Gå til innhold

Trening og graviditet


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Fikk treneren på senteret til å lage styrkeprogram for gravid med tanke på bekkenplager. Fram til 2.trimester trente jeg som normalt, pass bare på å ikke bli overopphetet, drikk mer enn vanlig og stopp opp om du føler ubehag. Etter 1.trimester droppet jeg aerobic og step men fortsatte med spinning, svømming og styrke for det føltes behagelig. Var mest aktiv i 2. svangerskap da jeg var arbeidsledig og kunne trene på dagtid, trente 4-5 ganger i uka fram til 5 uker før termin. Da følte jeg mer for å sove og gå rolige turer selv om formen tilsa at jeg kunne trent helt fram til fødselen. Sit-ups var ikke med i styrkeprogrammet etter 1. trimester, men satt på rumpa og løftet samlede bein over en pute el.l. fra side til side uten å støtte meg bak med armene. Det stimulerer magen uten å gjøre noe galt. Videre viktig at styrketreningen skal være lette vekter med mange repitisjoner, tenk vedlikehold istedetfor bygging. Det rare er at kroppen "ga alt" til fosteret så jeg maktet ikke trene hardt. Men formen var fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...