Gå til innhold

På´n IGJEN!


Gjest YesWeCan

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg ikke har vært innom her i det siste.. Uf.. jeg er bare så håpløs.

Men nå orker jeg bare ikke mere..

 

SÅ i morgen skal jeg virkelig prøve meg på en liten ny start:D (som jeg har sagt så mange andre ganger tidligere..) UFF:. slutter å ta meg selv seriøst vettø..

 

MEn jeg orker ikke være feit lenger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud' date=' for en dag det har vært! Vi har drevet med budgivning på leiligheten vi så på på onsdag, og I DAG FIKK VI DEN! :) Jeg er overlykkelig og kjempespent på framtiden :D

 

Maten har jeg glemt litt av, og trening har jeg ikke hatt tid eller energi til. Hvordan går det med resten av gjengen her inne? Planer for helgen? :D Jeg skal holde meg unna godteri denne helga, men brus er lov![/quote']

 

 

Grattis med leilighet:D det er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt av å skrive inn vekt på fredag jeg :D Haha... Har gått ned hele 100 gram fra forrige uke, uff....... :) Men bedre enn ingenting!

 

Nå må vi ta oss selv i nakken og få fortgang på nedgangen altså!!! Det er bare å spise sunne ting, gå turer og være aktiv! Jeg er overbevist om at det egentlig ikke er så mye som skal til... Det er bare å komme igang! Det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du falt av lasset, snurpa??? :D:)

Jeg har vært råflink de siste dagene, og gått masse masse! Gått ca en time alle dager denne uka, bortsett fra i dag. får se om det blir en liten tur til mot kvelden... Også har jeg holdt meg sånn ca til sunn mat. det ble en punsj og en kakao her en dag, og noen vårruller i går. Ja, også de tre bollene, kremtkremt.... men ELLERS har jeg vært så flink att :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei YesWeCan

 

Jeg har også mista all motivasjon, og flere og flere jeg skriver med på forumet faller fra!

 

Men jeg vet, og det gjør kanskje du også, hvor lett det er å falle tilbake til gamle, usunne vaner.

 

Nå har jeg holdt på her inne siden midten av september og jeg har gått ned ca 3 kg, har 3-4 kg igjen. Det er jo bare for dumt å gi seg nå?

 

Ikke gi opp selv om du har en treg dag eller en treg uke. Se for deg en dag i fremtiden når du ser tilbake på denne tiden, hvor takknemlig du vil være for at du ikke ga opp!

 

Her hvor jeg er har det regna siden midten av september og det er så tungt å motivere seg til å gå ut. Det er ingen som gidder å gå med meg lengre pga været. Jeg vet ikke lengre hvor jeg skal hente motivasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det er så vanskelig å komme seg ut på tur og å holde seg unna sjokolade og usunn mat. Jeg har ikke fått inn rutinene enda. Har vært her inne i ca en måned nå, og har enda ikke gått ned noen ting. Har faktisk gått opp! Så nei, det er ikke spesielt motiverende...

 

Aner ikke hvor jeg skal finne motivasjon til å fortsette når det blir sånn... Det er så vanskelig! Hvertfall når man er alene om det, samboeren min er tynn som ei flis og kan spise hva han vil uten å legge på seg. Likedan er det med mine venner. Når også de som er her inne begynner å falle av lasset, blir det ekstra vanskelig.

 

Jeg skulle helt klart hatt en personlig trener eller noe, men det har jeg ikke råd til. Så jeg aner faktisk ikke hva som skal til for å få rompa mi opp og ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare ikke helt med for tida. Jeg prøver alt jeg kan å få tid og energi til å komme meg ut på tur og til å lage ordentlig middag med grønnsaker, poteter og kjøtt. Men...som regel blir det ferdigmat, grandis eller brødskive... Uff. Vi er midt oppe i pakking fordi vi skal flytte denne uka, men jeg MÅ bare ta meg tid til å sitte ned og spise ordentlig mat!!!

 

I dag har jeg vært ute og gått en times tid med bikkja, faktisk. Litt stolt over det :) Middagen i dag blir fiskekaker, så jeg er da inne på riktig spor igjen. Må bare se til og HOLDE MEG HER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at du fortsatt holder koken. Det er alltid en utfordring når man har mye å gjøre. Jeg har klart meg fint de siste månedene fordi jeg har srudert i utlandet og ikke jobbet noe. Har hatt masse tid til trening og matlaging. Vanligvis jobber jeg mye ved siden av studiene pluss at jeg driver med hobbyer, så jeg vet at det ikke alltid er like lett - det er jo en grunn til at jeg la på meg...

 

Jeg gjorde en del endringer som fikk meg gang med ny livsstil, noen små og noen store:

 

1. Jeg gikk ut hardt i to-tre uker, hvor jeg gikk for 20 trimpoeng i uka. Etter dette var jeg hekta på trening, og nå klarer jeg ikke mer en to dager før jeg må trene. Jeg er nå nede i 14-15 trimpoeng i uka. Dette var nødvendig for å se hvordan jeg kunne finne tid til trening. Måtte stå opp en time tidligere to ganger i uka for å få det til, og det ble en vane.

 

2. Jeg har alltid masse grønnsaker i kjøleskapet. Når jeg koker pasta eller ris (bruker ofte boil-in-bag, det er så enkelt), har jeg oppi kuttede grønnsaker mot slutten av koketiden. På den måten, når jeg forsyner meg med ris/pasta, blir det mer grønt og mindre ris/pasta. Jeg koker nå aldri ris eller pasta uten grønnsaker, selv om jeg har salat til måltidet.

 

3. Jeg lager magre sauser som tar null tid. jeg tar litt vann med mel i (eller annen jevning), rører det ut med skje eller rister det sammen i et syltetøyglass. Bland det med varmt vann, buljong og evt curry paste e.l. Stek kylling/ kjøtt/ fisk/ skalldyr/ grønnsaker i panna og tøm over sausen og la det småkoke i 5 min. Det er så fort gjort og det er så lite kalorier!

 

4. Handle sjelden og med handleliste. Dette har redda meg! Jeg kjøper inn middager til en uke om gangen, og sørger samtidig for at jeg har nok brød/ knekkebrød, müsli og pålegg for hele uka. Så lar jeg bare være med å kjøpe usunne ting, og siden middagen allerede er handa inn, må jeg værsågod lage den også.

 

5. Jeg hadde (og har til en viss grad nå også) rutiner når det gjaldt trening og måltider. F.eks. fast middag hver mandag. Samme lunsj mandag + onsdag og tirsdag + torsdag. Samme frokost hver dag (nesten). Jeg hadde en fast trening hver dag, f.eks. svømming hver tirsdag og torsdag morgen før skolen.

 

Alt var et ork de første par ukene, for tiden man har må omprioriteres noe. Men nå er jeg inne i en flyt av sunn mat og trening som kom ut av disiplinen de første ukene. Det funker nok sikkert ikke for alle, men det er i hvertfall noen tips som funka for meg!

 

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...