Gå til innhold

Min nye livsstilsdagbok


Gjest v05

Anbefalte innlegg

Da er det visst på tide å skifte beite, eller i allefall opprette en egen tråd her på forumet for å skrive inn frustasjoner, oppturer og gleder over min nye livsstil. Jeg er 26 år gammel, gikk ned 15 kg (fra 75,3-60) i vår og jobber nå med å holde vekten og i tillegg få inn faste dager med trening i løpet av uken. Jeg har holdt vekten stabil helt siden april og sier meg veldig fornøyd med det. Dabbet av en del med treningen i mai, men har de siste ukene tatt fatt på det igjen og det er så herlig å kjenne på den gode følelsen når man trener jevnlig. Jeg jobber nå med å stramme opp kroppen en del og resultatene begynner å vise seg nå :)

 

Jeg spiser mye mager mat enda, men innimellom spiser jeg også vanlig mat for å få nok kalorier. I begynnelsen merket jeg at det var ganske vanskelig å legge om kostholdet til en litt mer vanlig stil, men man skal jo øke antall kalorier litt og litt når man skal holde vekten, så med mye mosjon og mager mat gikk vekten heller nedover. Nå spiser jeg litt mer og i tillegg trener jeg aerobic/styrke 1 time annenhver dag i tillegg til daglige spaserturer på minst 1 time. Føler at dette er fint opplegg for meg og jeg vil veldig gjerne at det skal fortsette i det uendelige :)

 

Håper noen gidder å følge med her innimellom og gjerne legge inn ett ord eller flere hvis dere får lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig med nye fjes :)! Så flott at du har holdt vekta i flere måneder, og ikke minst at du har klart deg så fint gjennom sommeren. Enig med jess, ser ut som du har en god balanse mellom inntak og forbruk. Herlig at du har kommet tilbake i oppstrammingsmodus!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å bli godt mottat av dere her på Hold vekten :) I går ble det ganske mye mosjon, 2 timers tur, 1 time styrke/aerobic og i tillegg gikk jeg til og fra jobb (blir tilsammen ca 35 min). Nå har jeg foreløpig gått tur på litt over en time og skal en tur til senere i ettermiddag/tidlig kveld. Er ellers treningsfri idag, så det blir pause med aerobic/styrke :)

 

Passer på å få i meg nok kalorier med å feks spise ost på ett par brødskiver til frokost og drikke juice. Skal i allefall ikke mer ned i vekt, så da er det viktig med nok mat når det blir en del mager mat og i tillegg mye trim.

 

Jaja, skal holde dere som leser her oppdatert om hvordan dagene går, føler i allefall nå at jeg er inne i en ordentlig god fase og jeg vil gjerne klare å holde det slik. Man lærer også mye av å lese andres tråder, så fortsett å skriv dere som skriver :)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :) Veldig bra å holde vekta stabil fra april! Hvis du leser litt i den andre trådene her inne er vi mange (meg inkludert) som har sklidd ut i sommer og ikke helt klart oss gjennom ferien som vi hadde ønsket kanskje. Du trener i alle fall mye, eller det er en sånn mengde jeg hadde før sommeren ca og det er jo digg når man først kommer inn i den vanen! Jeg har en plan om å trene mye i høst også. Skaffet meg hund før sommeren og det skal i alle fall bli noen fine turer + annen trening.

 

Er litt nysgjerrig også jeg da, hvor høy er du og ca hvor mange kcal spiser du gjennomsnittlig nå? Og hvordan har du økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig litt underlig at vekta har holdt seg såpass stabil igjennom sommeren for jeg har ikke tenkt sunt kosthold i det hele tatt, ble noen nytelser nesten hverdag og jeg følte etterhvert at jeg ble uvel av tanken, ikke minst en søndagsmorgen da jeg lå i sofaen med popcorn og så på tv :S Jeg gikk daglige turer og jobbet mye, så kanskje det berget meg :) Vel uansett, jeg tok tak i dette for noen uker siden og bestemte meg for å få dette under kontroll igjen og jeg har ikke angret på det enda nei :)

 

Jeg er ca 167 cm og er 60 kg. Teller egentlig ikke kalorier mer, men regner sånn ca ut daglig hva jeg bør spise, noen ganger blir det kanskje litt for lite, mens noen ganger blir det nok. Jeg regner med at jeg ligger som oftest på 1600-1800 kalorier, er ikke helt sikker, men der omtrent. Noen dager kanskje jeg spiser noe ekstra godt og får noen flere kalorier, men jeg synes det fungerer bra for meg og koser meg med en god middag hvis det er mulighet for det ja :)

 

I går før middagen ble jeg skikkelig sulten og tok meg både en lefse og en hvetebolle med rosiner, men jeg hadde så mye mosjon i går, så jeg tror ikke noen stor skade har skjedd.

 

Har vært innom tråden din og lest en del, kjempe bra tråd :) Skal følge med der også! Så koselig at du har kjøpt hund, jeg har 2 selv, så vi er ute på tur uansett vær. Skikkelig motivasjon for å komme seg ut hvertfall, da gjør man det ikke bare for seg selv liksom.

 

Du skrev at sommeren ikke gikk så bra, tror nok det var slik for mange, varme, late dager, is, kald pils osv.. fort gjort å skli litt ut da ja..hehe. Hvordan er planene dine fremover da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde laget en liste på min egen tråd med noen punkter, men stort sett er nok planen å spise sunt og bra på hverdagene innenfor et akseptabelt kalorinivå (kommer fort opp over 2000 jeg) og ha lov til å skeie ut litt innenfor rimelighetens grenser i helga. Treningsmessig skal jeg prøve å få en eller annen slags trim hver eneste dag, i tillegg til trening hvor jeg blir svett minst 3 ganger i uka. Før sommeren trente jeg meg svett omtrent hver dag og følte da at jeg hadde en veldig veltrent kropp som jeg var innmari fornøyd med. Men så skjedde det masse, flyttet i nytt hus, begynt i 100% jobb i stedet for student + valp som vi fikk midt i juni. Så det har ikke blitt tid, eller det har i alle fall ikke blitt prioritert å trene på den måten. Og så har jeg en veldig uvane med å spise alt for mye kaker og godis og god mat uten helt å stoppe meg selv :)

 

Jeg er nok litt lik deg, som gjerne spiser f.eks boller og slike ting når jeg har trent eller har planlagt en god treningsøkt den dagen. Spiser opp det jeg trener, eller ser på det som en byttehandel :) Å kunne spise mer mat (og mer usunt..) er rett og slett en stor motivasjon til å trene for min del! Å være sprek og se veltrent ut er heller ikke negativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC242: Nå har jeg lest litt mer i tråden din og fant dermed innlegget om hvordan du skal gå fram denne høsten, ser veldig fornuftig ut. Dette med trening man svetter av er hverfall godt, spesielt når du skriver at du var slank og veltrent, en herlig følelse :) Etter at jeg begynte med styrketreningen ble jeg helt overrasket over at JEG kunne få så stramme lår og kjenne musklene liksom. Mitt problemområde nå er magen, det er den som er litt dvask og det irriterer meg grenseløst. Noen gode tips?

 

Idag når jeg kom fra nattevakt var jeg skrubbsulten, spiste 5 stk rugsprø med mager leverpostei før jeg ble mett nok. Så ble det noen timer søvn og nå når jeg våknet var jeg kjempe sulten IGJEN, så det ble 5 stk wasa sport knekkebrød med mager prim.. går det ann å være så sulten? :) Har allerede gått over 1 time tur idag, men det blir ny tur i ettermiddag/tidlig kveld og hvis jeg rekker det blir det ny treningsøkt. Blir det ikke trening idag blir det i morgen og søndag denne uken. Da har jeg fått trent 3 dager denne uken og er ganske fornøyd med det :) Mandag vekslet jeg på å jogge og å gå fort, så det ble jo en ekstra trimøkt, så egentlig er det vel 4 dager denne uken da og det er jeg enda mer fornøyd med :)

 

Nå sitter jeg her med vannflaska som rommer 7 dl og en kopp kaffe og nyter formiddagen! Skal surfe litt rundt her på nettet før jeg skal på middag.

 

Ha en super super dag allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom skikkelig i gang med å trene på treningsstudio på våren i fjor, og synes det var kjempemoro både med tredemølle (løp i 25minutterx2 f.eks med varierende hastighet) og styrketrening på apparater. Da veide jeg rundt 57-58 kg. Og vekta holdt seg første delen av sommeren selv om jeg ikke trente, men jeg kunne SE at musklene ble byttet ut med fett! I dag veide jeg 58,5 og for all del det er en lav nok vekt for meg, men skal bare få tilbake noen fler muskler :) Hadde markerte muskler i beina og låra og ganske så stram mage. Jaja, jeg vil gjerne komme dit igjen med tid og stunder :) Ang magen pleide jeg å variere mellom forskjellige mageøvelser. Situps, planken, skrå-planke, skrå-situps f.eks. Du kan også prøve å bruke magen når du tar andre styrkeøvelser. Kjenn etter, musklene i magen er ofte veldig delaktige i veldig mange aktiviteter!

 

Blir nysgjerrig igjen når du skriver at du har vært på nattevakt. Jobber du turnus sånn som meg kanskje? Jeg er sykepleier med 100% stilling, heldigvis bare to-delt så slipper de faste nattevaktene. Jobbet mye på natt før som vikar. Hva spiser du på nattevaktene? Jeg pleide å trene før nattevakt jeg, så spiste jeg rett etterpå en god porsjon med kveldsmat (f.eks brødskiver eller havregrøt). Spiste også et måltid i 2-tida på natta og så frokost i 6-7 tida før jeg dro hjem (sånn at jeg bare kunne hoppe rett i senga når jeg kom hjem). Sover gjerne til 15-16 etter nattevakt jeg, så neste måltid da blir middag. Kom stort sett ikke noe høyere i kalorier når jeg jobbet natt enn dag/kveld fordi det var mange timer på dagen uten mat mens jeg sov.

 

Jeg har også trent bra i dag, med svømming først og så har jeg gått tur med valpefrøkna nå. Herlig når det ikke er båndtvang lenger og man kan være i skogen uten andre folk og både hun og jeg kan løpe rundt som vi vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med helg igjen! Forhåpentligvis en ganske sunn en :) Har kost meg med noen økologiske sjokoladebiter og 2 lefser idag + en solid middag, men det er jo fredag så jeg sier meg fornøyd med det :) Jeg har vært på 1,5 times tur idag tidlig og skal enda på en ny times tur i kveld. Har veldig lyst til å få til en times trening i tillegg ettersom det ikke ble i går, men må se om tiden strekker til. Har stort sett gått i ett idag og jeg har uansett gått 2,5 times tur tilsammen i kveld og det bør da være grei mosjon, eller? I går ble det også 2,5 times gåtur i finværet, herlig! Føler likevel at jeg BØR trene aerobic/styrke i kveld, og kjenner jeg meg selv rett blir det nok det når jeg tenker så mye på det. Hehe, snakk om å være ubestemt.

 

Ja jeg jobber turnus, nattevaktene er hvilende nattevakter, så det blir noen timers søvn hver natt. Spiser noen ganger litt sein kveldsmat på jobben, ofte ett par brødskiver til kvelds og det samme til frokost. Har muligheten til å velge knekkebrød, men blir ofte at jeg velger brød fordi brødet der smaker så godt :)

 

Høres så godt ut når du beskriver følelsen med å være veltrent. Føler meg veltrent, men kunne gjerne sett enda mer veltrent ut og det er dit jeg også vil komme i løpet av høsten. Prøver å sette meg realistiske mål for å kunne nå nettopp disse målene, så jeg tar høsten til hjelp. Vet du, nå når jeg skriver dette så har jeg bestemt meg for å trene 1 time i kveld, helt utrolig herlig! Tror jeg skal innom her flere ganger når jeg er litt i tvil om jeg rekker eller sånn, nå ble jeg veldig motivert.

 

Herlig at båndtvangen er over, mye bedre å se hundene løpe løse og ordentlig kose seg!

 

Hvordan er planene dine ellers i helga? Skal du jobbe?

 

Ha en super helg alle lesere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 times tur OG aerobic?? WOW! Da var jo lefse og sjokolade helt på sin plass :) Det er jo faktisk en ting man må være litt obs på når man trener mye og generelt er mye i aktivitet - spis NOK! Er umulig å bygge muskler og kondisjon når man spiser for lite. Og min erfaring er at jo mer man spiser til vanlig, jo bedre tåler man utskeielser. God grunnforbrenning er viktig når man skal holde vekta.

 

Jeg spiser også sjokolade i kveld og jeg har ikke gått mer enn 1 time :) Men i går ble det faktisk en ekstra treningsøkt+tur på kvelden for min del også. Friskis og svettis først og så en "luftetur" på 30 minutter i raskt tempo i regnet. Ganske så digg! Men er støl i dag etter den friskistreninga! Ikke trent på den måten siden mai.... Fikk faktisk en sms fra ei venninne med spørsmål om jeg ville være med å svømme kl 20, men jeg innså at jeg kom til å sitte godt nedi sofaen innen den tid (og hadde gleda meg til det) så jeg takka nei. Har fri i helga ja, og har planer om fest i morgen faktisk :) Blir sikkert moro, men jeg skal nok ta det litt med ro ettersom jeg nettopp var syk. Har lyst til å få til en treningsøkt først, kanskje sykle hvis det ikke regner?

 

Ha en kjempefin helg du også!! Forresten, hva slags yrke var det du jobba turnus i da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så fornøyd og stolt over at jeg gjennomførte treningsøkten, godt å ha gjort det og man føler seg alltid så bra etterpå! Gikk tur i 30 min, fant ut at det kanskje ble nok med 2 timers tur og aerobic og ville heller slappe av i godstolen :) Helt enig når det gjelder å spise nok, kroppen bygger hverken muskler eller fungerer på rett måte uten nok mat når man trener og mosjonerer jevnlig. Nå spiste jeg 5 knekkebrød til kvelds, følte jeg fortjente det :)

 

Godt å roe ned på en fredagskveld og kose seg med noe godt, men dessverre har jeg ingenting godt i huset. Kanskje jeg lager meg noe god mat i morgen kveld heller.

 

Herlig å planlegge en kveld på fest, syns det virker som en evighet siden jeg sist var på fest (selv om det bare er få uker siden egentlig..hehe :)) I morgen blir det nok en ordentlig lang spasertur med hundene og treningsfri.

 

Jobber som miljøarbeider og stortrives med det, en spennende og innholdsrik jobb. Er en aktiv jobb da, så man får i tillegg mye mosjon gratis, men det gjør vel du også som er sykepleier :)

Nå blir det litt surfing på nettet og litt tv titting før det blir natta her, litt småtrøtt etter flere nattevakter på rad.

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dagene flyr og jeg ser at det er noen dager siden siste oppdatering her på tråden, fy og fy :)

 

Her går det litt så som så.. litt lite trening for tiden, føler meg slapp og daff, så har heller gått de vanlige turene og droppet den harde treningen, spørs om jeg prøver å kjøre igjennom 1 times aerboic/styrke idag, hadde vært kjempe herlig, men skal kjenne litt på formen. Vil ikke presse meg noe i disse sykdomstidene, alle rundt meg er syk med influensa eller kraftig forkjølelse, så her passer jeg på ja.

 

I går spiste jeg hele 3 hveteboller med sjokolade i når jeg var i byen, var skikkelig sulten og bollene nå liksom å lyste mot meg" velg meg" og jammen gjorde jeg det, og de gikk fort ned også.. jaja, holdt meg fint innenfor skjemaet i går selv om det ble litt annen type mat enn det jeg pleier.

 

Skriver kanskje inn her litt senere idag også, skal prøve å oppdatere hvertfall litt daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Kommer med en litt sen velkomsthilsen jeg.

 

Gratulerer med vekttapet, fantastisk ikke sant!

 

Når det gjelder de 3 bollene, så er det vel greit, bare ikke hver dag. Selv har jeg ikke kastet meg over det, men har hatt en pakke Toffifee i skapet som plutselig ble borte i løpet av en dag... Ikke mere kos før på lørdag. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomst :) Ja det er virkelig herlig med de kiloene som er borte og som aldri skal tilbake igjen :) Har holdt meg fint i skinnet siden tirsdag, i går ble det 4 halve speltrundstykker til kvelds med litt smør og brunost da.. og det er slike ting som jeg sjelden spiser, men ellers var det kun mager mat på programmet i går og da passet det seg med litt ekstra kalorier mot kvelden. Ble 2 timers spasertur i går, droppet treningen, orker ikke presse meg selv når jeg ikke er helt i hundre. Det kommer da flere muligheter.. så lenge jeg mosjonerer ved å gå fine turer er det i allefall noe mosjon.

 

Hvordan har du nådd målet ditt Propella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det jammen meg lørdag igjen, tiden flyr. Har hatt en fin uke både med tanke på mosjon og matinntak. Ser ut til å berge når det gjelder forkjølelse, eller så får jeg det senere.. har i allefall blitt bedre i formen, er ikke så slapp lenger, så idag ble det stor rengjøring i huset. Du verden så mye det er å gjøre og du verden så herlig det er når man er ferdig :) Skal bli koselig å slappe av i kveld med talgelys i høstmørket i skinnende rent hus :) Blir ikke noe usunt i kveld heller, hvertfall ikke som jeg vet om. Greit å holde seg unna når man ikke føler ett spesielt sterkt behov.

 

Til middag ble det 3 vårruller (5% fett, nydelig wok med fetaost + noen ekstra fetaostbiter og litt olje. Herlig middag og jeg er skikkelig mett nå. Er litt småtrøtt, så det spørs om det enten blir spasertur eller om jeg skal ta meg en dupp i 30 minutter.. hm.. det vanskelige valget :)

 

Ha en strålende helg og kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forkjølelsen har tatt meg også og jeg må vel bare fint finne meg i det :( Kjedelige greier, føler at jeg ikke får gjort ting som jeg vil når jeg må ta det med ro hele tiden.

 

Skal legge en slagplan for hvordan jeg skal nå mine nye mål mot jul. Da tenker jeg trening og matinntak. Må planlegges nøye ettersom jeg gjerne vil beholde vekten jeg har, men jeg vil gjerne forme kroppen slik jeg vil også :) Skal spekulere litt på dette. Lite skriving her for tiden, men har ikke hatt tilgang til nett, skal prøve å skjerpe meg fremover, men ting går fortsatt fint her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg vet sånn ca hvilke planer jeg har fremover, trimmen får nok vente til jeg er helt frisk igjen, ikke bare bare å hoppe og sprette rundt omkring når jeg såvidt gidder og spasere en kort tur med hundene :) Heldigvis er de tålmodige sjeler, skal ta igjen det tapte når jeg er frisk igjen.

 

Har spist greit idag, noen sjokolade kjeks, men er man syk så er man syk :( Da tenker jeg ikke så mye over det, for jeg spiser på en måte mindre enn vanlig.

 

Så tilbake til planene. Jeg SKAL forhåpentligvis ha en stram og fin mage til desember, altså har jeg ca 2 mnd på meg. Nå er jeg lei av at det største problemområdet er magen og at jeg alltid må ta litt hensyn til hva jeg skal ha på meg for å unngå at magen henger litt, for det gjør den selv om jeg ellers er slank. For å oppnå dette skal jeg fortsette som vanlig, jeg SKAL trene styrke og aerobic/jogging (?) 4 ganger i uka. Styrkeøvelsene skal være for hele kroppen, overkroppen skal bli like prioritert som mage, rumpe og lår. Tips til gode mageøvelser mottas gjerne. Mange anbefaler planken, så den bør jeg få inn de gangene jeg trener. De dagene jeg ikke trener skal jeg likevel mosjonere med daglige turer, gjerne i ganske høyt tempo.

 

For å oppnå den spenstige kroppen :) skal jeg hvertfall huske på å spise nok og i tillegg vil jeg variere mer med pålegg og maten. Jeg har en vane for å bli ganske ensformig i matveien, det går som oftest i det samme pålegget og mye lik middag, så dette bør jeg gjøre noe med. Jeg vil i tillegg spise bra med grønnsaker og frukt og fortsette med å drikke MASSE vann. Jeg kommer nok til å holde meg til knekkebrød/rugsprø, brød fungerer ikke like bra for meg. I tillegg kan det være lurt å prøve litt havregrøt innimellom. Tror kroppen har godt av variasjon for å bygge muskler og stramme seg opp.

 

Denne sunne matveien og masse vann tror jeg vil ha god innvirkning på både kropp, humør og huden min, i tillegg til helsen generelt. Kanskje jeg høres ut som en skikkelig optimist, men jeg vet at jeg må ha klare planer for at ting skal fungere for meg!

 

Alle gode tips med mat og trim er gull verd, så ikke nøl med å skrive her hvis noen har gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del gode øvelser å finne på nett. Et annet tips som er verd å ta med er at visuelt krymper magen dersom man bygger ut skuldrene litt (a la 80-tallets abnorme skulderputer - neida!). Gjennom å bygge de musklene som hever albuene ut fra kroppen og opp i skulderhøyde (ytre overarmsmuskel?) blir man bittelitt større oppe og det balanserer magen.

 

Er helt med på å anbefale planken. Den er faktisk grei å ta i senga før man legger seg også. (Iallfall om man legger seg først.:( ) Og en øvelse fra yoga (Båten) hvor man ligger på rygg (hendene langs siden), og så løfter strake ben og overkropp samtidig slik at både overkropp og føtter danner ca 35-45 grader mot gulvet hver sin vei og armene er noenlunde horisontale rettet mot beina. Hold. Her er bilder: http://images.google.co.uk/images?hl=en&um=1&sa=1&q=yoga+boat&aq=f&oq=&start=0

 

Husk å strekke magen etterpå. (Ligg på magen også hev overkroppen fra gulvet med hendene og bøyd rygg og se opp i taket.)

 

Lykke til. Jeg har også ønske om å tone kroppen litt - men innsatsviljen mangler ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget og tipsene, de skal selvsagt prøves ut :) Nå venter jeg bare på at formen skal blir bra, kjenner nesten at det brenner i kroppen etter å komme i gang med dette prosjektet, hehe :) Håper jeg holder motivasjonen ved like også og at jeg spiser nok og ikke minst at jeg spiser variert. Hvis formen er bedre i morgen blir det i allefall tur, og kanskje litt magetrening. Så forkjølet som jeg er nå har jeg ikke vært siden juletider, så det spørs hvor lenge det henger i.. kjipt!

 

Er så godt å komme i gang når man har den rette motivasjonen og jeg skal i allefall sikre meg at jeg ikke har noen fristelser innen rekkevidde. I kveld ble det både kake og bolle + brus.. :S så det er fort gjort når man er slapp. Blir nok ikke å spise noe mer idag, så det var kveldsen..huff og huff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at du brenner etter å komme i gang! Ta vare på den følelsen.

 

I går var jeg hos personlig trener. Fikk tips om at en styrketreningstime bør bestå av TREKKE og SKYVE. Eks, knebøy, utfall, løfte kropp i ringer/stang, armhevinger, spensthopp fra sammenkrøket og helt ut i strekk, løfte en tung ball over hodet og kaste den hardt i gulvet. Han var også veldig opptatt av kjernemuskullaturen (rygg/mage). Fine øvelser her er planke, vri-øvelser på dreiebrett/plate, diagonale situps, sitte med hevede bein- løfte ei vekt fra side til side osv. Han snakket også om å finne øvelser som strekker ut musklene i samme operasjon, da er det omtrent unødvendig å strekke ut etter treninga. F.eks knebøy, at armerne strekkes helt ut, åpne brystet osv.

 

Dette er bare tips altså, styrketrening har hittil ikke vært min favoritt men det må jeg kanskje gjøre noe med?:(

 

God bedring

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derimot veldig glad i styrketrening - kanskje litt i overkant??? Uansett, mange jenter som føler at magen er et problem trener veldig mye mage. Mange sett, mange repetisjoner og mange ganger i uken. Det kan faktisk virke mot sin hensikt med at man får "store" magemuskler og magen som resultat ser større ut fordi vi jenter ofte har litt mer fett akkurat der... Urettferdig men akk så sant :(

 

Sist jeg fikk satt opp treningsprogram av en profesjonell anbefalte han oss faktisk å bare trene mage 1-2 ganger i uka (!), har styrkeprogam som tar for seg hele kroppen over 3 dager fordelt på en uke. Kjører planken på rygg/bicepsdagen og vanlig+skrå situps på bryst/tricepsdagen. Føler i hvertfall at det blir balansert i forhold til hvor mye rygg jeg trener - et viktig prinsipp i styrketrening er at du må trene motsatte muskelgrupper like mye, altså mage/rygg. I tillegg til den direkte treningen av mage og rygg vil spesielt frivektstrening eller trening med egen kroppsvekt gi mye indirekte trening av mage/rygg, da som støttemuksulatur.

 

Ok, nå lot jeg meg rive med her - men det er så GØY med styrketrening! Er i uke 5 med programmet nå, og jeg har blitt så mye mer tonet - man ser virkelig forskjell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad når jeg får mange gode tips fra folk her, tusen takk allesammen :)

 

Når jeg trener styrke er det alltid utfall, knebøy, sit-ups (50 rett opp, 20 skrå til hver side og ca 15 der jeg løfter bena og overkroppen samtidig) prøver å ta planken også på begge sider noen dager, trener også øvelsen for baken der man tar foten bak når man står. Det er slik programmet er lagt opp. Tar 30 armhevinger også. Ser jo at det bør bli mye mer trening for ryggen som jeg ofte "glemmer" eller ikke prioriterer. I tillegg tror jeg at flere styrkeøvelser for overkroppen vil være viktig.

 

Idag ble det en spasertur på 40 min i roooolig tempo, skal kanskje gå en tur for å ta solarium etterpå, så da blir det ca 25 min ekstra. Formen er litt bedre idag, men er fortsatt veldig tett. Er jeg enda bedre i morgen spørs det om det kanskje kan bli en bra treningsøkt :( Kjenner at jeg vil komme igang med alt jeg har planlagt. Kan nesten ikke vente på det, hehe. Håper jeg holder på den følelsen leeeenge :)

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre, ganske så mye bedre, men likevel ikke så bra at jeg ønsker å trene. Kjenner meg veldig tett både i hodet og i brystet, så idag blir det ingen annen aktivitet enn en skikkelig god spasertur, det tror jeg at jeg klarer å gjennomføre. Her striregnet det, kjedelige greier, men man kan jo ikke gjøre noe med været så da får man heller gjøre det beste ut av det. I går formiddag var jeg på vekten og den viste 60,3!! Godt å se! I tillegg var dette litt utpå dagen da både frokost, kaffe og vann hadde blitt inntatt, så absolutt fornøyd med å se at vekten holder seg så fint. Har ligget rundt 60 kg siden begynnelsen på mai, så da gjør jeg vel ting ganske rett? :(

 

Frokosten idag bestod av 3 wasa sport knekkebrød med smøreost (gressløk), 3 skiver skinke og tomat og agurk på toppen, mmmm... nydelig :)

 

Sitter her med kaffekoppen og vannflaska og surfer litt rundt på en søndagsmorgen, er så koselig.

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i helgen hadde jeg faktisk bestemt meg for å kose meg med godterier, potetgull, dip og tab extra.. og slik ble det. Spiste en del smågodt + nesten en sjokoladeplate (100 gram, walters mandler heter den visst) på fredagen. Og ganske mange glass tab extra. Lørdag spiste jeg middag på jobben og når jeg kom hjem spiste jeg de siste 4 bitene av walters mandler, 4 siste tingene fra smågodteriene og i tillegg (!!) 60 gram melkesjokolade med tab extra! På ettermiddagen liksom..

På kvelden ble det en del potetgull med dip. Koselig der og da, og ble ikke såååå ekstremt mye av det, men kalorier ble det sikkert nok av. Spiste vel og merke ikke kveldsmat hverken fredag eller lørdag, men likevel tror jeg mengden av dette ble mer enn en kveldsmat :D Jaja, hadde planlagt og kose meg, men dette blir heldigvis ikke hver dag. Før kunne jeg spise som dette hver eneste kveld, huff så kvalmende å tenke på.

 

Har enda ikke fått trent noe, er enda litt tett, men nå tror jeg at jeg kan presse meg igjennom en treningsøkt uten å omkomme :( Må poengtere at jeg har gått mer enn 2 timers tur hver dag i det siste, men magen min kjennes ut som en brøddeig fortiden, slapp og hengende.. æææsssjjj.. skjerpings!!!

 

Ha en fin søndag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...