Gå til innhold

Bare en type step når man legger inn trening!!!


Cikki

Anbefalte innlegg

Blir helt feil å bare ha en type step når man skal legge inn treningen sin! Jeg trener både step1 og step3, og det er VELDIG stor forskskjell på disse timene.

 

Step1 føles som en gåtur, step3 føles som en maraton!

 

Så lurer litt på hva jeg skal legge inn under step, og hva jeg så skal legge den andre steppen inn under!

 

Noen som har noe råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener 1 time Step 1 så kan du sette at du trener 30 minutter (da er oppvarming og avlapning, tøying og pauser underveis trukket fra), mens step 3 kanskje er 50 minuttere. Poenget mitt er at du skal kun skruve trimpoeng for det du virkelig har gjort. -Rund heller ned enn opp, og vurder hvor mye av timene som faktisk var høy intensitet for deg! -Selv step 1 kan gjøres hardt hvis du tar i hardt på alle bevegelsene!

 

Tar ofte 45 minutrer spinn3, og der skriver jeg 30 minutter pgs oppvarming, korte pauser, pluss at jeg av og til ikke klarer å gjennomføre alt like hardt..

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Blir helt feil å bare ha en type step når man skal legge inn treningen sin! Jeg trener både step1 og step3' date=' og det er VELDIG stor forskskjell på disse timene.

 

Step1 føles som en gåtur, step3 føles som en maraton!

 

Så lurer litt på hva jeg skal legge inn under step, og hva jeg så skal legge den andre steppen inn under!

 

Noen som har noe råd???[/quote']

 

Hei.

 

Hvis du føler at step 1 er som en gå tur kan du jo sette steppen opp et hakk eller to.Bruk store bevegelser med armene og masse energi. Tror du vil merke forskjell. :))

Hilsen Instruktør Tr.heim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dæ ei pulsklokke' date=' så slipper du å gruble :) Kjempefin motivasjon til å trene også.... ;O)[/quote']

HElt enig.

Trente step2 i en time og pulsklokken min hadde registrert 1000kcal på den treningen. Må si jeg jobber intenst når jeg trener da. Snittpulsen under hele treningen inkl. uttøyning lå på 155.

Lykke til videre med treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...