Gå til innhold

På'n igjen


Gjest Sibbie

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har funnet ut at jeg må tilbake hit å stå på litt igjen.

Jeg gikk ned fra 90 kg til ca. 62-63 kg fra august -08 til april/mai -09.

Nå har jeg sluppet opp litt, gikk først opp noen kilo i sommer, gikk kanskje ned ett igjen, også har jeg gått 2 opp og 1 tilbake utover sommeren, høsten. Jeg har flyttet og fått helt andre arbeidsrutiner, så vanskelig å følge den gode treningsrutinen jeg var i. Har vel fortrengt litt at jeg har vært på vei oppover en stund nå, men tror det kan hjelpe med en runde til her før det går for galt.

 

jeg er 30 år, 167 høy og har nå gått opp igjen til ca. 66 kg. Det er ikke så ille i seg selv, men jeg nekter å bli tjukk igjen, så da må jeg innse at selv om kiloene ikke kommer så fort, så kommer de langsomt på igjen hvis jeg ikke har full kontroll.

Nå har jeg begynt å trene igjen, og satser på min 2-3 ganger i uka. Jeg har egentlig ikke spist så himla mye, men uten registrering så blir det likevel en del som går i glemmeboka, desverre :P

 

Så jeg satser nå på en langsom nedgang med noen kilo frem til jul. Ikke noe sjokkslanking nå, det orker jeg ikke. Men med økt aktivitetsnivå igjen og enda litt mer bevissthet i matveien så håper jeg det skal gå bra. Men kommer til å registrere igjen og skrive litt her innimellom for å holde motivasjonen oppe!

 

Det er bare å slenge seg på tråden og komme med kommentarer, bare hyggelig det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker deg godt :P

Så morsomt å høre fra deg igjen, selv om vekta har økt noe siden sist. Et par-tre kilo er jo ingen katastrofe, men som min kursleder sier: "all overvekt starter med den første kiloen". Flott at du har tatt tak i det nå! Du skal se at du knekker det lille ekstra fram mot jul med litt ekstra bevissthet rundt mat og trening.

 

Med meg går det bra :( Jeg har igjen 2-3 kg til målet, og så flytter jeg inn her på hold-vekten jeg også! De siste kiloene er seige, men jeg satser på å knekke de innen jul.

 

Ønsker deg masse lykke til videre sibbie. Dette fikser du!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia :P

 

Jeg husker deg også, og jeg har jo fulgt litt med her på vektklubben, selv om jeg ikke har skrevet noe her på en stund.

 

Hatt en dårlig helg i matveien, ble fest i går og da går det jo som det går. Men det er nå greit. Ny start i morgen! Lurer på om jeg kanskje skal legge meg på ca. 1600 kcal en periode, for å komme ned igjen, men merker at det er mye vanskeligere å holde tritt med den strenge linja over lenger tid, og slitsomt å veie og regne ut kalorier på alt hele tiden, men tror jeg skal prøve.

 

God søndags kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg klart å ligge på mellom 1300 og 1500 i 3 dager, det er bra. Så i dag er det "fredag" og det ble biffmiddag med en liten øl til! Hadde nå lyst til å kose meg litt. Det gjorde jeg ofte da jeg var på slankern også, gikk gjerne ut og spiste ca. 1 gang i uken, så det burde vel være greit, men tiden vil vise.

 

Har også fått trent et par ganger foreløpig, litt over 1000 kcal forbrent i følge pulsklokka mi.

 

Nå har jeg veldig lyst på noe godt kjenner jeg. Og kjærsten kjøpte Safari-kjeks så spørs om jeg klarer å holde meg unna....hmm. Er ikke på mer en 1600 kcal foreløpig i dag heller så...(tror jeg da)...ikke så ille.

 

Får nå se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er søren meg vanskelig det her altså. Hadde en kjip uke på jobb forrige uke og syntes fryktelig synd på meg selv, og var fryktelig sliten, men det resultat at jeg har tillatt meg alt mulig moms og ikke hatt ork til å trene i det hele tatt! Æsj!

 

Første uken gikk bra, og vekta gikk ned 700 gram, men nå er den gått opp igjen til 66,1 kg i dag. Sukk....Trivselsvekta på 62-63 kg kommer lenger og lenger vekk. Men nå er det igjen tid for en god uke da forhåpentligvis! Har trent i dag, og får vel med meg en treningsøkt til før jeg skal på ferie. Hadde jo egentlig tenkt til å gå ned noen kilo før ferien sånn at jeg kunne unne meg noe ekstra med god samvittighet. Jeg kommer sannsynligvis til å unne meg noe uansett, og det blir dårlig med trening, så da er det jo spennende å se hva vekta viser når jeg kommer tilbake.

 

Har mensen nå og, og er fremdeles litt usikker på når i syklusen jeg veier mest, om det er rett før mensen, under mensen eller etter?? Noen erfaringer?

 

Ja, ja får gjøre mitt beste denne uka, og så ta i ett skikkelig tak før jul igjen! Kjenner jeg ikke har helt troen, men det hadde vært fint å nå trivselsvekta før jul synes jeg, men det er mye vanskeligere nå enn under slankeperioden, uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har funnet ut at jeg må tilbake hit å stå på litt igjen.

Jeg gikk ned fra 90 kg til ca. 62-63 kg fra august -08 til april/mai -09.

Nå har jeg sluppet opp litt' date=' gikk først opp noen kilo i sommer, gikk kanskje ned ett igjen, også har jeg gått 2 opp og 1 tilbake utover sommeren, høsten. Jeg har flyttet og fått helt andre arbeidsrutiner, så vanskelig å følge den gode treningsrutinen jeg var i. Har vel fortrengt litt at jeg har vært på vei oppover en stund nå, men tror det kan hjelpe med en runde til her før det går for galt.

 

jeg er 30 år, 167 høy og har nå gått opp igjen til ca. 66 kg. Det er ikke så ille i seg selv, men jeg nekter å bli tjukk igjen, så da må jeg innse at selv om kiloene ikke kommer så fort, så kommer de langsomt på igjen hvis jeg ikke har full kontroll.

Nå har jeg begynt å trene igjen, og satser på min 2-3 ganger i uka. Jeg har egentlig ikke spist så himla mye, men uten registrering så blir det likevel en del som går i glemmeboka, desverre ;)

 

Så jeg satser nå på en langsom nedgang med noen kilo frem til jul. Ikke noe sjokkslanking nå, det orker jeg ikke. Men med økt aktivitetsnivå igjen og enda litt mer bevissthet i matveien så håper jeg det skal gå bra. Men kommer til å registrere igjen og skrive litt her innimellom for å holde motivasjonen oppe!

 

Det er bare å slenge seg på tråden og komme med kommentarer, bare hyggelig det :)[/quote']

 

Så flink du har vore - ned 28 kg!!! Så bra du tar tak i det med ein gong du har lagt litt på deg igjen!

For 2,5 år sidan slanka eg meg ned til 66 kg (er 166cm) men sakte, sakte og sikkert gjekk vekta opp til 78 kg aug-08. Så blei eg gravid og la på meg masse - trur eg kom nær 100 kg..... slutta å gå på vekta dei siste 2-3 vekene...

 

NO vil eg gjer som du - gå ned i vekt og bli der! Går på internettkurs 2 no - dagens vekt er 71,2 - håper på å komme ned i 66 kg til jul.

 

Lurer på å ta eit Hold-vekten-internettkurs etter jul...orker ikkje dette slankelivet om igjen og om igjen og om igjen!!! Gruer meg litt til å begynne å stabilisere - trur kanskje panikken vil ta meg litt....orker aldri å bli stor og tung igjen.

NO vil eg vera sunn, slank og sexy, eg og! he-he

 

Håper på å flytte inn her på HV etter jul! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mollo!

 

Du har vært veldig flink du og! Klart å komme deg godt ned igjen etter graviditeten! Det er bra! Jeg tror det er viktig å hele tiden være bevisst hva man spiser og hvor mye aktivitet man er i. Desverre så er vel ingen av oss her på vektklubben naturtalenter når det kommer til dette med vekt og matinntak, så da må vi overstyre instinktene våre litt. Ellers går vi sakte opp igjen, i hvertfall gjøre jeg det.

 

Det er en del her på hold vekten som har systemer med grønne, gule og røde soner, det synes jeg er en god ide. Jeg har bestemt meg for at mellom 62-64 kg er grønn sone og 64-66 er gul, mens 66-67 og oppover er rød og krever umiddelbare tiltak! Nå er jeg i gul sone, veide 65,1 kg i dag morges, jeg forsøker å notere matinntaket, og begrense det. Er ikke like flink til å veie og skrive ned som da jeg gikk ned i vekt, men blir i hvertfall sånn ca. Ligger på 13-1500 kcal nå, (kanskje litt mer siden jeg ikke veier slavisk). Og merker at jeg går litt nedover igjen.

 

Egentlig merker jeg også at når jeg gir meg selv fullstendig frislipp som jeg gjorde i forrige uke så føler jeg meg bare oppblåst og overspist hele tiden, og det er egentlig ikke en god følelse i det hele tatt.

Og jeg tåler nok mindre godteri enn før faktisk noe som er en forbedring. Nå blir jeg kvalm av for mye sjokolade og snop, før så gjorde jeg ikke det så vidt jeg husker! Så kanskje kroppen har blitt litt flinkere til å si i fra likevel.

 

Nå er neste utfordring ferie, i Oslo, blir nok noen restaurantbesøk og litt mer vin enn til vanlig. Se igjen gamle venner og en del kos. Men det skal jeg tillate meg, men det behøver ikke bety fullstendig frislipp. Også skal jeg prøve å gå tur så ofte jeg klarer. Har jo fri, så mye tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det gikk skikkelig ut av hengslene i Oslo gitt. Jeg har nesten spist på trass. Og selvom det ble en del byvandring, så kunne nok ikke det veie opp. Så resultatet var utrolige 2 kg vektoppgang på litt over 1 uke og med disse kiloene pluss de jeg allerede har lagt på meg (tilsammen 5) så merkes det overraskende godt på kroppen og klærne, og puppene (som jo er det eneste positive ved det hele).

Så da bestemte jeg meg for at det skal være full innskjerping, og faktisk slanking. Veide 67,8 kg og er bare 2 kg unna en overvekt i følge BMI. Så nå skal jeg ned 4-5 kg, og er nå i gang med 1300 kcal per uke igjen, i og med at det funket så bra sist. Pluss trening tre ganger i uken. De to første dagene har det gått fint. Kjente en del sult i går, litt mindre i dag. I går trente jeg med jogging og spinning og fikk slått ut 560 kcal. I dag ble det en gåtur på 40 min. Men skal altså ha to treningsøkter til denne uka før jeg sier meg fornøyd. Så blir spennende å se hvordan det går med vekta.

 

Nå skal jeg kjøre strengt i noen uker (til jeg er nede på trivselsvekt igjen). Men det er så fryktelig kjedelig å veie maten så nøye, spesielt middagen, også har jeg nesten glemt hva jeg spiste til middag da jeg var på vei ned...Så nå har det vært suppe to dager på rad, men kan jo ikke bare spise det hele tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2 kg denne uka, det var bra det ga litt uttelling å holde på nå. Vektnedgang på tross av at jeg har fått trent mye mindre enn jeg skulle, og spist noe mer i helgen enn jeg hadde planer om, det var bra!

 

Så da er jeg spent på tallene neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å trent, endelig, etter å ha lurt meg unna hele uka! Og jeg blir jo påminnet om at jeg liker å trene når jeg bare kommer meg dit. Gikk en god, rask tur i går på bortimot en time og det ble jo ca. 300 kcal i følge pulsklokka mi det og, så kan vel regne det som en treningsøkt. Turen var riktignok en omvei til butikken for å kjøpe sjokolade, men heldigvis gikk jeg av meg det meste av sjokoladesuget (mensen på gang) og spiste bare 25 g sjokkis, resten gikk til samboeren som også var med på tur.

 

 

Ser at vekten beveger seg nedover og det er meget tilfredsstillende og oppmuntrende for å klare å fortsette nå frem mot jul! I dag (etter trening) veide jeg 65,5 som jeg er svært fornøyd med, veide 66,5 på mandag og 66,7 forrige mandag, så det lover godt! Hurra! Nå vil jeg ned til 62-63 igjen!!

 

Nå driver samboeren min og lager midddag, og jeg fikk ikke vite hva han skulle lage en gang, så sitter her og lukter og sulter og venter på mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette ser ut til å gå riktig vei! I dag veide jeg 65,0 kg og det etter å ha spist viltgryte, sjokolade, peanøtter lørdag og pizza fra Peppes på fredag. Pluss litt vin i går. Riktig nok kan det backflashe til uka, men foreløpig går vekta nedover. Og jeg tror greia er at selv om jeg har spist litt i helgene så har jeg ikke fråtset. Har spist rundt 13-1500 på ukedagene også har det blitt 2000-2500 på helgedagene. I tillegg har nok en del vann gått ut av kroppen i forbindelse med at mensen er over også!

 

Men jeg liker denne utviklingen her, og at jeg ikke må være helt slankeslave for å få det til også! Er jo ikke så mange kilo jeg skal ned, så om det ikke går sååå fort er jo det greit.

 

Men får nå se hva vekta viser i morgen på veiedagen! Og til uka er det en del nattevakter så da blir det verre å holde rutinen, men får forsøke så godt som mulig.

Må bare ikke fråtse det er det viktigste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, så var en uke til overstått. har bare gått ned 300 gram til 64,8 i dag, men det er greit, går jo rikitig vei. Er egentlig fornøyd sånn som jeg er nå, men vil gjerne ha litt mer å gå på. Dessuten har jeg ikke strevd så fært med å gå ned de kiloene her nå, bare ikke overdrevet matinntaket liksom, og hatt noen dager med litt mindre mat og andre dager med helt vanlig (nokså uregulert) inntak. Blitt lite trening desverre, håper å få gjort noe med det denne uka. Men med masse nattevakter synes jeg det er vanskelig.

 

Det er litt spennende å se hvor langt ned jeg kommer før jula setter inn :) Så kan jeg fråtse så mye jeg vil i jula...hehe....I wish!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gikk opp denne uka, fra 64,8 til 65,5. Sikkert litt tilfeldig variasjon, men litt kjedelig likevel. Driver jo ikke hardslanking, men kjipt med oppgang. Vanskeligere å være flink hele tiden nå enn da jeg hadde hovedslankerunden min.

 

Så da er det enda litt mer innskjerping denne uka forhåpentligvis. Men det er jo så mørkt og kaldt, og jeg blir så fristet til å kose meg litt ekstra i helgen, men hadde vært ekstremt bra å gå ned litt til før jul, så jeg kan ha litt bedre samvittighet med julematen......

 

Vært å trent nå, løpt på tredemølle i bortimot en time - bort med 530 kcal i flg. pulsklokka mi. Håper på å få til 3 treningsøkten denne uka, vanligvis klarer jeg bare 1-2, og det er jo egentlig ikke nok.

 

Det er litt trist at man skal måtte være så sinnsykt bevisst hele tiden på hva man spiser...for resten av livet sannsynligvis....men det er kanskje bare sånn...de naturlige reguleringsmekanismene funker bare ikke... Selv om jeg har nok endret på en ting i hvertfall, og det er at jeg faktisk, helt ærlig, synes nå at det er ubehagelig å være for mett. Det syntes jeg ikke før, da spiste jeg meg jo stappa hele tiden, nå er det en sjelden gang jeg blir skikkelig sprengmett og det føles jo ikke godt!! Men før plaget det meg ikke så mye å være så mett, kanskje heller sånn at jeg måtte bli ordentlig mett for å være fornøyd.

 

Vel vel....planen er å fortsette et ganske hardt løp nå frem mot jul, så håper jeg resultatene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her sklir det ut gitt! Marsipan er jo så godt! har egentlig ikke vært så glad i det før, men i år er det kjempegodt! Blitt mye mer mat enn planlagt i det siste, men har egentlig ikke brydd meg noe særlig om det, synes egentlgi ikke det virker så mye på vekten uansett...går litt opp igjen uansett om jeg spiser litt mer enn jeg skal eller kjempemye mer enn jeg skal. Nå har det blitt sånn at jeg tenker at jeg får ta det fra januar av. Også blir det litt sånn at når jeg først skeier ut så må jeg benytte sjansen liksom til å få i meg mer godt. Dumt at det blri sånn, kanskej greit å skrive ned her, få det svart på hvitt, så blir jeg mer klar over hva jeg holder på med.

 

Ikke har jeg trent noe den siste uka heller...Har skjedd så mye annet og vært så mye jobb...blir nok ikke noen flere økter før jul (eller i jula heller). Så igjen: får ta det fra januar.

 

Får se hvor mye opp jeg går i jula da....kommer ikke til å holde igjen så mye kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, da er det lenge siden jul allerde. Og kommet litt tilbake i modus igjen. Føler at jeg er kronisk å¨slankern...noen kg opp når jeg ikke orker mer et par uker. Også lever jeg litt sunnere et par uker. Gikk opp et par kg i jula....kommet meg ned på 66 kg igjen nå. Men vil jo helst på 62-64. Forrige uke var mellomuke mellom usunn jul og nytt liv. Denne uka har jeg skjerpa meg.

 

I stedenfor å gå helt på 1300 kcal som jeg spiste da jeg gikk ned, prøver jeg nå de 1600 som står anbefalt for meg i den nye ukeplanen. Og det er jo mye lettere å følge den også, så får det heller ta litt lenger tid å gå ned igjen, sikkert like greit.

 

Ellers ser jeg frem til helg, og til sola kommer tilbake igjen neste uke! Bor for tiden i det nordligste nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endelig ser det ut som om det begynner å skje noe her. Har ganske lenge prøvd å få av meg noen kg, men de har sittet ganske hardt, litt ned og så litt opp. Har nok ikke vært ordentlit motivert, og skeiet ut for mye. Men nå ser det ut som om det beveger seg nedover. Og jeg har vært veldig flink denne uka, og litt flink de foregående, men med utskeielser i helgene. Prøvd å ligge rundt 1600 kcal per dag. Og fått trent x 3 per uke i 2 av 3 uker. Forrige uke trente jeg desverre ingenting.

 

Jeg vet jo at treningen ikke har så mye å si som kostholdet, men tror likevel at kombinasjonen absolutt gjør større utslag enn bare kostholdsregulering. Gleder meg til å havne på 63 kg igjen. Målte nå i stad og da var det 64,9 (etter en rask gåtur og med sulten mage). Etterhvert så begynner jeg kanskje å skjønne hvordan jeg skal klare å opprettholde 63 +/- 1 kg i det lange løp.

 

63 er egentlig målet men:

<64 er grønn sone

65-66 gul

>67 rød

 

Det var en lang periode jeg veide rundt 82 kg, da tenkte jeg meg aldri om på hva jeg spiste, og trente ikke, men gikk altså hverken opp eller ned i noen særlig grad...men lå jo generelt for høyt da. Så gikk jeg jo opp til 90 kg etter at jeg fikk kjærste og det var da jeg måtte si stopp! Heldigvis! Er så mye mer fornøyd nå! Det blir nok et livsprosjekt også det her....stadig vektregulering....

leste at kvinner slanker seg i snitt i 31 år av livet sitt, og menn faktisk i 28 år! Kanskje ikke så oppmuntrende, men det handler vel om at man må passe på i vår overflodsverden. Vi er jo fra naturens side skapt med en evne til å spise masse når vi har mulighet for å ha noe å gå på i krisetider. Så da må vi avlære oss naturlie "drifter" og det er ikke så lett, men vi klarer det hvis vi vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...