Gå til innhold

På´n IGJEN!


Gjest YesWeCan

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har bestemt meg for at NÅ er det nok. Nå har jeg lagt på meg enda flere kilo, nå er det på tide å snu. Vekta skal ned. Men så går det noen dager eller uker, så er jeg tilbake i godstolen med en pose potetgull... Flere som kjenner seg igjen? ;)

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å motivere meg selv. Prøver å tenke på at det er mye god mat som faktisk er SUNN, det er koselig å gå lange turer og følelsen av å kunne krysse av enda en kilo nedgang er ubeskrivelig. Men nei. Det vil bare ikke fungere.

 

I går trodde en dame at jeg var gravid. Jeg føler nå at jeg har sunket så lavt som jeg kan synke, og jeg vil ut! Jeg orker ikke å synes synd på meg selv, trøstespise og legge skylden på alle andre lenger. Det er jeg som har spist med hit. Nå skal jeg spise meg ut.

 

Sjokolade, potetgull og cola light er de tre største svakhetene mine. I tillegg er jeg ikke så god på å spise ofte nok og små nok måltider. Til middag blir det gjerne to porsjoner.

 

Jeg skal prøve å holde meg til 1900 kcal hver dag. Jeg skal gå minst en halvtimes tur hver dag, og jeg skal prøve å få til spinning to-tre dager i uka (45-60 minutt). Godteri skal spises kun på lørdag. Jeg skal spise frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat. Tror dere jeg greier det denne gangen??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres kjempe motivert ut så dette klarer du! Vi kan kanskje motivere hverandre? Kiloene har sneket seg på meg dette siste året, og det er jeg lei av! Begynner min første uke nå, og vil greie dette! Skal veie meg på torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er med! Jeg trenger virkelig all den støtte jeg kan få ;)

Jeg tenker å veie meg på fredager. Akkurat nå veier jeg 89 kilo, skal ned en god del. Håper på hvertfall å kunne gå ned til 70, men helst 65. Hva er din startvekt og trivselsvekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er enig- d er innmari vansklig, tenker på sjokolade og peanøtter..... men ejeg har klart 2 uker nå, og har gått ned 2 kilo, så jeg må prøve å tenke på sommern og en sunnere kropp, som kan gå i sommerkjole... blir litt mye tenking på kcalorier, blir kanskje litt for hekta, brøskiva blir tynnere og tynnere... var noen dager på bare 1300 kcal, men da ble jeg slapp... skulle hatt noen gode råd om d å knipe inn på kcaloriene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg prøvde meg på å gå ned noen kilo, ble jeg helt oppsatt på dette med kcal... Jeg tenkte ikke på annet hele dagen! Det må ikke ta overhånd denne gangen, for da gir jeg bare opp etter en stund. Det må bli en livsstil :)

Jeg fant ut at salat og frukt som oftest har få kcal, så da går det an å spise salat til lunsj, feks... Også små ting som å droppe dressing, smør i panna og den ekstra middagsporsjonen utgjør en stor forskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt d slik at jeg ble alt for opphengt i kcal, og også måltidene og vekta. kjenner vel på at d kan fortsete slik, men må bare ta meg sammen og glemme d litt, for ellers blir jeg sur! teller kcal mere en som er sundt, men har ihvertfall klart å veie meg KUN 2 dager i uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne akkurat hva du mener ;)

Jeg greier å holde meg unna vekta - stort sett... Men det er verre med å telle kcal, veie maten og holde full kontroll på alt hele tiden. Jeg tror ikke det er helt sunt å være så opphengt i alt. Så jeg skal hvertfall prøve å slappe litt mer av med det, og heller fokusere på hovedtaktikken min: Flere måltider, mindre porsjoner, mer trening og godteri kun i helgene :)

Hvor mye har du tenkt å gå ned? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg vil gå ned minst 19kilo, helst 24. Vi får se hvor langt jeg kommer ;)

Jeg spiste ikke noe godt i helga, annet enn en liten skål is med et par biter melkesjokolade i går kveld :) Det synes jeg er ganske så bra, hvis man tenker på at jeg var en av dem som handlet potetgull og sjokolade både fredag og lørdag (noen ganger søndag også!). Og da var det en pose potetgull for meg selv, ikke på deling med min samboer...

Jeg håper denne uka går like bra som helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute og gikk en tur ;) Det ble ca 40 minutt, bedre enn ingenting! I dag skal jeg også ut å gå sammen ei venninne. Håper vi går litt lengre i dag, kanskje en times tid. Ellers spiste jeg for få måltider igjen i går (frokost, sjokolade til mellommåltid og middag sent på kvelden). Uff. Skal være flink på det i dag!!! Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har vært skikkelig dritt. Jeg spiste sjokolade til frokost og kebabtallerken til middag. Spiste ikke noe imellom heller! Herregud. Ikke har jeg trent eller gått noe tur, heller. Jaja, bedre lykke i morgen? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. Gud som jeg kjenner meg igjen i det du skriver her.. Som o jeg kunne skrevet det slev:(

Håper det er plass til at jeg slenger meg på.. trenger virkelig noen å gå ned sammen med her.. OG noen som kan ta meg litt i nakken når jeg trenger det..

 

Jeg er håpløs når det gjelder alt som har med spiselige ting å gjøre.. Stapper alt jeg kommer over.. Uff.. bruker mat som trøst og døving av andre tanker.. Så istede for å ta tak i livet mitt setter jeg meg heller ned meg en bolle potetgull , dipp og smæsj- og tenker at...NEI- i morgen.. da skal jeg skjerpe meg altså.. LOover.. Da er det slutt..

Men det er bare tull og fanteri. Alt det samme gjentar seg da igjen.. SÅ nå må jeg bare ta ett skikkelig oppgjør med meg selv.. VIl jeg fortsette i denne dødsstien, eller skal jeg faktsik prøve å leve livet???

 

Jeg velger jo selvfølgelig livet..

 

Når har dere veiedager???

Hvor mye veier dere og hva er målet???

 

Jeg veier nå 86 kilo.. (trist som bare det)- iallefall med tanke på at jeg var nede på 76 i vår..

Ikke nok med det så var jeg nede på 74 før jeg ble gravid for over 2 år siden.. Har prøvd iherdig å komme meg igjen etter det.. Og når jeg endelig nesten hadde fått det til klarer jeg å gå i baret og bare spise og trøste meg selv..

 

For 3,5 år siden begynte jeg på greteroede kurs for første gang.. OG veide godt over 100 kilo.. Gikk ned nesten 30 kilo.. Kjempefornøyd med det.. Og det var så fantastisk og lett egentlig.. Jeg fatter bare ikke hva som er så vankelig denne gangen.. Men det skal sies at jeg er helt besatt av tanken på kcal telling og mat. Gjelder å prøve å ikke bare tenke på det.. Det blir så slitsomt og altoppslukende.. Men det blir jo den dårlige samvittigheten man får av å bare kaste det på båten og begynne å spise også da..

 

dette ble ett rotete innlegg..

 

Men kan jeg være med???

 

JEG ER MOTIVERT OG JEG SKAL NED... OG HOLDE MEG DER:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snurpa! Så fint at du vil være med :( Dette skal vi klare sammen!

Det virker som om vi to er ganske så like, både i motivasjon og vekt. Jeg har veiedag på fredag, altså IMORGEN!!! Herregud, så skummelt. Har egentlig ikke noen forhåpninger denne uka, jeg ahr jo spist en god del drittmat/godteri osv...... Men vi får se :)

Neste uke skal jeg prøve å komme igang med trening igjen, hvertfall en dag eller to...

Hvordan går det med resten av gjengen?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha lykke til med veiing i dag du da..

 

Uff jeg har spist dritt hele uka jeg.. MEns jeg har hatt en samvittighet om virkelig har svidd.. Merkelig at man allikevel gjør det.. Vet jo hvor bra og godt jeg har det med meg selv når jeg spiser sunnt..

 

Men i dag er liksom den nye starten min..

 

da har jeg veiiedag neste fredag da tenker jeg..Så har vi den ganske likt

 

Jeg er virkelig nødt tl å ta ett oppgjør med meg selv.. KAn nemlig ikke fortsette sånn.. av Helsemessige årsaker.. Både fysisk og psykisk..

 

Ja ja.. Nå skal jeg ikke skrive så mye mere negativt.. Det blir det ikke mange positive tanker av..

 

Målet for dagen er å spise det jeg skal og holde meg innenfor kcal mengden som jeg skal. Altså runt 16-1800kcal.. Trim ser det dårlig ut for at det kan bli, for jeg skal bort i dag.. Også bor jeg veldig landlig- så tør ikke gå tur ute når det er blitt så altformørkt.. Kanskje jeg kan komme meg hjem litt tidlig og ut en tur.. Får se.. Det blir iallefall en ren bonus...

 

Jeg driver egentlig litt inn på forumet for gravide og ammende også.. Har væt der mye før-- PGa svangerskap, amming osv.. Nå er dattera mi over 1 år og (snart) 8 mnd. Men jeg og min kjære har bestemt oss for å prøve å få en til. SÅ vi driver med litt prøving for tiden-- derfor er jeg der fortsatt..

Er inne i 3 pp nå.. Håper jo at det kan klaffe straks.. Men i mellomtiden får jeg satse på å komme ned noen kilo.

Ikke noe sjakktrekk å gå inn i graviditeten med s¨å altformye til overs;) Forrige gang gikk jeg opp 21 kilo.. Men da startet jeg jo på 74.. :) satt igjen med 12-13 kilo ekstra etterpå da.. Så gikk opp masse fett.. Men jeg gjorde ikke noe annet enn å spise.. Så er ikke så rart det gitt..

Planen er iallefall at blir jeg gravid nå, så skal jeg fortsatt være flink i kosten. OG kanskje holde vekten jevn.. Klarer jg det kan det jo hende at jeg har en gevinst med noen få kilo ned etter svangerskapet;)

 

Håper på å være gravid innen jul jeg da... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp! Ligger på 89,9 nå, herregud. Hadde lovt meg selv å aldri bikke over til 90.... Vi får bare håpe at det holder seg på 89,9!!!! Eller helst går nedover da, haha.... :(

 

Så koselig at dere prøver å få en til :D Det gjør vi her i gården også, prøver på nummer en. Det har vi gjort en god stund nå, så vi får se hvordan det går. Jeg har levd litt på den at "jamen, når jeg blir gravid kommer jeg til å gå opp så mye likevel, at jeg det har ikke noe for seg å gå ned nå......." HAHA, for en dårlig unnskyldning :)

 

Jeg håper helga kan brukes til å spise sunt og gå litt turer! Vi har allerede vært på en bitteliten tur (ca ti minutt), satser på flere etterhvert! Hva gjør dere i helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da.. Da kan vi "prøve" litt sammen også da;)

hvordan er du ifht el og ikm osv da??

Jeg har vel el på onsdag- torsdag eller noe jeg da.. Akkurat hatt tr..

 

Skjønner godt hva du mener med den-- ja da skal jeg jo gå opp uansett holdningen.. Har den noen ganger jeg også. OG jeg kan jo skrive under på at man kan gå opp veldig mye.. Men det er fordi jeg hadde fri flyt og null kontroll altså.. Så veldig skyld i det selv.. Hvis man er litt påpasselig og prøver å være litt normal ifht mat;) he he(nå skjønner du hvordan jeg var)... så skal det gå fint det.. OG gå fort tilbake der man var eller til og med mindre også..

MEN... Det er veldig enkelt å slenge seg på sofaen og spise ettersom magen vokser da.. Fettet skjuler seg litt vettø.. Helt til magen er borte.. hm..

JA ja.. Men det er verdt noen kilo da. Absolutt.. Men man må jo ikke la det ta helt av..

 

Så da kan det iallefall ikke skade å gå ned noen gram føre spiren sitter...

 

Hvor lenge har dere prøvd da? Hvor gammel er du da? Gift- samboer??

 

Mange spørsmål gitt.. Må ikke svare altså.. Hvis du ikke vil oppgi og ut med alt mener jeg.

 

Ja ja.., Oppgang denne uken. Men jeg garanterer at du kommer til å gå ned litt igjen neste uke.. For jeg kan tenke meg du fikk litt skrekken for å vippe over til 90 tallet.. Så da får du slenge deg rundt og ta i ett tak og komme deg unna det;) OG heller tenke om noen kilo at- puh... jammen var det nære på..

 

Jeg har faktisk vært litt flink i dag.. Ender på litt over 1900kcal da. Men det er ikke så ille.. Har gått en skikkelig fin tur i dag.. På en fin topp her.. Sett utover hele den nydelige bygden min.. Var skikkelig svetting og klatring. OG med vesla i bæremeis.. Hun veier jo 12 kilo plutselig, så det blir litt ekstra det.

Så dette skal jeg være stolt av. (endelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, snurpa! Flink du er :D

 

Mange spørsmål, hihi. Bare gøy det! Jeg er bare 19 år gammel, og har en samboer som straks er 24. Vi har bodd sammen i to år allerede, så her skjer det ting fort :( Er midt inne i tr nå, har egentlig ikke helt kontroll på el og ikm... Prøver å heller slappe av og ikke tenke så mye på det. Vi har prøvd rimelig lenge nå, over ett år. Håper det blir snart!!! :)

 

Håper at jeg kan være litt mer flink neste uke, ja. Det trengs. Jeg VIL IKKE over 90!!! :) Skal være flink med mat i dag, og jeg skal ut å gå meg en tur. I morgen har jeg en gåavtale med ei venninne, da blir det sikkert en litt lengre tur. Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle være såå flink i helga og holde meg unna godteri, meeen... Det ble sjokolade på meg likevel. Haha, uff :(

Men det er uansett mye bedre enn tidligere! Prøver å fokusere litt på det, jeg. Jeg merker at jeg ikke er motivert for å trene enda... Ikke gå turer, heller. HVa skal man gjøre da? :)

Har bare lyst på sjokolade, kake og potetgull heletida... ÅÅåååh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF... DU er virkelig ikke alene om å sprekke i helgene og ha lyst på godis 24/7... Jeg er også der...

Men i går og i dag tror jeg det skal gå passe greit.. JEg har ikke telt kcalorier eller noe.. Spiser bare til de måltidene jeg skal ha.. OG da spiser jeg to brødskiver med det jeg vil ha på av pålegg.. OGså spiser jeg en normal posjon med middag.. Med 2 poteter, 2 karbonader, grønnsaker og saus for eksempel... Så jeg satser på at det skal gå bra. Jg orker ikke det telle stresset.. For da henger jeg meg opp i om jeg har fått i meg 40kcal mer eller mindre osv.. Det går ikke.. Så da får vi nå se hvordan det går.. Er jo ikke sikkert jeg går ned.. Men jeg skal prøve noen uker iallefall..

OGså har faktisk fått gått litt tur da.. Det er ikke dårlig til å være meg altså:D

 

Har egentlig bra motivasjon nå og tror det skal gå ok.. Så sant jeg ikke legger på meg av opplegget mitt da;) he he..

 

Jeg er vel rundt el dager om dagen jeg da..

MEn jeg og sambo er så slitne om dagen.. Så blir nesten ett ork å ha seg vettø:) he he.. Men så vil jeg liksom ikke at det skal gå ifra meg heller..

 

Du er heldig som har litt avslappet forhold til det med prøvingen. Det må jo være så mye bedre..

Begynner å bli så gammel jeg vettø.. h ehe.. Så det som stresser meg. nei da. Er jo ikke i noen alder som gjør at klokka tikker veldig fort.. S¨å skal nok gå bra. MEn jeg håper jo at lille snuppa vår skal få en søster eller bror snart nå.. Vi er så klare alle her atte..

 

Håper det går greit med deg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du er motivert, snurpa! Det er jo ingenting som er bedre enn det :)

 

Jeg har vært ute og gått en tur på nesten 1,5 time i dag! Dro med meg ei venninne og bisken ut og gikk og gikk og gikk, kjempedeilig å komme inn i varmen etterpå :D Det har jo blitt så kaldt ute nå... Uff.

 

Skjønner godt det du sier om at det er et ork å prøve. Sånn er det innimellom her også, man blir så sliten av alt som skal gjøres i løpet av en dag, at på kvelden er det null energi til overs... Hvor gammel er dattera di da? :)

 

Vi skal på visning i kveld, så jeg er superspent i dag! Vi fikk nettopp klarsignal fra banken om lån osv, så nå er vi på utkikk! Spennende, spennende. Håper det er bra, det vi skal se på i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært.. den lange turen da.. :) Der er det mange kcalorier som ligger igjen ved veien.. Jeg og bikkja har også vært ute på en fin tur i skogen nå.. Deilig.. Akkurat inn igjen for å begynne med middagen.. I dag blir det pølsegryte.. Nam nam.. Kan ikke noe for det. Men alt som har med pølser å gjøre frister meg virkelig så mye.. (Er vel derfor jeg har blitt som jeg har blitt også:D)

 

Hm.. ja man blir sliten nok når kvelden kommer.. tenker ofte at vi skulle prøve å få det til på andre måter.. Men det funker ikke på dagtid.. Da er vi jo ikke her.. Og ellers funker det dårlig når man har barn.. Så da blir det når man legger seg da;)

 

Dttera mi er 1,8år.. Så ikke mange mnd igjen til 2 år nå:D En herlig aktiv alder..

 

Ha en fin kveld da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med tur i skogen da! Flink du er.

2 år er nok en herlig alder ja, masse gøy som skjer... Gleder meg sånn til å få egne barn :):)

 

I går var jeg rimelig flink med maten også, jeg laget en hjemmelaget gryterett med kyllingkjøttdeig, squash, paprika, løk, buljong og litt krydder. Kjempegodt! Og sunt :D Jeg og ei venninne har "sunn uke" (bare fram til fredag, vel og merke...), så da spiser vi ikke noe godteri, snacks, kaker o.l... Ganske smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en dag det har vært! Vi har drevet med budgivning på leiligheten vi så på på onsdag, og I DAG FIKK VI DEN! :) Jeg er overlykkelig og kjempespent på framtiden :D

 

Maten har jeg glemt litt av, og trening har jeg ikke hatt tid eller energi til. Hvordan går det med resten av gjengen her inne? Planer for helgen? :D Jeg skal holde meg unna godteri denne helga, men brus er lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...