Gå til innhold

Trenger råd til PMS godtesuget


Gjest Zombie

Anbefalte innlegg

Da var det måndtlige på vei...og jeg er så sugen på sjokolade!!! Holder nesten på å dø her! Hva kan jeg få dempet dette suget med? Har bare 4 kosemerker igjen og de må holde til torsdag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk et bra ( syns jeg) tips i dag, da jeg har det likens som deg når tiden nærmer seg.. Kjøp de karamelldropsa med sjokoladefyll fra Extra, de er faktisk gode!!! Og, så passer jeg nå på på kjøpe tyggis med all verdens smaker, bare de er sukkerfrie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk et bra ( syns jeg) tips i dag' date=' da jeg har det likens som deg når tiden nærmer seg.. Kjøp de karamelldropsa med sjokoladefyll fra Extra, de er faktisk gode!!! Og, så passer jeg nå på på kjøpe tyggis med all verdens smaker, bare de er sukkerfrie:)[/quote']

 

De karamell dropsa må jeg prøve! Men tyggis blir jeg så utolig oppblåst av. Tror jeg svelger masse luft eller noe... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De karamell dropsa må jeg prøve! Men tyggis blir jeg så utolig oppblåst av. Tror jeg svelger masse luft eller noe... ;)

 

Må nok skuffe deg der; de karamelldropsa blir du garantert oppblås av. De er kjempegode, men det kjentes ut som jeg skulle eksplodere! Man blir oppblås av søtningsstoffet i pastiller, tyggegummi osv

 

Så vidt jeg vet har man søthunger, spesielt etter sjokolade, i forbindelse med mensturasjon fordi kroppen sier i fra at den trenger noe (den er fin sånn, kroppen). I dette tilfellet er det seotonin den trenger, noe det er i sjokolade.

 

Etter et veldig raskt søk på nettet fant jeg ut at man kan øke serotoninnholdet i blodet gjennom mat som inneholder trypofanin; Reker, kokte eller dampede.Sopp, rå eller dampet.Torsk, tunfisk, hellefisk, laks, kokt eller bakt.Kamskjell.Kyllingbryst og kalkunbryst.Spinat, soyabønner, asparges, broccoli. Og gjennom fysisk aktivitet.

 

Dette blei veldig forenkla, men man kan jo prøve.

 

Ellers er det vel ja takk, men litt som gjelder her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest stinelill1988

da kan jeg fortelle hva som hjelper meg, det er 1 dag på jobben så stinker jeg pepperkaker og er kvalm når dagen er over og jeg vil ikke ha noe søtt, så kom innom for en dag og dere vil neppe ha kaker igjen, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Da var det måndtlige på vei...og jeg er så sugen på sjokolade!!! Holder nesten på å dø her! Hva kan jeg få dempet dette suget med? Har bare 4 kosemerker igjen og de må holde til torsdag.....

 

 

Etter jeg begynte med nutrilett brownies bar så har jeg ikke det suget lenger ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest pineaple

leste et sted at når man har godteri sug er det fordi kroppen trenger salt. noe jeg pleier å gjøre, er å blande ut en halv til en t-skje salt i vann og drikke det. Det stopper godterisuget. kan gjentas etter behov... helt et salt som heter "himalaya salt" eller havsalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...