Gå til innhold

Vektnedgang etter graviditetsdagbok


Gjest Victoria82

Anbefalte innlegg

Gjest Victoria82

Etter å ha gått opp nok i løpet av graviditeten, har det meste heldigvis forsvunnet etter fødselen. Det er nå 2 mnd siden min lille gulljente kom til verden, og det er på tide å tenke på å komme seg i form.

 

Vekten denne uken 75 kg, altså bare 3 kg fra startvekt før graviditeten. Men det er en del ting som hemmer en aktiv vektnedgang. Bekkenet er ikke stabilisert seg enda, fingrene er vonde enda, ryggen har slått seg litt vrang ( det gjorde den noen dager før fødselen og har ikke kommet seg etter det) og jeg har ikke så normal matlyst...

 

Men uansett, nå er veien mot trivselsvekten i fokus. Jeg har som mål å komme meg mellom 60 og 65 kg. Alt relativt i forhold til at jeg heller vil være stram enn lett;)

 

Så da er vi i gang. Starter på mandag og skal prøve å holde fokus på aktivitet og ikke så mye på maten enda. Det kommer etterhvert tror jeg. Bare prøve å ikke spise snop og drikke sukkerholdig drikke i ukedagene, så får vi ta det derfra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Både jeg og snuppa har vært hos kiropraktor. Hun trengte bare 2 behandlinger, men meg derimot har nok enda flere behandlinger igjen. Men han kommenterte at jeg fremdeles er løs i bekkenet og at han ikke ville overdrive behandlingen mens jeg er så bevegelig. Så må nok vente til alt stabiliserer seg. Men det hjelper i alle fall ja;)

 

Ellers så fikk jeg en mild type influensa. Ikke snottet eller vondt i halsen, men hodepine svimmel og rett og slett sliten. Samt at stemmen forsvant over natten. Prøvde på å overtale sambo til å ta en dag hjemme med oss for at jeg ikke skulle bli så sliten, men det hjalp ikke når han satt på pc-en hele tiden og hadde "hjemmekontor" i stedet.

 

Når det gjelder startdato så har den blitt utsatt til mandag pga at jeg har vært syk. Orker ikke å være seriøs når jeg ikke har lyst til noe annet enn å sove å spise sjokolade..... ;) Men på mandag på mandag, da braker det løs;)

 

Veiedag blir mandager, og jeg skal prøve å komme meg på trilletur hver dag. Hvis jeg ikke gjennomfører en annen treningsøkt i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Har allikevel vært flink og vært på trilletur både torsdag og fredag. Så dersom dette fortsetter så er det jo veldig bra. Satser på at det går rette veien etter helgen;)

 

Vet at det er en dårlig unnskyldning å utsette starten, men har så lyst på en liten utskeiielse til før seriøsiteten begynner for fullt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Victoria82

He he, uken gikk bra... frem til helgen. Har slafset innpå masser av mat og sjokolade. Men har klart å holde meg til en tur hver dag hele uken forruten lørdag da. Men 6 av 7 er jo bra.

 

Gruer meg til vekten på mandag, og ser at sjokoladen legger seg på magen. Det er jo nettopp der vi ikke vil ha mer vekt...... Så skal prøve å bli kvitt søtsuget. Men kommer nok til å gå på noen smeller om ikke jeg tar feil. Vi får satse på at det går bra;)

 

Uansett, veldig fornøyd med ukens aktivitet. Og det er jo halve jobben:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Victoria82

I morgen i morgen skal alt på stell. Da er det SKAL ta hensyn til hva jeg spiser, og SKAL på tur hver dag. MÅ sjerpe meg... Altfor mye sjokolade i det siste. Og har ikke sjekket skaden enda. MEn må bare kose meg med smash i dag og... Da er det tomt i skapet for sjokolade;)

 

Så da er det full rulle frem mot sommeren. Forhåpentligvis så er det max 60-65 kg på kroppen og en slank kropp som kommer tilbake på jobb:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Mandag og tirsdag har gått bra så langt, men har ikke kommet meg ut da småen er forkjølet og jeg er låst til henne mesteparten av dagen. I morgen skal vi på kontroll. Er spent på om hun legger på seg bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

onsdag- lenge mellom måltidene, samt litt sjokolade. Ikke så mye, men sjokolade er sjokolade...

 

Har snakket med føden i dag og fått ettersendt de siste papirene fra fødselen. I morgen er det time hos legen, med gjennomgang av fødselsforløpet og ny GU. Er redd for at det blir time hos kirurgisk. Venter på time hos kirurgisk fra før av annen variant. Men men... Håper i alle fall at timg snart blir bra.

 

Har vært litt stresset og deppa pga diverse i det siste. Så har gitt opp studier for dette semesteret. Men skal komme sterkt tilbake...

 

Så da har vi kommet litt lengre i den lange helse fremmende veien. Skal bestille time til to spesialister i morgen. Har skaffet time til osteopat og fysio til neste uke. Lite gøy når det er så mye som skal skje samtidig....

 

Ellers tror jeg at vekten i alle fall ikke har gått opp i dag. Selv med sjokoladen. Men det ble ingen trening i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

helgen var grusom. skulle ikke tro at jeg prøver å legge om kosten... men så hadde vi dåp i helgen og da....

 

Har fått time til gyn, så nå spørs det om det blir rekons. og evt hva ventetiden er på det og... gleder meg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg henter litt motivasjon hos deg. og har et lite tips til søtsuget ditt. prøv å kjøpe krom tabletter som er et mineral som hjelper på søtsuget ditt. det funket for meg. selges på helsekost og apoteker. ;)

lykke til videre. klem fra rita som er 6 uker på vei med nr 2. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Victoria82

Har gitt opp vektnedgang selv om den går ned av seg selv for tiden....

 

Så kommer igjen når alle tingene er gått i orden og livet har begynt igjen etter fødselen for fullt. Foreløpig så kan en vel ikke si at det har det...

 

Klem til alle kjente og lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...