Gå til innhold

Ned 8 kg til påske!


Gjest jente88

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 21 år som studerer i Trondheim. Etter å ha vært litt slapp med kostholdet det siste halvåret, har det lagt seg noen kilo ekstra på kroppen, og ønker nå å få av de og litt til.

Er 173 cm høy, og veide ved sist veien 78,4 kg, og målet er å komme ned på 70.

Veiedag blir søndager.

 

Er veldig glad i å trene, så utfordringen ligger i matveien, er nemlig altfor glad i godterier.. Går også på et ganske krevende studie, så jeg har ikke tid til å trene så mye som jeg egentlig vil, men driver med både basketball og swing ukentlig, og langrenn og styrketrening når jeg har tid, så det blir en del trening hver uke uansett.

 

Nå skal jeg ned til byen og kjøpe vekt! :)

 

Trur det blir lettere å følge planene mine hvis jeg må inn her å registrere mat, trening, og oppdatere tråden her.

Noen som vil holde følge fram til påske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Vil gjerne vere med deg om du framleis søker nokon :D

 

Skal gå ned ca. 8 kilo til påske, og 10 kg totalt (håpar eg...)

Er ei jente på 18, 169 cm og litt under 70 kg - har ikkje turt å vege med etter jula :D må nok til på fredag...

 

Trenar ganske mykje, det er nok småspisinga som er verst for vekta ; )

 

Men sei ifrå hvis du framleis vil, så pratast vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Supert :D

Trener 1 time på trimsykkel og 20 min styrketrening ca. 5 dagar i uken, alt etter hvor god tid jeg har.

Prøver å holde meg på meny 2, men bør bli flinkere til å registrere alt :D

Hvilken meny har du?

Hva studerer du forresten? Ble litt nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trener du ganske mye! Er det hjemme eller på treningssenter?

Jeg har menyen med ca 1600 kcal dagen, er det samme som deg? Og er litt nazi på registreringa, så alt kommer med ihvertfall.. :D

Jeg studerer energi-og miljø (sivilingeniør) på NTNU. Hva driver du med til daglig da? Og veide du deg idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Trener hjemme ja, brodern fikk vektbenk til jul :P

Wow, da skjønner jeg at det er hardt! Jeg går på studiespesialisering.

 

Veide meg i dag ja, stoppet på 68,7 :D

Satser på på 1600 kcal fremover, så får jeg heller justere nedover etter hvert. Middagen er litt vanskelig, vil ikke akkurat veie maten fremfor resten av familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig studierspesialisering?

Det er ganske hardt med alt skolearbeidet, men trur jeg skal klare å trene nok og spise sunt alikevel.. Trikset er nok å ta med nok mat på skolen, sånn at jeg får spist hver 3.time som man skal. Har hatt med knekkebrød og salat hver dag denna uka, salater med masse forskjellig oppi, ganske digg..! Føler at jeg spiser mye, men så er det kalorifattig, så det går bra :) Har kutta ut brød og poteter for en periode, erstatta med knekkebrød og masse grønnsaker. Så har jeg kasta ut alt av vanlig ris og pasta, og kjøpt inn tilsvarende i fullkornsversjon.

 

Synes denne uka har vært bra. Har spist ordentlig, og trent tirsdag, torsdag og fredag.. Veide meg til 75,9 kg på morran idag, lander da på -2,5 kg siden begynnelsen av januar.

MEN.. imorra drar jeg til sverige med klassen, og det blir nok en skikkelig heisatur med festing hver kveld! :s Leste masse om alkohol og kalorier på nettet igår, og det ser ikke bra ut. Masse kalorier i alkohol, i tillegg til at det setter ned forbrenninga og øker sultfølelsen.. Skal stå på slalom 3 av dagene, men det er ikke akkurat hard trening. Men på en sånn tur så har jeg jo lyst til å ha det gøy og bli bedre kjent med folk i klassen, så har lyst til å være med når de andre drikker. Så det blir nok en opp-uke..

Ser på alkoholinntak som en utfordring ellers også, er ganske mange sosiale begivenheter i løpet av en måned, som innebærer alkohol!

 

68,7 ja, da er du jo i underkant av 70 kg som du antok da! Er målet fortsatt ca 8 kg til påske? 60 er jo et rundt og fint tall :)

Skjønner at du ikke veier middag foran familien, veier ikke maten min foran de jeg bor i kollektiv med, jeg heller! Vi spiser ikke noe særlig felles heller, så det går greit.. Men hvis du får veid poteter og andre ting et par ganger, lærer du fort å ta det på øyemål trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Høres ut som du har en veldig bra plan! Hvis du fortsetter sånn klarer du jo målet vårt med god margin.. :)

Salat er veldig digg, har salatbar på skolen som jeg tror jeg skal benytte oftere.

Alkohol er rene kaloribomben ja, ikke gøy å tenke på..

Sprakk på verdens dummeste ting i dag, jobber på eldretun og en del av jobben er å lage kaffimat, så det ble to stykker platekake.. OG så var det is når jeg kom hjem xD

 

Har funnet en sunn suppeblanding på rema som jeg skal spise resten av dagen, så da blir det ca 1600 kcal likevel, men tror jeg må innføre en godtestreik..

 

Studiespesialiserende er bare det nye navnet på allmenn :)

 

Hadde vært utrolig bra hvis jeg ble 60 kg og du 70 kg til påske ja, vi får stå på :)

 

God tur til Sverige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

 

Åssen har det gått siden sist?

Sverigeturen gikk som forventa, 3 kvelder på rad med mye god drikke og en del godteri på dagstid.. Nå er det rett tilbake til sunne vaner!! Blir interressant å se på veiing på søndag hva resultatet av uka blir. Skal trene styrke imorra, basketkamp på lørdag, kan kanskje redde inn noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Går veldig bra med meg, er 67,8 kg, så jeg gikk ned 1 kg :D

Begynner å få større armmuskler også, styrketrening funker bra.

 

Ellers skal jeg sitte barnevakt i 6 timer i kveld, og de har kjøpt inn chips til meg ;( Får virkelig satt viljestyrken på prøve..

 

Spennende å se hvordan det går med deg på søndag da :)

Tror jeg skal bytte veiedag til søndag jeg også, så vi får samme dag (pluss at jeg ofte spiser for mye i helgen, så da får jeg litt motivasjon til å la være...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! 1 kilo er bra. Spesielt når du har fått mer muskler i tillegg, veier jo mer enn fett det.

Haha.. Ja, da får du virkelig testa viljestyrken..!! Kjempe ålreit hvis du bytter til søndag, så vi får samme dag, og trur det hjelper litt på viljestyrken i helga, når man veit det er veiing på søndag ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 75,6 idag, altså -0,3 siden sist. Ganske fornøyd med det ettersom jeg har vært og kosa meg i Sverige nesten hele uka! :( Lurer på om jeg har fått ørlitte grann mer muskler og iløpet av de siste ukene, har trent ganske hard styrketrening.

Veier du deg idag og eller venter du til neste søndag? Hvis du har bytta til søndager da. Og åssen gikk det på barnevakta, chipsknasking eller ikke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Veldig bra du har gått ned noe i det hele tatt ja! :(

 

Venter med veiing til neste søndag, har hatt en litt slakk helg..

 

Barnevakta gikk ganske bra, spiste 2 håndfuller med chips og satte skålen bort, hadde med meg eple og knekkebrød så jeg ikke spiste grandisen jeg fikk tilbud om.. Så det kunne gått mye verre iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du veldig flink! :) Er ikke så lett å la være å spise potetgull som blir satt foran nesa på deg..

Det var deilig å komme tilbake til de nye matvanene igjen. Har spist helt etter boka, unntatt igår kveld, da kom den ene samboern min og spørte om jeg ville spise is med han.. Og jeg ville egentlig ikke ha, så prøvde å si nei, men han ga seg ikke, og så hadde han bursdag, så følte til slutt at jeg måtte si ja..! Men tok bare to små kuler. Litt kjedelig det der når andre byr deg på noe, føler det er frekt å si nei noen ganger..

 

Skal på hyttetur til helga, og til Ålesund med basketballaget neste helg, så kommer til å bli utfordrende, masse folk som eter godis og drekker hva dem vil, og det er liksom ikke så lett å spise sunn mat når det ikke er like tilgjengelig som her hjemme i kjøleskapet.. Trur jeg får noen kommentarer hvis jeg handler inn og begynner å lage salater og grønnsakswoker.. :D

Gjør så godt jeg kan så får vi se hva det holder til!!

 

Regna ut at hvis jeg skal komme ned til 70 kg før påske må jeg gå ned gjennomsnittlig litt mer enn 0,6 kg i uka. Det har jo godt greit nå i starten, men spørs om det blir like lett etterhvert. Blir spennende å se om vi klarer å nå målene våre! :() Synes det er litt artig det her. Gleder meg alltid til neste veiing. De to neste gangene blir det mandag på meg, i og med at jeg er bortreist på søndag. Pleier ellers å veie meg på søndag rett etter jeg har stått opp og vært på badet en tur.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Hatt bursdagsproblemer du også altså :)

Fadern hadde bursdag i går så da ble det litt kake.. Men har spist mindre i dag så vi får håpe det går bra. Da må jo jeg gå ned ganske mye mer enn 0,6 kg i uken :) kan bli litt hardt ja.. Men veldig bra å ha noen som "pusher" litt ! Så får vi se hvordan det går.. Lykke til i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Har du veid deg idag? Jeg skal imorgen tidlig.. Gruer meg litt til det egentlig.. Blei veldig mye sjokolade på den hytteturen igår (lørdag).. Ellers har jeg jo vært flink denna uka, bortsett fra bursdagsproblemt da :(

Har trent basketball på mandag og torsdag, og noen timer på ski i helga, og skal på swingtrening nå. Har trent litt mindre enn vanlig siden jeg skulle bort i helga, og måtte ta alt skolearbeidet fra mandag til torsdag. Hvordan har det gått med deg i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Det er fullstendig krise! Har gått OPP 300 gram til 68,1 :'(

Var bursdagsfeiring og to fester denne uken, så hadde ikke forventet å gå ned noe særlig, men oppover var utrolig deprimerende...

Satser på en uke med 1400 kcal per dag og ingen utskeielser (den er vanskelig), så håper jeg virkeleg at jeg går ned ett kilo neste uke.. Men 8 kg til påske kan nok glemmes :(

 

Får håpe det går bedre med deg! Du har jo vært veldig flink høres det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt krise her og! Igår viste vekta OPP 900 gram til 76,5 kg..! Drøyde derfor til idag med å skrive her, veide meg igjen på morran idag og fikk jeg 76,0 kg. Så altså 400 gram opp siden sist.. Skjønner ikke helt åssen det er mulig, men det er jo vanlig å svinge litt opp og ned når man er på vei nedover, trur jeg..

Var jo litt dritt det her, men vi får bare stå på videre!

Kjøpe målebånd igår, så jeg kan følge med på den måten også, skal fortsette med styrketrening 1-2 ganger i uka så det kan jo gjøre at vekta ikke synker så veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Åå, så kjipt da! Vi får satse på at det er litt muskler ja :(

Skal jobbe mye denne uken i tillegg til en fest, så nå blir det knallhard kaloritelling - gleder meg til søndag, da bør det bli nedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Åssen går det? Blir veiings på meg imorra, siden jeg har vært bortreist i helga.. Blei ikke helt optimal helg, ting som med fordel kunne vært utelatt var en øl på fredagskvelden, kake, vaffel og pizza på lørdag, og ei halv svele og bensinstasjon-calzone idag. Men på den positive siden så spiser og drikker jeg betraktelig mye mindre sånne ting nå enn før, klarer å begrense til små og sjeldnere posjoner. Spilte basketballkamp idag da, så fikk trent godt der ihvertfall. Men blir spennende å se imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive her på mandag, men resultatet på vekta var ihvertfall -200 gram siden sist. Synes det var ok, all nedgang er bedre enn ingen :( dessuten trur jeg det kan bli vanskelig å gå ned fort, i og med at jeg egetlig ikke er overvektig, men bare har noen "kose"kilo ekstra.. Det trur jeg gjelder deg og..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...