Gå til innhold

Tjukkemagen på tjukka, skjerper inn kostholdet!


Gjest tjukkemagen

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkemagen

Jeg er gravid med termin i aug 2010, med nr 2.

Med nr 1 fikk jeg kraftig bekkenløsning (som ikke ble borte før i sommer, da jeg sluttet å amme), og ble sengeliggende. Fra å være aktiv og ha en veldig aktiv jobb, ble overgangen stor, og jeg gikk opp 16 kg.

 

Denne gangen er jeg imidlertidig litt i forkant, og prøver "spare" bekkenet litt. I den grad det går som sykepleier, og med en 1 åring. Vet ikke om det er fasiten, men jeg prøver holde meg til å gå turer nå, da jeg er liveredd for å presse meg like hardt som sist. Det skal også sies at jeg fikk vondt i bekken før jeg hadde tatt graviditetstest denne gangen.

 

Derfor må min nøkkel til å slippe gå opp en hel haug kg hovedsakelig bli maten. Jeg skal virkelig prøve å ikke spise en eneste unødvendig og usunn kalori framover, med unntak av lørdager. Og da også begrenset. Julen føler jeg har satt litt spor, så nå er det skjerpings.

 

Jeg er 8+2 i dag, og veier 67,4.

 

Noen som blir med på veien? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. er også gravid med nr 2:) og er nå 7+4. Jeg var tur aktiv hele forrige svangerskap- men lite bevisst på kosthold så gikk opp 25 da..Noe jeg skal unngå nå. Jeg er i god form og håper å kunne fortsette slik! Dagens vekt var 61,7- men legevekta vil jo si litt mer selfølgelig!

Får håpe du ikke får så store bekkenplager denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjukkemagen

Så bra med litt følge på veien, er alltid så mye lettere når vi er flere!

Du vet ikke om det går an endre startvekt og sette den i et slags gravidmodus, eller vil det bare komme opp som vektøkning uansett på forsiden?

 

Jeg håper at ved å være litt mer i forkant den gangen her skal mye være gjort. Sist presset jeg meg til det ytterste, og denne gangen vet jeg jeg ikke har noe igjen for det uansett. Men tenkte kanskje prøve ut spinning da, om det gir bekkenvondt. Der vil jo ikke belastningen være den største. Inntil videre tror jeg jeg skal prøve være aktiv med tur el minst tre ganger i uka. Det bør gjøre litt nytte ihvertfall.

 

Så flink du er som var så aktiv sist og da, det er jo et kjempegodt utgangspunkt! :D Hvor ofte går du tur, har du noen plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke bli like ille :D Jeg hadde bekkenløsning med førsten, var da i full jobb med mye ansvar og endel stress. Med andren var jeg arbeidsledig og trente styrke på dagtid og sov middagshvil hver dag og hadde ikke noe bekkenløsning og kunne trene til siste uke. Med tredje jobbet jeg igjen fullt men mindre stressende jobb og hadde bekkenløsning på slutten pga. sittende jobb (foran pc dagen lang) Gikk til kiropraktor i starten av svangerskapet og fysioterapi-trening på slutten og da var jeg symptomfri. Hadde først 40% SM fra ca.uke22 og så 50% og helt på slutten 100% og først da ble det omtrent borte.

Be treneren sette opp et program beregnet på bekkenproblematikk så kan du holde på så mye du orker med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kansje gravid startvekt hvis man går det kurs gor gravide- men vet ikke om det går sånn uten videre.

 

Jeg har noen hunder så tur må jeg- prøver å gå minst 1 time pr dag.(gjerne en tur hvor det blir litt stigninger). Noen ganger tar jeg 1 gang i uka hvor jeg ikke gjør noe særlig også. Så har jeg mål med treningstudio 3 ganger i uka.

Til vanlig har jeg problemer med å begrense treningen-men vet jo kroppen trenger hvile også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjukkemagen

Det høres deilig ut å slite med å begrense treningen.. Før jeg ble gravid jobbet jeg hardt med å bli kvitt de forrige babykiloene, og løp 6 ganger i uka, i tillegg til trilleturer nesten hver dag. Men da jeg nådde vekten ble det nærmest bomstopp med løpingen. For jeg er ikke såå glad i trening skal jeg være ærlig, så var litt dumt det der.. Satse på at jeg klarer skjerpe meg neste gang! Men det hadde jo også noe med at gutten min ble større og tyngre å løpe med i vogn da..

 

Denne uken har det vært 25 kuldegrader hele uka, og lite tur. Men kommet meg en tur på treningssenteret. Fikk trent en time, og bare bittelitt vondt i bekken, så det var deilig. Framover skal jeg prøve få trent minst 2 ganger i uka, også håper jeg det straks blir varmere igjen, så det går an gå litt turer. Jeg er nemlig ikke så hardhaus at jeg triller ut når det er såå kaldt.. heh.

 

Startvekt (etter jul): 67,4

I dag, 9uker: 66,8

 

Godt å se det går an bli kvitt litt ribbe på veien med masse knekkebrød.. Er ihvertfall fornøyd med det! :) Sist gikk jeg opp 6kg til uke 20, pga bekken og ikke så sunn, så denne gangen håper jeg at jeg ihvertfall ikke har rundet 70 innen da. Blir spennende å se. Jeg prøver ihvertfall. :)

 

Hvordan har deres uke vært?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært:)

 

Er utrolig viktig å ha en eller to dager man tar det rolig også:) Når jeg skulle ned i vekt så gikk jeg ikke ned hvis ikke hadde de dagene faktisk.

 

Var hos legen torsdag- der var vekta 63,7 - da 8 uker +1 dag. Hjemme vekta idag sa 62,4- så har ca gått opp 1 kilo- men skylder litt på jula..... Så prøver å skjerpe inn. Gleder meg til kvalmen avtar!

Ellers har jeg vært på trening 3 dager- men tur biten har blitt lite av- iskaldt. Så håper på mildvær nå... Bestemt det blir 4 ganger trening til uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Lillemor86

Jeg skal ha baby i juni og har også en ettåring, ble fortalt at med så tette svangerskap er det nesten rart om det IKKE blir problem.. Så jeg har starta å trene, spinning, svømmer og går, forholdsvis mildt for hofte og bein!

Vil selvfølgelig ikke bli så tung heller siden jeg kjenner det sliter på allerede, var på grensa overvektig før jeg ble gravid.. Vet du om den oversikta over anbefalt vektøkning er her en plass eller? Hvordan går det med bekkenet? Gler meg til å følge, det er jo en hærlig tid :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...