Gå til innhold

Ned 10 kg til sommeren


Gjest citrius

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21 år som nettopp har gått ned 6 kg, men vil prøve grete roede nå videre. Jeg veien foreløpig 67 kg tror jeg, har ikke veid meg ennå, og vil ned til 57 ca. Håper å klare dette til sommeren.

 

Jeg har ikke gått på kurs, tenkte å prøve meg først uten, og plukke opp tips rundt omkring her. Håper noen vil være med meg på denne utfordringen.

Jeg tenker å ligge på 1600 kcal til dagen, og trene opp 10 treningspoeng i uken.'

 

Veiedagen min er på onsdager:)

 

Håper dere blir med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Jeg er også 21 og ønsker å gå ned til ca. 57. Er 1.70 høy. Ligger på ca. 65 kg nå da jeg startet.

 

Har alltid trent masse og holdt meg i form, men er kanskje ikke like flink til å spise sunt. Prøver derfor registrering på GR-sidene så jeg blir mer bevisst på hva jeg putter i meg. Har veiedag på søndager (så faller jeg ikke for fristelsen og putter i meg masse snop i helgen!)

 

Hvordan trener du?

Hva spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heya så kjekt at du vil ver me på tråden:)

 

Jeg kan jo sette opp dagsmenyen min:

 

Frokost: to skiver med sunt pålegg, og grønt

 

Lunsj: havregrøt, eller polarbrød

 

Mellommåltid: youghert eller frukt

 

Middag: Her prøver jeg å variere, og spise så sunt som mulig

 

Kvelds: smoothie

 

Jeg prøver å drikke 2 liter vann hver dag, for jeg leste en plass at det har ganske mye å si på nedgang.

 

Med trening går jeg tur hver dag for jeg har hund. Ellers går jeg på ellipsemaskin, trener pilates og Zumba:) Har også en slik en rokkering med vekt på.

 

Hvordan ser din dagsmeny ut? Og hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Høres bra ut!

 

Min dagsmeny:

 

Frokost: To grove knekkebrød med f.eks. mager smøreost, mager nøkkelost, makrell i tomat, avokado eller andre grønnsaker. Eller havregrøt kokt på vann med banan og/eller rosiner.

 

Lunsj: Mer knekkebrød (jeg er veldig glad i det) med samme typen pålegg. Evt. en frukt eller grønnsak til dessert.

 

Mellommåltid: Frukt/grønt.

 

Middag: Varierer, men prøver å få inn friske grønnsaker og rene råvarer.

 

Kveldsmat: Varierer litt. Enten litt frukt, eller brød/knekkebrød eller havregrøt.

 

Trening:

 

Trener på Elixia, så tar litt forskjellige timer. Er veldig glad i harde spinningtimer, men prøver også å få inn litt styrketrening innimellom. Ellers jobber jeg som sykepleier, så får gått en del når jeg er på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har en aktive jobb, da får du vel masse treningspoeng i løpet av dagen. Selv er jeg student og har en deltidsjobb der jeg sitter foran en data, så blir ikke mye aktivitet her, syns det er veldig dumt.

 

Jeg elsker spinning, men de jeg skulle gå med hadde en uvane å melde avbud, så da ble det ofte jeg ikke gadd å gå selv :) Veldig dumt, så jeg bestemte meg for å prøve å trene mer hjemme, så får se hvordan det virker:)

 

Har du holdt på med grete roede lenge, eller tidligere i livet? Jeg prøvde meg for et år siden, men klarte ikke å følge det helt, så funket ikkje så bra. Men nå er jeg supermotivert, så håper det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er min første veiedag, håper jeg ligger rundt det jeg trodde å ikke høyere, skal gi beskjed imorgen.

 

Forresten er det kjekt at vi ligger så å si likt og har samme mål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første innveiing gjort. 67,2 kg. Mitt første delmål er 64 kg, og det håper jeg å klare innen 5.februar.

 

Nå spiser jeg et polarbrød ekstrem til frokost med kyllingpålegg og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Ja, jeg har foreløpig ikke jobbet siden jeg begynte på Grete Roede :) Er bare student forsåvidt jeg også. Hva slags utdanning driver du med?

 

Begynte (denne gangen) på mandag, så er ikke mange dager. Har tidligere gjort det en gang (flere år siden) med bra resultat, men det var bare et par kg jeg trengte å gå ned, pluss at jeg var i tenårene, så forbrenningen min var nok litt kraftigere, pluss at jeg trente mye mer...)

 

Uff, kjedelig med det med spinningen og treningskompisene. Jeg pleier alltid å tenke på hvor deilig det er å sette seg ned i joggedressen under teppet med en varm kopp te, nydusjet, etter trening. Da får jeg presset meg selv til å gå selv om jeg egentlig ikke har lyst. Eller å ta med meg treningstøy på skolen. Da føler jeg at jeg MÅ gå innom Elixia på vei hjem når jeg tross alt har drasset med meg bagen hele dagen... :) Du kan jo prøve? :) Noen ganger står jeg også opp veldig tidlig og trener 06.30. Det føles fantastisk deilig, og gir en fin-fin start på dagen!

 

Er veldig greit at vi ligger på omtrent samme mål! Lettere å følge hverandre da. Jeg har veiedag på søndag. Da har jeg motivasjon til å klare meg bra gjennom helgen! (håper jeg!) Får se hvordan det blir! Skal i bursdagsselskap på fredag, så jeg er spent på hvordan det går. Har en tendens til å skulle stappe i meg masse potetgull osv. når jeg er på fest. Prøve å unngå dette nå!

 

Jeg har i kveld bakt kanelboller (fikk svigers på besøk). Jeg så til min store forundring at jeg faktisk har holdt meg innenfor dagens kalori-dose, selv om jeg spiste 3 stykker! :) Har ellers i dag spist to knekkebrød til frokost, 2 til lunsj, en appelsin, en gulrot, en liten 70% kokesjokolade (10 g - avslutning med kolokviegruppen! men klarte å bare ta én!!! ), grønnsakssuppe (GR-meny) og et knekkebrød til kvelds. Liker godt at jeg kan kose meg litt når alt annet jeg spiser er så magert! YAY!

 

Hvordan har dagen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heya jeg studerer allmennlærer, andre året:) Du da?

Så bra ut du holdt deg innenfor kcal grensen, jeg forstår ikke helt den nye innføringssiden, men vet jeg holdt meg rundt der jeg skal. Idag har jeg gått tur i 30 min, danset til Zumba i 40 min og steppen i 10 min. Til frokost hadde jeg et polarbrød ekstrem med kyllingpålegg, salat til lunsj, og kalkunfilet med ovnsbakte poteter og salat til. Til kvelds ble det bare et knekkebrød:)

 

Jeg føler at hvis jeg først skal drikke, så kan jeg like godt spise chips og sånn til, men prøver å begrense gå ut dagene:) Men du klarer deg nok fint:)

 

Jeg får prøve d med treningen om morgningen, hørtes faktiskt veldig deiligt ut. Idag trente jeg med en gang jeg sto opp, men rekker ikke det hver dag når jeg går på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Okei! Studerer du i Oslo? Jeg går sykepleien andre året. Halvveis nå! :)

 

Så flink du er! Føler jeg er litt slapp på treningen! Har vært litt mye den siste uken, så det har blitt litt stress. Konsentrert meg om å holde meg innenfor på kalorisiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tar ikke helt av her heller. Idag var jeg tur på 40 min, og skal prøve å holde litt på med ellipsemaskinen. Tror det er smart å bli vant til matinntaket først, og fokusere på det.

Jeg er så svak for iskaffe, så det er liksom det jeg unner meg en gang iblant, men det er jo ikke akkurat sunt.

 

Jeg går i Stavanger. Syns tiden går så fort, følte nettopp det var sommer. Og nå er det jo egentlig ikke lenge til me e ferdige me andre året heller:) Har du hatt masse eksamener? Jeg hadde bare en, og den gikk fint:)

 

Til nå idag har jeg spist polarbrød ekstrem med egg og litt majones. 2 dl smoothie og en iskaffe. Byttet litt på mellomåltid og lunsj, så skal snart spise litt lunsj.

 

Hvor mange kalorier skal du ligge på til dagen? Jeg skal ha rundt 1500-1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Har gått hjem fra skolen i dag. Tar ikke så lang tid da, ca. 30 min. Men bedre enn ikkeno, sant? :) Hadde egentlig planer om å trene også, men måtte prioritere å vaske klær. Skal se om jeg får med meg samboeren min ut på tur i kveld. Kjedelig å gå alene. Og ikke minst, KALDT her i hovedstaden (ca. -20)

 

Jeg vet! Det går utrolig fort! Nå er jeg liksom halvveis i studiet! Halv sykepleier! Er det fire år på allmennlærer?Så du er snart halvveis? Jeg hadde en eksamen før jul i medikamentregning. Så det gikk fint :)

 

Jeg skal i følge min utregning ligge på mellom 1300-1400 kcal om dagen. Prøvde meg på 1300 i starten, men da kjente jeg at jeg egentlig ble litt småsvimmel og følte meg ikke helt full av energi, så øker litt.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er 4 år. Det er iskaldt her også men tror det er "bare" 10 minus.

 

Ja off du må ikke føle deg dårlig, da blir det litt for gale:)

 

Jeg føler jeg gjør så masse feil i kostholdet, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spise og absolut ikke spise. Har du noen tips til hva jeg burde holde meg unna.

Jeg kan egentlig veldig mye om mat, men det er med utregning av karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Hmmm... tips...Nja... Jeg ble faktisk overrasket i dag over hvor mye kalorier havregryn inneholder! :) Så det skal jeg IKKE spise så mye av :) Ellers er det jo mye stivelse i poteter, ris osv. som påvirker blodsukkeret. Frukt er jo masse sukker. Men sånt vet du jo sikkert! :) Hmmm...Jeg prøver egentlig bare å tenke "rene råvarer". Det føler jeg ofte gir lite kalorier, og mye sunne næringsstoffer :)

Også prøver jeg å ALLTID ha mat i veska, så jeg slipper å gå innom no sted og kjøpe meg noe å spise. Det er dyrt og ofte usunt! Og hvis man handler når man er sulten, så kjøper man ofte no dritt... :) hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off idag blir ikke en bra dag. Jeg skal ut å spise med en venninne, der vi skal feire bursdagen hennes. Og på kino, så regner med jeg overstiger kaloriene mine idag:)

 

Har vert en tur idag på 30 minutt ihvertfall, så får trene litt ekstra imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Oioi! Der har du en utfordring å jobbe med! Så lenge man er bevisst på det på forhånd.

 

Jeg hadde samme utfordringen i går. Da var bursdagsfesten til min venninne. Jeg var forberedt på at det kom til å bli en del snacks og fristelser, så jeg spiste godt før jeg dro, så jeg forhåpentligvis ikke skulle bli sulten. Det fungerte ganske bra egentlig. Klarte å "bare" spise en muffins og et par flak potetgull :) Klarte å ikke trykke nedpå det jeg fant, for å si det sånn. haha!

 

Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oversteig nok igår, men ikke så gale som jeg hadde trodd. Vi spiste på en thai resturant. Der bestilte jeg en veldig sterk rett, men måtte ha ris til, så der ble det nok litt. På kinoen delte vi en middels popcorn, og så hadde jeg vann. Så jeg håper det ikke ble for mye skade.

 

Idag skal jeg på jentekveld, så da blir det nok litt vin, men skal holde meg vekke fra snacksen. Jeg så forresten igår på kinoen, at det selgte fullkorn snacks. Så ut som noe lignende tortillachips. Det skal jeg prøve neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off denne helgen har ikke gått bra. Ble en kveld ute igår, og dermed følger junkfooden med:( Men håper det ikke fører til oppgang ihvertfall.

 

Hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Hello

 

Off... så kjedelig da. Du skal veie deg på onsdag? Gikk du mye over?

 

Med meg har det faktisk gått overraskende bra! Hadde veiedag i dag! Ned 1,2 kg siste uken :P:D:D Hadde aldri i verden trodd det skulle skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det hva jo kjempe bra:) Jeg gikk over på lørdag for da drakk jeg øl og vin, men igår tror jeg ikkje det var altfor gale. Men jeg har bestemt meg for ikke å gå ut på en stund. Det blir alltid så mye ekstra mat. For dagen derpå har jeg bare lyst på junk food, og knasker på noe hele tiden. Så jeg tar en drikkepause for en god stund nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg spist:

polarbrød ekstrem med jordbærsyltetøy til frokost

et eple

frokostblanding

Lapskaus og flattbrød

Og drukket en iskaffe. Tenker når jeg kommer hjem skal spise en skjeve, eller lage smoothie.

 

Jeg har også drukket litt over to liter vann til nå, og gått en liten tur på 20 min. Jeg er på jobb nå, så får ikke gjort noe mer idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj eg veide meg idag bare for å se hvordan jeg lå an, og jeg hadde gått opp 800 gram :P jeg skal bli enda flinkere og mye bedre på trening. Skal heller ikke ut denne helgen, så sparer meg nok for masse der. Årh det er så dumt når det går den veien, men jeg visste det jo egentlig og....

 

Men denne uken skal jeg holde meg mer vekke fra karbohydrater også, har vært veldig slapp denne uken, men følte faktisk jeg ble mer motivert nå:P

 

HVordan går det me deg? hvor mange treningspoeng ligger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leverpostei

Heihei! Eg er og ei jente på 21 år. Ligg på 68,5kg for tida, og håpar å gå ned ein del til sommaren, men manglar litt motivasjon.

Er ny på dette å telle kalorier, så eg prøver å plukke opp tips på diverse forum. Er det slik at ein skal halde seg innan 13-1400 kcal om det er dette ein er blitt tilrådd? Er det dumt å ligge under?

 

Har aldri vore noko særleg trene-menneske, og likar best å trene for meg sjølv (altså ingen spinning og andre hall-aktivitetar:p). Håpar å kome i gang med svømming no på nyåret. Går ein del tur, og det er jo betre enn ingenting.. :D

Må sei eg kjenner meg veldig igjen i det de skriv om fest og chips - ei skikkelig felle!

Har ingen fast vegedag no, for i leiligheten eg bur i finns det ingen vekt. Dette skal eg skaffe meg i løpet av veko, ellers er det litt unødvendig med denne slankinga :D

Ser ut som de har litt peiling/erfaring med dette, så håpar eg får plukka opp litt tips her og! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...