Gå til innhold

Termin juni 2010 her?


Gjest velsa

Anbefalte innlegg

Kan hende det er en tråd allerede, men jeg fant ikke når jeg så fort igjennom. Lurte på om det var flere som har termin i juni... ;) Er nå 16 uker i dag. Har termin 10 juni..

 

Også lurer jeg på om det er noen som har tips om Ja mat og Nei mat under graviditet... :) Hører så mye forskjellig om hva man kan spise eller ikke.

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

heisann, hvordan går det??

 

jeg er nå 16 uker på vei, og har gått opp 2,5 kg. syns det er helt greit, med tanke på sist sv.skap gikk jeg opp 25 kg totalt. nå har jeg gått opp 2,5 og er bare 4 uker unna halveis :D

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg er 19+1 i dag. jeg har gått opp nesten 5 kg tror jeg ,har bare veid meg på forskjellige vekter her å der, så er usikker på hvor mye det egentlig er.

 

men er du ikke litt fornøyd me å ha gått opp så lite? tross alt får jo ungen som oftes alt den trenger selv om ikke moren går opp i vekt. vet ikke hvor mye sånn ca man burde øke i vekt i begynnelsen, men sist økte jeg myyyye på slutten når babyen legger mye på seg og jeg fikk mye vann i kroppen..

 

håper du har det bra og koser deg i graviditeten. her er det lite kos, jeg sliter med lavt blodtrykk og hodepine, og bekkenløsning som bare er vond :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henriettemedspire

Jeg er 34 uker på vei og har lagt på meg 6,7 kilo hitil. Har enda 6 uker igjen før nurket kommer ut så det kan jo bli noen ekstra kilo til :-)

 

 

( ser at det er sprøsmål til de som har termin i juni, vet ikke hvor jeg sletter innlegget mitt?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lillemor86

Heii! Jeg har termin i juni! Blir moro å følge dere :o Har en ettåring, er 23 år og var på grensa overvektig når jeg starta.. Lagt på meg 5kg hittil, grur meg til neste jm-besøk!!Har klart å kutte brus men er fortsatt matvrak! Har gått så dårlig nå.. Trenger dere!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemor 86.. håper virkelig du holder deg her og er ofte innom, jeg trenger også hjelp og motivasjon fra noen i samme situsjon. føler de fleste bare er innom en sjelden gang.

 

jeg blir 23 i april, har ei jente på 2,5 år. er 160cm og var 70 ved start på forrige sv.skap, ble 95 til fødsel, gikk ned til 70 før jeg ble gravid igjen nå.

passelig vekt for meg er ca 60-65 kg. så har en lang vei å gå etter fødseln i sommer.

 

til nå har jeg gått opp ca 9 kg og er i uke 21+4.. :o veide meg hos legen i går og veide 78,5 og veide meg litt senere på dagen og var 78,9.. så er vel ca 78-79 kg.. :)

 

håper det stagnerer. .vil ikke bli så stor som sist.

 

håper du holder deg her, så kan vi hjelpe hverandre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor86

Jeg holder meg her vet du :) Dumt vi ikke er flere da, selv om vi egentlig er det! :/ Det blir nok ca 10kg for meg å gå ned etterpå også men frykter det kan bli mer.. Det er som en bryter blir slått på og jeg fråtser på kvelden.. Ifølge GR får jeg ikke i meg nok mat på dagen da, så det er nok det.. Men det er kjempevanskelig når man farter rundt og har en ettåring å få i seg nok, og ikke minst rett mat!!

 

Jeg er 158 trivselsvekt er nermere 50 var 63 før graviditet.. Prøver å fokusere på hvor kjipt jeg faktisk har det når jeg er stor, og tenke på alle problemene som ville forsvunnet dersom jeg endelig ble fornøyd med meg selv! Det er dumt at vekt gjør deg slik men er jo ofte sann :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig. .dumt at hele livet skal dreie seg om vekt, mat og trening for at man skal klare å være fornøyd.

 

jeg må ned til ca 60, er ganske "grovt" bygd, så jeg blir ikke pen om jeg blir tynn, så må være slank, men ikke tynn. syns jeg selv.

 

men føler meg alt for stor nå. spesielt med den store magen..

 

i dag har jeg spist 2 knekkebrød med kyllingpostei og paprika, og et glass smoothie til frokost. 07.30

til lunsj spiste jeg 1,5 brødskive med omelett på. 12.30

og så ble det ikke mat igjen før klokken 17.30 nå i ettermiddag :o

 

så i 9-10 tiden får vi besøk, og da skal vi spise bakt potet, så da skal jeg prøve å spise mye salat til..

jeg glemmer meg bort av og til og så drar tia ifra meg.. plutselig er det flere timer siden mat..

skulle helst hatt 4-6 måltider pr dag, så i dag har det blitt litt lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morgen skal jeg til jordmor på kontroll. er veldig spent på hva hun har å si om vektoppgangen. .skjønner ikke hvorfor noen må legge på seg så mye under graviditeten, og andre ikke..

 

nå skal jeg spise mitt 2 måltid.. spiste frokost halv7 i morrest, så nå kan jeg spise litt til :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor86

Lykke til ;) Synes det er mest irriterende at noen får trommeskinnsmage rett etter de har født igjen jeg! Hehe.. Men vet du hva, 2010 er mitt år også! Orker ikke ha det så kjipt lenger, dårlig kondis, selvtillit.. Når jeg trener føler jeg meg super, humøret går opp tusen hakk.. Nå er jeg syk og har ikke trena på ei stund kjenner humøret er på vei ned i et dypt svart hull!! Gler meg til å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg og.. skal bli godt når jeg får starta opp med trening igjen :) gleder meg såå til det blir varmere i været, så man kan gå en tur, uten frostskader :)

 

trommeskinnsmage ja.. det får jeg nok aldri igjen, med mindre jeg opererer hele greia ;)

 

nå sitter jeg å spiser lunsj.. brød med skinke, ost, tomat, isberg, agurk og paprika, så er såvidt jeg klarer å bite over. :) namnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor86

SÅ flott jen!! Kjempebra med flere folk i samme båt ;) Håper vi klarer å ha et sunt og hærlig svangerskap! Og dere vet, trening gir raskere fødsel, mindre komplikasjoner, og det blir lettere å komme i form etterpå! Fant en artikkel her som jeg har bokmerka: http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article537824.ece

 

Rita hvordan gikk det med jordmor? Hva sa hun om vekta?

 

Jeg er fortsatt syk men tenker jeg drar på morgentrim imorra.. Får svigersøs og 4 unger på besøk også så det er bare å løfte på skrotten og vaske og bli frisk! Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jen :)

jordmor sa det var helt vanlig å gå opp så mye som jeg, altså 9 kg i uke 22. men jeg vet ikke om jeg er helt enig.. liker ikke så mye vekt oppgang.. menmen.. jeg kan og skal klare å gå ned alle di kiloene som måtte komme nå :)

 

trening ja.. åhh.. som jeg gleder meg. her kan jeg noen dager bare såvidt henge opp klær før jeg får så vondt i bekkenet. men andre dager klarer jeg faktisk kortere turer, og det er så deilig :)

 

jeg har termin 1 juli, så vi er jo veldig nært. morro ;)

er dere førstegangs eller flergangsfødende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min andre.Har ei jente på syv år fra før.

 

Skal bli godt med litt mildere vær snart, og kan nesten ikke vente på at det skal bli varmere i lufta.

Alt blir så mye lettere da:) Gleder meg til å gå turer uten å fryse seg halvt i hjel.

 

Hvor gamle er dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg også, skal bli så godt med sommer og varme, med mye frukt og grønt, grilling og sol..

huff.. er så himla lei iskaldt vær, is, og snø, syns aldri det blir en stopp.. ;) nå har vi hatt -15/-20 i over en uke, så alt er stein hardt ute. og det går ikke ant å ta med jenta ut for å leke heller, pga det er for kaldt.

 

men nå er det bare et par mnd igjen, så blir det vel tydlige vårtegn og sommerfølelse :)

 

jeg er 22, blir 23 i april, og har ei jente på 2,5 år fra før jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor86

Oi Rita vi er jammen nære!! Dette blir kjempespennende :)

 

Det er min andre også, har en gutt på 1år :) Selv er jeg 23. Skal bli turbo med to babyer hjemme.. Heh! Kanskje det alene vil få meg til å gå ned babyvekta, man kan jo håpe.. ;)

 

Skikkelig hard, umulig og skitten snø her også.. Håpløst å leke i, blir bare sittende hjemme med gutten.. Ikveld skal det regne litt, dvs det kommer til å bli ENDA glattere, helt håpløst.. Godt med skikkelig vinter endelig, men her går grensa, stemmer for vår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi er veldig nære :)

 

stemmer i for vår ja.. :)

 

jeg sliter litt med å holde meg under 2000 kcal pr dag. .syns det er alt for mye ;) vet ikke helt hva jeg burde ligge på nå som jeg er gravid. men før jeg ble gravid lå jeg på 1600 ca pr dag. og nå topper jeg 2000 hver dag. huff.. får nok i meg alt for mye vil jeg tro.

 

er så supersulten hele dagen :) går nok dårlig for denne vekta frykter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

blææææh.. var på vekta hos pappa på lørdag, og jadda, der sto det fint og digitalt 81.6 kg.. så det betyr at jeg har gått opp 11.6 kg på "bare" 25 uker :(

 

shit..

og verste er jeg klarer ikke forandre på det. jeg spiser og spiser og spiser.. kjennes ut som jeg dør av sult etter 1-2 timer etter å ha spist. huff og huff.. kan si jeg gleder meg til lillegutten er kommet ut og han spiser av meg, da er det mye morsommere å gå på vekta. .da går det ned for hver gang :D

 

hvordan går det med dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 1,5 kg på en uke nå.( har nettopp kommet hjem fra en uke i syden med maaaange fråtse dager.)

Total vektoppgang i uke 25 er 7 kg, men nå kommer de på løpende bånd snart.

Skal prøve så godt jeg kan å begrense det til max 0.5 kg i uken, og ikke mer enn 2000 kcal om dagen.

 

Jeg har også en enorm appetitt om dagen, og er konstant sulten, så du er ikke alene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var på kontroll i dag hos legen uke 25+1 og opp nøyaktig 12 kg med skoene på.. orket ikke ta dem av..

 

så fra i dag er det slutt me godis, snack og brus og slikt i ukedagene.. nå må jeg passe på.. kan ikke fortsette med slik vekt økning. da blir jeg jo å trille inn på fødestua :D

 

så fra nå av, skal jeg inn å legge inn hver dag hva jeg spiser og følge med at kcal ikke overskrider 1700-2000 pr dag. siden jeg beveger meg så lite er det sånn ca det jeg må ligge på for å holde vekta :)

 

ønsk meg lykke til, dette kommer til å bli vanskelig.. så fra nå av er vannflaska min beste venn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har lyst til å slenge meg med her jeg:) Har termin 13.juni, førstegangsgravid, og er nå akkurat 28uker! Vektoppgangen har vært for stor siden jul, og jeg må nå stramme inn tøylene, og håper jeg ved å være litt synlig her greier å gjennomføre det også!:( JEg blir iallfall motivert ved å lese om andre i samme situasjon!

 

Historikk: har alltid vært lita og "stor", gikk på GR høsten 2008 og kom da ned til 78kg. Etter en tung vinter 2009, gikk jeg opp alt det tapte og noe til, vekta viste iallfall 93kg da jeg ble gravid september 2009. Min matchvekt er vel i utgagnspunktet 70kg..

 

Det første trimesteret gikk veldig bra, enormt trøtt og litt kvalm, men hadde ganske god fokus på sunn mat og fikk vært mye i aktivitet, og hadde så å si stabil vekt hele trimesteret. Nå etter jul har det blitt mindre trening og gåturer (masse kaldt vær og mye snø), og desto mer sjokolade og snacks, nesten hver dag! Var på kontroll idag og har gått opp 10kg, de siste 6 på 2mnd... og jeg har 3mnd igjen! Gruer fælt for hvordan dette skal gå om jeg fortsetter i samme tempo, ser derfor at jeg må ta noen grep om kost og mosjon, og da særlig kost! Håper siste trimesteret blir et sunnere og bedre et, ikke minst tenker jeg på baby'n som ufrivillig må motta alt jeg putter i meg..

 

Vi er vel flere i samme bås med samme ønske her, eller, jenter?? vi skal klare det!

 

Lykke til Rita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er helt enig. . som du sikkert leste har jeg jevnt og trutt gått opp 12 kg til nå.. :( og null aktivitet, så da sier det seg selv at jeg kan ikke spise like mye som da jeg jobbet og trente :D

 

i går bikket jeg over 2400kcal pga en pizzatur ilamme ei venninne (er såå sjelden at noen ringer å inviterer meg med ut for å dra på restaurant, så jeg klarte ikke si nei).. men skal gjøre nytt forsøk i dag å unngå over 1800 kcal.

 

håper du hopper innom ofte og forteller meg hvordan det går, jeg blir veldig motivert av å være her å lese om andre som er flinke og hvordan andre gjør dette :)

 

lykke til, til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...