Gå til innhold

ElinPelins vei mot 70 kg


Gjest ElinPelin

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle lage "min egen" tråd, i tillegg til oppdateringene på "ammende mødre"-tråden.

 

Jeg ble mamma i juni til ei nydelig jente! Jeg la på meg 6 kg i svangerskapet og disse pluss 4 til forsvant i løpet av de første to ukene etter fødselen. Men så sa det stopp, og vekten tikket opp et par kg i til. Så da fant jeg ut at her må jeg gjøre noe, nytter ikke å sitte i sofaen og kose seg med kaker og sjokolade, og droppe trilleturen!

 

Så på mandag startet jeg igjen. Har funnet frem de gamle kursbøkene mine, og satt ny startdato her inne.

 

Høyde: 169 cm

Startvekten: 83,7 kg

BMI: 29,3

Midjemål: 97 cm

 

Jeg har bestilt pulsklokke, FT40 fra polar. Det har jeg ønsket meg lenge, så nå fant jeg ut at det var bare å bestille! På flust.no kunne jeg bruke trumfbonusen, så da ble den ikke så dyr heller.

 

Jeg sliter fortsatt litt med bekkenet, så foreløpig blir det bare trilleturer og øvelser for bekkenet hjemme. Jeg følger ca meny 3 (2000 kcal), men gir meg selv litt slakk i helgen.

 

Jeg har vært litt frem og tilbake på veiedag, men har bestemt meg for å ta det på fredag. Det er mest motiverende for meg, og da føler jeg ikke at evt. utskeielser i helga ødelegger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals: 35

Overarm: 30,5

Bryst: 105

Under bryst: 86

Midje (2 cm over navle): 97

Ende: 115

Lår: 67

Sum: 535,5

 

Alle målene bortsett fra ende og bryst er lavere enn på slutten av forrige kurs. At enden er litt større er ikke så rart etter et svangerskap, synes jeg. Bekkenet forandrer seg vel og man blir kanksje litt "videre" over hoftene? Brystene forklares lett med amming!

 

Neste måling blir om en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at det er mulig, Dundredei, og kjekt at vi er flere i samme situasjon koala!

 

I går var jeg ute på tur med den nye pulsklokka mi! Det var inspirerende!

 

28/9-09

Tid: 1t 30 min

Kcal: 711

Kcal fett. 39 %

Gj. sn. puls: 130

Max puls: 175

Fettforbrenning: 58 min

Kondisjonstrening: 32 min

 

Fett: 277 kcal -> 31 g

 

Jeg har fått mitt første trimeple, 7,3 trimpoeng forrige uke. Jeg gleder meg til jeg fyller et helt tre ;)

 

Jeg tok en fitnesstest som viste 28, noe som ikke er så bra! Gleder meg til å se om jeg klarer å forbedre denne etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Huff, jeg har falt litt ut... Men jeg er her fortsatt! Fokuserer på trimpoenge og prøver å komme meg ut på tur i hvert fall 3-4 ganger i uka. Når det gjelder mat, så skeier jeg ut for ofte. Har fortsatt et håp om å nå 80 kg til jul, men da må jeg skjerpe meg litt. Vet ikke om jeg har overskudd til det akkurat nå, lillefrøkna er 5 mnd og krever mer mat enn noengang (naturlig nok) og det krever en del av meg! Litt rotete det her, men jeg har altså ikke gitt ogg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest ElinPelin

80 til jul gikk ikke, for å si det mildt! Jeg har vært flink å gå turer, men bestemte meg for å kose meg i julen og så starte 4. januar.

 

Så nå er jeg igang. Vekten viste hele 87,5 kg!

 

Jeg har begynt på löplabbets nybegynnerprogram sammen med mannen, og svigermor skal sitte barnevakt tre dager i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...