Gå til innhold

Ned 10 kg til sommeren


Gjest citrius

Anbefalte innlegg

hei leverpostei så kjekt du henger deg på:D

 

Du burde ikke ligge under antall kalorier som er tilpasset deg nei, da går kroppen inn i sparemodus og forbrenner ikke like mye:)

Går du på kurs eller prøver du deg alene? Jeg syns det er litt dyrt så jeg prøver meg først alene.

 

Å gå tur er jo veldig bra, jeg går mye tur selv siden jeg har hund, men har masse treningsdvder o.l hjemme så jeg prøver å få rauå mi opp og trene me det og:)

 

Jeg har veiedag på onsdager, syns det er litt greit, når det som regel blir litt mer i helgene, men er kanskje en ide og ha på søndager og slik at det ikke blir den store sprekken hehe

 

Jeg fant nettopp alle oppskriftene o.l til venstre på siden her, det er jo veldig greit, for da vet man eksakt kalorier i hver rett, og hvor mye man kan spise for å holde seg innen det som er anbefalt til det måltidet.

 

Ellers ønsker jeg deg masse lykke til, dette skal vi klare sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Hei!

 

Sorry at jeg har vært litt fraværende! Går som sagt sykepleien, og har akkurat startet praksisperiode, så har vært mye å ta seg til!

 

Så kjedelig å høre om veieresultat ditt, citrius! Men da har du hvertfall noe å jobbe imot! Og ser kanskje hva som funker og hva som ikke funker? (type snacks og junkfood i forbindelse med fest) Jeg tror jeg kjører samme teknikken. Unngå fest i aller høyeste grad, og dersom jeg "må", så drikker jeg mindre og spiser meg god og mett på GR-godkjent mat før jeg drar dit, så jeg ikke småspiser fordi jeg er litt sulten.

 

Riktig som du sier ang. kaloritellingen, Citrius. Når du er i bildet hvor du registrerer "mat og trim", så er det en kolonne oppe til høyre hvor det er en målestokk på hvor mye kalorier du skal ha inn hver dag i forhold til vekten du har registrert. Jeg veide 65,4 da jeg startet, og har fått at jeg skal ha 1600 kalorier. Da har man et slingringsmonn på ca. 100 kalorier i hver ende eller noe tror jeg, hvor det blir krysset av i en rute hvis man har havnet innenfor denne grensen, som er godkjent :D Veldig greit :P Jeg spiser f.eks. veldig mye grovt knekkebrød. Kan anbefale det til f.eks. helger og sånn! (selv om jeg spiser det hele uken i stedet for brød. Det er fra wasa og heter sport+. Veldig lite kalorier, så med magert pålegg er det veldig lite kalorier! Da kan man kose seg litt på kvelden og fortsatt ligge godt innenfor grensen! :) Det gjorde jeg på lørdag, og spiste både en eventyrsjokolade og to kanelboller lørdag kveld, og veide meg søndag morgen og hadde gått ned 1,2 kg :D Love it!

 

Jeg kjenner at kroppen min nå, etter en og en halv uke begynner å venne seg til å spise mindre. Jeg blir faktisk mett av tre knekkebrød til morgenen, og holder helt til lunsj! Tidligere spiste jeg alltid noe før lunsj fordi jeg var småsulten og fysen på noe. Behovet for mat blir rett og slett mindre.

 

Jeg er ikke så flink til å klare å trene i ukedagene når jeg er på jobb/skole. Når jeg kommer hjem fra skolen er jeg ofte sliten, og kollapser på sofaen. Det er ikke helt bra... Likevel har jeg begynt å gå til og fra skolen og praksis-sykehuset. Tar ca. 15-20 min hver vei! Så det hjelper jo bittelitt. Ellers tenkte jeg å trene på Elixia i morgen (fridag!) og muligens fredag (senvakt på sykehuset).

 

Leverpostei - hvordan går det med deg så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal spise knekkebrød istede for polarbrød, kan jo prøve det denne uken og se:)

 

Idag var jeg svak og kjøpte meg en iskaffe, er helt hektet, men har gått tur på 40 min, og skal jeg og typen gå på skøyter senere:)

 

Idag skal vi ha taco med kyllingkjøttdeig og fullkornslefser, så tenkter jeg kan spise en kanskje to av de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leverpostei

Okei, då får eg berre ta i og eta litt meir, då! :D Syns alltid eg et så usunt om eg et mykje - men om eg tek i bruk GR oppskrifter skal eg nok greie å halde meg innan grensa i tillegg til at det er sunt..

Eg prøver meg åleina fyrst, syns det blir litt dyrt for ein fattig student! Forhåpentligvis greier eg det sjølv!

 

Ja, trur eg skal gå ein del tur i starten og så blir eg kanskje litt modigare og hive meg på ein spinningtime i ny og ne? Gløymte å nevna at eg spelar fotball på torsdagar, så det blir litt trim der og! :D

 

Likar at det går ann å spare opp kosemerkene, då har eg "råd" til å kose meg i helgene! :P

 

Vel Kruspersille, eg har ikkje holdt på så lenge (enklare sagt, kun tre dagar) så eg kan ikkje sei eg merkar så stor forskjell. Men ved hjelp av matloggen her inne er eg vorten veldig obs på kva eg puttar i meg! Og eg er veldig bestemt på å forsetje å telle kaloriar og føre logg.

 

Kjenner til kollapse-på-sofa-etter-skule-syndromet, det har vore veldig utbreidd her i huset! Men forhåpentligvis greier eg å unngå sofaen, og heller ta på meg treningsklede og stikker ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ein hele ananas idag for å skjære opp i biter, som litt småsnacks. Dette var utrolig godt. Jeg har bare spist sånn som ligger i hermetikk før, så ble veldig positivt overrasket:)

 

Det var veldig mettende, og det var lite kalorier i det, så dette er noe jeg kommer til å spise ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Hei igjen!

 

Først og fremst: Oi! Jeg trodde ananas inneholdt masse kalorier! spesielt de hermetiske! :S Men men... Så feil kan man ta :D

 

Jeg skjønner ikke helt logikken... skal man ha fler kalorier jo mindre man veier, og mindre jo mer man veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ingen aning. Men eg tror eg regnet feil første gangen. Jeg mente ikke at jeg skulle ha mindre pga jeg hadde økt :D

 

Jeg tror hermetisk ananas har mer kalorier, men jeg spiste 200 gram idag og det ble 100 kcal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Flere treningspoeng på meg! :D

 

Var på 55 min. Total og styrke på Elixia. Fy flate! Jeg ble så sliten at jeg omtrent ikke klarte å gå etterpå :D Måtte bare skryte litt av meg selv! Og jeg veide meg i morges, selv om det ikke var veiedagen min i dag (klarte ikke holde meg). Har gått ned fra 64,2 til 63,5 :P Hurray! Jeg hadde aldri trodd det skulle være så effektivt, men jeg gjør tydeligvis noe riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) jeg veide meg idag selv, og hadde gått ned 300 gram igjen, så det er jo noe på to dager :D

 

Idag klarte jeg bare to tp men er bedre enn ingenting.

 

Føler jeg begynner å få mer teken på dette nå, så gleder meg litt til onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Så bra :D

 

Alle monner drar! Hvis det blir en sånn utvikling, så blir det jo litt på noen dager da :D

 

Jeg hadde spist for få kalorier i dag, og avsluttet kvelden med to kanelboller for å fylle opp behovet! NAM! hehe.. spiste litt fort, så nå har jeg vondt i magen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe off:) Jeg oversteig med 100 kcal idag, for jeg spiste middag hjemme hos foreldrene mine, men håper treningspoengene gjør at skaden ikke blir for stor:)

Imorgen skal jeg gå på skøyter, så håper å få brenne en del kalorier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leverpostei

Liker godt at det ikkje er så mange kaloriar i annanas, då det er noko av det beste eg veit!

Blei ikkje fotball i går grunna problemer med lokalet, så der røyk det ein del treningspoeng! I staden vart det film-maraton med diverse godsaker på bordet - eg klarte nok å nå kcal grensa mi, men trur det var overvekt av NEI-mat som gjorde det.. Ikkje bra. Heldigvis blir det ingen festing i helga, gårsdagens kos får vera nok! :D I dag er det skulefri, så eg tenkte å svømma litt om eg får tid! :D Må få kjøpt meg badevekt og, slik at eg får vegd meg på søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du e og svømme. Jeg syns også det er kjempe kjekt, men kommer meg liksom aldri dertil.

 

Idag blir det middag hos svigers, håper det er noe som er litt sunt, så jeg slipper å overstige kcal grensen min:)

Jeg spiser litt lite til frokost og lunsj slik at jeg har noen ekstra å gå på til middagen. Tidligere idag har jeg vert tur med hunden min på 30 min, men tror ikke det blir noe mer trening idag.

 

Når jeg skulle ut i bilen min idag så jeg noen hadde kjørt i bilen min, slik at det er kommet en sprekke, og så klart ingen lapp.

Veldig bra start på dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...