Gå til innhold

Påskemål onsdag 18-1 :-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Ja,så har jeg vært på vekta,og ble fornøyd med det 0,7 kilo ned men bare 1 cm.. synes det er litt vanskelig og få målt riktig,men men.. er ihvertfall fornøyd med ukas vektnedgang.

 

Startvekt:97

Forrige uke: 73,4

Denne uken:72,7 (-0,7)

Cm.: -1

 

Trimpoeng:15

 

Ha en fin dag alle sammen.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

jeg veide meg i dag morges jeg og, minus 1 kg.

 

Startvekt: 70

Denne uken: 69

 

 

Er fornøyd:-)

 

Har dessverre ikke en digital vekt så det er vanskelig å se den eksakte vekten. Tenker på å kjøpe en ny i dag. Er det noen som anbefaler en viss type vekt?

 

Ha en fin, sunn dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med finfin reduksjon denne uka!

 

Er veldig spent på mitt eget resultat, men det få rjeg dessverre ikke vite før utpå kvelden i dag! Veide 95,6 forrige uke, så jeg håper på å være godt under 95 i kveld!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og god morgen dere,

Jeg hadde veiedag i går , men kunne ikke dy meg og gikk på i dag også. Det er jo bare tull!! For da ser man at man går litt opp igjen, helt normalt å svinge litt jeg vet jo det men blir satt ut for det...

Så nå skal jeg være flink- bare veie meg en gang i uken. Så sparer jeg meg selv for noen opp og ned turer...

 

nuss: jeg har en digital vekt som viser 1 desimal. Det funker fint! Kjøpt i jernvare.

 

Ha en god dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme vekta mi ligger ca 2 kg under GR vekten (iallefall uten klær og før frokost). Har sett at endel her har vekt som også beregner fettprosenten. Syntes det hørtes veldig spennende ut, men fant ut at den bare esitmerer utifra vekt og høyde. -Jeg skulle gjerne ha målt fettprosenten ordentlig en gang! -Helst ikke før jeg er ned på ideal-vekt. :) -Men fettprosent beregning kan jo være ett annet mål å følge med i tillegg til cm og vekt?

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så flott! Jeg er fæl med vekta. Jeg kan veie meg hver dag jeg, med og uten klær, før frokost og etter lørdagsmiddagen, helt besatt av og til jeg :) Det må jeg slutte med, FY! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern
Det er jo så flott! Jeg er fæl med vekta. Jeg kan veie meg hver dag jeg' date=' med og uten klær, før frokost og etter lørdagsmiddagen, helt besatt av og til jeg :) Det må jeg slutte med, FY! :)[/quote']

 

 

Prøv å trappe ned all veiinga di på denne måten: Vei en gang mindre enn du gjør nå for hver uke, så skal du se at du veier deg bare en gang i uka du også snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fint vekttap, så flink gjeng vi er :)

Begynner å kjenne det på buksene mine jeg, de er ikke så trange lenger, deilig følelse, merker dere noe da?

 

Pia: Du må prøve å ikke veie deg så ofte, det kan jo bli en del skuffelser ut av det, og det er ikke morsomt :)

 

Ha en fortsatt fin dag da dere, og stå på, nå er vi i siget altså :)

 

klem mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....at jeg synes dette er veldig spennende, å slanke meg sammen dere mener jeg, første jeg gjør hver morgen er å slå på pc'n, må innom å se hvordan det går med dere. Så er det påkledning og mating av barna osv, noen skal til skole og 1 i barnehage og 1 er hjemme med mamz :) så er det innom her en tur igjen :) Det var koselig å bli "kjent" med dere. Har dere barn alle sammen?

 

mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig og bli kjent med deg også:-) og alle dere andre,man føler at man kjenner hver og en etterhvert.

Jeg er også inne så fort jeg har mulighet,men etter at begge ungene har gått til skolen og gubben er ute av huset.. er heldig og er mye hjemme og da koser jeg meg med disse sidene. og leser alt det fine som blir skrevet her inne :-)

 

Og vi er flinke da,alle sammen. det er så motiverende og være her.

 

ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Så ble det min tur-0,3 kilo ned-0 cm,men 10,9 trimpoeng(enest det jeg er fornøyd med).Helga mi ble litt for lang for å si det slik+en del kjedespising,noe jeg har begynt med etter jul."Kailln" har vært borte en stund,men kommer hjem nå så da får jeg kose med han :) istede for matn!

 

Jeg også er avhengig av dere.Er inne hver dag-flere ganger om dagen,men har ikke bestandig noe å skrive jeg da.Men fryktelig vanedannende gjeng dette.Kjempemessig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det min tur-0' date='3 kilo ned-0 cm,men 10,9 trimpoeng(enest det jeg er fornøyd med).Helga mi ble litt for lang for å si det slik+en del kjedespising,noe jeg har begynt med etter jul."Kailln" har vært borte en stund,men kommer hjem nå så da får jeg kose med han :) istede for matn!

 

Jeg også er avhengig av dere.Er inne hver dag-flere ganger om dagen,men har ikke bestandig noe å skrive jeg da.Men fryktelig vanedannende gjeng dette.Kjempemessig :)[/quote']

 

-0,3 kg er bra, det er rette veien det, stå på videre :) og 10,9 trimpoeng er jo kjempebra, har aldri hatt så mye jeg :)

klem mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamz og alle andre:

 

Jeg har kanskje ikke sagt så mye om meg selv. Jeg er 26 år og studerer, er halvveis i studiet. Kjøpte leilighet for noen år siden med kjæresten min, og bor der fortsatt. Ønsker oss veldig hus og barn, men det får vente til jeg er ferdig med studiene. Ellers så trener jeg på helsestudio på fritiden, og så kan jeg ikke leve uten musikk og gode filmer.

 

Denne uken er en utfordring merker jeg, men får bite sammen tenna. Tok 70 kcal av kosemerkene mine i går. Var alene, og det er farlig...I følge kjæresten min. Han slanker seg også, for første gang gjør vi det sammen. Han har ikke gått GR, men det har jeg- opptil flere ganger.Han har gått ned 3,1 kg på 2 uker! Skulle ønske jeg klarte det også...Forskjell på damer og menn...

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Jeg satser mye på trimpoeng.Nå har jeg tid til det(i perioder har jeg ikke så god tid som nå)Hjemme hos oss snakkes det ikke om slanking ,da vi har to tennåringer,kun riktig kosthold.Bl.a. på grunn av det er jeg ikke så opphengt i matrasjoner.Vet ca hvor mye jeg kan spise,men veier ikke maten.Kontrollere kaloriinntaket bare innimellom så jeg har kontroll.

 

Leste nå i Bedre Helse om at forskere i New York har kommet fram til at 85 % av overvektige som går ned i vekt må regne med å få en del eller alle kiloene tilbake på kroppen(vet at vi ikke skal tro alt vi leser,men i tilfelle)

 

Skal vi herved love hverandre at vi tilhører de siste 15 %?Jeg skal denne gang gjøre alt for det.(har slanka meg maaaange ganger før):cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen jenter,

kjøpte meg ny vekt i dag - med desimaler - har også blitt hektet på å gå på vekten hver dag. Enig med deg Mamz at det sikkert ikke er så lurt.

 

Uansett - ble positivt overerasket da jeg gikk på min ny lekre glassvekt til en verdi av 600 kroner (fy søren så dyrt:(

Veide mindre enn jeg trodde, min vekt var 67,2 kilo:) ikke 69 som den andre vekten viste. (Har egentlig hatt en mistanke om at den har vært feilriktig lenge)

 

Uansett så er jeg ikke fornøyd med kroppen min og jeg skal fortsatt gå ned 5 kilo til påske. Opererer fra nå av med en startvekt på 68 da jeg tror det er mer riktig.

 

Dermed blir det:

Start: 68

Ned: 0,7

Mål: 63

 

Nå blir det rett i koppen med couscous til middag.

 

nuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nuss: gratulerer med ny vekt, så herlig da at du veide mindre enn du trodde :)

 

elsa: JA, vi må satse på at vi tilhører de siste 25% :)

 

Jewel: det er bestandig sånn.....at menn går hurtigere ned i vekt enn oss :) litt feigt det da............:)

 

mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag fredag... håper at det går i samme retning som med dere, ned noen gram... Har et barn på 9 mnd. Skulle gjerne trimme litt denne uka, men kroppen er tett av forkjølelse og ute er det storm! Frister ikke med en gåtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Tenker på deg jeg jannike som har vært i begravelse i dag.Livet er rart.Her sitter vi å "surmuler"over 5-10 kilo for mye mens livet er over for et menneske.Håper du kommer deg etterhvert etter denne harde dagen og at vi får noen fine ord for dagen igjenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ble ikke funnet for lett denne gangen heller ;-) Ned snaue 0,6 kg denne uka, og jeg hadde vel strengt tatt ikke fortjent noe bedre med den søndagen jeg hadde! -Er likevel ganske fornøyd, og er fremdeles motivert (mye takket være dere her inne!) til å jobbe videre mot påske-målet! Vet jeg har satt meg høye mål, så jeg må nok være litt flinkere i ukene fremover!

 

Startvekt: 116,3

Dagens vekt: 94,8

Nedgang totalt: 21,5

Påskemålsetning: 87kg

 

PS mamz; Jeg har en liten sønn på halvannet år! Han er trinn og matglad (når han ikke er syk), sunn og stort sett frisk! Verdens beste gullgutt!

Har også en lang tynn mann (ikke sånn ekstremt), som har en forbrenning jeg bare kan drømme om! -Han spiser 2-3 ganger så mye mat som meg (GR mat for tiden), og går allikevel ned i vekt!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristill
Jeg satser mye på trimpoeng.Nå har jeg tid til det(i perioder har jeg ikke så god tid som nå)Hjemme hos oss snakkes det ikke om slanking ' date='da vi har to tennåringer,kun riktig kosthold.Bl.a. på grunn av det er jeg ikke så opphengt i matrasjoner.Vet ca hvor mye jeg kan spise,men veier ikke maten.Kontrollere kaloriinntaket bare innimellom så jeg har kontroll.

 

Leste nå i Bedre Helse om at forskere i New York har kommet fram til at 85 % av overvektige som går ned i vekt må regne med å få en del eller alle kiloene tilbake på kroppen(vet at vi ikke skal tro alt vi leser,men i tilfelle)

 

Skal vi herved love hverandre at vi tilhører de siste 25 %?Jeg skal denne gang gjøre alt for det.(har slanka meg maaaange ganger før):cool:[/quote']

 

Kjente meg igjen i det med trening!

Er ny i vektklubben (begynte 2.januar), og før det har jeg heller ikke hatt særlig tid til å trene. Men har begynt å omorganisere dagen min, handler mat en gang i uka, og avtaler med venninner blir ETTER trening og ikke i steden for :-)

 

Før trodde jeg at jeg ikke ville klare å gå fra lunsjtider til ca 18 (som klokken fort blir hvis jeg skal trene etter jobb...) uten å forgå av sult, men med litt frukt og evt. yoghurt til mellom-måltid funker også. Utrolig hvor mange overraskelser jeg har fått bare ved å prøve tipsene her!

 

Er litt snopsyk akkurat nå, så bra jeg kan logge meg på her å lese litt nye oppmuntringer :-)

 

Lykke til resten av uka, jenter. Har all grunn til å være stolte av oss selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jannicke

Startvekt: 85

Forrige uke: 64,7

Denne uken: 64,2

Minus 0,5kg, helt strålende det, men tror jeg har mistat masse cm, for jeg får så mye skryt,,, og det hjelper på spesielt i dag som har vært en grusom dag. Tusen takk for støtten i gårsdagens innlegg CamCam, det trengte jeg!

 

Klem Jannicke

 

-Du kan ikke velge hvordan du vil dø. Eller når. Du kan bare velge hvordan du vil leve. Nå. ----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Det gjelder å ha det rette perspektivet på livet..

 

Antar vi har tatt ett valg i form av å være her inne, men det er nok av andre sider i livet jeg skulle ha tatt bedre tak i også! -Sitter for eksempel på jobb nå (setter i gang en prosess, venter til den er ferdig, setter i gang en til osv..) i steden for å være hjemme for å hjelpe mannen min med å legge sønnen vår.

 

Kjempe fin nedgang forresten Jannicke! På god vei mot påskeferien!

 

-Jeg får stadig vekk spørsmål om jeg har klipt meg, eller fått nye klær.. -Og jeg har gått ned over 20 kilo, men ingen ser ut til å se noe ;(

Nåja, jeg kjenner det iallefall!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...