ut på en flott spasertur med de firbente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoo.. trening 2 dager allerede denne uken, lover godt :( Trente 2x25 min aerobic/styrke dvden + 15 min styrke for overkroppen og egen magetreningsdel på ca 10 min. Følte meg skikkelig bra etterpå :) I går trente jeg step+styrke i 1 time. En ny dvd, så slet litt med å få inn alle stegene, men det kommer etterhvert :D

 

Idag har jeg jobbet og hatt mye å gjøre, i tillegg har jeg gått 1 times tur i kveld, så jeg er rimelig fornøyd med trimmen idag. Kostholdet er også bra, spiser nok som vanlig litt for lite når jeg holder på med mye gåturer + annen trening, så her må jeg skjerpe meg! Prøver å ta litt ekstra kalorier med å f.eks bruke litt smør etc.. spørs om det kan være lurt med vanlig pålegg igjen i stedetfor magert..

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hele 10 dager siden siste innlegg.. oj, det var litt for lenge. Er innom daglig, men har ikke orket å skrive inn. Har heller vært innom den gamle tråden jeg var på tidligere, merker at det er mye koseligere når man har noen å skrive med enn å skrive alene.. men skal ikke gi opp denne tråden helt ennå :)

 

Har funnet en fin balanse mellom kosthold og mosjon og er veldig fornøyd med dette om dagen. Merker også dette på humøret, du verden så positiv og opplagt man blir med rett kosthold og mosjon :D

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, måtte på vekta etter å ha fått noen kommentarer om at jeg har blitt tynnere. Vekta viste idag 57,8, altså 2,2 kg lettere siden sist og det er ikke altfor lenge siden. Dette var jo ikke helt planen da, så jeg skal i allefall innom butikken å handle inn litt annet pålegg idag for å få mer fett. Spiser egentlig hva jeg vil når jeg er på jobb, bruker til og med smør på brødskiven, majones osv.. men pga mitt høye aktivitetsnivå gjør visst ikke det noe, så nå kan jeg nyte det med god samvittighet. Var fornøyd med 60 kg egentlig, men ser ikke så verst ut nå heller da :) Tror nok jeg spiser for lite når jeg har fri fra jobb, blir stort sett mager frokost, kanskje ett par knekkebrød midt på dagen, middag og kvelds. I går koste jeg meg med pepperkaker med goooood samvittighet og søndagskveld spiste jeg en stor porsjon lasagne, dressing og en hel vitløksbaguette på kvelden, godt med sånne kvelder innimellom..mmmmm..nam nam!

 

Idag skal jeg trene igjen, vil holde det ved like og heller spise litt ekstra. Vil jo ikke bli kvitt musklene jeg har begynt å få :D Noen ganger lurer jeg på om jeg ikke helt er inne i hold vekten modus, ser jo at jeg klarte det kjempe fint fra mai og til nå, men å ta av 2,2 kg viser jo at jeg er litt på villspor..hm..

 

Jaja, nå skal jeg nyte morgenkaffen før morgenturen. Får besøk i kveld av en venninne, så da skal vi kose oss med noe godt :) Med GOD samvittighet, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg spist stort sett alt jeg hadde lyst på og jeg har kjedespist en god del.. hehe. Hadde tatt av 2 kg og syntes kanskje det var litt i meste laget, likte at kroppen hadde strammet seg opp litt mer, men syntes ikke det gjorde noe med litt høyere vekt. Tro det eller ei :D Det har blitt daglige turer, men ellers en rolig helg med mye fråtsing. Er det mulig at vekta idag viser 60,1? Ja, den gjør faktisk det. Begynte i midten av forrige uke å legge om kostholdet med litt annet pålegg (salami, vanlig leverpostei, lett majones osv), byttet fra skummet melk til ekstra lett melk osv. Skiftet også ut rugsprø med vanlig brød og her er resultatet.. nesten litt usannsynlig, har mensen også, så tror nok ikke det er så fort gjort å gå opp, men litt har jeg nok godt opp. Idag blir det 2 lange turer på programmet og det er jeg fram til, har blitt litt lite trening, har hatt mye å gjøre om dagene og i helgen har jeg ikke vært hjemme.

 

Håper dere andre har hatt en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er daglig innom tråder både her og der, men ikke alltid iveren etter å skrive er der, derfor ble det noen dagers opphold på min egen tråd :) Ting går absolutt som de skal og jeg nyter å ha en vekt på 58,5 kg, spiser normalt og tillater meg godsaker innimellom, trenger ikke å bekymre meg så mye over det ettersom jeg holder vekten og trimmer daglig. Vil nok ikke tillate meg godsaker hver dag, da tror jeg nok at det er lett å havne i den gamle fella igjen, men litt innimellom koser jeg meg :)

 

Merker også at det er stor forskjell på mengden jeg spiser, klarer ikke så mye som jeg spiste før og det er jo et bra tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen bestemte jeg meg for å komme i gang igjen med noen treningsøkter, hørt den før? :D Har ofte noen gode perioder, så sklir det kanskje ut litt i en liten periode før jeg tar det opp igjen.. hm.. skal jo bli en del av hverdagen denne treningen, så nå må jeg ta meg i nakken og gjennomføre det :D Vet likevel at muligheten for en liten pause nå og da er ganske stor.. kjenner meg selv litt for godt..hehe. Vel, jeg trente en time på fredagen og en time i går, er litt støl ennå kjenner jeg. Kjørte 25 min av dvden og resten tok jeg med god musikk på full guffe mens jeg gjorde forskjellige aerobic øvelser/jogging og dansing :D Fungerer flott det også. Tok sit ups, armhevinger og noen ryggøvelser før jeg tøyde ut og var fornøyd med meg selv. Ingenting er vel bedre enn en vel gjennomført treningsøkt.

Idag er det treningsfri, mens jeg satser på en ny økt i morgen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes.. det er nemlig det jeg har, skikkelig dilla på pepperkaker og julebrus (i glassflasker) :D Er jo bare såååå godt nå når det nærmer seg jul, er så mye kos i nettopp dette og jeg nyter hver bit av pepperkakene og nyter hver slurk av julebrusen. Skjønner jo at jeg ikke kan hive innpå med dette hver eneste dag, men nyter det så lenge jeg kan :D

 

Idag skal jeg trene en times tid, har fått en kink i skuldren/nakken og håper det hjelper med litt trening slik at jeg får tøyd ut skikkelig.. plagsomt og litt småvondt er det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke tatt juleferie fra jobben, nei.. men fra min sunne livsstil. Jeg spiser sunt i tillegg til alt det usunne og matvanene nå om dagene er ikke slik som Grete Roede ville ha anbefalt.. huff og huff. Føler allerede at magen er mer oppblåst og jeg føler meg ikke strålende pga det, men samtidig vet jeg at dette er tiden for å kose seg og jeg vet også at jeg er i stand til å stoppe når denne høytiden er over og i tillegg vil jeg ikke ta helt av i romjulen...puh.. der fikk jeg sagt det og i tillegg skrevet det ned ;) Har fått til litt trening i det siste, men ikke nok med tanke på alt jeg putter i meg. Fant ut at det er nesten 2000 kalorier i en boks pepperkaker som er laget med smør.. ojsann.. det er jo nettopp den jeg liker så godt :) men men.. hjalp litt å skrive ned her mens jeg fortsatt kjenner meg oppblåst.

 

Ha en fin førjulstid allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper dere alle har hatt en fin jul og koset dere med god mat :) Jeg har koset meg som i "gamle dager", litt i meste laget nå og da, så på nyåret er det på igjen med mer trim og sunnere vaner. De siste dagene har jeg i allefall drukket mye vann og i tillegg redusert litt på godterier og spist rugsprø til frokost i stedetfor brød med julepålegg. Magen føles som en ballong etter jula, jeg veide 61,6 her om morgenen.. hm.. vekta har gått oppover ja. Har gått opp 1,6 kg i jula og hvertfall 1 kg om ikke mere i adventen, så nå skal 2-3 kg av igjen.. hm.. håper det går ganske fort ;) Legger om vanene for fullt allerede fra 1. januar. I morgen blir siste dagen med småspising av julekaker FØR middagen :S Syns nesten litt synd i magen min som var på vei til å bli ganske mye strammere, nå har jeg en jobb å gjøre der hvertfall :)

 

Håper jeg får denne tråden til å bli jevnlig oppdatert på nyåret, bør være et nyttårsforsett for meg :)

 

Kos dere de siste dagene av 2009, så satser vi på at 2010 blir et supert og sprekt år!! **Godt Nytt År**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi over i 2010 allerede, du verden så fort julen har gått. Syns ikke det er lenge siden jeg pyntet til advent og knasket pepperkaker til den store gullmedalje :D Alltid litt vemodig når denne høytiden er over synes jeg, har alltid vært skikkelig julemenneske, men av tidligere erfaring så går man fort inn i hverdagen igjen :D

 

Frokosten idag besto av bare magert. 4 rugsprø, mager leverpostei, agurk og skummet melk. I tillegg kaffe og 0,7 dl flaske med vann. Snakk om å starte på ny livsstil, hehehehe. Håper jeg klarer å holde meg til sunn kost nå fremover. De siste julegjestene har ikke reist ennå, så jeg tror nok utfordringen kan bli der, men jeg får bare holde meg hard. Har annonsert at jeg kommer til å begynne med dette fra idag av, så alle er forberedt. Skal også på gåtur idag, ca 1 time.

 

Annen type trening kan det hende det blir fra mandag av, skal jobbe i helgen og har besøk, så det er lite sannsynlig at det blir tid til trening oppi dette. Skal også sette meg mer realistiske mål. Trening 3 ganger i uka har jeg prøvd på lenge, men av en eller annen grunn klarer jeg aldri å gjennomføre det over flere uker.. hm.. må gruble på det.

 

Godt Nytt År folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er over selv om juletreet fortsatt står på stua og adventstjernen henger i vinduet :) Har hatt en såkalt "avrusning" etter julen i helga.. egentlig en mildere variant enn avrusning, kall det gjerne nedtrapping heller :) Har ikke tatt helt avstand fra godsakene nei, spiste litt, men ikke i nærheten av hvordan jeg har holdt på i jula og i går ble det kun 2 glass brus til middagen, ellers holdt jeg meg i skinnet :) Herlig! For meg hjelper det med noen dager på rad der jeg kutter ut søtsaker og annet usunt for å få en rett innstilling. Føler meg mye bedre allerede idag og har spist sunn frokost og drukket mye vann allerede, herlig!

 

Det som slår meg når jeg tenker tilbake til advent og jul er hvor fort man kan gå tilbake til den gamle fella. Ikke misforstå, jeg nyter å kose meg i desember og det kommer jeg nok aldri til å forandre på, men jeg merker etterpå hvor sterkt søtsuget er og hvor lett det er å spise mye, mye mer enn jeg trenger. Det var svært mange kvelder jeg bare spiste for å spise liksom, rundstykker med julepålegg, majones osv.. også etterpå potetgull, dip og kanskje sjokolade i tillegg med julebrus til drikke.. tørr ikke tenke på antall kalorier, hehe. Men men, nå er den tiden over og jeg er fit for fight igjen, planlegger trening idag og tur i kulda!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...