Gå til innhold

ferdig å føde, så var det den hormonspiralen...


Gjest anemi

Anbefalte innlegg

da er jeg lykkelig mor til 2 nydelige jenter, MEN det har satt sitt preg på kroppen... jeg skal ned 40 kg...

 

begynnte med godt mot for 8 uker siden og hsr gått ca 1,5 mil i uka(fra ingenting)

 

sluttet med godteri og brus, tenkte nå må jeg vel se resultater, men neida har gått opp 2 kg.

 

lurer på om dette kan ha noe med den hormonspiralen jeg fikk satt inn samme uke som jeg begynte å trimme...

 

føler meg veldig pløsen i kroppen...

 

skikkelig surt, når en har kommet så godt i gang, og ikke får resultater....

er skikkelig demotivert nå....

 

begynner på maxi kurs neste uke, og håper da det skal hjelpe meg...

 

noen med erfaringer med hormonspiral og vektøkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn hormonspiral i mai og etter det har jeg gått ned 7 kg. Legen fortalte meg at det er snakk om så liten hormondose- som deesuten virker lokalt i livmoren- at vektøkning ikke er noen hyppig bivirkning. Men så er det jo sånn at vi reagerer ulikt på hormoner, og noen går opp i vekt. Uansett skal dette kun være snakk om ekstra vann i kroppen, så jeg krysser fingrene for at det snart går nedover for deg igjen. Tenk på at spiralen ikke er noe hinder på din vei mot et lettere liv. Tren og spis som vanlig, så ordner det deg nok. Jeg er superfornøyd med spiralen- merker ingenting og har dessuten nesten ingen mens lenger. Genialt!! Og gratulerer forresten med to flotte jenter :(

 

Lykke til!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd kobberspiral før men mener også at dosen hormon kun skal virke lokalt. Derimot kan trening i seg selv få vekten til å øke i starten da musklene samler mer vann enn før treningen startet. Sikkert det som har skjedd deg. (Har selv erfart dette) Fortsett treningen og spis sunt og forsiktig så kommer nok resultatene snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godtesjuk

Tenkte jeg bare skulle hoppe innom er og si at du må passe på å spise nok mat nå når du har økt aktiviteten såpass mye! Kroppen liker å ha det "godt" og tviholder på alle kilo, så når du nå bruker mer energi enn tidligere må du også spise litt mer enn tidligere. Det er sikkert ikke mye som skal til, en ekstra brødskive eller kanskje litt melk og en banan.

Det kan tenkes at det er grunnen til at du har gått litt opp, men som de andre sier her, så er det nok ikke lenge før du går nedover igjen.

Du er kjempeflink, og jeg skal bli like flink som deg nå! Fikk ei jente i august, og har endelig fått motivasjon til å droppe sjokoladen. Går masse turer som nå skal dokumenteres med min nyinnkjøpte skritteller! :P

 

Stå på! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...